Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מה הטעם בכלל בפרוייקט השאפתני של שי אגסי (בטר פלייס)


joker2k

פוסטים מומלצים

מוזמן לקרוא בוויקיפדיה ולתקן אם עדיין נראה לך שיש שם טעות.

במקרה של הויירון, התנגדות הצמיגים לגלגול כנראה לא כל כך זניחה, וה 4X4 לוקח את הנתח שלו מהספק המנוע.

 

הכח (במובן הפיזיקלי של המילה כח. Force. בניוטונים.) שמפעיל הגרר האווירודינמי - אכן חזקה שניה (כלומר יחסי למהירות בריבוע).

 

אבל ההספק הנדרש כדי להתגבר על הגרר, כפונקציה של המהירות - חזקה שלישית.

חשבון מלא כאן:

http://craig.backfire.ca/pages/autos/drag

הסבר בקצרה - ההספק הדרוש כדי לייצר כח נתון עולה ביחס ישר למהירות.

אילת-מצפה רמון: שעה ורבע. (דרך עובדה)

20 ליטר דלק הכי מהנים ששרפתי עד היום.

צריכה 1:8.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 3.1 אלף
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

נניח לרגע שבטר פלייס כן היתה מצליחה לשכנע אנשים לרכוש את המוצר שלה (נשים בצד מחיר ונוחות) מטעמים של "ציונות" או משהו כזה והיתה מצליחה למכור 100 אלף מכוניות שיחליפו מכוניות בנזין.

 

כל מכונית חשמלית ממוסה פחות ב40K ממשפחטומטית, ואילו החשמל ממוסה פחות מבנזין בערך ב10K לשנה לרכב!

 

כלומר תוך שנה היה חור בתקציב של 5 מליארד שקל שהיה הולך ותופח ככל שהמכירות היו משתפרות... נראה לכם שהאוצר היה נותן לזה לקרות?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דיון תאורטי מעניין, אבל תאורטי ולכן אפשר לזרוק כמעט כל הערכה.

נניח שהיו מחליטים לייצר את הלביא...

רגע, בואו נחפש פרוייקטים שלא הופסקו וממשיכים להקיז את כיסו של הציבור, יש כאלו?

זה בכלל אופ טופיק. מצטער.

וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ

מָה שֶׁשָּׂנוּא עָלֶיךָ אַל תַּעֲשֶׂה לַחֲבֵרְךָ

Don't know what I want ; But I know how to get it

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בדיוק על זה אני עושה את עבודת הסמנריון שלי.

מספר חברות רכב גדולות (טויוטה, הונדה, יונדאי, מרצדס ועוד) התחייבו שעד שנת 2015 ייצרו בצורה מסחרית רכבי הנעת מימן.

ההנחה שלנו היא שעד שנת 2025 כל מכונית חדשה שתמכר תהיה מונעת מימן.

 

תנסו לדמיין לרגע שכל ההכנסות שיש למדינה מדלק, נעלמות.

 

הקטע הוא שהונדה פתחה גם מתקן ל"תדלוק" מימן שפועל על אנרגיה סולארית, משמע חוץ מעלות בניה (ותחזוק) המימן לא אמור לעלות כסף. (כבר יש התפתחויות נוספות לגבי שיפור המתקן הזה, גם מבחינת עלות היצור שלו, גם לגבי התפוקה שלו וגם לגבי הגודל).

הפאביה נמכרה.:-(

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חברים אתם שוכחים שבעולם נפט זה משאב, אתם לא יכולים להבין בכלל כמה מיושן זה יראה לילדים (או נכדים לזקנים שבינינו) כשתגידו להם שפעם הרכב נסע על נפט, זה דור העתיד וככה הרכב אמור לפעול - זה גם הרבה יותר נוח הרבה יותר נגיש יותר חסכוני יותר בריא לסביבה ופשוט אין בזה חסרונות - מי שמתבאס על הטענה יכול להיות רגוע כי ימצאו גם לזה פתרון מעניין ויצירתי ואולי תצטרכו להטעין את הרכב אפילו פחות ממספר הפעמים שאתם מתדלקים אותו כיום.

בקשר לתקציב המדינה - נסגרת דלת נפתח חלון - זה פשוט וקל - הם יראו שאין להם כסף מרכב חשמלי הם יעלו מיסים גם על רכבים חשמליים, אין מיסים על דלק ? נעלה מיסים על סיגריות - נעלה מע"מ, נעלה מס ייבוא, בואו נסכם שלא צריך לדאוג לתקציב המדינה - כי גם אם תדאגו זה לא מה שיעזור - יש מי שעושה את ההחלטות והחישובים למעלה ואני חושב שהוא יודע קצת יותר מאיתנו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תחשבו על סקופ גלובלי ,ותקטינו את זה :

 

יוותרו על תעשיה ששווה 10 טריליון (מכונאים,שיפורים,שמנים,פילטרים ועוד אלפי תחומים נלווים), ואם מדובר רק במכירות של דלק גולמי אז תכפילו את המספר שרשמתי ב -100 לפחות .

ובמקום זה יסתפקו בתעשייה ששווה אולי גג 1 טריליון ,ועכשיו תסיקו למה לא יוותרו על דלק במאה הנוכחית .

 

גם הפרויקט שלו, מלחתחילה היה מיועד לכשלון ,אף אחד לא יוותר על הארוחה שלו ! בגלל זה גם הייצרנים לא ממהרים להשקיע כספים בהנעה אלטרנטיבית .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תחשבו על סקופ גלובלי ,ותקטינו את זה :

 

יוותרו על תעשיה ששווה 10 טריליון (מכונאים,שיפורים,שמנים,פילטרים ועוד אלפי תחומים נלווים), ואם מדובר רק במכירות של דלק גולמי אז תכפילו את המספר שרשמתי ב -100 לפחות .

ובמקום זה יסתפקו בתעשייה ששווה אולי גג 1 טריליון ,ועכשיו תסיקו למה לא יוותרו על דלק במאה הנוכחית .

 

גם הפרויקט שלו, מלחתחילה היה מיועד לכשלון ,אף אחד לא יוותר על הארוחה שלו ! בגלל זה גם הייצרנים לא ממהרים להשקיע כספים בהנעה אלטרנטיבית .

 

גם הצילום האנלוגי היה תעשייה ששווה המון כסף, שאויימה ע"י תעשייה ששווה הרבה פחות.

ולמרות זאת, התעשייה הזאת חוסלה בתוך עשור (מ-85 מיליארד תמונות בשנת 2000 ל-4 מיליארד ב-2010).

אז כנראה שתעשיית הנפט לא תחוסל כל כך מהר, אך קרוב לוודאי שזה יקרה במאה הנוכחית (ואפילו במחצית הראשונה שלה).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בדיוק על זה אני עושה את עבודת הסמנריון שלי.

מספר חברות רכב גדולות (טויוטה, הונדה, יונדאי, מרצדס ועוד) התחייבו שעד שנת 2015 ייצרו בצורה מסחרית רכבי הנעת מימן.

ההנחה שלנו היא שעד שנת 2025 כל מכונית חדשה שתמכר תהיה מונעת מימן.

 

תנסו לדמיין לרגע שכל ההכנסות שיש למדינה מדלק, נעלמות.

 

הקטע הוא שהונדה פתחה גם מתקן ל"תדלוק" מימן שפועל על אנרגיה סולארית, משמע חוץ מעלות בניה (ותחזוק) המימן לא אמור לעלות כסף. (כבר יש התפתחויות נוספות לגבי שיפור המתקן הזה, גם מבחינת עלות היצור שלו, גם לגבי התפוקה שלו וגם לגבי הגודל).

 

שום סיכוי שבעולם שב2025 (או אי פעם) יהיו יותר מקומץ מכוניות מונעות מימן.

הבעיות באכסון המימן הן קשות מאוד - המימן חודר דרך מיכלי מתכת והופך אותם לפריכים.

האכסון שלו מתבצע בטמפ' נמוכות ביותר (מינוס 200 מעלות צלזיוס)

זה ממש לא אמצעי אכסון אנרגיה מתאים להנעת מכוניות.

חלליות - כן. מכוניות - לא.

 

ושימו לב שכתבתי "אמצעי אכסון אנרגיה".

מימן הוא לא מקור אנרגיה.

אין מימן כמשאב בכדור הארץ. צריך לייצר אותו ע"י הפרדת מים למשל - שזה אומר להשקיע אנרגיה שהיא כמובן יותר מהאנרגיה שמתקבלת בשריפתו ברכב שנוסע עליו.

 

ייצור מימן ע"י חשמל שמקורו בתאים סולריים זה מאוד נחמד וזה ריאלי בדיוק כמו טעינת מצברים לרכב ע"י תאים סולריים.

אם תשים תאים של רבע דונם אולי יהיה לך מספיק חשמל כדי להטעין רכב אחד (בסך הכל. לא ברגע נתון!)

 

הרבה הרבה יותר סביר שב2025 (או אולי 2035?) חלק ניכר מהמכוניות שיימכרו יסעו על גז טבעי או על גז טבעי בגיבוי בנזין (בגלל מגבלות כמות אכסון הגז הריאלית) או על גז טבעי היברידי (פריוס פלאג אין CNG? נשמע מגניב)

 

ואני אתן עוד טיעון בעד הגז הטבעי:

כל התעשיה הקיימת של מכוניות עם מנועים עם צילינדרים ששורפים משהו - נשארת.

לא צריך מהפכה אדירה.

רק החלפה (הדרגתית) של משאבות התדלוק בתחנות הדלק בכאלו לגז, והתקנת תשתית אספקת גז בצינור לכל תחנת דלק (לא ריאלי להעביר גז טבעי במיכליות ולאכסן אותו במיכלים - הוא לא ניתן להנזלה בטמפ' הגיונית ובתור גז דחוס הוא תופס יותר מדי נפח מכדי שיהיה ריאלי לאכסן אותו בתחנות הדלק)

מורכב אבל אפשרי.

אילת-מצפה רמון: שעה ורבע. (דרך עובדה)

20 ליטר דלק הכי מהנים ששרפתי עד היום.

צריכה 1:8.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בדיוק על זה אני עושה את עבודת הסמנריון שלי.

מספר חברות רכב גדולות (טויוטה, הונדה, יונדאי, מרצדס ועוד) התחייבו שעד שנת 2015 ייצרו בצורה מסחרית רכבי הנעת מימן.

ההנחה שלנו היא שעד שנת 2025 כל מכונית חדשה שתמכר תהיה מונעת מימן.

 

 

קשה לי לראות את התרחיש הזה מתממש. כן, יש יצור של רכבי מימן וניתן לרכוש כאלו, אך אנחנו עדיין רחוקים מאוד (לצערי) מההנחה שלכם. כמו ש-will אמר, מעבר לבעיות טכניות של אחסון / אספקה של מימן, קשה ליצר אותו. מימן אינו קיים בטבע כחומר בודד - הוא תמיד קשור לאטומים אחרים (אלא אם כן מישהו רוצה לתת קפיצה לשמש ולתדלק שם). יש מספר שיטות להפקה של מימן, אך הן אינן פשוטות. לשם השוואה, בשנת 2012 ארה"ב הפיקה 6 מליון חביות נפט *ביום* (משהו כמו 31 מליון טון בשנה), לעומת 6 מליון טון מימן *בשנה*.

רגל וחצי, 4 כ"ס.

מדוע לא כדאי לקנות פרארי:

אין תא מטען (כן, כן).

 

פאקינג אביר בסיאט לבנה.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם הצילום האנלוגי היה תעשייה ששווה המון כסף, שאויימה ע"י תעשייה ששווה הרבה פחות.

ולמרות זאת, התעשייה הזאת חוסלה בתוך עשור (מ-85 מיליארד תמונות בשנת 2000 ל-4 מיליארד ב-2010).

אז כנראה שתעשיית הנפט לא תחוסל כל כך מהר, אך קרוב לוודאי שזה יקרה במאה הנוכחית (ואפילו במחצית הראשונה שלה).

 

אתה כנראה לא מבין את משמעות המספרים שרשמתי וזאת הערכה מינימלית ,להמחשה תקציב שנתי של ארה"ב הוא כ 14 טריליון .בגלל זה גם הסמינריון שלך קצת מנותק מהמציאות .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה כנראה לא מבין את משמעות המספרים שרשמתי ,להמחשה תקציב שנתי של ארה"ב הוא כ 14 טריליון ,בגלל זה גם הסמינריון שלך קצת מנותק מהמציאות .

 

זה לא הסמינריון שלי :-D

 

מבין את משמעות המספרים, וזה בהחלט מסביר מדוע האלטרנטיבות לנפט מתעכבות כל כך הרבה שנים.

מה שעוד אני מבין זה שברגע שנורתה יריית הזינוק בתעשיית הרכב, נפרץ הסכר של תעשיית הנפט.

התחרות בין היצרניות על פלח השוק החדש שרק ילך ויגדל תגרום להאצת פיתוח התעשייה החלופית.

תקפיץ את השרשור ב-2050 ונראה מי צדק 8)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין בעייה ,אם בבית אבות תיהיה לי גישה לאינטרנט :lol: האמת אני אהיה אחרי הגיל הממוצע ,אז זה לא מובטח שאחזיק מעמד ,אבל אם צדקת ,אני אזמין אותך לארוחת דייסה והחלפת חיתול על חשבוני .:wink:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שום סיכוי שבעולם שב2025 (או אי פעם) יהיו יותר מקומץ מכוניות מונעות מימן.

הבעיות באכסון המימן הן קשות מאוד - המימן חודר דרך מיכלי מתכת והופך אותם לפריכים.

האכסון שלו מתבצע בטמפ' נמוכות ביותר (מינוס 200 מעלות צלזיוס)

זה ממש לא אמצעי אכסון אנרגיה מתאים להנעת מכוניות.

חלליות - כן. מכוניות - לא.

 

ושימו לב שכתבתי "אמצעי אכסון אנרגיה".

מימן הוא לא מקור אנרגיה.

אין מימן כמשאב בכדור הארץ. צריך לייצר אותו ע"י הפרדת מים למשל - שזה אומר להשקיע אנרגיה שהיא כמובן יותר מהאנרגיה שמתקבלת בשריפתו ברכב שנוסע עליו.

 

ייצור מימן ע"י חשמל שמקורו בתאים סולריים זה מאוד נחמד וזה ריאלי בדיוק כמו טעינת מצברים לרכב ע"י תאים סולריים.

אם תשים תאים של רבע דונם אולי יהיה לך מספיק חשמל כדי להטעין רכב אחד (בסך הכל. לא ברגע נתון!)

 

הרבה הרבה יותר סביר שב2025 (או אולי 2035?) חלק ניכר מהמכוניות שיימכרו יסעו על גז טבעי או על גז טבעי בגיבוי בנזין (בגלל מגבלות כמות אכסון הגז הריאלית) או על גז טבעי היברידי (פריוס פלאג אין CNG? נשמע מגניב)

 

ואני אתן עוד טיעון בעד הגז הטבעי:

כל התעשיה הקיימת של מכוניות עם מנועים עם צילינדרים ששורפים משהו - נשארת.

לא צריך מהפכה אדירה.

רק החלפה (הדרגתית) של משאבות התדלוק בתחנות הדלק בכאלו לגז, והתקנת תשתית אספקת גז בצינור לכל תחנת דלק (לא ריאלי להעביר גז טבעי במיכליות ולאכסן אותו במיכלים - הוא לא ניתן להנזלה בטמפ' הגיונית ובתור גז דחוס הוא תופס יותר מדי נפח מכדי שיהיה ריאלי לאכסן אותו בתחנות הדלק)

מורכב אבל אפשרי.

עם כבר עסקינן במקור אנרגיה לחשמל להנעת הרכבים- האם למישהו יש מידע על מה שהוצג השבוע ערוץ 10 ?

http://www.auto.co.il/%D7%9B%D7%AA%D7%91%D7%94-30014,1294-%D7%A4%D7%99%D7%A0%D7%A8%D7%92-%D7%99-%D7%94%D7%99%D7%A9%D7%A8%D7%90%D7%9C%D7%99%D7%AA-%D7%9E%D7%A4%D7%AA%D7%97%D7%AA-%D7%94%D7%A0%D7%A2%D7%94-%D7%97%D7%A9%D7%9E%D7%9C.aspx

 

מה ההשלכות של טכנולוגיה כזו על העתיד?

מוכר מארז נייר טואלט איכותי בייבוא אישי מחו"ל של Kirkland, מוכן להחלפה על רכב ספורטיבי יד ראשונה, לרציניים בלבד!.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...