Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

נסיעה חסכונית


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5444 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אתה יודע, מתקרבים לרמזור ב3 נגיד, שים ניוטרל, במהירות של הילוך חמישי לא שמים בחיים ניוטרל, אבל ב50 קמ"ש ניוטרל חוסך הרבה וגם אם אתה נתקע ברמזור אדום, לא מאמץ את הרגל של הקלאץ'.

אף נהג נורמאלי לא מוריד להילוך ראשון בעת נסיעה.

 

"נהג נורמלי" עוזב גז וכאשר צריך להוריד הילוך הוא מכניס קלאץ' ובולם בעדינות, ובסוף משלב ראשון. גם את המאמץ ברגל שמאל אני מעדיף על גבי מאמץ של שרירי הצוואר, שמא מישהו יכנס בי מאחור. עצרת? הישאר בראשון והסתכל במראה וחכה שיעמדו מאחוריך שני רכבים, ורק אז שלב ניוטרל.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

פורסם

בנוסף למה שבטוח אמרו כאן, תתיחס למדידות הראשונות של הצריכת דלק בערבון מוגבל.

תתרגל לקלאץ' ולהילוכים של הרכב שלך ספציפית וכבר כעבור זמן קצר צריכת הדלק תרד בקצת.

פורסם
"נהג נורמלי" עוזב גז וכאשר צריך להוריד הילוך הוא מכניס קלאץ' ובולם בעדינות, ובסוף משלב ראשון. גם את המאמץ ברגל שמאל אני מעדיף על גבי מאמץ של שרירי הצוואר, שמא מישהו יכנס בי מאחור. עצרת? הישאר בראשון והסתכל במראה וחכה שיעמדו מאחוריך שני רכבים, ורק אז שלב ניוטרל.

 

מבחינה של כאב צוואר, עדיף לגלוש לרכב הבא, במקרה שפוגעים בך מאחור, גם יהיה פחות נזק לרכב (שזה כבר לא חשוב).

משמע להשאר בניוטרל, וכך גם תמנע אפשרות לפגיעה בגיר.

 

 

נכון לעכשיו אני נוהג בקוואליר אוטומט, אולי זה רק אצלי, אבל כל רמזור שקצת בשיפוע, אני בולם עד ל0, ואז לא נוגע לא בברקס ולא בגז, הסרק של D מחזיק את הרכב במקום. (נוח מאוד, ושוב במקרה של תאונה עדיף לגלוש לזה מקדימה, גם לא אשם, וגם בריא יותר לצוואר.)

 

 

עדיך לגלוש לזה מקדימה במקרה של פגיעה, משום שהראש חוזר לאט יותר, אני לא יודע איך להסביר את זה, אבל ככה זה נראה לי.

פורסם

לא ירדת לסוף דעתי. אני מתכוון לנסות ולמנוע פגיעה מאחור על ידי עצירה מוקדמת ושמירה על "אזור מילוט" קדימה. במקרה שרכב מאחור (או רכב שני מאחור) מתקשה לעצור בזמן, אני יכול לשחרר לו עוד כמה מטרים קריטיים וגם לנסות לברוח הצדה. לצורך זה אני זקוק לזמינות מיידית של כוח המנוע, המושגת על ידי הישארות בהילוך ראשון, עד שאני מקבל "כיסוי" מרכבים מאחור.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

פורסם

גם לי יש 206+ , עברתי איתה כ2000 ק"מ בדיוק ,אבל משהו בצריכת הדלק לא נראה לי.

כרגע היא שותה לי כ400 ק"מ לטנק , כמובן שאני לא מסתכן שהמחוג יגיע עד הסוף , אבל הוא לא רחוק משם.

אני רק רוצה לדעת ממי שיש לו את הרכב כמה הוא עושה בממוצע והאם זה משהו בנהיגה שלי.

אני משתדל לנהוג רגוע וחוץ מהמזגן והמערכת שום דבר מיוחד

Fiat Punto 2002

Peugeot 206+ 2011

Volkswagen Golf Comfortline 2017

Volkswagen Golf GTI 2021

פורסם

וואו , יוצא לי 1-10 , עשיתי חישוב של כמה עולה היום ליטר דלק וכמה עלה לי התדלוק (בסביבות 286 ש"ח) יצא לי בסביבות ה40 ליטר ועשיתי 400 ק"מ.... אין לי מושג איך

Fiat Punto 2002

Peugeot 206+ 2011

Volkswagen Golf Comfortline 2017

Volkswagen Golf GTI 2021

פורסם
לא ירדת לסוף דעתי. אני מתכוון לנסות ולמנוע פגיעה מאחור על ידי עצירה מוקדמת ושמירה על "אזור מילוט" קדימה. במקרה שרכב מאחור (או רכב שני מאחור) מתקשה לעצור בזמן, אני יכול לשחרר לו עוד כמה מטרים קריטיים וגם לנסות לברוח הצדה. לצורך זה אני זקוק לזמינות מיידית של כוח המנוע, המושגת על ידי הישארות בהילוך ראשון, עד שאני מקבל "כיסוי" מרכבים מאחור.

 

האם אי פעם נדרשת להתקדם בגלל רכב שבא מאחורייך ולא הספיק לעצור?

פורסם

תראה, אני מיישם את השיטה כל הזמן. קרו מקרים של נהג לא מרוכז או ממהר מאחורה שבהם ייתכן ש"עזרתי" לו אבל ממש להימנע מתאונה לא הזדמן לי עדיין (למזלי). את הטכניקה למדתי בהדרכת נהיגה מתקדמת, כאשר נודע לי כי ביישום בציי רכב השיטה מפחיתה פגיעות מאחורה בעשרות אחוזים. לדעתי, לנהוג בלי תשומת לב לנהג מאחור (ולנהג בנתיב ליד, ולנהג ממול...) זו חוסר אחריות, בעיקר כאשר השיטות ל"ניהול התנועה לאחור" יחסית פשוטות. מצאתי גם אסמכתה כתובה ממדריך נהיגה.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

פורסם
1:10 באופן כללי זה סביר. ברכב הזה (ידני??) אני מאמין שאפשר להפיק הרבה יותר לליטר.

 

אכן ידני , הרכב אמור לעשות 1.16 אני משתדל להתחיל נסיעה רגוע ואף פעם לא עובר את 3000 סל"ד לפני העברת הילוך קדימה.

אני כמעט לא יוצא לעקיפות וגם לא עובר את ה100 קמ"ש

Fiat Punto 2002

Peugeot 206+ 2011

Volkswagen Golf Comfortline 2017

Volkswagen Golf GTI 2021

פורסם
אכן ידני , הרכב אמור לעשות 1.16 אני משתדל להתחיל נסיעה רגוע ואף פעם לא עובר את 3000 סל"ד לפני העברת הילוך קדימה.

אני כמעט לא יוצא לעקיפות וגם לא עובר את ה100 קמ"ש

יש לי פיג'ו 206 אוטומט שנת 2000.

הרכב שלי אוכל אחד ל-15.5

 

בהתחלה כשרכשתי את הרכב הוא באמת אכל לי כמו מטורף.

ואני כמוך, נוהג לאט, בעדינות, לא לוחץ על הגז ומשתדל שלנהוג כמה שיותר חסכוני (על פי כל הטיפים שרשומים למעלה).

הכנסתי את הרכב לטיפול 30K . אחר כך הוספתי לרכב Gold Label וגם K44...

החלפתי צמיגים וכמובן שאחת לשבועיים אני בודק לחץ אוויר.

 

וכעת הרכב שלי אוכל 1:15.5 בערך.

לפני זה הגעתי לחיושב שהוא אכל לי אחד לתשע... שזה נוראי...

 

עדינות זה שם המשחק פה :)

סיאט מי - בציר 2014

----------------

הבלוג שלי

×
×
  • תוכן חדש...