Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5565 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

לפני כשבועיים רכב פגע ברכב שלי תוך כדי נסיעה.

האדם שנהג ברכב לא רצה למסור לי פרטים ולכן רשמתי את מספר הרכב שלו,צילמתי את הפגיעה בשני הרכבים

ופניתי למשטרה.

במשטרה נמסרו לי פרטי בעל הרכב ונפתחה תלונה נגדו.

פניתי לבעל הרכב (שמסתבר שלא הוא נהג ברכב) שטען כי הוא מכר את הרכב חודש קודם לכן לסוחר רכב

וכי עלי לפנות אליו ולבקש ממנו שיתקן לי את הרכב,פניתי אליו ואתם יכולים לנחש מה הייתה תגובתו.

חזרתי לבעל הרכב ובקשתי ממנו לתקן את רכבי שכן במידה ולא יעשה זאת אאלץ להגיש נגדו תביעה בבית משפט על הנזק שנגרם.

הוא מצידו טוען כי הרכב לא היה בבעלותו ושיש ברשותו הסכם מכר בינו לבין סוחר הרכב והוא מתנער מהנושא למרות שהרכב עדיין רשום על שמו ובבעלותו.

מה שאני מעוניין לדעת מבחינה משפטית מה החוק אומר?ההגיון אומר כי כל עוד הרכב רשום במשרד התחבורה על שם בעל הרכב המקורי הוא בעצם אחראי לכל נזק שנהג כזה או אחר גרם לצד ג',האם כך הדבר ועלי בעצם לתבוע את הבעלים המקורי שכן חוזה מכר הוא סך הכל מסמך המסכם העברת אחריות רק בין אדם לחברו ולא העברת בעלות אמיתית על הרכב.

או שעליי להילחם "בתחנת רוח" ולתבוע את סוחר הרכב שאולי אפילו כבר מכר את הרכב לאדם אחר?

האם עלי לשכור שמאי שיעריך לי את הנזק ואז לתקן?"לחסוך" את עלות השמאי,לתקן את הנזק ולהציג קבלה בבית משפט?

איך משטרת ישראל מתייחסת לנושא?(לא ניראה לי שיותר מדי יחס שכן אין פגיעה בגוף).

פורסם

האם בעל הרכב סיפק לך העתק של הסכם המכר או רק מסר בע"פ את פרטי הסוחר?

האם סוחר הרכב עדיין מחזיק ברכב?

האם המשטרה זימנה את בעל הרכב לחקירה?

 

מתקנים את הנזק ותובעים את בעל הרכב. צריך לצרף גם את סוחר הרכב לכתב התביעה אם ידועים פרטיו.

כך בעל הרכב ירוץ לחפש מי נהג ברכב, ולא אתה.

 

אם הנזק גדול, כדאי להפעיל ביטוח ולתבוע את ההשתתפות העצמית ואבדן העדר אי תביעות.

הסיבה: לא בטוח שתזכה בתביעה או שתצליח לגבות את המגיע לך גם אם תזכה.

פורסם

נשמע שאתה צריך יעוץ מהסוכן ביטוח שלך.

זה בדיוק המקרים שהוא יכול לתת לך יעוץ רציני בנושא (גם אם לא תביעה דרך הביטוח).

 

ליביו

If living is for learning

Then dying is forgetting

פורסם

בעל הרכב שלח לי את הסכם המכר בינהם ומתברר שהרכב נמכר לסוחר הרכב כחודשיים לפני התאונה.

לדעתי המשטרה לא תעשה כלום מהסיבה שזו פגיעה ברכוש בלבד למרות שהנהג הפוגע לא היה מוכן למסור

שום פרט מזהה ויתכן שאף נהג ללא רישיון.

לדעתי סוחר הרכב כבר לא מחזיק ברכב.

פורסם

אם בוצעה העברת בעלות לתו סוחר, האחריות היא על הסוחר.

 

אם לא בוצעה העברת בעלות לתו סוחר, אזי הסוחר נוהג למעשה ברשותו של בעל הרכב, ולכן מי שאחראי במקרה זה - הוא בעל הרכב ולא משנה איזה ניירת יש לו ביד. הנייר היחיד בעל משמעות במקרה זה הוא טופס העברת הבעלות. אם אין לבעל הרכב הרשום טופס כזה המוכיח שהבעלות עברה לפני תאריך התאונה - האחריות חלה עליו.

וולוו XC40 T3 Momentum (נמכרה)

סקודה קודיאק 1.5 STYLE

טויוטה יאריס קרוס הברידית

  • ספונסר פורום
פורסם
לפני כשבועיים רכב פגע ברכב שלי תוך כדי נסיעה.

האדם שנהג ברכב לא רצה למסור לי פרטים ולכן רשמתי את מספר הרכב שלו,צילמתי את הפגיעה בשני הרכבים

ופניתי למשטרה.

במשטרה נמסרו לי פרטי בעל הרכב ונפתחה תלונה נגדו.

פניתי לבעל הרכב (שמסתבר שלא הוא נהג ברכב) שטען כי הוא מכר את הרכב חודש קודם לכן לסוחר רכב

וכי עלי לפנות אליו ולבקש ממנו שיתקן לי את הרכב,פניתי אליו ואתם יכולים לנחש מה הייתה תגובתו.

חזרתי לבעל הרכב ובקשתי ממנו לתקן את רכבי שכן במידה ולא יעשה זאת אאלץ להגיש נגדו תביעה בבית משפט על הנזק שנגרם.

הוא מצידו טוען כי הרכב לא היה בבעלותו ושיש ברשותו הסכם מכר בינו לבין סוחר הרכב והוא מתנער מהנושא למרות שהרכב עדיין רשום על שמו ובבעלותו.

מה שאני מעוניין לדעת מבחינה משפטית מה החוק אומר?ההגיון אומר כי כל עוד הרכב רשום במשרד התחבורה על שם בעל הרכב המקורי הוא בעצם אחראי לכל נזק שנהג כזה או אחר גרם לצד ג',האם כך הדבר ועלי בעצם לתבוע את הבעלים המקורי שכן חוזה מכר הוא סך הכל מסמך המסכם העברת אחריות רק בין אדם לחברו ולא העברת בעלות אמיתית על הרכב.

או שעליי להילחם "בתחנת רוח" ולתבוע את סוחר הרכב שאולי אפילו כבר מכר את הרכב לאדם אחר?

האם עלי לשכור שמאי שיעריך לי את הנזק ואז לתקן?"לחסוך" את עלות השמאי,לתקן את הנזק ולהציג קבלה בבית משפט?

איך משטרת ישראל מתייחסת לנושא?(לא ניראה לי שיותר מדי יחס שכן אין פגיעה בגוף).

תראה אתה צריך לתבוע את בעל הרכב שרשום ברשיון הרכב . ושהוא זה שישבור את הראש עים סוחר הרכב וידרוש ממנו לקחת אחריות .

לעיניין חוות דעת שמאי .כן אתה צריך שיהיה ברשותך חוות דעת של שמאי רכב למקרה שהעינין יגיע לדיון בבית משפט .

לגבי תיקון הרכב ,אין חובה לתקו את הרכב ,אתה יכול לבקש חוות דעת גלובלית ולא לתקו את הרכב ,או כן לפי רצונך .

צור איתי קשר אנסה לעזור לך יותר, ללא היתחייבות .

אלי אמרן - שמאי רכב 054-6999223

×
×
  • תוכן חדש...