Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5930 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

זה פשוט מדהים , איזה שנאה יש פה לגבי הדת.

מה שיהרוג אותכם זה שלא תאכלו במשך שבוע את הפיתה או הלחם החמץ? זה מה שבאמת מפריע לכם??

יוצאות פה האשמות מטופשות וחסרות כל בסיס, ומנסים לערבב ולהאשים ציבור שלם של דתיים? כל פעם שעולה פה וויכוח בסגנון הזה (למרות שנדמה לי שחוקי הפורום אוסרים את זה אבל נחליק את העניין) , תמיד קופצים כל האומללים והמסכנים , שהיד הארוכה של הדת, לכאורה משתלחת בהם ופוגעת להם באורח החיים התקין, דווקא בשבוע של פסח אתה רוצה לאכול חמץ? פרנציפ?

אז אם אתה לא מוכן לכבד את זה, למה אתה כן דורש מאנשים לדוגמה לכבד ימי זיכרון ולעמוד בצפירות?

אפשר ללכת בעמק השווה , אנשים שחושבים שלעמוד דום בצפירה זה מעשה פסול כי זה "כמו הגויים" (דרך אגב אני מאוד נגד השטות הזו , וכולם אבל כולם חייבים לכבד ימי שיכרון צפירות וטכסים כאלו ) יעמדו אבל יגידו בלב או בלחש מזמורי תהילים , זה כבר מעשה שמכובד גם תפילה לזכר הנספים וגם לכבד את המעמד שהם נמצאים,

גם במקרה הזה, אתם מנסים כאילו למחוק את המשמעות של החג הזה שנתנה מהתורה, ולא נכנס עכשיו אם זה כן קרה או לא, אז גם אתם יכולים לכבד את החג הזה,

 

שורה תחתונה אסור למכור חמץ בפסח , וזה תנאי לתעודת כשרות אם אני לא טועה, ובצדק,

מי שזה לא מתאים לו , בקלות יוכל למצא מקומות שמוכרים חמץ, וגם מקומות שמוכרים חזיר, ובשר לא כשר,

אפשר לכבד את החג הזה, שבא פעם בשנה, עדיין אנחנו יהודים , והמסורת הזו של החגים והיחודיות שלנו כעם , זה מה ששמר עלינו לאורך כל ההיסטוריה, הרי עמים שלמים קמו ונכחדו , אבל היהדות נשארה אותו דבר, תפילין , חגים, תפילות, וכו'

אז למה סתם להעלות נושאים כאלו לפורום ?? בשביל ללבות שנאה ?? התקוממות??אין בזה כל טעם.

ביצוע תיקוני שפכטל ועבודות צבע בבתים,

 

פרטים בה"פ .

  • תגובות 105
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

בארץ יש כפייה דתית באותה מידה שיש כפייה חילונית.

אין לזה סוף. צריך לדעת לחיות בשת"פ ובסובלנות.

אני איש צבא מנעוריי ושם בא לידי ביטוי האידיאל שנקרא "כור היתוך".

צריך להפסיק להסתכל על השונה ולחפש את המכנה המשותף.

אחרת, החברה שלנו תלך לאבדון! אם נהיה חלשים מבפנים אין אויב שלא יוכל לקרוע אותנו לגזרים.

הכבוד לדת ולמסורת לצד הצורך בקידמה ובסובלנות רק יעשו לנו טוב.

אף אחד לא כופה עליך מה להכניס לתוך הפה, וגם האם תגיע מנקודה א' לב'. רק לפעמים אולי לבחור בנתיבים שונים תו"כ התחשבות בנק' רגישות של הזולת.

W202 C240

פורסם
אם הגוי לא יודע מה הוא קנה הרי שהמכירה היא בדיוק פיקציה.

בשביל שייכרת חוזה יש צורך ב"מסויימות" ואת זה אין בעסקה הזו.

זה מבחינת דיני חוזים בחוק הישראלי. בהלכה אין צורך במסויימות. לכן גם לא ממש משנה המחיר שהוא משלם עבור הסחורה שבאמת איננו משקף כלל את שוויה.

ואני לא מבין למה אי אפשר כן להעביר לקונה רשימת מלאי של כל מה שהוא קונה - הרי לסופר ממילא יש רשימה כזו במחשב. ליתר הבהרה: הבעלים חותם על שטר הרשאה בו הוא מסמיך את הרב המבצע לעשות בחמץ ככל אשר יחפוץ. הרב מוכר את החמץ לגוי יחד עם חמץ של המוני אזרחים אחרים, וכנ"ל - ללא קשר לשווי הסחורה. ברגע שהגוי מבצע את פעולת הקניין הוא נחשב לבעל החמץ. חמץ של גוי יכול להיות ברשות יהודיאבל ברגע שהיהודי עושה בו שימוש כלשהו הוא מבטל למפרע את פעולת המכירה.

ואז מעבירים אליו את כספי המכירה על חמץ שנמכר בפסח, ובמוצאי החג כשקונים ממנו את החמץ בחזרה מפחיתים מהמחיר את מה ששולם לו במשך החג ושלום על ישראל.

 

לא יכול לעבוד?

 

לא, כנ"ל.

פורסם
כן חסרות, ולמה? כי הרשת הלא כשרה, נמצאת בבעלות של אדם שיש לו רשת כשרה, ואז הציבור הדתי אומר שאם הוא מחזיק רשת לא כשרה, הם מחרימים גם את הרשת הכשרה שלו וככה הוא מתקפל והופך הכל לכשר.

 

בעיה שלו שהוא נכנע.

אולי גם אגודת גנבי הרכב בשטחים תחליט שאם שופרסל לא תפריש להם משאית מכל 10 משאיות הם יחרימו את הרשת?

שום "ציבור דתי" לא החרים כלום.

מדובר במיעוט צעקני שעשה מה שעשה בעיקר למען הון פוליטי ברחוב החרדי.

זכותם להגיד מה שהם רוצים וזכותו של הבעלים לעשות מה שבא לו.

תאמין לי ש8 החנויות של דודי ויסמן לא היו הקש שישבור את גב הגמל. יד רוחצת יד והוא קיבל הרבה דברים בתמורה ל"הסכמה" שלו.

 

אז כן, חסר רשתות לא כשרות, טיב טעם זאת לא רשת מספיק גדולה כמו מגה ושופרסל מבחינת הפריסה שלהם. לדתיים לא טוב שיש אדם שהוא בעלים של רשת כשרה ולא כשרה, הם מחייבים אותו לעשות אצלו הכל כשר! ככה נעלמות הרשתות הלא כשרות.

 

שוב - בעיה שלך בתור חילוני. לא מספיקים לך החנויות? תקים כמה.

ואף אחד לא מחיב אף אחד אחר לעשות משהו כשר. שטויות.

פורסם
התחשבות של כל אדם בזולת או במסורת של האחר היא זכות ולא חובה.

אתם מדברים על חוסר הרגישות שלנו למשהו שנכפה עלינו, אז לאיזו תגובה אתם מצפים?

לא יכלתי לנסח את זה יותר טוב בעצמי.

שביט, אנחנו מדינת יהודים אולי, אבל לא מדינה דתית וזה ההבדל.

 

בחייך, בוא תראה לי איפה ההבדל הזה קיים. אני רוצה לראות אותו בעין.

 

אתה לא יכול להיות מדינה דמוקרטית דתית כי זה מתנגש, הדת אוסרת דברים שהדמוקרטיה מתירה לעשות. נכון לכרגע אנחנו מוגדרים בתור מדינה דמוקרטית ולכן אני בתור חילוני רוצה את חופש הפעולה המלא המגיע לי בשם הדמוקרטיה. מי שרוצה מדינה דתית שיעבור לגור באיראן ושאר המקומות האלה.

 

מצדיק 100%.

 

העניין הוא לא שבוע בשנה שאין לחם וכאלה, העניין הוא שכופים את זה עלי, אני אוהב ללכת למסעדה ספציפית כשרה ועכשיו אין שם את הדברים שאני אוהב לאכול.

 

זה עיקר הבעייה גם בשבילי.

 

אז אתה מבין שאני סובל בצורה כזאת או אחרת בגלל דת של מישהו אחר?

 

זו לא דת של מישהו אחר. זו גם הדת שלך. ושלי. אבל כל אחד אמור להיות זכאי לבחור את הדרך שבה הוא בוחר להביע אותה, או שלא להביע אותה בכלל.

 

למה לי? למה אני צריך לסבול? זאת לא מדינה דתית, זאת מדינה דמוקרטית! אני רוצה לנסוע בשכונת 100 שערים בשבת, למה שזה לא יקרה? מה זה כביש פרטי של מישהו שהם סוגרים אותו?

 

למה לעזאזל שתרצה לעשות את זה?!...

 

הם כמו גוש שהולך וגודל וקובע לי איך החיים שלי יתנהלו, הם יושבים בממשלה ובמחטף מעבירים 60 מליון לטיפולי שיניים לילדים, שבמקרה הרבה מהם מהציבור שלהם ושאין להם כסף כי הם לא עובדים וחיים על חשבוני.

אתה מבין שאותו אחד שחי על חשבוני, גם מנהל לי את החיים? איפה נשמע דבר כזה?

 

בישראל מסתבר.

 

דריש ידידי, קודם כל תלמד את ההבדל בין דמוקרטיה לאנרכיה. בדמוקרטיה מגינים גם על המיעוט.

 

אז:

אם אני מיעוט, למה לא מגינים על זכותי לקנות חמץ בסופר הקבוע שלי?

ואם אני הרוב, למה אין חמץ בסופר הקבוע שלי?! מישהו יכול לפרק את הקננדרום האוקסימורוני הזה לגורמים בגודל ביס וקלים להבנה?

 

לגבי אחיזתו של הציבור החרדי את אשכי המדינה אתה כנראה באמת מנותק. שירות צבאי כבר מזמן הוא נחלתם של המעטים ואחוז נכבד של הנוער לא מתגייס.

 

זו כבר בעייה אחרת לגמרי. אבל עדיין- משום מה יש סט של חוקים שחלים עליהם, וסט של חוקים שחלים על כל השאר. אני רואה בזה בעייה מהותית בזכויות האזרח במדינה.

 

לגבי מחלבת הכספים אז לידיעתך יש ציבור גדול מאוד של חרדים שכן עובדים ומולם ציבור הרבה יותר גדול של חילונים שבוחרים לחיות על חשבון המדינה כך שהמדינה מאפשרת לכולם להיתלות באשכיה ולצערי רבים מידי מנצלים זאת לרעה ללא הבדל ברמת ההשקפה הדתית שלהם.

 

ומה עם כל החרדים המתים שעומדים בתור ללשכת התעסוקה ולהצבעה בקלפיות וכולי? חילונים מתים לא ראיתי שם עדיין.

 

האיסור למכור חמץ בסופרים לא נובע מבעיה עם עצם המכירה. הסופר מוכר את החמץ לגוי, ולכן בעצם המכירה ליהודי הוא מצהיר שהמכירה לגוי היתה פיקציה = החמץ למפרע לא נמכר לגוי = החמץ לאחר הפסח נאסר בהנאה ובאכילה כיוון שהיה בחג ברשותו של יהודי..

 

למה למכור לגוי?! יש מספיק יהודים שרוצים לקנות!!!1!!1!1:evil::x:x:?:x:agrue::bad-word::bad-word::brickwall::snipersmi

 

כלומר, מי שרוצה לאכול חמץ יוכל לעשות זאת במקומות אחרים. מי שקונה חמץ בסופר מונע מהציבור המעוניין לשמור מצוות(מבחירתו, נכון) לקנותו לאחר הפסח.

 

סליחה. אם הציבור השומר, נפשו רגישה זכה ופגיעה היא עד זרא, אולי כדאי שישקול שוב אם הוא עומד בקריטריונים של הדת שבה בחר, אם רק המראה של משהו (מי ישמע כמה) מפתה של חמץ גורם לו לחשוב על לחטוא.

 

בקיצור, יש פה שמירה על זכויותיו של ציבור גדול, גם אם יש פגיעה מסויימת (בלבד. כבר פורטו כאן הברבה מקומות בהם ניתן לקנות חמץ) בזכויותיו של ציבור אחר שהוא, מה לעשות, קטן יותר.

 

קטן. גדול. מאחורה, מקדימה, מהצד, עם 2 בחורות ביחד, לא משנה. הנקודה היא פשוטה: זכותו של כל אדם לבחור מה הוא קונה ומה הוא לא קונה. חרדי יבחר לא לקנות חמץ בפסח. חילוני יבחר כן לקנות חמץ בפסח. למה אין חמץ על המדפים עבור החילוני, כאשר זה ברור מאליו שהחרדי לא יקנה?! למה להכריח גם את החילוני לא לאכול משהו רק בגלל שאיזה אדיוט לפני 5000 שנה לא הספיק לגרום לבצק לתפוח?!

 

 

אז למה לא להעביר פשוט את הכספים ממכירת החמץ לאותו גוי?

אני בטוח שאפשר לתכנת את הקופה להחזיק רישום של כל החמץ שנמכר ובסוף היום לבצע העברה בנקאית בסכום המתאים לחשבון של הבעלים האמיתי של החמץ.

 

אה, המכירה לגוי היא באמת פיקציה?

והממסד הדתי יודע את זה?

אז איך הוא מסכים לזה?

צבועים.

זה מה שנקרא: במילה אחת...

יש לי עוד כמה מילים האמת, אבל הן לא לפורום הזה.

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם

ברווז אנחנו מוגדרים בתור מדינה דמוקרטית, בפועל יש מלחמה בין הדמוקרטיה לדתית ובנתיים אני ואתה כחילונים סובלים מהעניין.

 

ESTK, אתה יודע זה כמו האלה שלא אכלו הרבה זמן פיצה, אז יאלה מחר אוכלים פיצה לא יקרה כלום הרבה זמן לא אכלנו, ואז מחרתיים נזכרים הרבה זמן לא אכלנו בורגר נו אז פעם בשנה לא יקרה כלום וביום שאחרי אוכלים שווארמה יכ היי גם את זה אוכלים פעם בשנה והנה סוף חודש עלית 10 קילו במשקל בלי לשים לב.

 

אז בסדר חג אחד יאלה מוכן לקבל ולשתוק למען הציבור הדתי, אבל בכל חג יש סיפור אחר. אני לא בחרתי להיות יהודי, ואת האמת אני לא רואה את עצמי מיוחד ולא כלום בזה שנולדתי יהודי ואם היה אפשר היתי מבטל את הדתות בעולם. אני גם לא שומר שום חג ושום כלום. אני נותן לך לחיות, תן לי לחיות ובזה נגמר הסיפור, אל תכפה עלי חגים וכל מיני דברים שכאלה.

ויודע למה מגעיל אותי כל העניין של הדת? כי כל אחד מפרש אותה כמו שבא לו ואיך שנוח לו לסגנון חיים שלו, שכבר אין באמת דת אחת אמיתית.

 

הדת שלנו כזאת ממוסחרת, שזה עושה חשק להקיא!

some people need a high five

in the face

with a chair

פורסם
ברווז אנחנו מוגדרים בתור מדינה דמוקרטית, בפועל יש מלחמה בין הדמוקרטיה לדתית ובנתיים אני ואתה כחילונים סובלים מהעניין.

 

אין שום מלחמה, הדתיים כבשו כבר מזמן את השטחים...

 

ESTK, אתה יודע זה כמו האלה שלא אכלו הרבה זמן פיצה, אז יאלה מחר אוכלים פיצה לא יקרה כלום הרבה זמן לא אכלנו, ואז מחרתיים נזכרים הרבה זמן לא אכלנו בורגר נו אז פעם בשנה לא יקרה כלום וביום שאחרי אוכלים שווארמה יכ היי גם את זה אוכלים פעם בשנה והנה סוף חודש עלית 10 קילו במשקל בלי לשים לב.

 

איזה בעסה אתך. המאכלים האהובים עליי. ואני בדיוק בדיאטה.

 

אז בסדר חג אחד יאלה מוכן לקבל ולשתוק למען הציבור הדתי, אבל בכל חג יש סיפור אחר. אני לא בחרתי להיות יהודי, ואת האמת אני לא רואה את עצמי מיוחד ולא כלום בזה שנולדתי יהודי ואם היה אפשר היתי מבטל את הדתות בעולם. אני גם לא שומר שום חג ושום כלום. אני נותן לך לחיות, תן לי לחיות ובזה נגמר הסיפור, אל תכפה עלי חגים וכל מיני דברים שכאלה.

 

וזה כל מה שאני מעוניין בו- חיה ותן לחיות.

 

ויודע למה מגעיל אותי כל העניין של הדת? כי כל אחד מפרש אותה כמו שבא לו ואיך שנוח לו לסגנון חיים שלו, שכבר אין באמת דת אחת אמיתית.

 

שמע, אני לא נגעל מהעניין של הדת. אני נגעל מהביטויים שלה בחיי היום יום, שפוגעים בי.

 

הדת שלנו כזאת ממוסחרת, שזה עושה חשק להקיא!

גם נכון.

 

אבל בלי קשר, עדיף בלי דתות בכלל. רוב המלחמות בהיסטורייה היו על טהרת הדת. קצת נמאס כבר מזה...

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם
אני בנאדם חילוני לחלוטין.

אוכל חמץ וגם לא כשר.

אבל קודם כל יש לנו שורשים יהודיים ואסור לנו לשכוח אותם.

אז לא יקרה כלום אם לא ימכרו לנו מחץ בפסח, ומי שמתעקש ידע בדיוק איפה להשיג אותו.

תמלא את המזווה והפריזר לפני החג וזהו.

אצלנו אוכלים חמץ, אבל כשאני יוצא מהבית אני לא יוצא עם פיתה או ביגלה...למה? כבוד לסביבה.

אותו כנ"ל לגבי הנוהג שאנשים התחילו לנסוע ביום כיפור.

קצת כבוד, אז יום אחד לא נוסעים, תקראו לזה כפיה דתית? אפשר לראות את זה אחרת כיום איכות הסביבה, שבו לא מזהמים את האוויר.

קצת סבלנות וקצת סובלנות לזולת לא היו מזיקים לנו כעם.

 

חג שמח

אבי.

 

+++1

 

הייתי צריך לקרוא 4 עמודים כדי להגיע לתגובה הזו, חבל.

 

מרק- אתה נמצא במדינת ישראל מדינת היהודים אף אחד לא כפה עלייך או עליי להיות פה התלונה שלך ממש לא במקום.

לא חסר מקומות שמוכרים חמץ את אלה שלא לא יזיק אם תכבד אף אחד גם לא הכריח אותך לקנות מהם.

 

חג שמח :wink:

פורסם

לדעתי אתם מפספסים את כל העניין של המכירת חמץ.

הרשתות לא מוכרות חמץ ומסעדות לא מוכרות חמץ רק מההיבט הכלכלי לדעתי (לא כולל בעלי מסעדות דתיים , או את שפע שוק)

ברגע שמקום מקבל תעודת כשרות , הוא לא יכול הרי למכור חמץ בפסח , כמו שהוא לא יכול לפתוח בשבת , כי אז אין לו כשרות , והוא מפסיד המון לקוחות שקונים אצלו כי הוא כשר (כגון שופרסל , שווארמיות ופלאפלים שונים , פיצריות) ונכון שיש מקומות שפותחים בשבת , אבל עדיין הם לא מוכרים חמץ, והרבה יותר קל לסגור לשבוע-שבועיים מאשר להכשיר את כל המקום ולעבור לקמח מצה.

מה גם שהרבה מקומות מפצים על חלק מההפסד בימים שלפני החג , וביום שאחרי החג (במיוחד פיצריות ושווארמיות , לפחות פה באשדוד אני יודע).

9.5 שעות דייט ? בערך המערכת יחסים הכי ארוכה שלי
פורסם

מקסצ'ר - אם מקום פתוח בשבת - אין לו כשרות, כל השאר זה צביעות ובכאילו.

 

לגבי הדיונים פה - הרבה נובעים מבעיתיות שקיימת בהגדרת מדינת ישראל ותפקידה של הדת בנושא.

יש החושבים שערכי הדמוקרטיה והחופש קודמים לדת עד לרמת ההפרדת דת ממדינה , ומצד שני יש שחושבים שהמדינה היא קודם כל יהודית ואח"כ כל דבר אחר.

 

ליביו

If living is for learning

Then dying is forgetting

פורסם
התגובה הזו רק מחדדת את חוסר הסבלנות והזלזול שלנו (מי זה שלנו? - אתה לדוגמא) באחר.

 

חוסר הסובלנות הוא שלך, כי אתה זה שמכניס אותי לקבוצה וקובע לי מה אני צריך או לא צריך לחשוב. תעצור. תקרא עוד פעם. לא מה לעשות, מה לחשוב. אני מוכן להתפשר עם כל אחד על מה אני מוכן או לא מוכן לעשות, רק אל תנכס אותי לקבוצה כזו או אחרת ואל תספר לי מה צריכות להיות הדעות שלי. זה זלזול בבחירה החופשית שלי כאדם.

 

מרק- אתה נמצא במדינת ישראל מדינת היהודים אף אחד לא כפה עלייך או עליי להיות פה

 

מה זאת אומרת "אף אחד לא מכריח"?

כאן נולדתי, זה הבית שלי ואף אחד לא יגיד לי ללכת (גם אם זה אפשרי), וכמו כל אדם בביתו ומדינתו, זכותי להאבק על דרך החיים הנראית בעיני, ולאף אחד אין זכות להראות לי את הדלת.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

כדי לשים את הדברים על השולחן - אלו האחוזים המעוניינים באכילת אוכל כשר בפסח. 74%.

 

מתוך YNET:

סקר: 74% לא יאכלו חמץ בפסח

חג הפסח פופולרי מתמיד: רוב מובהק של אזרחי ישראל יחגוג את הסדר בסעודה חגיגית ובקריאת ההגדה, ולא יאכל חמץ לאורך כל ימי החג – כך עולה מסקר ynet-גשר השבועי שנערך בקרב מדגם מייצג. אולמרט מתרסק גם בסקר הזה: רק 5% מהציבור היו רוצים לעשות איתו את הסדר. ומה משותף לרב עובדיה ונינט?

פורסם
חוסר הסובלנות הוא שלך, כי אתה זה שמכניס אותי לקבוצה וקובע לי מה אני צריך או לא צריך לחשוב. תעצור. תקרא עוד פעם. לא מה לעשות, מה לחשוב. אני מוכן להתפשר עם כל אחד על מה אני מוכן או לא מוכן לעשות, רק אל תנכס אותי לקבוצה כזו או אחרת ואל תספר לי מה צריכות להיות הדעות שלי. זה זלזול בבחירה החופשית שלי כאדם.

 

 

 

מה זאת אומרת "אף אחד לא מכריח"?

כאן נולדתי, זה הבית שלי ואף אחד לא יגיד לי ללכת (גם אם זה אפשרי), וכמו כל אדם בביתו ומדינתו, זכותי להאבק על דרך החיים הנראית בעיני, ולאף אחד אין זכות להראות לי את הדלת.

 

ומה הדרך שלך? לא לכבד את הדת (למרות שאתה לא אדם דתי).

אף אחד לא אומר לך ללכת וגם אף אחד לא אומר לך איך לחיות הבחירה היא שלך שים לב שלכל מסעדה או כל רשת מזון בארץ יש את הזכות למכור חמץ או לא למכור זו החלטה שלהם נטו. סה"כ מצפים ממך בתור אדם שחי במדינת ישראל מדינה שבה הדת היהודית היא הדת המרכזית לכבד. אני בטוח שאתה אוכל חמץ מבלי שאף אחד יפריע לך.

 

חג שמח וכשר :-D

פורסם

1. אני באמת לא מבין מה רע בזה שהחרדים במאה שערים ועוד כמה חסידים יצאו במחולות וריקודים בעיצומו של יום הזיכרון ומאידך, השכן שלהם יוכל לעשות מנגל בשבת.

 

2. זה שהדתיים מכתיבים חלק מאורחות החיים במדינה, זאת עובדה. כל עוד צריכים אותם לגועליציה (השגיאה מכוונת), אין ברירה אלא להסכים לתנאים שתמורתם הם מצטרפים. המפלגה שמרכיבה שילטון, צריכה להחליט עם מה היא מתפשרת, האם לנטות שמאלה, האם לנטות ימינה או אולי לנטות לדת. איכשהו יצא שמאז קום המדינה לא הוקמה ממשלה בלי דתיים.

 

3. אי אפשר להשוות את חוקי המדינה (חוזים) לחוקי ההלכה. על פי ההלכה אחד שהשקיע בעסק מליון והשני שהשקיע באותו העסק רק שקל אחד, חלקו של כל-אחד בעסק הוא 50 אחוז, למה ? כי בלי השקל החסר, בעל המיליון לא יכול. כך גם ענין היתר עיסקה אצל הדתיים וריבית אצל הבנקים. בהיתר עיסקה הסיכום הוא שאני נותן לך כסף למטרותיך ואתה מחזיר לי + משהו נוסף שהוא כביכול חלק מהרווח שלך בעיסקה שלשמה לקחת את הכסף, אלא שמראש אני לא נכנס לחשבונות רווח והפסד שלך ולא קשור אם תרוויח או תפסיד.

 

4. אני חושב שמי שפסח על סממניו לא מדבר אליו, לא חייב לקחת חופש בימים אלה ופשוט להמשיך בשיגרת חייו הרגילה. גם כך בגלל החג המחירים עולים ברוב המלונות, חברות התעופה וכד'. מסכנים הדתיים שלהם יש מעט מאוד ימים (סוכות ופסח הם בקושי 7-8 ימי חול) לצאת עם הילדים לבילוי, בעוד שחילוניים יכולים לנצל את כל ימי השבתות והחגים (כ-60 יום) לבילוי עם הילדים, אז למה באמת לא לוותר להם ולתת להם את השבוע בשנה, קדימות בכניסה לאתרים ?

 

הבעיה היא לא זה שמי שרוצה חמץ, יגלה סובלנות וילך עוד קצת לחנות שכן מוכרת, הבעיה היא שחוסר הבנה וחוסר התחשבות גורמים לכך שגם בכביש לא מכבדים את האחר, כי אני רוצה את שלי כאן ועכשיו ומיד, וזה שנוסע לפני בנתיב שלי פשוט מפריע לי, אז נצפור, נצעק, נקלל ונראה לו מי הגבר.

 

השאלה היא לא מה הדתי ויתר למענך, השאלה היא למה לא מנעת בכנסת את כוחו ? ואם לא מנעת, סימן שזכותו לקבוע חלק מאורחות החיים והדינמיות שכאן. בגלל זה אין אוטובוסים בשבת, אבל יש מוניות (שגם הן ברישיון ממשלתי והממשלה יכולה לקבוע אחרת), בגלל זה בפסח קובעים את איסור החמץ ובגלל שיש מספיק חילוניים בארץ, אנחנו מוצאים שפע חנויות פתוחות בשבת, שלל בתי-עינוגים, פאבים ותאטראות שפתוחים בשבת, בגלל זה יש בארץ שפע חנויות לא כשרות ופריחת מעדניות שכאלה. כולנו יודעים שאילו רצו הדתיים לשנות גם את זה, הם היו עושים שריר ומשיגים זאת, בדיוק כפי שהם כופפו את אלעל בענין טיסות בשבת. אם הם מצליחים לשנות משהו בגלל כוחם הצרכני, הם עושים זאת טוב יותר מאשר חקיקה בכנסת. די בזה בכדי שרשתות שיווק יקבעו מדיניות תואמת.

.

האמור לעיל הינו לפי מיטב הבנתי ואו מנסיוני ואין הוא במקום יעוץ מבעלי מקצוע בתחומם.

פורסם

קצת כבוד למסורת של העם שלנו. לא הרבה, רק קצת.

למה זה כואב לכם ? אנשים מתו כדי שסוף סוף נוכל לאכול מצות בלי שיגידו לנו שזה מדם של נוצרים!!!

 

מי שמדבר כאן על כפיה דתית.... צריך לעשות ניתוח לייזר דחוף בעיניים.

או פשוט יכול ללכת לכל פאב/בר/מסיבה/קיוסק באיזור המכרז.

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5930 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.

×
×
  • תוכן חדש...