Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5929 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

חבר יקר,

יש הרבה דברים מעצבנים אבל אתה צריך להבין רגע מה המשמעות של מכירת חמץ בפסח.

כל ההיתרים והאיסורים מהתורה הינם מאותה "רשות".

כלומר מי שקבע שחזיר אסור לאכילה, הוא זה שקבע שחמץ אסור לאכילה בפסח.

הווי אומר חמץ בפסח = חזיר. או אולי יותר חמור.

לכן אותה חנות שלא מוכרת שרימפסים בשוטף, לא יכולה למכור חמץ בפסח. זה על אותו משקל.

אם היית נכנס לטיב טעם הסמוך לביתך יכולת לצאת עם פיתה עמוסה בשווארמת חזיר.

חג שמח (וכשר).

W202 C240

  • תגובות 105
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

אז אתה מבין שאני סובל בצורה כזאת או אחרת בגלל דת של מישהו אחר?

 

למה לי? למה אני צריך לסבול? זאת לא מדינה דתית, זאת מדינה דמוקרטית! אני רוצה לנסוע בשכונת 100 שערים בשבת, למה שזה לא יקרה? מה זה כביש פרטי של מישהו שהם סוגרים אותו?

 

הם כמו גוש שהולך וגודל וקובע לי איך החיים שלי יתנהלו, הם יושבים בממשלה ובמחטף מעבירים 60 מליון לטיפולי שיניים לילדים, שבמקרה הרבה מהם מהציבור שלהם ושאין להם כסף כי הם לא עובדים וחיים על חשבוני.

 

אתה מבין שאותו אחד שחי על חשבוני, גם מנהל לי את החיים? איפה נשמע דבר כזה?

some people need a high five

in the face

with a chair

פורסם
אז אתה מבין שאני סובל בצורה כזאת או אחרת בגלל דת של מישהו אחר?

 

למה לי? למה אני צריך לסבול? זאת לא מדינה דתית, זאת מדינה דמוקרטית! אני רוצה לנסוע בשכונת 100 שערים בשבת, למה שזה לא יקרה? מה זה כביש פרטי של מישהו שהם סוגרים אותו?

 

 

קוראים לזה סובלנות והתחשבות ברגשות האחר.

 

אין איסור צריכת חמץ כך שלא כל כך מגבילים אותנו (אני אפילו לא אוגר בפריזר כי ניתן לקנות טרי ואני עוד מדבר על אשקלון ולא על ת"א).

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם

"להיות עם חופשי בארצנו" זה לא רק סיסמה, זאת אמורה להיות דרך חיים. אני לא יכול לדבר בשם כולם, אבל המשפחה

שלי כבר ברחה ממדינה אחת שבה המיעוט הכתיב לרוב איך לחיות. ישראל הייתה הארץ המובטחת, זאת שבה לא נצטרך

להתנצל על כלום בפני אף אחד. והנה, נחש מה קרה... באים ה"צדיקים" ומלמדים אותי איך להיות יהודי.

 

 

זה מה שקורה כשאין חוקה שמגדירה את זכויות האזרח. לצערי, ברור שהיא גם לא תהיה, אחרת המיעוט החרדי יאבד את

אחיזתו האיתנה באשכי המדינה, דמי הבטלה יפסיקו לזרום וחברי הקהילה יצטרכו לצאת לעבוד. ומה הלאה, שירות צבאי?

 

דריש ידידי, קודם כל תלמד את ההבדל בין דמוקרטיה לאנרכיה. בדמוקרטיה מגינים גם על המיעוט.

 

לגבי אחיזתו של הציבור החרדי את אשכי המדינה אתה כנראה באמת מנותק. שירות צבאי כבר מזמן הוא נחלתם של המעטים ואחוז נכבד של הנוער לא מתגייס. לגבי מחלבת הכספים אז לידיעתך יש ציבור גדול מאוד של חרדים שכן עובדים ומולם ציבור הרבה יותר גדול של חילונים שבוחרים לחיות על חשבון המדינה כך שהמדינה מאפשרת לכולם להיתלות באשכיה ולצערי רבים מידי מנצלים זאת לרעה ללא הבדל ברמת ההשקפה הדתית שלהם.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם

שי תהיה לי סבלנות כאשר יהיה פה שוווין, אבל כשאני רואה את מה שקורה פה, קשה לי לעמוד בשקט מהצד.

 

אתה הית באמת מפסיק להדליק מנגל בגלל ששכן דתי שלך אמר שלא מתאים לו שאתה מדליק בשבת? אני מניח שלא הית מפסיק אלא מקסימום פעם אחת מתחשב, העניין הוא שאם יוצאים מהמקרה הפרטי שלי אל הכלל, מגלים שהמקרה שלי הוא נחלת הכלל.

 

תראה לי דבר אחד, שהחרדים\דתיים\איך שלא תגדיר את הציבור הזה, התקפלו מהרצון שלהם להעביר איזה חוק לטובתם?

 

הרי כל הכניסה לממשלה היא בתנאי שהם יקבלו תקציב למגזר שלהם, מחר הם קמים ואומרים שלא יקנו מכל החנויות שבבעלות הבעלים של AM:PM בגלל שיש לו איזה סניף אחד קטן בת"א שפתוח בשבת וההמשך ברור.

 

הכוח שהם מפעילים, מטריד אותי מאוד לגבי העתיד. אתמול בדיוק דיברתי עם שני חברים על המצב פה במדינה, הגענו למסקנה שהמלחמה הבאה שתהיה בעולם או לפחות באזור שלנו, זאת מלחמת דת! ואני בתור חילוני שהדת רחוקה ממנו שנות אור, לא רוצה להיות בתוך מלחמה בגלל אגו דתי.

some people need a high five

in the face

with a chair

פורסם

אני חושב שיש פה נקודה לא ברורה.

 

האיסור למכור חמץ בסופרים לא נובע מבעיה עם עצם המכירה. הסופר מוכר את החמץ לגוי, ולכן בעצם המכירה ליהודי הוא מצהיר שהמכירה לגוי היתה פיקציה = החמץ למפרע לא נמכר לגוי = החמץ לאחר הפסח נאסר בהנאה ובאכילה כיוון שהיה בחג ברשותו של יהודי..

 

כלומר, מי שרוצה לאכול חמץ יוכל לעשות זאת במקומות אחרים. מי שקונה חמץ בסופר מונע מהציבור המעוניין לשמור מצוות(מבחירתו, נכון) לקנותו לאחר הפסח.

בקיצור, יש פה שמירה על זכויותיו של ציבור גדול, גם אם יש פגיעה מסויימת (בלבד. כבר פורטו כאן הברבה מקומות בהם ניתן לקנות חמץ) בזכויותיו של ציבור אחר שהוא, מה לעשות, קטן יותר.

פורסם

אז למה לא להעביר פשוט את הכספים ממכירת החמץ לאותו גוי?

אני בטוח שאפשר לתכנת את הקופה להחזיק רישום של כל החמץ שנמכר ובסוף היום לבצע העברה בנקאית בסכום המתאים לחשבון של הבעלים האמיתי של החמץ.

 

אה, המכירה לגוי היא באמת פיקציה?

והממסד הדתי יודע את זה?

אז איך הוא מסכים לזה?

צבועים.

אילת-מצפה רמון: שעה ורבע. (דרך עובדה)

20 ליטר דלק הכי מהנים ששרפתי עד היום.

צריכה 1:8.

פורסם

לא קראתי את כל האשכול, אבל את רובו.

לגבי אלו שנגד לאכול חמץ וכו וכו..

אני אישית מכבד את הכל, גם אני אוהב מאוד אוכל והרגלי האכילה שלי קשים מאוד בפסח.

אבל אני לא אוכל משהו בחוץ, שהוא נגד אותו היום ונגד הכלל, אחרי הכל אני גר במדינת ישראל, וכמו שאני יודע לקבל דברים טובים שייחודיים רק לארץ ישראל, אני גם מנסה לשמור על המנהגים שפה, למרות שלי אישית זה לא מזיז, ואני עושה את זה קצת נגד רצוני, רק לא להרגיש רע מבפנים שאני זורם נגד הזרם.

אם ממש יתחשק לי משהו שהוא לא כשר לפסח, אני אשלוף מהארון ואוכל את זה, אבל מנסה לשמור בכל זאת.

הסיבה היחידה שהתחלתי עם זה זה בגלל אחיי הקטנים, שהם ידעו וילמדו.

לצערי הרב בארץ הולך עם ראש בקיר ונגד רצונו, הוא הולך פשוט כמו שכולם הולכים, ז"א שעד כמה שהוא לא שם אחד גדול על החמץ בפסח, הוא לא יאכל אותו בכלל בכלל ואפילו יכשיר את הבית לפסח, שוב, למרות שהוא באמונתו לא שם על זה קצוץ. למה? כי כולם עושים את זה.

אני מפחד שאחיי הקטנים יגיעו לבית ספרם היסודי ויפלטו שאחיהם הגדול אכל פיצה או ביסקוויט שלא קשר לפסח, הם קטנים ולא מבינים, בדיוק כמו שהילדים בכיתות שלהם, שהרבה מהם באו מבית מרוקאי ושומר, מה שיגרום להם להתנהג לא יפה ויכול להגיע עד להדחה של אחיי הקטנים, בגלל זה אני משתדל ללמד אותם ללכת עם הזרם של הרב בישראל, עד שיגדלו וידעו להסתדר לבד.

לצערי זה המצב וכשמדובר באחים שלי הקטנים אני לא רואה ממטר אף אחד, ומוכן להתפשר על הרבה, רק שיהיה להם טוב ויגדלו בסביבה טובה.

לגבי כל השומרי כשרות, לצערי גם אלה שרוצים לשנות כיוון וללכת על הדת עד הסוף, ולא משנה מה הסיבה, יש פה מיעוט בין הדתיים שפשוט מורידים כל חשק, למה אני אומר את זה? למשל חבר קרוב שאיבד מישהו ממשפחתו ואחרי כמה דקות קיבל אותו חזרה, החליט ללכת לצד של הדת ולא משנה למה בחר בדרך זו, הולך ביחד איתי לסיבוב קטן ושנינו קולטים בחור דתי, שמוריד את הכובע הגדול שלו השחור הזה (לא יודע מה שמו) שם אותו ברכב, ונכנס לאחד החנויות של טיב טעם. מרב סקרנות נשארנו לשבת שם על בקבוק נסטי וכמה סיגריות עד שיצא, בכוונה ישבנו ליד רכבו לראות מה יצא מעגלתו, וכן היו חתיכות "סאלה", שזה נהוג לאכול בקרב הרוסים, שזה שומן של חזיר. נכון זה חדירה לפרטיות ומה שזה לא יהיה, אבל כמו שאומרים הסקרנות הרגה את החתול, ובגלל שלא היה במהלך הזה משהו שעלול לפגוע בו אישית, החלטנו להסתקרן עד הסוף.

מה שאני מנסה להגיד, שיש פה מיעוט, אבל מיעוט שהוא הרבה מאוד, שהולך לכיוון הדת בגלל כסף, או כל סיבה שלא תיהיה, אבל הסיבה היא לא הדת עצמה וחבל.

פורסם
אז למה לא להעביר פשוט את הכספים ממכירת החמץ לאותו גוי?

אני בטוח שאפשר לתכנת את הקופה להחזיק רישום של כל החמץ שנמכר ובסוף היום לבצע העברה בנקאית בסכום המתאים לחשבון של הבעלים האמיתי של החמץ.

 

אה, המכירה לגוי היא באמת פיקציה?

והממסד הדתי יודע את זה?

אז איך הוא מסכים לזה?

צבועים.

 

המכירה איננה פיקציה. עפ"י ההלכה, כאשר נעשית פעולת קניין ע"י הקונה, במקרה זה הגוי, המכירה תקפה. אלא שהגוי לא מקבל רשימה של 3456 חבילות ביסק' ו-567 וופלים אלא מכירה של כל החמץ שברשות היהודי. לכן לא ניתן להעביר לו את כספי המכירה. אני לא רוצה לעורר עוד מהומה אבל סתם שתדע, שההלכה מחייבת כלי שעובר מבעלות גוי לבעלות יהודי בטבילה במקווה. לכן נזהרים למכור את החמץ הבלוע בדפנות כלים ולא את הכלים עצמם. כלומר שההלכה רואה את הגוי כבעלים החוקי של מה שקנה.

פורסם

אם הגוי לא יודע מה הוא קנה הרי שהמכירה היא בדיוק פיקציה.

בשביל שייכרת חוזה יש צורך ב"מסויימות" ואת זה אין בעסקה הזו.

זה מבחינת דיני חוזים בחוק הישראלי.

 

ואני לא מבין למה אי אפשר כן להעביר לקונה רשימת מלאי של כל מה שהוא קונה - הרי לסופר ממילא יש רשימה כזו במחשב.

ואז מעבירים אליו את כספי המכירה על חמץ שנמכר בפסח, ובמוצאי החג כשקונים ממנו את החמץ בחזרה מפחיתים מהמחיר את מה ששולם לו במשך החג ושלום על ישראל.

 

לא יכול לעבוד?

אילת-מצפה רמון: שעה ורבע. (דרך עובדה)

20 ליטר דלק הכי מהנים ששרפתי עד היום.

צריכה 1:8.

פורסם

WIL

אם אתה מוכר משהו מיום X ועד ליום Y - משמע הוא לא שלך.

איך תמכור אותו לאדם אחר?

 

 

כל הרעיון הוא שמוכרים חמץ כדי לא להשתמש בו. אתה לא יכול להחזיק בחבל בשתי הקצוות.

 

אם בא למישהו על חמץ באמצע הפסח - למה להכנס לסופר כשר?

חסרות רשתות שיווק ללא הכשר?

 

'קבלת כשרות לפסח מותנית בכך שלא מוכרים חמץ. לכן חסמו את מכירת החמץ בקופות.

בתור אחד שעובד בתחום הקמעונאות הייתי בכמה וכמה סניפים שלנו בפסח ולא ראיתי אפילו קונה אחד שזה הפריע לו - להיפך.

פורסם

אתה באמת חושב ששופרסל תתן רשימת מלאי של חלק מהמוצרים שלה לצורך העניין הזה?

 

הם מוכרים לגוי נגיד במחיר של 5 שקלים את כל המוצרים, וקונים ממנו חזרה באותו המחיר ככה שלמעשה הם עשו אצלו סוג של הפקדת חמץ בסופו של דבר כי הם מכרו וקנו ממנו באותו המחיר ולגוי אין רווח מהעניין.

some people need a high five

in the face

with a chair

פורסם
לגבי אחיזתו של הציבור החרדי את אשכי המדינה אתה כנראה באמת מנותק... המדינה מאפשרת לכולם להיתלות באשכיה ולצערי רבים מידי מנצלים זאת לרעה ללא הבדל ברמת ההשקפה הדתית שלהם.

 

כנראה שהמצב גרוע ממה שחשבתי. פעם היה ברור מי הפרזיטים במדינה, עכשיו זה יכול להיות כל אחד.

 

חוץ מזה, אני רואה שהשרשור הגיע לפרקו ויוצא מכל פרופורציה והקשר מקוריים.

אני חושב שאין לי יותר מה לתרום לדיון הזה, אבל הנה כמה תחומים שעוד לא גלשנו אליהם, אז תהנו:

  • מחירי הביטוח הגבוהים של האופנועים
  • ההשתתפות שלנו באירוויזיון 2010
  • יש חדש עם מתקני ההתפלה?
  • הרכבת הקלה בירושלים
  • האח הגדול
  • עספור (WTF? מי/מה זה בכלל?)

יאללה, חג שמח לכולם, היו שלום. 8)

פורסם

ואוויווה... לאן השרשור הדרדר מהבוקר שעוד הגבתי...

רוב אלו שמתלהמים פה על מה שהציבור הדתי\חרדי משיג לו דרך הממשלה שוכח דבר קטן,לציבור הזה יש נציגות בכנסת שנבחרה ע"י חלק נכבד מאוד מהעם,הציבור הזה ידע את האג'נדות הפוליטיות של נבחריו ואת מניעיו ולמרות זאת בחר בו ולכן יש להם את הכח להשפיע על מהלך החיים של כולנו, חילוניים ודתיים כאחד- אנשים,לזה קוראים דמוקרטיה, מה עדיף לכם דיקטטורה? קומוניזם?

אני,כחילוני מוחלט,לא מרגיש את הכפיה הדתית בצורה כל כך חונקת כפי שאנשים כאן מתלהמים,אז אסור לך לנסוע במאה שערים בשבת,מה יש לך לחפש שם בשבת? פאב? הכל סגור,קח את זה בקלות, אז לא מוכרים לך במכולת השכונתית או הסופר הקבוע חמץ,מה קרה סעו עוד 2 דקות לחנות או לסופר ליד ותקנו מה שבא לכם,לנסוע שעה לצלם את הרכב ליד רקפת על צלע הר יש לכם כח ולזה לא?

ראבק ,כנסו לפרופורציה,נכון יש דברים שמעצבנים או מוציאים מהשלווה אבל גם הם שוליים ולא באמת משפיעים על אורח החיים שלנו ברמה האישית עד כדי כך שאורח החיים שלנו משתנה.

תהנו ממה שכן אפשר לעשות במקום להתעצבן על מה שאי אפשר(לא,אני לא תחת השפעה של סם זה או אחר:oops:).

תעשו חיים בשבת כי נראה לי שאני הולך לטייל הרבה לאזור אסף הרופא:wink:.

פורסם
WIL

 

אם בא למישהו על חמץ באמצע הפסח - למה להכנס לסופר כשר?

חסרות רשתות שיווק ללא הכשר?

 

כן חסרות, ולמה? כי הרשת הלא כשרה, נמצאת בבעלות של אדם שיש לו רשת כשרה, ואז הציבור הדתי אומר שאם הוא מחזיק רשת לא כשרה, הם מחרימים גם את הרשת הכשרה שלו וככה הוא מתקפל והופך הכל לכשר.

 

שוב, בדיוק מה שקרה עם AM PM.

 

אז כן, חסר רשתות לא כשרות, טיב טעם זאת לא רשת מספיק גדולה כמו מגה ושופרסל מבחינת הפריסה שלהם. לדתיים לא טוב שיש אדם שהוא בעלים של רשת כשרה ולא כשרה, הם מחייבים אותו לעשות אצלו הכל כשר! ככה נעלמות הרשתות הלא כשרות.

 

וזה נכון גם לא רק לכשרות באוכל, אלא לכל נושא בחיים שלנו.

some people need a high five

in the face

with a chair

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5929 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.

×
×
  • תוכן חדש...