Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5930 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
אני לא מדבר על אוכל לבעלי חיים, מה גם שמבחינה הלכתית אסור גם לחיות בית לאכול חמץ בפסח עקב איסור הנאה.

אני מניח שאין ויכוח כי החזקת תעודת כשרות ע"י עסק היא אך ורק למטרת $$$ ולא שום דבר אחר.

על אוכל כשר יש פיקוח כלשהוא, על שלבי היצור, על חומרי הגלם. על אוכל לא כשר אין פיקוח חיצוני למעט המפעל בו מיוצר. משרד הבריאות לא ממש מהווה פיקוח ולכן אנו נתקלים במזון פגום, בשר ישן וכו' שמתגלגלים לנו למקרר. לא אומר שבמוצרים כשרים לא היו פאשלות אולם ככל שיש יותר פיקוח/רמת השגחה גבוהה יותר - אני רואה בזה מוצר איכותי יותר. אתה מודע לקריטריונים בהם נדרש מפעל לעמוד ע"מ לקבל הכשר בד"צ?[/quote]

 

כיס מספיק עמוק?

  • תגובות 105
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
תגיד אתה מחובר לעצמך ? איזה סוג של בקרת איכות קיימת ברבנות ?

למה לכול הרוחות הסופרים צריכים לרכוש תוכנה שכנראה פותחה על-ידי גורמים דתיים קיצונים שמתפרנסים מהתוכנה שמגבילה אותי וגם חיים כמו פרזיטים על חשבון המדינה ?

 

חסר לנו שבשנה הבאה יעשו ביקורי בית ויבקשו להוריד את התחתונים בכדי לבדוק עם עברתי ברית מילה זה ממש מזכיר לי את ההגבלות והצווים שהוציא היטלר בתקופת מלחמת העולם השניה על היהודים.

 

צר לי להגיד לך מרק,אבל השורות המסומנות היו די מיותרות בתגובה שלך,אני לא הייתי רושם אותם.

פורסם

אתה צודק בקשר למרק - זה לא שנה הבאה - עוד 30-40 שנה כשהם יהיו הרוב....

(אני גם מסכים שמה שהוא כתב קצת קיצוני).

 

לגבי ההכשר כמו שהבחור מעלי כתב - מי שחושב שהכשר מהווה פיקוח כלשהו על טיב או בריאות או טריות האוכל - חיי בסרט קשה.

 

פיקוח וטרינרי על בשר לדוגמא בקצביות איכותיות - זה לדוגמא פרמטר והשגחה.

למשגיחי כשרות אין ידע , אינטרס וכלים כלשהם לבדוק איכות או טריות , רק עמידה בתנאי כשרות וגביית כסף.

 

ולכן אני תמיד אעדיף להכנס למקום לא כשר שמקפיד על טיב הבשר מלמקום כשר (וזה עוד לפני עניין הטעם אחרי הכשרה והעניין הלא מוסרי של שחיטה כשרה).

 

ליביו

If living is for learning

Then dying is forgetting

פורסם
צר לי להגיד לך מרק,אבל השורות המסומנות היו די מיותרות בתגובה שלך,אני לא הייתי רושם אותם.

 

הייתי חייב להוציא אוויר מהמערכת. אבל תראה מה קורה, כול כמה שנים נוספים הגבלות חדשות מבלי שאף אחד פוצה את הפה וצועק גוועלד.

איזה כייף לי :)

פורסם

עם כל הכבוד לא אומר שאין כפיה דתית במדינה וגם אני לא אוהב שנכנסים לי לחיים. מצד שני כאדם מסורתי שלא מעוניין לאכול חזיר, לטאות, גמלים וכו' חשוב לי שתהיה ביקורת כלשהיא על מה שאני קונה. מבחינה זו אני רואה במוסד הרבנות/משגיח כשרות אדם הנותן שירות בדיוק כמו מפקח במשרד הבריאות לשם ההשוואה. המפקח במשרד הבריאות לא עובד בהתנדבות וגם משגיח הכשרות לא אמור לעבוד בהתנדבות. בעל עסק המבקש פיקוח של הרבנות עושה זאת ע"מ לשמור על ציבור קליינטים מסויים בעסק = $$$. כאשר מרק הנכבד נכנס לקנות בעסק כזה אין לו להלין על הפיקוח הדתי כמו שהוא לא ילין על פיקוח משרד הבריאות שלא יאפשר לו לקנות בסופר מרקט בשר חמורים משכם על אף שהוא זול משמעותית מבשר בקר של תנובה או לחילופין ביצים מחוות שבעא. אם הינך מעונייך לקנות חמץ בפסח גש בבקשה לעסק שאינו שומר כשרות, ולא חסרים כאלה, וקנה שם.

Dr.SUPERCHARGER

פורסם
א. אתה גזען.

 

אין פה שום גזענות במה שהוא אמר. הוא צודק.

 

 

אינני רואה בהשגחת הרבנות הגבלה כי אם סוג של בקרת איכות. ומה שנשאר לומר - יחי הקפיטליזם.

 

פשרה: "הגבלת איכות". וחוץ מזה, אם תשלם מספיק תוכל להכשיר גם חזיר ממולא בגבינה בתוך קופסת שימורים, רק שיהיה צריך להיות כתוב על הקופסא "גפילטע ביץ'" או משהו דומה.

 

הוא אולי גזען לדעתך (אני לא מבין מאיפה הבאת את זה אבל בא נגיד) אבל אתה תמים אם אתה חושב שיש איזושהיא בקרת איכות בהכשר של הרבנות. יש אך ורק בקרת תשלומים ותמלוגים ובזה מתחיל ומסתיים העניין.

 

צודק לחתולין.

 

בקשר למזון לבעלי חיים, אין שום הגבלות כשרות על מזון לבעלי חיים, יש לי לקוחות דתיים שקונים מזון לכלב/חתול/דגים שמכיל בשר חזיר, הם יודעים את זה ואין עם זה שום בעיה כל עוד זה משמש "למאכל בהמה".

 

כלב נחשב לחיה טמאה אצל החרדים להבנתי. כך שאלה שקונים אצלך מזון לכלבים, ידידי, הם לא בדיוק חדרים הארד-קור...

אה, כן, עדיף חיה טמאה ונאמנה מאשר חיה מתה על הראש.:evil:

 

 

כל כמה שנים נוספים הגבלות חדשות מבלי שאף אחד פוצה את הפה וצועק גוועלד.

ג ו ו ע ל ד ! ! !

הנושא הארור הזה נטחן פה כל שנה. כבר אין לי הרבה כח...

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם
הייתי חייב להוציא אוויר מהמערכת. אבל תראה מה קורה, כול כמה שנים נוספים הגבלות חדשות מבלי שאף אחד פוצה את הפה וצועק גוועלד.

אני באמת מקווה שזה סתם הוצאת תסכול ולא דרך מחשבה כי אני קורא פה הודעות שלך ואתה נשמע אדם אינטיליגנטי.

בסך הכל זאת מדינה חופשית ועם כל ההגבלות הדתיות (למי שזה חשוב לו) ועם כל אלו שעומדים בהקפדות הללו(כי חשוב להם גם הפרנסה), אין מניעה לעשות כל מה שאתה חושק בו ומתי שאתה חושק בו. גם היום בפסח,אין שום בעיה לרכוש חמץ כמעט בכל פינה ואין שום בעיה להיכנס למסעדה ולאכול פיצה או המבורגר ,יש בכל מקום מסעדות שלא מחשבנות לפסח.

אני לא אדם דתי אולם השקפת העולם שלי היא להסתכל על שני הצדדים של המטבע, לא אוכלים חמץ? לא נורא יש ימי חופש מהעבודה, יום כיפור הכל סגור ואין מה לראות בTV? לא נורא ,יש שקט נפשי מכל המדיה שעוטפת אותנו ביום יום וזמן איכות עם המשפחה.

לא צריך לעשות סיפור מכל פלוץ:wink:.(לא יודע מה אתכם,אני כבר הלחנתי שתי שירים מהבוקר..אך המצות הללו).

פורסם

לברווז, אם אין לך כח לא היית צריך להיכנס לת'רד. מצד שני אין מצב שיש ת'רד שמדבר על משהו הנוגע בצ'ופציק של משהו הקשור לדתיים ואתה לא תיכנס להשמיץ.

א. כשאמרתי שהוא גזען התכוונתי לומר שלחרדים יש את הזכות לקנות אוכל המיוצר לפי הקריטריונים שלהם כמו שלך יש את הזכות לקנות אוכל המיוצר לפי הקריטריונים שלך. אתה מעוניין לקנות אוכל דל שומן, חסר צבעי מאכל, דל כימיקלים וכו', והם מעוניינים לקנות אוכל דל חזיר. חריג מידי? פוגע בחופש שלך? מדוע הגבלה על קניית תרופות בבית מרקחת לא פוגעת בחופש שלך?

ב. לעניין טיעון הכלבים - גם סוס הוא חיה טמאה - דתיים לא רכבו על סוסים? מה הקשר לעזאזל?

Dr.SUPERCHARGER

פורסם

shnafoko - אם כתוב על זה חמורים משכם - אין בעיה , אם כתוב על זה בשר פרה - יש בעיה.

ד"א - כמו שאמרו מתחתיך עם מספיק כסף הוכשרו מה שבא לך. אני מעדיף לשלם על פיקוח וטרינרי מאשר על פיקוח של הרבנות.

 

לגבי מה שאתה אומר - אין לי שום בעיה - אם המקום כשר - אין לי טענה וחצי טענה כלפיהם , לעומת זאת סופרים שגם ככה לא כשרים ופתוחים בשבת שמגבילים אותי - אז זה כבר מתחיל ליהיות קצת מרגיז.

 

מה שכן - אתה צודק לגבי עוד דבר - אם אני אראה שסופר "כשר" פתאום לקראת הפסח - אני אשתדל לא לקנות בו כדי שחס וחלילה אני לא אראה כאילו אני תומך בזה , וגם אני אשתדל להמנע ממסעדות "כשרות" לפסח פתאום כמו מקדונלדס (מעניין אם הם מאפשרים את הגבינה על ההמבורגר - אבל בלחמניה כשרה לפסח).

 

אין לי שום דבר כלפי מי שרוצה לשמור - שיהיה לו לבריאות, אני לא נכנס לו לצלחת , לאמונה ולמה הוא עושה. אני גם לא הולך ומפזר פירורי לחם בבני ברק, רק רוצה שהעסקים הגם ככה חילוניים שלי יפסיקו להתנהג בצביעות מגוכחת.

 

ליביו

If living is for learning

Then dying is forgetting

פורסם
שהם בלתי אכילים בעליל..:lol:

ידעתם שה"רב הראשי" של הדרוזים הוציא הוראה שלא למכור חמץ ליהודים במהלך הפסח?

דווקא הפסק זמן של פסח טעים משמעותית מזה של אמצע השנה

בגלל שהוופלה לו דק הוא עשיר יותר בשוקולד וזה שילוב קטלני

לדעתי צריך לעבור לגירסה הזאת כל השנה

פורסם

לגבי הכסף - כבר ידוע שהוא מטהר ממזרים. התופעה קיימת בכל תחום ממשרדי ממשלה ועד קטן העסקים. מי שיש לו כסף קובע את הטון ומי שמסוגל לשלם משיג כל מה שהוא רוצה. זו לא תופעה הקשורה לתחום הכשרות.

לגבי שאר הטיעונים אני מסכים. סופר שפתוח בשבת מצד אחד, מן הסתם אין לו כשרות, אני לא אבין אם בפסח הוא יגביל אותי.

Dr.SUPERCHARGER

פורסם

חבר'ה,

 

אני גר ברמת-גן קרוב מאוד לבני-ברק. באחד השבתות נסעתי לכיוון קניון רמת-גן, בטעות נכנסתי ל-'עזה' רחוב ששייך לבני-ברק, לא עברה דקה וכבר הקיפו את רכבי כעשרות דתיים עם שיער ארוך וכובעים מצחיקים והתחילו לקלל אותי ולנענע את הרכב למזלי (כן ממש מזל) אחד הילדים צעק תפסיקו הוא משלנו (לא יודע למה הוא התכוון) אבל הם הניחו לי לצאת מבני-ברק ללא נזק בסופו של דבר.

 

מה אתם אומרים על זה ?

איזה כייף לי :)

פורסם

אחרי 20 שנה במטבחים מוסדיים ובמטבחי מסעדות אני חייב לציין בצורה חד משמעית ומפורשת, אין שום קשר בין בקרת האיכות, איכות המזון וחומרי הגלם לבין כשרות של מטבח.

 

 

המכ"ש הוא אדם אשר מגיע לעבודה, עושה ביקורת זריזה פעם ביום, פותח מכסי סירים, מרחרח קצת ובזה הסתיים העניין.

 

אין לו שום ידע , יכולת בקרה או רצון לבקרה מאיפה הבאתי את הבשר שמתבשל כרגע בסיר, זה יכול להיות בשר גלאט כושר או בשר חמורים, אין לו שום מושג ושום ידיעה.

 

אין לו שום ידע בסיסי בתברואה או בישול, יש לו רק ידע בהלכות כשרות והבעיות היחידות שהם עוררו אי פעם היו כאשר מצאו פתאום סיר חלבי במטבח בשרי או סכין בשרי במטבח חלבי או דברים דומים.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

פורסם

אתה צודק. במפעל כל רכישת חומרי הגלם מתבצעת דרך המשגיח כך שיש פיקוח (יחסי) על מה שנכנס עקב עבודה עם ספקים קבועים (בהשגחת בד"ץ ישנו משגיח צמוד הנמצא לאורך כל יום העבודה). במטבח מוסדי/מסעדה זה בדיוק כמו שתיארת.

Dr.SUPERCHARGER

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5930 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.

×
×
  • תוכן חדש...