Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5930 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

זו כפייה דתית.

אנשים לא מתו בשביל שנוכל לאכול קרש, אלא בשביל שנוכל להיות חופשיים ונעשה מה שאנחנו רוצים במדינה שלנו.

לא שנעשה מה שהדתיים רוצים שנעשה.

  • תגובות 105
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

אנשים מתו כדי שסוף סוף תהיה מדינה יהודית ליהודים.

 

וחלק מהיהדות היא ואהבת לרעך כמוך.

 

אז למה מותר שלנו יהיה פאבים עם חמץ ולהם אסור שיהיה חניות בלי חמץ ?

פורסם

זה הקטע, שמפריע להם שיש לנו, ולא מפריע להם שלהם אין.

שיסתכלו על מה שיש להם ולא יגעו במה שיש לי.

לא רוצים לאכול חמץ? אל תקנו.

אם אני רוצה לאכול, תנו לי!

 

את חלק ההודעה שלך על ואהבת לרעך כמוך אני יכול להפנות אליהם, רק שבמקרה הזה אני אהיה יותר צודק, כי אני לא מונע מהם כלום.

פורסם

טוב שיש חנויות של רוסים, שם יש אוכל טעים וטרי ואחלה מעדנים :)

בוז לכפייה הדתית ולאורך החיים המטומטם:evil:

VW Passat V6 2.8 L 4Motion

פורסם

אבות אבותינו היו עבדים במצריים 430 שנה, וחג הפסח מתקיים כבר למעלה מ-3000 שנה ע"מ לזכור את האירוע הגדול שקרה ביציאת מצרים. יש יהודים שמעדיפים לא לכבד את החג ושכחו כבר על מה ולמה החג, ויש כאלה שיודעים וזוכרים ולא לוקחים כמובן מאליו את היותינו עם חופשי (מבלי לדבר על המישורים האחרים שבחג הפסח - איחוד העם , המשפחות, וכו')

 

אבל בשורה התחתונה הכל זה עניין של סובלנות. אני מבין את אלה שלא שומרים, אבל אני מצפה שהם יבינו למה במדינת היהודים (ויש אחת כזו) לא מתירים ממכר חמץ בחנויות מסויימות בחג שכזה.

 

(ומי שטוען לכפיה דתית במדינה, יש עניין בדבריו רק בנושא הנישואין - שם אין חופש בחירה. בכל נושא אחר אין לדברים האלה טעם)

172

פורסם
אבות אבותינו היו עבדים במצריים 430 שנה, וחג הפסח מתקיים כבר למעלה מ-3000 שנה ע"מ לזכור את האירוע הגדול שקרה ביציאת מצרים. יש יהודים שמעדיפים לא לכבד את החג ושכחו כבר על מה ולמה החג, ויש כאלה שיודעים וזוכרים ולא לוקחים כמובן מאליו את היותינו עם חופשי (מבלי לדבר על המישורים האחרים שבחג הפסח - איחוד העם , המשפחות, וכו')

 

למה לא נותנים לי לחגוג את החג כמו שאני רוצה, במקום כמו שמישהו אחר בוחר עבורי? זו השאלה שעולה מדבריך. אני מכיר את המיתולוגיה של יציאת מצריים. אם אני בוחר לאכול מה שאכלו לפני 3K שנה, זה כבר עניין שלי ורק שלי. כנ"ל אם אני בוחר לאכול דברים אחרים. אז למה לא נותנים לי לבחור?

 

אבל בשורה התחתונה הכל זה עניין של סובלנות. אני מבין את אלה שלא שומרים, אבל אני מצפה שהם יבינו למה במדינת היהודים (ויש אחת כזו) לא מתירים ממכר חמץ בחנויות מסויימות בחג שכזה.

 

למה שלא יתירו?! לא רוצה, אל תקנה. ולא "לא רוצה, אז אמנע מהאחרים לקנות".

 

12345 תני לי יד.

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם

חבר'ה, קראתי את רוב התגובות, לא השתכנעתי שאיסור מכירת חמץ בסופרים או כול הגבלה אחרת הקשורה לדת היא בגדר 'בסדר' או תלמד לחיות עם זה.

 

בכול מקרה קפצתי לטיב טעם בגבעתיים ורכשתי לי מלאי של כול מה שאני אוהב לא כולל ברווז על שיפוד :roll:

איזה כייף לי :)

פורסם

1) בעסק שלי אני לא כשר כי 90% מהפעילות באה בסופ"שים.

 

2) השנה באה אלי חברת הפקות (איתם אני עובד תמיד) לפאב שלי ורצו לעשות אירוע ביום רביעי אבל בלי חמץ. התנאי שלהם היה שיבואו רק קטינים ושלא יהיה חמץ. הסכמתי...

השקעתי סכום ממש לא מבוטל במוצרים חדשים כשרים שאוכל למכור אותם (מצה עם שוקולד, מצע-ברייד ועוד) והפסדתי המון כסף. הם אמרו שזה מלמעלה ושאם הייתי כשר כל השנה, לא הייתי מפסיד כלום.

 

3) לפני חודש בא אלי רב וניסה לשכנע אותי שאני צריך לסגור בסופ"שים כי אז תבוא עלי ברכה כלכלית. הוא לא הבין את הקטע של 90% מההכנסות שבאות במהלך השבת וממש התחיל להתעצבן עלי כי אני פותח בשבת.

הוא אמר שהציבור שלו יפסיק לבוא אלי ואכן, כמות החרדים ירדה (אבל משום מה לא אכפת להם לבוא לשחק באולינג כשבמסלול לידם משפחה זוללת פיצות רגילות (עם בצק מבושל על ידי מוסלמי) ).

זה לחץ פוליטי ואמרתי לו שהוא יכול ללכת לעשות פרו ורוו. הוא לא הבין את הבדיחה ולא העריך את חוש ההומור שלי.

בנוסף אמרתי לו שיפסיק לשלוח את החבר'ה שלו בימי שישי שמנסים לגרום לכולם לשים תפילין בעסק שלי (בינתיים הם מצליחים רק עם אחד העובדים, והוא משתף פעולה כי הוא דרוזי וזה מצחיק את כולנו :) )

 

4) כתוצאה מכל השטויות האלו, בשבוע הבא אני מפסיק עם מטבח חלבי ואני מכניס צ'יזבורגרים ועוד דברים בשריים. זו, אגב, החלטה אידיאולוגית וגם כלכלית.

 

אני לא יכול יותר עם השטויות של הדתיים שרוצים לקפל אותנו שנעשה מה שהם רוצים.

אתם רוצים שאני אפסיק את הפעילות שלי בשבת? FUCK YOU! אתם רוצים שאני לא אמכור בירות בפסח, כשהפאב שלי הוא הפאב עם הכי הרבה סוגים של בירות בצפון? DEFINITELY FUCK YOU! אני לא עומד להפסיד אלפי או עשרות אלפי שקלים רק בגללם.

 

כשעבדתי ברפת הייתי רואה מה שהמשגיח היה עושה. הוא היה מגיע בלילות, מתחבא במשרד ורואה כמה דקות של טלוויזיה כשהוא חושב שלא רואים אותו, כי בבית אין לו טלוויזיה.

אז הוא היה מסתובב קצת, מבקש לראות תעודות זהות של העובדים (אתיופים שנולדו פה לאמהות יהודיות, ככה שזה ביזיון לבקש בכלל) ומציק עם שאלות כגון "האם שמת תפילין היום?", כשהוא יודע שאני חילוני לחלוטין. הכי גרוע זה שהיה אסור לי להתווכח אתו כי הוא היה לוקח את התעודה.

 

בקיצור, הכל פה צביעות.

אין באמת כל בקרת איכות של כשרות. זה הכל תלוי בכמה אתה מוכן להתכופף ולפשק רגליים מול הרבנים והאנשים עם השפעה בקרב הדתיים, וכמה אתה מוכן לשלם על התעודה.

 

לגבי השאלה למה אני מתלונן כשאני יכול ללכת לטיב טעם או קשת טעמים במקום לשופרסל: אני לא דובר רוסית!

אם הייתה רשת שבה לא כל העובדים הם רוסים ומוכרים מוצרים לא כשרים שאני אשכרה יכול לקרוא מה כתוב עליהם בלי לדעת רוסית, הייתי הולך.

בינתיים אני הולך למקום פחות נוח מאשר מגה או שופרסל ואני לא מרגיש בבית.

 

ולמה? כי חבורה של אנשים בעלי כוח ושמאמינים באמונות תפלות החליטה לפני אלפי שנים שאני חייב לאכול קרטון במשך שבוע. הקיבה שלי לא יכולה יותר!

 

מישהו כאן חשב על מה שכתוב בהגדה?

אני עשיתי השנה את הטעות המרה של קריאת ההגדה כמו ספר ולהבין את המשמעות שלה.

מה המסרים שעומדים שם?

 

1) מי שמתעסק איתנו יאבד הכל וזה לגיטימי להרוג אותו ואת הילדים שלו (הבכורים), אבל רק אחרי שמתעללים בו עם עוד 9 מכות שונות.

 

2) לנו אין כוח בכלל ואנחנו צריכים לסמוך על כוח עליון שיציל אותנו.

 

3) לחיים של הגויים אין שום ערך וכל מה שמשנה זה היהודים.

 

בלי קשר, לכל הסיפור הדבילי הזה אין שום בסיס היסטורי. דברו עם כל ארכיאולוג והוא יסכים אתי על הנושא הזה.

 

אלא אם כן יהיה פה משהו שכדאי לענות עליו, אני יוצא מהשרשור בינתיים

פורסם
כתוצאה מכל השטויות האלו, בשבוע הבא אני מפסיק עם מטבח חלבי ואני מכניס צ'יזבורגרים ועוד דברים בשריים. זו, אגב, החלטה אידיאולוגית וגם כלכלית.

 

אמנם סיימתי את השתתפותי כאן, אבל נתת לי סיבה טובה לחזור ולהגיב.

 

1. לאחר שקראתי את הסיפור שלך, יש סיכוי טוב שבמהלך הביקור הבא שלי בארץ אני אבוא לבקר בבאולינג ואביא חברים.

אם "אחינו" החרדים יכולים להפעיל כח צרכני, אין סיבה שגם החילונים לא יצליחו. אני מאמין שכל שקל שאשאיר אצלך יהיה

למטרה טובה.

 

2. בלי קשר לזה, היום מציינים הנוצרים את ה-Good Friday, היום שבו ישו נצלב. במדינות שונות באירופה יש יחס שונה

לעניין, ע"פ רוב זה יום חופש לאומי, לפעמים עם הגבלות על מכירת אלכוהול ובשר או שידור תכניות בידור בטלוויזיה. "אצלנו"

בספרד העיר אכן בחופש, אבל מתחמי המזון בקניונים עובדים במלוא המרץ. כל המסעדות פתוחות, מגישות את כל התפריט

ולא מוגבלות ע"י שום רשות. קטלוניה (האזור של ספרד שכולל את ברצלונה) היא מדינה חילונית ברובה, כמו ישראל, עם מיעוט

קתולי מסורתי. יחד עם זאת, אף אחד לא כופה את עצמו על האחרים, איש לא משליך אבנים ולא עושה הפגנות. מי שלא רוצה,

פשוט לא נכנס למסעדות שמגישות בשר ואלכוהול ונמנע מזה גם בבית. מי שכן רוצה - יכול לבחור כאוות נפשו ולא צריך להתגנב

למקומות מיוחדים ומבודדים בשביל לקנות את המוצרים ה"אסורים" ולהרגיש כמו עבריין כופר. מיותר לציין שגם התח"צ עובדת, כן?

 

מישהו פה דיבר על רגישות וסובלנות? ככה זה צריך להיראות, לעזאזל!

פורסם

יש אזרחים יהודים, מוסלמים, נוצרים ושאר דתות בצרפת והם צרפתים.

יש אזרחים יהודים, מוסלמים, נוצרים ושאר דתות באנגליה והם אנגלים.

יש אזרחים יהודים, מוסלמים, נוצרים ושאר דתות בקנדה והם קנדים.

יש אזרחים יהודים, מוסלמים, נוצרים ושאר דתות בישראל והם ישראלים.

 

לכל מדינה ומדינה יש חוקי הגירה משלה ובד"כ מדובר על תנאים מחמירים שנועדו לסנן ולמנוע כניסת אזרחים זרים. שום מדינה בעולם לא תקבל מהגרים, רק כי הם יהודים או מוסלמים או נוצרים וכיו"ב.

יש רק מדינה אחת בעולם שאתה יכול להתקבל בה כאזרח גם אם אתה נכה, גם אם אתה קשיש וגם אם אתה מובטל - המדינה הזאת מקבלת בלי שום תנאי כל יהודי מכל העולם להיות בה אזרח.

מדינת ישראל לא קמה כמדינת הישראלים, כי פשוט לא היו אזרחי ישראל בעולם. היו קומץ יהודים בארץ ישראל ומנגד היו מאות אלפים של יהודים אזרחי גרמניה, יהודים אזרחי פולניה, יהודים אזרחי הונגריה ושאר מדינות - אף אחד מהם לא היה אזרח ישראלי.

צריך להבין שהסוגיה היהודית היא נקודת מפתח בהקמת המדינה הזאת והיא קמה כדי לתת מקום לעם היהודי, ומשכך, אי אפשר בלי סממני יהדות בה ולא רק סממנים אזרחיים. המדינה הזאת קמה קודם כל כמדינת ליהודים, רק אח"כ נהיתה מדינה לישראלים.

 

לענ"ד השילוב הקיים כיום הוא בגדר הסביר. הדתי והחילוני, כל אחד מוותר במשהו קטן בתחום אחד, במשהו גדול בתחום אחר ובסה"כ נראה לי שלא כצעקתה היא.

 

המשפט הפותח את מגילת העצמאות הוא: "בארץ-ישראל קם העם היהודי, בה עוצבה דמותו הרוחנית, הדתית והמדינית"...

 

גם דמותו הדתית של העם היהודי בארץ ישראל, הינה חלק מהווית המדינה הזאת.

 

מועדים לשמחה.

.

האמור לעיל הינו לפי מיטב הבנתי ואו מנסיוני ואין הוא במקום יעוץ מבעלי מקצוע בתחומם.

פורסם

בדיוק, הדתיים לא מוותרים בכלום, אם משהו לא מוצא חן בעיניהם הם זורקים עליו אבנים ומתחילים מהומות.

 

אחח פרנקוס, אם הייתי יודע אתמול שאתה מוכר הכל כרגיל גם היום - אז הייתי כבר אצלך.

בכל מקרה, בבשקה תן לי את הכתובת, שאדע להבא.

פורסם

אמיר, אני חושב שאתה טועה.

הטענה שלך היא שהחרדים "מוותרים" בכך שהם "מרשים" לנו להשאיר את מוניות השירות והסניפים של טיב טעם פועלים.

בעיני, המצב שקול לבעל שמכה את אשתו במקל עץ, משום שזה פחות מכאיב ממוט ברזל. בשורה התחתונה, האישה עדיין מוכה.

 

אני יכול לקבל (היפותטית) מצב שבו חנויות יעבדו בשבת רק במתחמי קניות מחוץ לעיר. ניחא. אבל אם זה המצב, אז אני מצפה

שגם תהיה תחבורה ציבורית נאותה שתביא אותי לשם בכל שעות היום, ולא איזה עסק חצי-חוקי שמפעיל מוניות בשעות הנוחות לו.

פורסם

אילו הם לא ויתרו בכלום, לא היתה מתאפשרת פתיחת חנויות חזיר ברחבי הארץ. לא היתה תחבורה ציבורית ברחבי הארץ, סאן-דור גם לא היתה טסה בשבת (סאן-דור הינה חברת בת של אלעל), חניות היו סגורות בשבת וכו'.

נכון שפה ושם בג"ץ התערב, אבל אם הדתיים רוצים מאוד, מחר מחוקקים חוק עוקף בג"ץ. הם מבינים שאי אפשר להכתיב את הכל והם מתעקשים בזמן ובמקום שהם יכולים, בעיקר לאור מצבם וכוחם הפוליטי. ברור להם שאינם יכולים בהכל כי אחרת תקרע היריעה ויפסידו גם את שהשיגו.

 

כשהם רוצים להפיל ממשלה על משהו, הם עושים זאת בלי למצמץ. את ממשלת רבין הפילו כי מטוסי ה-F-15 הראשונים בישראל נחתו כמה דקות לפני כניסת שבת והיה ברור שטקס קבלתם נערך בכניסת השבת. האם זאת סיבה להפיל ממשלה ?

ממשלתו של אהוד ברק החלה להתפרק זמן קצר לאחר הקמתה בגלל שהדתיים פרשו מהממשלה בעקבות כך שחברת החשמל העבירה משחן בשבת.

 

אתה מסתכל על הדברים במיקרו שסביבך ולא מסתכל במקרו. האם באמת איכפת לך אם F-15 נחת בשבת או ביום ג'? העיקר שנחת כאן. האם באמת מעניין אותך אם המשחן עבר בשבת או ביום ד' ב-1 לפנות בוקר ?, זה מעניין אותך כאזרח, אבל זה לא שינה לך את המיקרו שסביבך.

כשאני אומר, לך, זה לאו דוקא אתה יוסי, זה באופן כללי לאזרחים רבים. אולי לך אישית זה כן משנה, אבל לרבים אחרים לא.

.

האמור לעיל הינו לפי מיטב הבנתי ואו מנסיוני ואין הוא במקום יעוץ מבעלי מקצוע בתחומם.

פורסם
אילו הם לא ויתרו בכלום, לא היתה מתאפשרת פתיחת חנויות חזיר ברחבי הארץ. לא היתה תחבורה ציבורית ברחבי הארץ, סאן-דור גם לא היתה טסה בשבת (סאן-דור הינה חברת בת של אלעל), חניות היו סגורות בשבת וכו'.

 

בעייני זו ראיה מעוותת.

זה כמו שאני אומר שחילונים מוותרים, אם לא היו מוותרים היו מאכילים את החרדים חזיר בכוח ומכריחים אותם לנסוע על קליאו ספורט בשבת.

למה בארצנו הקטנטונת לא דוגלים ב"חיי ותן לחיות"?

אגב, להזכירכם, דעתי בנושא המקורי היא שאם כבר אמונה אז למה לא מסורת, אבל למה בכוח?

מה שבטוח זה שש"ס תותחים, אין אצלם יותר מדי משחקים, אין יותר מדי פשרות, רוצים קבלו לא רוצים?

נעזוב ונפקשש לכם ת'ממשלה. ככה מפלגה אמיתית צריכה להראות. להילחם בשיניים בשביל הדעות של ציבור הבוחרים שלה.

כבר לא בן 12 ועדיין מאמין באלוהים? מזל טוב, גם לך יש חבר דמיוני.

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 5930 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.

×
×
  • תוכן חדש...