Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6181 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

ישנם הרבה סוגים של HU חלקם נותנים 2V חלקם 4V , זה ברור שהעוצמה יותר גבוה, כאשר המגבר מקבל אות כניסה גבוה אות המוצא יותר גבוה אך השאלה היא אחרת.

 

יש הגבלה מסויימת בוולטים שניתן להכניס למגבר?

 

אני עובד עם HU גרוע (אין תקציב) וחיברתי לו אקולייזר שמגביר את האות וחבל על הזמן איך ששומעים שלא נדבר על הכיוון היותר מדוייק.

HYUNDAI SONATA V6 2.5 00 -

HONDA CIVIC 1.8 ES 08-

HYUNDAI TUCSON 016 -

:) MAZDA 6 09

 

פורסם

בעקרון כן, לכל מגבר יש מתח כניסה מקסימלי, לפעמים זה גם מצויין על המגבר.

 

אבל כמו הספק מוצהר של מגבר, גם זה משתנה בהתאם להרבה משתנים, ככה שלא תמיד צריך להתייחס לנתון הזה כקובע אם להתקין רכיב או לא.

מתחדשת*

פורסם

רומק צודק.לכל מגבר יש עד סף מסויים של מתח שהוא מקבל.בדרך כלל זה בין 4-6 פלוס מינוס אבל יש גם מגברים שמקבלים 8 וולט-אבל זה נדיר יחסית.

לא יודע לומר לך איך ניתן למדוד זאת,מה שכן בכל חוברת של מגבר ממוצע רשום בנתונים.

פורסם

חיפשתי בנרות אחר הנתון הזה אך לא מצאתי, אולי אתם תוכלו לעזור.

 

המגבר mac audio mpx 4000

HYUNDAI SONATA V6 2.5 00 -

HONDA CIVIC 1.8 ES 08-

HYUNDAI TUCSON 016 -

:) MAZDA 6 09

 

פורסם

אגב איך אפשר למדוד ידוע לך?

 

מודדים באוזן.

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

פורסם

מודדים באוזן זה מצויין , רק שאולי המגבר שלי לא יכול לספוג את זה. נקודה למחשבה.

 

לכן אני רוצה לבדוק באמת אם הרכיב שהכנסתי לא פוגע לי במגבר.

 

וולט-מטר ל+ ו - (של הRCA ) יכול לתת מענה?

HYUNDAI SONATA V6 2.5 00 -

HONDA CIVIC 1.8 ES 08-

HYUNDAI TUCSON 016 -

:) MAZDA 6 09

 

פורסם

אם היית עורך חיפוש לא היית בכלל צריך לפתוח את השרשור.

ברגע שתעבור את סף הרגישות של המגבר שלך האות יהיה קטום (clipping), עניין שמיע מאוד.

אם אתה רוצה להיות בצד הבטוח, פתח את הגיין במידה נדיבה (ואפילו על המקסימום) וכך תהיה בטוח שאתה רחוק מהמתח המוצהר של ההד-יוניט שלך.

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

פורסם

אם אתה רוצה להיות בצד הבטוח, פתח את הגיין במידה נדיבה (ואפילו על המקסימום) וכך תהיה בטוח שאתה רחוק מהמתח המוצהר של ההד-יוניט שלך.

זו שיטה בטוחה לקבלת clipping ורעשי רקע מהמגבר.

-

פורסם

וואלה.

תגובות כאלה לא ממש תורמות לך או לפורום. בבקשה, אם יש נושאים שאתה או כל אחד אחר לא בקיא בהם אין צורך להגיב.

 

תודה.

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

פורסם

איתמר, נראה לי שהיתבלבלת קצת. הבחור שהגיב לך צודק ואין סיבה לתקוף אותו כך.

גיין פתוח עד המקסימום במגבר הנ"ל = המגבר מצפה לאות של 0.4 וולט = קליפינג כאשר האות מה-HU חזק מ 0.4 וולט.

חשבתי שמדובר באלף-בית.

 

ועוד מילה על כל הנושא -

יצרנים שונים מודדים את מתח היציאה של ה-HU בשיטות שונות.

לכן, ניתן ברוב המקרים לעבוד עם HU ומגבר שלכאורה לא מתאימים (למשל המגבר הנ"ל שעובד עד 4V והאקליפס 7200 שמוציא 8V)

כמובן שיש צורך במשנה זהירות.

Ford Fiesta Ambiente 2012

Ford Focus Active Tourer  2020

Magenta Workshop

 

פורסם

לא התבלבלתי.

 

שני דברים:

1. אות שיוצא מרדיו-דיסק הוא לא לינארי. עם כל הכבוד להצהרות כמו 8V או 4V אף אחד לא יודע באיזה "ווליום" הן מתקבלות אם בכלל. קשה לנו לקבל ש"ווליום" 10 מתוך 40 יהיה המקסימום שנוכל לשמוע איתו לפני עיוות, אבל מבחינה חשמלית-פיזיקלית זה תקין לחלוטין. שלו עבד ככה, יותר מזה?

2. כשהגיין של המגבר נמצא על המקסימום אנחנו מתרחקים מקליפניג שעלול להתווסף לאות שיוצא מהרדיו דיסק. נכון, אנחנו יותר חשופים לרעשי רקע שיתלבשו על ה RCA, אבל כל זמן שהם שאין רעשים כאלה אין שום בעייה לעבוד על מקסימום גיין.

 

אם פותח השרשור מפחד מהקליפינג הזה ו\או הגיין של המגבר שלו מוגבל ביחס ל HU - שיפתח גיין עד הסוף או כמעט כדי להתרחק כמה שיותר מנקודת העיוות של ה HU והמגבר.

 

איתמר.

"מדינה מפותחת היא לא מדינה בה העניים נוסעים ברכב פרטי אלא מדינה בה העשירים נוסעים בתחבורה ציבורית"

פורסם

לא קראתם מה רשמתי בהתחלה.

 

אמרתי שה-HU מוציא אות זניח ממש חלש (זוג RCA אגב), אבל חיברתי אחריו >> אקולייזר

 

זה הנקודה סה"כ , והתשובה לשאלה שלי לא מצאתי בחיפוש לצערי או שלא הכנסתי את המילים הנכונות.

 

תודה.

HYUNDAI SONATA V6 2.5 00 -

HONDA CIVIC 1.8 ES 08-

HYUNDAI TUCSON 016 -

:) MAZDA 6 09

 

×
×
  • תוכן חדש...