Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

בעיה ברשת אלחוטית - אין קליטה!


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6450 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

איפה הראוטר ממוקם ? (בתוך חדר ? במסדרון ? במדרגות ?).

 

קליטה בין מספר קומות היא בעייתית. אם מדברים על קליטה במחשב נייד אז אצלי לפחות, בבניין טרומי, אם אני בסלון אני קולט את השכנים מתחתיי ומצדדי ברמות הקליטה שאתה מציין (סביבות ה 40-60 אחוז, שזה 3 מתוך 5 קווים) כשבנינו מפריד לפחות קיר בטון מזויין אחד (אם זה הריצפה או הקירות מצדדיי). כאשר אני שם את המחשב הנייד צמוד לחלון בסלון, חלק מהקליטה ברשתות מסביבי עולה באופן משמעותי (לרמה כזו של חיבור יציב למדי עם 70-80%).

 

במחשב הנייח שנמצא באחד החדרים יש לי קליטה של 99% לראוטר של השכן מלמטה (ביננו מפרידה ריצפת בטון של לפחות 25-30 ס"מ, כשברצפה עצמה אין חול אלא הכל בטון) ואני קולט את חלק מהשכנים מעליי\תחתיי (יותר מקומה אחת) ברמת קליטה של 51-62% כשבנוסף לכך הוא קולט עוד כמה רשתות מבניינים סמוכים (!!) ברמת קליטה נמוכה. מדובר בכרטיס רשת רגיל עם אנטנה וחוט מאריך (את האנטנה מיקמתי על השולחן עצמו).

 

ולעניינך:

האם לכרטיסי רשת יש אנטנה בחלק האחורי או חוט מאריך שמאפשר לאנטנה ניידות מוגבלת ?

האם ניסית למקם את המחשבים והראוטר קרוב לחלון חיצוני ?

 

איציק

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

  • תגובות 48
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

בעיקרון מחשב שנמצא בתוך ממ"ד יתקשה לקלוט את הגלים של הראוטר.

לנו הייתה בעיה דומה ונאלצנו להעלות את המחשב שהיה בממ"ד לחדר שנמצא בקומה הראשונה (וזה עבד).

 

בנוסף, אם יש לך טלפון נייד בבית (לא פלאפון), רצוי להרחיק את התושבת שלו כמה שאפשר מהראוטר והמודם (רצוי בחדר אחר).

אם גם זה לא עובד, הכי טוב יהיה לצלצל לספק האינטרנט ולשאול אותו (הוא בטוח ידע).

מי שאוכל לבד, אוכל יותר.

פורסם

המחשב הראשון נמצא במרטף, כלומר קומה -1 והמחשב השני נמצא בקומה השנייה, קלומר שתי תקרות יש ביניהם (מדובר בבית פרטי אם זה עוד לא ברור).

שניהם נייחים, ניסינו להפוך את המודם והראוטר (בין המחשבים, ללא הצלחה), אני חושד בארון חשמל שנמצא בקומת הקרקע ביניהם. (הם אגב, ממש אחד מעל השני).

 

גם הראוטר וגם הכרטיס הם בעלי 3 אנטנות.

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

פורסם

2 תקרות וממ"ד זו אכן בעיה, מה המיקומים שניסית להתקין בהם את הראוטר ? (מדרגות\חדר סגור\...) והאם האנטנות של הכרטיסים הן אנטנות עם חוט מאריך או שהן על הכרטיס עצמו ?

 

איציק

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם

קירות בלוקים כמעט ואינם מנחיתים אותות בתדרים שאנחנו מדברים עליהם.

בטון מזויין מתחיל לחסום ולדעתי בעיקר בגלל המתכת שבהם.

 

קיר ממ"ד בעל זיון צפוף יחסום מאד. אם למישהו יש רשת אלחוטית בממ"ד זה או דרך הדלת או שהמשדר-מקלט נמצאים דיי קרוב משני צידי הקיר (אני בספק)- עשו ניסוי וסגרו את דלת הממ"ד והחלונות וראו איך משתנה הקליטה.

 

MIMO לדעתי לא ישנה הרבה בהקשר של הבעיה שלך. MIMO ע"י מערך האנטנות מעלה את יחס האות לרעש ע"י התמודדות טובה יותר עם רעשים/הפרעות. בהקשר של ניחות ממשי (בליעת האות) אין לו יתרון אם עוצמת השידור הכוללת הינה אותה עוצמה.

 

אין לך הכנב לטלפון או נקודת טלפון? תמשוך דרכה כבל רשת ושלום על ישראל.

פורסם

איציק, טיילנו עם הראוטר בכל רחבי הקומה הראשונה, בעיקר באיזור המדרגות, הקליטה בקושי עלתה על 60% גם כאשר היה מדובר בראוטר בקומה 1 ומחשב כמעט מעליו בקומה 2.

אין מעריכים, האנטנות על הכרטיס.

אני חושד בראוטר קצת תקול.

אביב, אם תוכל לפרט בקשר למשפט האחרון שלך, יש נקודה תואמת ADSL ליד שני המחשבים.

 

נ.ב.

האם ניתן לפתור את הבעיה ע"י רכישת עוד מודם ADSL וחיבורו בשקע השני? או שזה לא יעבוד ביחד (פעם הייתי עונה לעצמי.. אבל עבר זמן מאז הרכבתי מחשבים בשביל הכיף).

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

פורסם

אי אפשר לחבר שני מודמי ADSL על אותו הקו.

אם אתה בונה על ציוד תקשורת נוסף, אז כדאי לך לשקול ראוטר אלחוטי נוסף שישמש כrepeater אלחוטי. אם תתקין אותו בקומת הקרקע סביר להניח שעוצמת הקליטה שלך תשתפר משמעותית.

מחפש סוזוקי ג'ימני סטיישן 1,600 סמ"ק אוטומט

פורסם

במקום לשבור את הראש תעביר כבל רשת בין שתי נקודות טלפון הקרובות לשני המחשבים, כמו שאמר אביב, ותסיים את הסיפור, גם תגלוש יותר מהר מתקן G וגם יהיה חיבור יציב בלי התנתקויות למיניהם.

פורסם
איך ניתן לעשות זאת? להריץ כבל רשת בתוך קיר של ממ"ד למשל.

 

אני עומד בפני אותה הבעיה בדיוק.

 

אם יש לך שקע טלפון בממ"ד אתה יכול לפתוח אותו ולהריץ כבל רשת בצינור שמחבר אותו לקופסת הסתעפות הראשית, משם להריץ את הכבל אל השקע טלפון השני בחדר השני.

פורסם
אין לך הכנב לטלפון או נקודת טלפון? תמשוך דרכה כבל רשת ושלום על ישראל.

 

אביב, במידה ואני הולך על הפתרון הזה - מה אני צריך לעשות בדיוק?

Renault Megane RS 300 Trophy 2021

 

 

Renault Catpur 155 2021 

פורסם
אביב, במידה ואני הולך על הפתרון הזה - מה אני צריך לעשות בדיוק?

 

צריך לקנות כבל רשת באורך המתאים (אני מניח ש 15 מטר יספיקו לך), 2 נקודות רשת ולהצטייד (ליתר ביטחון) בסטלבנד ועוד חבר או קרוב משפחה שיעזור לך במשימה.

בחלק מהמקרים כאשר החוטים מעט תקועים, צריך לשפוך מעט סבון ומים מעורבבים לתוך התעלה שבה משחילים את החוט.

על מנת להקל על השחלת החוט החדש, אפשר למרוח אותו בשכבה דקה של סבון כלים.

 

בשלב ראשון יש באפשרותך להמר על דרכים לביצוע ההשחלה: או שאתה מושך עם החוט טלפון הקיים או שאתה קונה חוט ניילון לבן פשוט (וחזק), קושר אותו לכבל טלפון הקיים ומושך את הכבל טלפון (כלשאחר מכן, למעשה, יהיה לך בקיר רק חוט ניילון לבן והחוט טלפון יצא החוצה לגמרי). הסיבה: חוט ניילון משמש לרוב את הקבלנים להשחלות של חוטים - הוא חזק, זול וגמיש.

 

אם אתה הולך על האפשרות הראשונה עליך לקשור היטב את החוט רשת החדש שקנית לחוט הטלפון הקיים כרגע בקיר - כשהמטרה היא לעשות חיבור חזק ודק. חיבור שהוא עבה מידי עלול להקשות במעבר סיבובים או מקומות צרים שעלולים להיות בדרך. מה שבד"כ עושים זה מגלפים את הבידוד, קושרים את החוטים ומלפפים מעט איזולירבנד להגנה נוספת. את הכל מורחים במעט סבון כלים נוזלים ומתחילים לעבוד.

 

האופציה השניה, כמו שכבר אמרתי, היא לקשור חוט ניילון לבן פשוט וחזק לכבל הטלפון הקיים, למשוך את הכבל הטלפון החוצה ולהשחיל במקומו את החוט ניילון. לאחר מכן לקשור את הכבל רשת חזק חזק לחוט ניילון, למרוח אותו בסבון כלים ולהשחיל (אחד שימשוך את החוט ניילון - והשני ידחוף את החוט רשת החדש לתוך הצנרת כקונטרה).

 

בכל מקרה אם נתקעת (נקרע לך החוט טלפון באמצע, נקרע לך החוט ניילון באמצע) אתה תזדקק לסטלבנד.

 

בהצלחה ;-)

 

איציק

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם

או שאתה פשוט מזמין את איציק.

 

כמה תוספות למה שאיציק אמר:

  1. אם המרחק קצר והתעלה נוחה תוכל להשחיל את כבל הרשת מבלי לגעת בחוט הטלפון הקיים. ניתן לנסות ואם זה לא הולך אז אתה מושך חזרה את כבל הרשת ומתחיל איך שאיציק הסביר. מנסיון לרוב זה אפשרי.
  2. הדרך הקלה ביותר היא למשוך חוט ניילון בעזרת חוט הטלפון ואז להשחיל את הרשת+הטלפון ביחד בעזרת חוט הניילון (יש להקפיד על קשירה מדורגת וקומפקטית שלהם).
  3. האמת היא שברשת 10/100 משתמשים רק ב-2 זוגות מתוך 4 הקיימים בכבל הרשת. על שני הזוגות האחרים אתה יכול להעביר 2 קווי טלפון כך שעקרונית אתה יכול להחליף את כבל הטלפון בכבל הרשת. העניין היחיד הוא שזה דורש פיצול שלו בקצוות ולחיצה מתאימה.

כמובן שאם כל זה לא מתאים לך לביצוע בעבודה עצמית כל חשמלאי יכול לבצע עבורך, אני בטוח שאיציק גם ישמח :-)


×
×
  • תוכן חדש...