Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6578 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
זה בסדר, גם "הקופסה המכוערת" לוקחת את ה-E30 בכל יום, בכל מקום ובכל מצב.

 

זובי .

 

אתה אמנם אלפיסט בנשמה ואתה מקווה ל 75 ראויה , אבל אל נא תהיה סומא . ( הפירוש של סומא זה עיוור , אני יודע שאתה יודע את זה , פשוט אני רוצה שכולם ידעו שאני יודע את זה )

אל תשכחו,

לא משנה כמה תנהגו מהר, תמיד תוכל להגיע לכם מיני מהשוליים

  • תגובות 171
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

זה בדיוק העניין :lol: - זה למה הוא רוצה קופסא מכוערת - לא אכפת לו המראה, כי הוא סומא.

החוש החזק שלו הוא השמיעה - ובזה הקופסא מנצחת.

51 קג"מ :shock::lol:

פורסם
בוודאי שהשוויתי את ה-GT ל-156 כי הן מאותה התקופה. לא נראה לי שהבגאז' ב-GT עדיף על זה שב-156 (אולי טיפה'לה בפן הפרקטי. אבל מה בנוגע לנפח הטענה? ואת מי זה מעניין בכלל?) - ואם זה ממש מציק לך קח 156 סטיישן. באשר למזגן - רוב הסיכויים שמדובר באותה יחידה בדיוק. אם היה לך ניסיון רע עם מזגן של 156 יש סיכוי טוב שהוא היה תקול...

 

הבסיס המכאני אכן דומה אבל ה-GT כבדה יותר ואיטית יותר (בדיוק כמו עם הבררה וה-159). היא גם מתנהגת פחות טוב, לטעמי, והרבה פחות פרקטית בהסעת אנשים, מן הסתם.

 

בררה ו-159 - אני איתך. כמה שהבררה יפה, כך היא גם מאכזבת.

 

 

 

רוני

רוני, אני תופס ממך משהו שמבין... הGT כיום האלפא הכי מהירה שמיצרת היום (אחרי ה8C ובלי להכליל דגמים מיוחדים) היא יותר מהירה מהבררה יותר מהספיידר יותר מ147 וכמובן יותר מה159 וה156 שאגב מתה ממזמן ואני לא מבין למה אתה משווה אותה אחת לשניה. הGT מאוד מדוייקת ומאוזנת המתלים שלה מצויינים והיא מתנהגת נהדר (צריך לנסוע איתה על המסלול, על הכביש קשה לדעת את זה) ואגב על המסלול בגני התערוכה היא היתה יותר מהירה מכולם.

S2000

פורסם
רוני, אני תופס ממך משהו שמבין... הGT כיום האלפא הכי מהירה שמיצרת היום (אחרי ה8C ובלי להכליל דגמים מיוחדים) היא יותר מהירה מהבררה יותר מהספיידר יותר מ147 וכמובן יותר מה159 וה156 שאגב מתה ממזמן ואני לא מבין למה אתה משווה אותה אחת לשניה. הGT מאוד מדוייקת ומאוזנת המתלים שלה מצויינים והיא מתנהגת נהדר (צריך לנסוע איתה על המסלול, על הכביש קשה לדעת את זה) ואגב על המסלול בגני התערוכה היא היתה יותר מהירה מכולם.

 

ה-GT איטית מה-156 בכל גרסה:

 

ב-1.8 TS איטית ב-1.3 שניות.

ב-2.0 JTS איטית ב-0.5 שניות.

ב-3.2 איטית ב-0.4 שניות (נכון, המנוע ב-156 GTA היה טיפה'לה יותר חזק).

 

זה שהיא הכי מהירה כיום לא אומר הרבה, מעבר לכך שהאלפות מהדור הנוכחי רק הופכות שמנמנות ואיטיות יותר.

 

אני משווה את ה-GT ל-156 כי הפלטפורמה זהה וכי lets face it - ה-GT הייתה צריכה למות ביחד עם ה-156 ועם הופעת הבררה (אם היו עושים את הבררה כמו שצריך).

 

ה-GT באמת מתנהגת נהדר (חוץ מבקרה לא מתנתקת).

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם
בוודאי שהשוויתי את ה-GT ל-156 כי הן מאותה התקופה. לא נראה לי שהבגאז' ב-GT עדיף על זה שב-156 (אולי טיפה'לה בפן הפרקטי. אבל מה בנוגע לנפח הטענה? ואת מי זה מעניין בכלל?) - ואם זה ממש מציק לך קח 156 סטיישן. באשר למזגן - רוב הסיכויים שמדובר באותה יחידה בדיוק. אם היה לך ניסיון רע עם מזגן של 156 יש סיכוי טוב שהוא היה תקול...

 

הבסיס המכאני אכן דומה אבל ה-GT כבדה יותר ואיטית יותר (בדיוק כמו עם הבררה וה-159). היא גם מתנהגת פחות טוב, לטעמי, והרבה פחות פרקטית בהסעת אנשים, מן הסתם.

 

לגבי המזגן של ה-156, זה לא ניסיון רע, בוודאי לא בודד. ה-156 שלי וכל 156 אחרת חולקות את הבעיה, כך שזה בוודאי לא מקרה פרטי. מה גם שזו לא אותה יחידה - אם כבר זו היחידה של ה-147, יחד עם הדאשבורד.

 

נפח ההטענה הוא זה שלא מעניין, כי הוא לא שווה כשהפתח לא נוח. הפתח המעולה ב-GT גובר על הנפח עשרות מונים בשיקול הפרקטיות, מה גם שהמושב האחורי מאוכלס לעתים רחוקות, גם ברכבים משפחתיים, ולילדים הוא בוודאי מספיק. לצורך העניים זה לא מציק לי, בוודאי לא בשלב זה (אין ילדים, עדיין), אבל אם כבר, לזוג עם ילד ה-GT תהיה עדיפה, פרדוקסאלי ככל שזה נשמע.

 

אין לי ניסיון נהיגה עם ה-GT, אבל בעלי 156 רבים טענו שהתנהגותה משופרת ביחס אליה. אני מעריך שאקח סיבוב בקרוב ואחווה דעה מגובשת משל עצמי. זה שהיא איטית יותר, על פניו, זה נכון, אבל זה לא משהו שאי אפשר לחיות אתו.

 

לגבי 156 סטיישן, יש 3 בארץ: GTA ידנית, GTA סלספיד ו-JTD אחת, c'est tout. קצת בעיה להיבנות על המלאי העצום הזה :lol:

I feel like I'm missing pieces of sleep
A memory fades to a pale landscape
You were an extinction, a desert heat
A blind illness of my anxiety

_______________________

ZC6 | JB43 | 932

פורסם
כי כמות התיקונים שהיא דורשת בתוך, לפני ואחרי הסיבוב בכבישים כאלו (מהירים, גליים, מלאי מהמורות ושינויי גובה) פשוט מתישה אותך,

 

אתה רק מחזק את דברי...

 

וברצינות, יכול להיות שה-330 מכויילת אחרת ויכול להיות שהניסיון שלי מוגבל. אבל, אחרי יותר מ-7 שנים על קליאו ספורט אני רגיל לעבודה.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

ואני בשלי. אלפא היא מכונית שנראית נהדר הן בחוץ והן בפנים. יש לה גם סאונד פנטסטי והשאלה אם היא מהירה או איטית בעשירית השנייה ממתחרותיה, או שרכינת הגוף בסיבוב יותר גדולה או קטנה מזו שתקבל ב.ב.מ.וו. למשל, ועוד כל מיני מספרים, פשוט פחות מענינים. התחושה פשוט שונה כשאתה נוהג באלפא. לזכרוני מה 156, אם זו אינדיקציה, היא גם מתנהגת יופי ויש לה הגה חלומי.

אם תרצה האנטי תזה הכמעט מוחלטת לאלפא היא הלקסוס. מפוצצת מרוב יעילות, תכונות דינמיות למכביר, איכות גימור ללא תחרות, גאדג'טים מכאן עד שויצריה, אבל עם כל זה קשה שלא לראות בה סוג של טויוטה, מאוד משופרת ומשוכללת, אין ספק, אבל טויוטה. טוב לך ? נהדר. מחפש גם משהו אחר ? אולי תמצא אותו באלפא.

פורסם

אם ההגה של האלפא "חלומי" מה ההגה של BMW?

או פיז'ו 306/106GTI?

או סתם פורשה?

 

אתה פשוט מוכיח את התזה. אתה לא מדבר על עובדות, אתה כותב על "תחושה פשוט שונה". נורא פשוט, אבל גם נטול תוכן. זה מדהים מה מיתוג עושה לאנשים.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

ואתה עדיין מתעלם מכך שלא רק עובדות משמשות בסיס לרכישה או אפילו לפיתוח רגשות כלפי רכב מסויים. זה אכן מדהים מה מיתוג עושה לאנשים, אבל זה נכון בוודאי לא רק באלפא. אחוז ניכר, אם לא הרוב המוחלט, מה-BMW והמרצדסים הנמכרים בארץ ובעולם נמכרים בשל אותן תחושות עלומות ומנותקות מעובדות ואני עוד לא מדבר על הרלי -דיווידסון, למשל. אין בזה פסול, אלה החיים.

I feel like I'm missing pieces of sleep
A memory fades to a pale landscape
You were an extinction, a desert heat
A blind illness of my anxiety

_______________________

ZC6 | JB43 | 932

פורסם
יכול להיות שאני מוגבל.

 

באמת יכול להיות.

 

כדי שתבין יותר טוב על מה אני מדבר, הנה קטע קצר מהמבחן:

 

ה-330 פשוט מכוילת להכעיס על הכבישים המטולאים מדי שלנו. מעין שילוב בלתי אפשרי בין מתלים נוקשים אך מאוד לא מרוסנים והגה כבד וחד מדי שנפער שטח מת במרכזו במהירות גבוהה (בעיה האופיינית לדגמים רבים של החברה). שילוב שאמור לעבוד כראוי באוטובאן, אבל כמעט נכשל אצלנו. על הכביש המהיר והגלי המוזכר לעיל היא פשוט חייבה הורדת קצב. המרכב היטלטל אנה ואנה וההגה רטט בידיים באופן בלתי פוסק. "זה כמו לנסות להחזיק צלופח חלקלק בתוך המים", הגדיר זאת זקן השבט. מאבק תמידי להשאירה בדרך הישר... ... הבעיה היא שהנהיגה בה עדיין קשה ולא טבעית, גם במרחבי המחיה האלה: ההגה חד מדי אחרי ההפניה הראשונית, דורש תנועות סופר מעודנות כדי לדייק בקווי הפניה ואינו באמת מתקשר; הבלמים פורקים עומס בחוסר פרוגרסיביות ומווברצים כשפני הכביש אינם חלקים, ומעל לכל, ישנה תחושת דרמה שאינה תואמת להתרחשות. אתה נלחם איתה היכן שהאחרות זורמות ואתה לא מתוגמל בהתנהגות משובבת נפש מהגלגלים המניעים. הכל מתוכנת מדי, ניטראלי מדי וגם כשאתה לוחץ אותה לפניה, היא תגיב בעיקר בדחיפת אף ארוכה. כדי להוציא את הזנב - על כבישים בעלי אחיזה גבוהה - אתה נדרש לפרובוקציות אלימות, וגם אז המחסור בדיפרנציאל מוגבל-החלקה הופך את העסק למתסכל במהרה. זה לא מה שציפינו מסדרה 3.

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם
אם ההגה של האלפא "חלומי" מה ההגה של BMW?

או פיז'ו 306/106GTI?

או סתם פורשה?

 

אתה פשוט מוכיח את התזה. אתה לא מדבר על עובדות, אתה כותב על "תחושה פשוט שונה". נורא פשוט, אבל גם נטול תוכן. זה מדהים מה מיתוג עושה לאנשים.

לא אני לא מדבר על עובדות, אתה כן. זו גם הסיבה כנראה שסובארו היא כוס התה שלך. וזה בסדר גמור אגב. אינך מכיר באפשרות שמכונית היא גם כלי ביטוי רגשי ואפילו זה בסדר. לטעמי אתה מחמיץ לא מעט בשל כך, אבל זו בעיה שלך שניתן לחיות איתה בקלות.

גם ההתעקשות שלך לבלבל בין "רגש" ו"מיתוג" בהקשר חסר הגיון ומשמעות, למרות שהיא משאירה טעם מוזר של חוסר הבנה, עדיין נסלחת.

בקיצור אצלך מכונית זה אוסף של עובדות שמרביתן מספרים. אצלי לא.

פורסם

רועי, falou מתכוון לכך שמבחינתו זה לא משנה אם מכונית נקראת "אלפא", "סובארו" או "טאטא" - אם היא מייצרת אצלו את התחושות הנכונות בעת נהיגה בה. זה בסה"כ אומר שהוא מייחס פחות חשיבות למראה החיצוני ולעבר המפואר ויותר לניהוג ולהנאה שהוא מפיק מהרכב הספציפי. בשבילו (ואגב, אני אותו הדבר) מכונית היא כלי ביטוי רגשי אם היא מייצרת אצלו את הרגשות הנכונים בעת נהיגה בה, לא בעת התרפקות על ההיסטוריה.

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם

רוני, הצ'ק בדואר.

 

כל מה שנשאר זה להסביר את הקשר בין רגש (אלפא נותנת תחושה "שונה") למיתוג, אבל זה מאוחר יותר.

 

לעניין, האם באמת ה-330 מכויילת שונה או שזה עניין של חתך צמיגים?

באמת שלא היתה לי כמעט ביקורת על ה-325 (מלבד שאפשר יותר כוח). אני חושב שהדור הנוכחי מרגיש יותר קטן והדוק מהדור הקודם ובמידה רבה חוזר שני דורות אחורה. נהניתי ממנה מאוד.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם
ואתה עדיין מתעלם מכך שלא רק עובדות משמשות בסיס לרכישה או אפילו לפיתוח רגשות כלפי רכב מסויים. זה אכן מדהים מה מיתוג עושה לאנשים, אבל זה נכון בוודאי לא רק באלפא. אחוז ניכר, אם לא הרוב המוחלט, מה-BMW והמרצדסים הנמכרים בארץ ובעולם נמכרים בשל אותן תחושות עלומות ומנותקות מעובדות ואני עוד לא מדבר על הרלי -דיווידסון, למשל. אין בזה פסול, אלה החיים.

 

לחלוטין צודק אבל אלו החיים?!

לא חושב.

אלו החיים אם אתה מקבל את זה שאחרים אומרים לך מה אתה רוצה ואפילו צריך.

 

אבל למה לא ללמוד להנות ממה שבאמת עושה לך טוב?

למה לא ללמוד לעשות החלטות מושכלות?

 

לדוגמא:

אני אוהב גיר ידני. אני אוהב כל כך שבזמנו הוצע לי (בנדיבות אין קץ) להחליף את הקליאו ספורט שלי ב-BMW קופה מאותה שנה (או שנה קודם), אבל אוטומטית. סירבתי. עם כל הכבוד ל-BMW (רכב מועדף לנסיעות ארוכות), הקליאו היתה לי יותר כיף ויותר התאימה לצרכים שלי.

אם הייתי חי בעולם של "שופוני" או של מיתוג ומיצוב הרי היה ברור שהייתי צריך "לשדרג" את עצמי לרכב ברמה יותר "גבוהה" ולהנות מהתדמית שהוא יעניק לי (כביכול) ומהעובדה שמדובר "במכונת הנהיגה המוחלטת".

 

אבל כשמסתכלים על העובדות וההעדפות שלי, ה-BMW היתה בעלת גיר עצל מדי בשבילי. אם הייתי לוקח אותה בגלל הסיבות הכתובות למעלה אולי הייתי משכנע את עצמי שטוב לי, אבל זה לא היה נכון. סיפוק בא מלדעת מה אתה רוצה ולהשיג זאת. ההנאה שיש מסיפוק הצרכים שלך מחזיקה הרבה יותר זמן מהסיפוק ברכישה שאמרו לך שהיא כדאית. כשאתה רוצה מה שמלמדים אותך לרצות אתה נשאר לא מסופק. רק מחפש לקנות את הדבר הבא שישדרג אותך ונשאר בסוף עם תאוותך בידך. כשאתה לומד לקנות את הרכב שאתה נהנה לנהוג בו, אתה נהנה ממנו כל יום מחדש.

אתה לא מכיר את אלא שמחליפים רכב כל שנתיים כי "הוא כבר ישן"? או "כי יצא כבר דגם חדש?"

 

 

כמי שמכיר את הרכב שלו ואוהב אותו אתה בטח מבין על מה אני מדבר...

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı


×
×
  • תוכן חדש...