Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

SUV - בעד או נגד (למי שלא נוסע בשטח)


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7112 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

לנמרוד 33:

רק כדי לדייק בהגדרות: כמעט ואין מצב שמבטלים את הדיפרנציאל האחורי.

אפשר לנעול אותו, ולמעט "יחידי סגולה" כל השאר עושים את זה בשטח, בו האחיזה קטנה בהרבה מאשר באספלט.

נעילת דיפרנציאל גורמת חריקת צמיגים (על כביש יבש) בגלל המלחמה ביניהם.

ה"תיקתוקים" שהזכרת הם בדרך כלל מדיפרנציאלים ננעלים אוטומטית במצבם הפתוח בזמן סיבוב.

אגב, רעש חריקת צמיגים בסיבוב יכול לבוא בגלל החלקה הנגרמת ממהירות נסיעה גבוהה מדי.

ונכון, בעלי רכבי שטח נוסעים לפעמים על לחץ נמוך מהמומלץ, בעיקר בגלל אחיזה משופרת בשטח, ובעיקר בחולות, וזה באמת לא טוב לנסיעת כביש.

עד 27.1.2020 אני עסוק

  • תגובות 60
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם
רק כדי לדייק בהגדרות: כמעט ואין מצב שמבטלים את הדיפרנציאל האחורי.

 

תתפלא. יש לא מעט חברים שריתכו את הסטליטים בדיפרנציאל האחורי (גם אני עשיתי את זה פעם, אבל בדיפ' הקדמי) , או החליפו אותו בספול, שזה אותו דבר רק מוסדר, ובדיוק לזה נמרוד התכוון. לגבי התקתוקים, לך ספר לו... כבר יש לו בשני הJEEPים שלו משהו כמו שתיים-שלוש נעילות דיפרנציאל אוטומטיות.

פורסם

לדעתי אתם מפספסים את עיקר הדיון פה בגלל מלחמות ג'יפאים/כבישיים.

השאלה היתה היפוטתית ונגעה אך ורק לגבי אנשים שקונים את הג'יפ לפוזה.

כמובן שאיש איש הישר בעיניו יעשה ויעשה מה שבא לו אבל מבחינה הגיונית דעתי היא

שקניה כזו לפוזה/אופנה בלבד היא טיפשית לגמרי והרי הטיעונים:

1) לג'יפ יש בטיחות אקטיבית נחותה בהרבה מרכב שיועד לכביש בלבד (ראה מרחק בלימה, מרכז כובד וכו')

2) לג'יפ יש נוחות נסיעה נחותה בהרבה מרכב שיועד לכביש בלבד, מעצם כיול מיתליו לנסיעת שטח ולו הקטנה ביותר.

3) האיבזור, הפינוקים והנדסת האנוש בדרך כלל יותר טובים ברכבי הכביש באותו מחיר בגלל שעיקר העלויות בג'יפ מושקעות במכלולים המאפשרים לו לנסוע בשטח בעוד ברכב לכביש ניתן להשקיע בשאר.

4) להניע ג'יפ ששוקל 2.5 טון דורש מנוע גדול יותר, קריא יותר דלק , יותר זיהום אויר, קריא פחות ידידותי לסביבה.

5) הג'יפ בנוסף גם באמת פחות ידידותי להולכי רגל וגם לרכבים בהם הם נכנסים בגלל שלא הספיקו לבלום במרחק הנתון שהיה להם!(ביחוד אם הם דבוקים לכם לתחת - בהמשך לפוזה)

6) הרבה ג'יפים כאלו נקנים ע"י נשים שחסר להם משהו בין הרגליים עם רגשי נחיתות וקינאת פין רצינית!

7) גם אלה שכן יורדים לשטח עושים את זה פעם בחודשיים במקומות שגם אני עם הקליאו שלי יכול לנסוע.

8) חבל על הכסף...תקנו BMW סדרה 3 או 5 ותהנו פי כמה.

 

תהנו

 

לסלי

"There's one arena of motor sport where everyone's a hero. One where the skill is not in the deftness of steering, nor the late application of brakes. Nor that intuitive feel for a car's limits. This a sport where the real display of talent is just turning up on race day." TOP-GEAR on drag racing.

פורסם

לסלי, אני באמת אשמח אם תסביר לי איך לנדרקרוזר או פאג'רו או טרופר פחות נוחים לנסיעה על הכביש מפיאט אונו או מיצובישי לאנסר, או פיאט פונטו או לאנטיס 98 (אלה סתם דוגמאות נפוצות מאוד בעלות נוחות זוועתית)

ואני גם אשמח אם תסביר לי איך רכב כזה מזהם יותר את הסביבה מאשר כל הפיאט אונו האלה שמתרוצצות בכבישים.

להזכירך הרכבים האלה עומדים בתקנים כלשהם בניגוד לכל הפיאטונואים.

פורסם

זה פורום לחובבי רכב, ומכיוון שמדובר כאן על חיבה/אהבה אז על מה בדיוק הויכוח? או שאתה אוהב את זה, או שלא, אין כאן מה להסביר או להוכיח.

אני אולי לא דוגמא טובה בעניין של תדירות ירידה לשטח, כי אני עושה את זה ב30 שנים האחרונות כמעט כל שבוע, במקומות שלא רואים את לסלי והקליאו :twisted: אבל גם כששאלו אותי, לאחר נסיעת מבחן, אם אני מעדיף את הBMW 120 או את הניסן נבארה, העדפתי חד-משמעית את הנבארה, גם אם אוסרים עליי לרדת איתו לשטח.

כשאני יוצא לנסיעות ויש לי לבחירה את ההיילקס שלי ואת הדייהטסו הפרטי של אשתי, אני לוקח את ההיילקס, המיושן, האיטי בטירוף, הלא נוח, למרות שהדייהטסו חדש יותר, דינמי ומפנק הרבה יותר.

כשנדרשתי להצביע בארנק על הרכב שאיתו אני רוצה לבלות בטיול חודש עם משפחתי, הצבעתי על הרכב שבתמונה, למרות שלא היו לי שום תוכניות להיכנס איתו לשטח. למה? ככה.

durango.JPG

פורסם
ואת אלו שמתקתקים בכל פניית פרסה כאילו נשבר להם הסרן האחורי לא מפחיד אותך לשמוע? חמודי זה לא בגלל לחץ אויר... ככה זה כשמבטלים את הדיפרנציאל האחורי :twisted:

:roll:

אני משער שיש לך בהמה בלי דיפרנציאל אחורי?

:nono:

פורסם
לסלי, אני באמת אשמח אם תסביר לי איך לנדרקרוזר או פאג'רו או טרופר פחות נוחים לנסיעה על הכביש מפיאט אונו או מיצובישי לאנסר, או פיאט פונטו או לאנטיס 98 (אלה סתם דוגמאות נפוצות מאוד בעלות נוחות זוועתית)

ואני גם אשמח אם תסביר לי איך רכב כזה מזהם יותר את הסביבה מאשר כל הפיאט אונו האלה שמתרוצצות בכבישים.

להזכירך הרכבים האלה עומדים בתקנים כלשהם בניגוד לכל הפיאטונואים.

 

 

 

לסלי דיבר על רכבים באותה קבוצת מחיר. אני חושב שזה דיי ברור שפורשה קאיין תיהיה נוחה יותר ומאובזרת יותר מאשר סוסיתא.

השאלה היא אחרת - מה יותר נוח למשל, ב.מ.וו 530 או X5? (מחירים בערך שווים). לטעמי, חוץ מהפוזה ויכולות בשטח אין שום יתרון ל X5. ובגלל שלשטח כמעט אף אחד לא נכנס עם X5 נשאר רק הפוזה.

Back to the original - NC again.

פורסם
.

השאלה היא אחרת - מה יותר נוח למשל, ב.מ.וו 530 או X5? (מחירים בערך שווים). לטעמי, חוץ מהפוזה ויכולות בשטח אין שום יתרון ל X5. ובגלל שלשטח כמעט אף אחד לא נכנס עם X5 נשאר רק הפוזה.

 

וב.מ.וו 530 זה לא פוזה? הX5 זה לא רכב שטח, זה סדרה 5 סטיישן עם הנעה 4X4 בשביל שתוכל להגיד שקנית ג'יפ ולא להתבייש שקנית סטיישן. כשאתה קונה ב.מ.וו אתה משלם הרבה כסף בשביל הפוזה. אתה יכול לקנות מכוניות לא פחות נוחות ושימושיות בהרבה פחות כסף. כל הייצרנים הגרמנים משחקים באותו משחק - הטוארג והקאיין הם הדוגמא הקיצונית, הטוארג גם נראה כמו פסאט סטיישן... (ולא אין להם יכולות שטח מרשימות במיוחד, ואני עומד מאחורי הדברים - אבל זה נושא לדיון אחר). איך חברה כמו פורשה תמכור מכונית סטיישן משפחתית ל5 נפשות? מה יגידו השכנים? אז לא נקרא לה קררה-וואגון, נקרא לה "ג'יפ", ובשביל להצדיק את תג המחיר נדחוף הנעה 4X4 ועוד מערכות יקרות.

 

דווקא הכלים היפאניים ה"זולים" יחסית, טויוטה לנדקרוזר, ניסאן פת'פיינדר, מיצובישי פאג'רו, מציעים חבילה הגיונית ושפויה הרבה יותר.

 

ואם אתם רוצים לדבר על הגיון - כל מי שלא מסתפק בטויוטה קורולה/סובארו אימפרזה בתור המכונית שלו, קונה פוזה. פוזה דו מושבית ספורטיבית, פוזה גרמנית מכובדת, פוזה איטלקית קלילה, פוזת V8 אמריקאית, אני אישית בפוזת הג'יפ המוגבה בלי דיפרנציאלים :-P

Jeepolog.com

פורסם
וב.מ.וו 530 זה לא פוזה? הX5 זה לא רכב שטח, זה סדרה 5 סטיישן עם הנעה 4X4 בשביל שתוכל להגיד שקנית ג'יפ ולא להתבייש שקנית סטיישן. כשאתה קונה ב.מ.וו אתה משלם הרבה כסף בשביל הפוזה. :-P

לא,כשאתה קונה במוו אתה יודע שהמהנדסים עמלו,תכננו,ובנו עבורך רכב נוח,שימושי,איכותי! ובטיחותי.

פורסם
לא,כשאתה קונה במוו אתה יודע שהמהנדסים עמלו,תכננו,ובנו עבורך רכב נוח,שימושי,איכותי! ובטיחותי.

 

אני מקווה שהם יודעים שאתה יודע, כי אני לא יודע. העיקר שאתה מרוצה.

Jeepolog.com

פורסם
אני מקווה שהם יודעים שאתה יודע, כי אני לא יודע. העיקר שאתה מרוצה.

לא,אני לא יודע -אני בטוח.

ראיתי בערוץ דיסקברי איך מייצרים במוו סדרה 6 למען הדיוק,משאבים עצומים הושקעו במחלקת העיצוב.

מחלקת האירודינמיקה,האבזור,הבטיחות והעיצוב.

סמוך עליי עם X5 שמתנהג יותר טוב מרוב הרכבים המשפחתיים המוכרים לנו זה תענוג.

אתה נוסע ברכב מרווח,גדול,איכותי,חזק!,ונעים.

פורסם

TB -תודה שענית לארז במקומי בדיוק מה שאני רציתי להגיד.

חנן - ככה זו לא תשובה ולא סיבה, חייבת להיות לך סיבה אמיתית לבחירות הסוטות שלך (בחברות כמובן), גם אם לא הגיוניות.

נמרוד - כל הדיון הזה הוא על כל אלה שלא מעניין אותם יכולות שטח, אלא פוזה בלבד. את אלו שקונים ג'יפ ובאמת נהנים ומנצלים את יכולות השטח שלו אני מעריך מאוד ולפעמים קצת (ממש קצת) מקנא בהם, שיהנו מהתחביב שלהם כמה שרק אפשר.

דבר שני, כל רכב יקר או לא פרקטי הוא סוג של מותרות ופוזה, אבל כרגע אנחנו מדברים על המגפה המטורפת של כל ה-4X4 למינייהם שמשתלטים לנו על הכבישים.

נמרוד, מה שאני בעצם רוצה להגיד זה שאלו שרוצים פוזה ויש להם את הכסף בשביל זה אז עדיף שיקנו פוזה אחרת שאין בה את כל המינוסים של ג'יפ (ללא שימוש בשטח) ואת כל הפלוסים של רכב מפנק אמיתי בנוסף לפוזה.

 

דרך אגב, רכבי נישה כמו קבריולטים למיניהם ספורטיביות למיניהן וכו', אם לא משתמשים בתכונות האלו אני גם בהם לא מצדד.

דביל האדם שלא נהנה מהקבריולט שלו או שלא מנצל מדי פעם את הביצועים/התנהגות של הספורטיבית שלו וכו'

 

לילה טוב חברים

 

לסלי

"There's one arena of motor sport where everyone's a hero. One where the skill is not in the deftness of steering, nor the late application of brakes. Nor that intuitive feel for a car's limits. This a sport where the real display of talent is just turning up on race day." TOP-GEAR on drag racing.

פורסם

חנן - ככה זו לא תשובה ולא סיבה, חייבת להיות לך סיבה אמיתית לבחירות הסוטות שלך (בחברות כמובן), גם אם לא הגיוניות.

 

בענייני אהבה, אין מה להסביר. בדיוק כמו שאשתי לא יכולה להסביר למה היא דחתה אחרים ובחרה בי. הגיוני זה בטח לא.

פורסם

ובהמשך לחנן אבל בהפוכה...:

גם בת זוג שמנה תופסת הרבה מקום, אוכלת הרבה אוכל אבל יכולה להיות מאוד רכה ומפנקת (ויסלחו לי חכמי הפורום על השוביניזם, אבל זה רק בצחוק, ויכול לעבוד גם בכיוון ההפוך...)...

עד 27.1.2020 אני עסוק

פורסם

לפי דעתי זה ויכוח ממש סתמי .

הרי למי שיש את הכסף לקנות רכב גדול ומפנק שהוא יודע שהוא לא יעלה איתו

לשטח אז למה שהוא ישקיע ברכב שהוא לא צריך ? לכן, אותו אחד קונה לו SUV ונהנה איתו גם מהפוזה של רכב שטח אך בלי התוספות שהוא לא צריך.

הרי רכב קונים בגלל אהבה לאותו רכב ולא בגלל הזיהום שלו {למרות שיש כאלה} או

כמות הדלק לק"מ.

כמו שיש אנשים שאוהבים את המכוניות שרירים , והם קונים אותם למרות שהם שתיינים של דלק

ומזהמים בטירוף. כל אחד העדפה והכיס שלו .


×
×
  • תוכן חדש...