Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

SUV - בעד או נגד (למי שלא נוסע בשטח)


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7112 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
ובהמשך לחנן אבל בהפוכה...:

גם בת זוג שמנה תופסת הרבה מקום, אוכלת הרבה אוכל אבל יכולה להיות מאוד רכה ומפנקת (ויסלחו לי חכמי הפורום על השוביניזם, אבל זה רק בצחוק, ויכול לעבוד גם בכיוון ההפוך...)...

 

:roflmao: הרגת אותי מצחוק, שמנות RULEZ

 

ולעניין: נראה לי שצריך להבדיל בין ג'יפ לSUV

ג'יפ זה לשטח SUV זה לאישה שלוקחת את הילד הפספוס לבית הספר

ג'יפ זה אהבה, SUV זה פוזה

ג'יפ זה כיף, SUV זה "לי יש יותר גדול" (למרות שהרוב שנוהגות בהם הן נשים אז "לבעלי יש יותר גדול")

לג'יפ בעיניי יש טעם, הSUV זה טרנד אמריקאי מטומטם ומגוכך.

 

אני ממש לא בעד למגר, ומי שהמראה של יונדאי טוסון עושה לו את זה- סבבה. גם ניפוחי פלסטיק וקסנונים אפטרמרקט זה סבבה, עד שזה מכניס לנהג שטויות לראש והוא מתחיל לסכן את הנהגים בסביבתו.

ישראל: המדינה היחידה שבה העשירים הם בשמאל הסוציאליסטי,

העניים בימין הקפיטליסטי והמעמד הבינוני משלם הכול :x

  • תגובות 60
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

ולעניין: נראה לי שצריך להבדיל בין ג'יפ לSUV

ג'יפ זה לשטח SUV זה לאישה שלוקחת את הילד הפספוס לבית הספר

ג'יפ זה אהבה, SUV זה פוזה

ג'יפ זה כיף, SUV זה "לי יש יותר גדול" (למרות שהרוב שנוהגות בהם הן נשים אז "לבעלי יש יותר גדול")

לג'יפ בעיניי יש טעם, הSUV זה טרנד אמריקאי מטומטם ומגוכך.

 

אתה חזק בהכללות 8)

נו אז איך תגדיר את הרכב שלי, ג'יפ או SUV? אשתי נוהגת עליו יום יום, לוקחת את הילדות לגן ובחזרה... אבל זה גם כיף ולוקח אותנו למקומות בארץ שלא שמעת עליהם בכלל. וזה עדיין בהחלט טרנד אמריקאי (של שנות ה80, הכל מגיע אלינו באיחור של 20 שנה). וזה גם לא גדול - לא הרבה יותר גדול מסובארו סטיישן ושוקל פחות מ1500 ק"ג.

PICT0067.JPG

Jeepolog.com

פורסם
כפי שאתם יודעים, מתפשטת בעולם מגפת רכבי כביש-שטח וכעת מוצעים SUV לכל כיס - החל מפנדה 4X4 הגמדית ועד להאמר האימתני. וכן, אני בכוונה קורא להם SUV ולא ג'יפים כי לרוב הרכבים האלה כמעט ואין שום דבר במשותף עם הג'יפ הצבאי האגדי האוכל הרים ושותה דלק.

השאלה שלי היא כזאת - האם לדעתכם שווה לקנות SUV למישהו שבחיים לא ייסע מחוץ לכביש, או שצריך למגר את תופעת ה-SUV מהעולם?

 

משום מה שי לי הרגשה שני נכנס כאן לגוב באריות, אבל שיהיה.

 

עד היום בכל פעם שקניתי רכב מכספי (ליסינג מהחברה לא נחשב) זה תמיד היה, עד היום, פג'ו קטנות וידניות, היו לי שתי 206 ו 3098) .

בכל פעם שניתנת לי ההזדמנות לבחור רכב לתקופה קצרה (השכרת רכב בחו"ל למשל), אני לוקח SUV בכל הזדמנות.

 

יוצא לי כבר לקחת בכמה הזדמנויות קיה סורנטו וגם יונדאי טוסון ממשפחה/חברים לטיולי משפחות בשטח בארץ.

בארה"ב נהגתי סה"כ כ 1400 מייל על שבי טרייל בלייזר בשתי הזדמנויות שונות.

ה SUV עושה לי את זה (השברולט בייחוד).

הטרייל בלייזר (תאמינו או לא) נחשב לSUV בינוני אצל האמריקאים, יש להם גם יותר גדולים סטייל אקפדישין של פורד.

 

כמה נקודות בעיני לטובתו של הSUV.

  1. מאוד מאוד מרווח, בקיה סורנטו, אפשר לשים עוד מושב ברווח שבין שני המושבים הקידמיים שלא נדבר על טרייל בלייזר.
  2. מנוע מנוע מנוע, השבי טרייל בלייזר נוסע שחבל על הזמן (נדמה לי שיש לו 300 כ"ס), הטוסון מפרפר כל מכונית מנהלים 2000 סמ"ק אוטומטית בקבוצה 4. אפילו סורנטו דיזל 2.5 ליטר מפרפר גלגלים רק על הגז, ויש לו וואחד גומי רחב למטה.
  3. בהרי הסיירה נוואדה בארה"ב גיליתי ממש בזמן, שכשעולים בכבישים מפותלים שעוד נשאר עליהם קצת קרח מהלילה, אתה רוצה רכב 4X4 יותר מכל רכב אחר, תאמינו לי.
    ניסיתי לנהוג בכביש מפותל בטרייל בלייזר עם הנאה אחורית בלבד וגם עם הנאה קידמית משולבת (הם קןראים לזה אוטוטרק) ההבדל בכביש דל אחיזה מוחשי ביותר ןיכול להיות ההבדל אם תשאר על הכביש או בתחתית התהום.
  4. לא בדקתי את נושא המיגון הפסיבי, אבל ככה ממבט ראשון, אני מעדיף להיות ברכב כבד וגבוהה מאשר ברכב קל במקרה תאונה. ייתכן שאני טועה, אבל זו קונספציה רווחת בקרב הציבור, לא יעזור לכם כלום.
  5. אולי זה לא רנגלר או דיפנדר, אבל גם ה SUV המאעפן ביותר נוסע בלי שום בעיה בשבילים שהיו תוקעים כל רכב אחר. לטוסון למשל יש בקרת אחיזה שמשחררת אותך מהצלבות סרנים, הסורנטו זה בכלל חיית שטח מפתיעה לטובה.

גם אם אין לרוכשי ה SUV שום כוונה לרדת לשטח, בסוף הם ירדו, למה? מאותה סיבה שהכלב מלקק לעצמו את הביצים.

 

איזה בדואי יורד את המדרגה הזאת על DL? (הטוסון יורד בלי בעיה)

IMG_1921.jpg

 

 

קצת תמונות של טרייל בלייזר מהסיירה נוודא. ההרים האלו זה גן עדן לחובבי מוטוריקה, כביש או שטח, יש שם הכול.

 

IMG_1994.jpg

 

IMG_1997.jpg

פורסם

שמוליק

לא תמיד ה-SUV מרווחים.

אם מדברים על בטיחות בכבישים, ובעיקר רטובים, עדיף 4X4 עם הנעה כפולה גם לכביש (עם דיפרנציאל מרכזי, כמו הפורסטר והלנדקרוזר, למשל) על 4X4 משתלב (כמו הסורנטו, למשל) שאין לו דיפרנציאל מרכזי וההנעה הכפולה שלו מיועדת לשטח ומסוכנת בכביש.

לא תמיד ה-SUV מרווחים. יש כאלה מאוד קומפקטיים (הפורסטר, למשל, מבוסס על האימפרזה ואינו ממש מרווח, ואני מניח שיש צפופים ממנו). כאן עדיפים לפעמים המיניואנים (אלא אם הם מיקרוואנים...).

גם הכניסה לרכבי השטח אינה תמיד נוחה. בעיקר מדובר על הכלים הגבוהים שצריך לטפס אליהם בכניסה ולרדת מהם ביציאה. גם כאן המצב טוב יותר ברכבי הפנאי (כמו הפורסטר, ההונדה CRV ועוד, וזו הסיבה שנכים קונים, בין השאר, כלים כאלה) וגם...במיניואנים.

בברכה

פיני

עד 27.1.2020 אני עסוק

פורסם

הפורסטר הוא דוגמא לSUV?! הפורסטר הוא סובארו אימפרזה מוגבהת קלות ובעיצוב קצת שונה, זה רכב מצויין, באמת, פנטסטי בכביש, אבל לא רכב שטח בגרוש. אם מבחינתך זה SUV, אז כל הדיון הזה מעוות לחלוטין.

Jeepolog.com

פורסם

נמרוד

הפורסטר אינו אימפרזה מוגבהת קלות. הוא מבוסס עליה אבל גדול יותר והפרש הגבהים ביניהם הוא לפחות חמישה ס"מ.

נכון, הפורסטר אינו רכב שטח אמיתי כי אין לו הילוך כוח אמיתי, אולם אם אתה אומר שאינו רכב שטח בגרוש אתה מוזמן לנסוע איתו בשטח. כל מי שמכיר את הרכב הזה יודע שיש לו יכולות שטח לא מבוטלות, יחסית לרכבי פנאי, ועד רמת עבירות בינונית יכול אפילו להתחרות ברכבי שטח.

בקשר להגדרת ה-SUV, עד כמה שאני יודע זה ראשי תיבות של SPORT UTILITY VIHICLE. אין פה כלל הגדרה של גודל, ואם אינך כולל את הפורסטר, אפשר גם להוציא מהרשימה את הקיה סורנטו ועוד רכבי שטח ופנאי, כי הם קצרים יותר. אשמח אם תתן כאן הגדרה מבוססת של מקור קצת יותר מוסמך ממך או ממני.

עד 27.1.2020 אני עסוק

פורסם

נהגתי בפורסטר בשטח. למעשה לפני שבוע נהגתי בו בשטח ובעיקר בכביש במסגרת מבחן דרכים. הוא לא רכב שטח. כנראה שההגדרות של שטח, שטח בינוני, רכב שטח וכולי שונות עבורנו, וזה בסדר גמור. ההגדרה של SUV בכלל חופשית, אני לא מכיר שום גוף רשמי, אקדמיה, שמחלקת את המכוניות לקבוצות, כל אחד יכול לסווג כל מכונית בכל קבוצה שהוא רוצה ויכול גם להמציא קבוצות חדשות אם בא לו (ראה UMI עם ההמצא החדשה סילברדו - SUT - Sport utility truck באורך של אוטובוס?!). הדיון הזה הוא על המיותרות של רכבי השטח הגדולים אם אני מבין נכון, ולדעתי הפורסטר הוא ההיפך הגמור - הוא לא גדול, הוא מצויין דינמית על הכביש, הוא נוח ושימושי - בקיצור, רכב נכון. להשתמש בו בתור דוגמא לSUV שעליהם הדיון נראה לי מחטיא את המטרה.

 

בנימה אישית, אני רק עכשיו שם לב לפורסטר בחתימה שלך... אל תעלב :-D הפורסטר רכב כביש נהדר, הייתי שמח מאד מאד לנייד את המשפחה באחד כל יום. אבל הוא לא שווה גרוש לטיולים. הסורנטו עם הילוך כוח, שלדת סולם, סרן אחורי חי, ופוטנציאל שיפור כלשהו, הוא רכב שאפשר לטייל איתו.

 

מה המדד מבחינתי? דרך הבשמים. אתה תיקח את הרכב שלך בבטחון ולבד, לא רק כדי להוכיח נקודה, לדרך הבשמים, כולל מדרגת הנקרות, מעלה דקלים והעליה למצד קצרה?

Jeepolog.com

פורסם

נמרוד

כבר עברתי עם הפורסטר את מעלה רמון, מעלה דקלים, הירידה ליבנאל ואת גבעת הגברים בנחל צניפים (מודה, כולם בירידה...), את תל גודד (בשני הכיוונים), את נחל דישון (מלמטה, כל הדרך למעלה) בתוך מים שעברו את מכסה המנוע ועוד מקומות, כולל הר חורשן. המקום היחידי שנתקעתי היה מדרגה גבוהה בנחל רקפת שדרשה הילוך כוח אמיתי, ולפורסטר שלי יש רק הילוך כוח סמלי.

אני נכנס איתו לכל מסלול שטח עד רמת עבירות "בינוני" ומתמודד שוה בשוה עם רכבי שטח אמיתיים. כמובן שאיני מעיז לעשות טיולים קשים יותר, אבל נראה לי שאינך מכיר את היכולות האמיתיות של הרכב.

רק למען ההגינות: הרכב שלי ידני, מוגבה, ממוגן, עם טורבו, שני דיפרנציאלים מוגבלי החלקה ועוד שיפורים, אבל חלק מהטיולים אני עושה במסגרת מועדון השטח של יפנאוטו המיועד לפורסטרים ואאוטבקים בלבד, וחלק במסגרת מועדון אתגרים, כאשר כל האחרים הם רכבי שטח עם הילוך כוח.

אגב, כבר ראיתי בטיולי שטח סורנטו וטראקאן שעוברים לא כל כך בקלות קטעי בוץ שהפורסטר עבר בקלות, הודות למערכת ההנעה הכפולה שלו.

נכון שהרעיון בשרשור זה הוא על שימוש ברכבי שטח גדולים על ידי אנשים שאינם יורדים לשטח, אולם מעבר ליכולות השטח (וכבר כתבתי על זה מספיק) הסורנטו ורכבי שטח אחרים אינם יותר SUV מרכבי פנאי כמו הפורסטר, מכיוון שהם בערך באותו הגודל, וכאן מדובר על גודל.

ואגב, זו חכמה קטנה מאוד להכנס לשטח לבד. גם רכבי שטח "אמיתיים" עלולים להתקע שם, וכבר משכנו עם (פורסטר) טראנו (או משהו דומה) שנתקע בתוך שלולים ליד ניצנים...

אז אם אתה מתכוון לבהמות אמריקאיות באורך 5 מטרים ומעלה אני יכול להבין, אבל בתחילת השרשור מישהו הזכיר את הפאנדה 4X4, ואיכשהו נראה לי שבסך הכל מדובר על אנשים הקונים רכבי 4X4 ועולים על מדרכות לכל היותר.

עד 27.1.2020 אני עסוק

פורסם

הפאנדה עם בסיס גלגלים קטן מאוד, גם אם מרווח הגחון שלו זהה לפורסטר, הוא עדיין חצי במרווח בין הגלגלים, מה שאוטומטית יהפוך אותו ליעיל יותר מחוץ לכביש, אני לא רוצה להגיד שטח, כי מי לעזאזל יקח אותו לשטח, אבל תבין את הכוונה, הפורסטר שלך יכול להיות מצוייד ברשימת מיגון עד הודעה חדשה, אבל אין לו נתונים בסיסיים. (גובהביחס לבסיס גלגלים, הילוך כח וכהנה וכהנה)

פורסם
לא רוצה להגיד שטח, כי מי לעזאזל יקח אותו לשטח,

 

לא יודע אם ראית אבל בטופ-גיר לקחו אותו לשטח אמיתי והוא די מפתיע ונותן בראש

כיף אמיתי, מאוד שיבחו אותו (אני כמובן לא משווה לרכבי שטח אמיתיים, אבל הוא מגניב לכל הדעות)

אחר כך הם הראו את הג'יפ המטורף הזה שמבוסס על הדיפנדר (לא זוכר את שמו, אני מחפש)

שפשוט לא רואה כלום בעיניים! ממש מטורף!

 

לסלי

"There's one arena of motor sport where everyone's a hero. One where the skill is not in the deftness of steering, nor the late application of brakes. Nor that intuitive feel for a car's limits. This a sport where the real display of talent is just turning up on race day." TOP-GEAR on drag racing.

פורסם

אני צופה די הדוק של טופ-גיר, מת על קלרקסון, ושמח שהאוגר חזר לקו הבריאות, אבל הם מעולם, מעולם, לא לקחו רכב למבחן רציני בשטח. המבחן שהוא עשה לדיסקו3 למשל, שבו הוא טיפס ל"הר שמעולם לא טיפסו עליו בסקוטלנד" או משהו כזה היה מגוחך. בכלל הרכבים היחידים שהם לוקחים ל"מבחני שטח" זה לנדרובר ונגזרות לנדרובר (השם שאתה מחפש הוא Bowler).

 

פינסטר - כתבת בעצמך - כולם בירידה... :wink:

 

יש פתגם סיני עתיק שאומר:

 

"גם כדורגל יכול לרדת את מעלה זיק"

Jeepolog.com

פורסם

איני מכיר את המקום המדוייק כי הייתי שם רק פעם אחת, אולם זכורה לי עלייה דרדרתית עם הרבה אבנים מפוזרות בה, ובסופה ישנה פניה די חדה שמאלה כאשר נדרש טיפוס על סלע בגובה כחצי מטר. המקום נמצא די גבוה, וכנראה די קרוב לכביש אליקים-דלית אל כרמל. אני נאלצתי לחזור חלק מהדרך (המסלול התחיל בכביש הפונה צפונה מכביש יוקנעם אליקים, כקילומטר מערבית ליוקנעם), ואחרי נסיעה בשבילים יצאתי ליד תחנת הדלק שבצומת אליקים.

עד 27.1.2020 אני עסוק

פורסם
אני צופה די הדוק של טופ-גיר, מת על קלרקסון, ושמח שהאוגר חזר לקו הבריאות, אבל הם מעולם, מעולם, לא לקחו רכב למבחן רציני בשטח. המבחן שהוא עשה לדיסקו3 למשל, שבו הוא טיפס ל"הר שמעולם לא טיפסו עליו בסקוטלנד" או משהו כזה היה מגוחך. בכלל הרכבים היחידים שהם לוקחים ל"מבחני שטח" זה לנדרובר ונגזרות לנדרובר (השם שאתה מחפש הוא Bowler).

 

פינסטר - כתבת בעצמך - כולם בירידה... :wink:

 

יש פתגם סיני עתיק שאומר:

 

"גם כדורגל יכול לרדת את מעלה זיק"

נמרוד, הג'פ שלך שוקל פחות מ-1500 ק"ג ? :wink:

 

לגבי קלארקסון - דווקא לא מזמן עשה מבחן שטח לריינג' רובר מול H2 ומול קאדילק אסקלייד.

לא מוצא כרגע את הלינק.

Veni Vidi Vici


×
×
  • תוכן חדש...