Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

SUV - בעד או נגד (למי שלא נוסע בשטח)


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7111 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

לא יודע מה איתכם אבל אותי מפחיד לראות איזה ג'יפון

עם מגן חזירים במראה של האונו העדינה שלי.

ומי אמר שג'יפ יותר בטיחותי? ההפך הוא הנכון.

כידוע הג'יפ בנוי להיות חזק והיום הדגש על הבטיחות

הוא יצירת החלק הקדמי של הרכב כמו אקורדיון,

בעת תאונה כל החלק הקדמי אמור לספוג את המכה

ברכות ולא להרגיש כאילו נתקעת בקיר בטון.

אז לא בטיחותי בטח שלא ביציבות, ממש לא לרכבים

אחרים ופי כמה וכמה לא להולכי רגל.

אבל, כל אחד ומה שעושה לו את זה :)

Golf GTi MK5: Revo Stage 2+ - Tein SuperStreet 2 - MILLTeK Performance Pipe - APR Hpfp

למכירה: איביזה טורבו 20VT.

  • תגובות 60
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

לפני כמה חודשים, הייתה בYNET כתבה די מעניינת על "התופעה הבלתי נסבלת של הSUV"

הם ממש נפתחו על כל בעלי הג'יפים למינהם, ושרכבי שטח זה רק לפוזה, ורוב הבעלים שלהם קונים אותם בישביל שיוכלו להחנות על המדרכה וכ'ו.

מבולבלים? גם אנחנו.

פורסם
לפני כמה חודשים, הייתה בYNET כתבה די מעניינת על "התופעה הבלתי נסבלת של הSUV"

הם ממש נפתחו על כל בעלי הג'יפים למינהם, ושרכבי שטח זה רק לפוזה, ורוב הבעלים שלהם קונים אותם בישביל שיוכלו להחנות על המדרכה וכ'ו.

 

מה ההתנפלות על בעלי רכבי שטח?

יש איזה חוק שמחייב בעלי רכבי שטח לרדת לשטח?

או חוק שבעלי מיאטה חייבים לעשות דריפטינג?

It's a free country.

מפחיד אותכם לראות במראה החבוטה שלכם SUV זו בעיה שלכם בלבד.

אןתי מפחיד לראות במראה משאית ול טריילר... ועדיין אני לא מיילל על זה.

 

לדעתי הקינאה מדברת מגרונות חלקינו.

מדובר ברכבים גדולים, מאוד נוחים למשפחות עם ילדים וגם אם הם יציבים פחות בסיבובים אם הם נכנסים בפרייבט תנחשו איפה עדיף להיות?

קיבלת התראת משתמש בקארספורום - סיבה: שפה לא נאותה אנא חסוך מאיתנו את חוש ההומור הלא מצחיק שלך.
כל מה שעומד בין אדם, לאושר שלו, הוא היכולת להשלים עם כמה עובדות ולהבין שלא שווה להילחם עליהן.
פורסם

אותי מפחיד לראות אונו על הכביש, נו ו?

ואם הייתי מיליונר הייתי קונה את כל הפיאט אונו הקיימות בישראל.

רכב גדול וחזק עדיף על רכב שמעקב תנועה ומזהם סביבה.

 

גם ככה רוב אנשי האנטי עושים זאת כי הם צמודים לזרם האנטי ואין להם באמת דעה משלהם, ואני מקבל בהחלט דעה שהיא אנטי, רק שתהיה כפופה להסבר מתקבל על הדעת. של בעל הדיעה בלבד.

פורסם

השאלה היא אם יש פה סתם הכללה או לא.

איך אתה תוכל להבדיל בין אחד שקנה , נגיד, לנד קרוזר בשביל לעלות על מדרכה , לבין איש אחר שקנה לנד קרוזר ומטייל המון בשטח?

איש איש באמונתו יחייה, אין מה לעשות.

מנהל תחום אופנועי שטח בחברת HM-MOTO, יבואנית אופנועי SHERCO, AJP וRIEJU

פורסם

שלום לכל המגינים והממגרים.

למה למגר?

מה? למגר רכבים בזבזנים בדלק? אז למה לא למגר מיאטות למשל (או כל דו מושבי אחר)? הרי כדי להסיע 4 אנשים דרושות שתי נסיעות... אז זה בזבוז דלק וגם מקום על הכביש.

ומה יש לכם נגד הפאנדה 4X4? זה בזבזני? זה גדול? הרי זה בכלל לא SUV! זה סתם רכב קטן (וחמוד, עלי לציין) שהמנוע שלו חובר גם לגלגלים האחוריים וקיבל כמה קישוטים...

ובקשר להצבת הפורסטר במפלגת הלנדקרוזר וטוחני השטח: עם כל הכבוד לפורסטר, ויש לי אחד כזה משופר עד צואר, הפורסטר הוא רכב פנאי(!!!) נטול הילוך כוח (טוב, לפורסטר הידני יש, אבל ממש סימלי) כמו ה-BMW X5, הטויוטה RAV4, הטוסון ועוד כמה רכבי פנאי, שחלק מהם חזקים וחלק אפילו מפנקים, בעלי תכונות כביש טובות בדרך כלל ותכונות שטח בינוניות בלבד (ולפעמים אפילו פחות...). מה לעשות, אין להם את הידית הקטנה ההיא...

והלנדקרוזר, עקב עובדת היותו מצויד בהילוך כוח (וגם שילדת סולם) הוא רכב שטח אמיתי (טוב, לא כמו הדיפנדר או ההאמר...), כמו הדיסקברי, הטוארג ועוד כמה חבר'ה טובים.

ומה תגידו על הטנדרים? אותם רכבי עבודה שקיבלו הנעה כפולה, ריהוט פנימי של פרייבט ועם סגירה של הארגז אינם שונים מרכבי שטח?...

בקיצור, חברים, שכל אחד יסע במה שהוא רוצה ובמה שהוא רוצה להראות, אם זה חשוב לו, כי עבור זה משלמים לא מעט.

ואם מישהו רוצה לקנות X5 כדי לחנות על המדרכה ליד הקניון (ומגיע שיוציאו לו את האויר מהגלגלים אם הוא חוסם את המדרכה...) ולהראות שיש לו כסף, שיבושם לו.

ואגב, לא כל מי שנוסע ברכב גדול יש לו קטן, כמו שלא לכל מי שנוסע ברכב קטן יש גדול...

לפעמים רק פה גדול...

עד 27.1.2020 אני עסוק

פורסם

עבור מי שלא מתכוון ליסוע בשטח הערך המוסף היחיד של SUV הוא פוזה. את כל יתר הדברים מיניוואן עושה טוב יותר.

במיניוואן יש יותר מקום מSUV בגודל מקביל בגלל שלא צריך לבזבז מקום על מתלים ארוכי מהלך, ואין התחשבות בזוויות המרכב שמאלצות את תכנון הפנים.

נוחות הנסיעה עדיפה בגלל מתלים המכויילים לכביש.

צריכת הדלק נמוכה יותר מSUV בגודל מקביל בגלל משקל נמוך יותר, העדר הנעה כפולה ומבנה אוירודינאמי עדיף בדרך-כלל.

התנהגות כביש לא מדהימה אבל עדיפה מSUV בגודל מקביל בזכות מרכז הכובד הנמוך יותר והצמיגים שהם בעלי גודל וחתך המתאימים לכביש.

 

תנוחת נהיגה גבוהה- יש, דגמים עם מנוע דיזל - יש, כמעט תמיד מבנה המושבים במיניוואן גמיש ונוח יותר ולהרבה דגמים יש דלתות הזזה שימושיות. גם שפת ההטענה הנמוכה יותר של תא המטען הופכת אותו לשימושי יותר.

 

לגבי בטיחות - אין שום סיבה ש SUV יהיה בטוח יותר ממיניוואן בגודל דומה וצריך לבחון את ציוני מבחני הריסוק של כל דגם ספציפית.

 

כאמור, מה שאין במינוואן זה פוזה, ויכולות שטח שע"פ הצהרת השואל אינה חשובה במקרה זה.

פורסם

* תוספת * (פיספסתי את הזמן הקצוב לעריכה):

 

כשחיפשנו מיניוואן הסתכלנו גם על ג'יפים כמו טראנו, לאנדקרוזר, פאג'רו ורקסטון. הפער באיכות החיים בולט מיד: המושבים האחוריים מתאימים לילדים בלבד וגם האמצעיים לא נוחים בגלל הרצפה הגבוהה, תא המטען קטן מאד והגבלה בארגון המושבים לא עוזרת למצוא פתרונות חליפיים למטען.

אני חושב שהפאת'פיינדר יותר נוח מהבחינה הזו (אז הוא לא היה עדיין) וגם הדיזל המודרני שלו חסכוני ומביא את צריכת הדלק לסדר גודל של מיניוואנים. לא נסעתי בו, אבל אני מאמין שמבחינה דינאמית הוא עדיין נחות ממיניוואן רגיל בגלל הסיבות שהזכרתי למעלה.

פורסם

למה לא לקנות רכב שטח מגודל?

כי באותו כסף אפשר לקנות רכב פרטי הרבה יותר איכותי,יותר יעיל,ויותר שימושי.

לצורך העניין אם להשוות את המרווח בטויוטה לנד קרוזר לסקודה סופרב ,הסקודה עם ידה על העליונה.

שוב,אני מאמין שכל אחד יקנה את מה שמתאים לו,ואם זה לחנות על מדרכות או בשביל לצלוח דיונות.

ואת האמת?

לא מפחיד אותי לראות ג'יפים לא במראה ולא בשומקום אחר,הדבר שכן מפחיד אותי הוא לראות אנשים שלא בודקים בהם לחץ אוויר,ובכל פרסה הרכבים שורקים כמו חזיר עם חץ בישבן.

וכמובן שאם צמיג יתפוצץ ברכב שטח וברכב פרטי ההשפעה שונה.

אבל איש איש באמונתו יחייה,אישית אם היה לי כסף הייתי בהחלט חושב על קניית X5 חוץ ממנו,לא מצאתי רכב מגודל שמרגיש כל כך רכב פרטי.

 

מקסים.

פורסם

יולי, מה אתה בכלל משווה נסיעה בג'יפ מדרכות לנסיעה במיניוואן.

שני דברים שונים.

אני אישית מעדיף לנסוע בסופה מאשר בקאיה קרניבל. (או בכל מיניוואן לצורך העניין)

אני עדיין חושב שאלה שטוענים שצריך למגר את תופעת הג'יפים הם אלה הסובלים מתופעת הצטמקות זו או אחרת.

 

לכותב אין ג'יפ מדרכות וגם לא יהיה ג'יפ מדרכות, כי לא יהיה לו מה לעשות איתו.

(אם ג'יפ, אז עד הסוף)

פורסם

לא ירדתי לסוף דעתך, ארז. במה עדיפה הנסיעה ב"ג'יפ מדרכות" או כל ג'יפ אחר על נסיעה במיניוואן מלבד יכולת השטח (והשלג) והפוזה?

 

כמובן שיכולת השטח זה ה-דבר, וגם אני חולם לקנות פעם ג'יפ ולטחון את הנגב (והבעיה העיקרית היא זמן פנוי בשלב זה של חיי), אבל התייחסתי כאן לדברי מי שיכולת השטח לא חשובה לו.

פורסם
לא ירדתי לסוף דעתך, ארז. במה עדיפה הנסיעה ב"ג'יפ מדרכות" או כל ג'יפ אחר על נסיעה במיניוואן מלבד יכולת השטח (והשלג) והפוזה?

 

כמובן שיכולת השטח זה ה-דבר, וגם אני חולם לקנות פעם ג'יפ ולטחון את הנגב (והבעיה העיקרית היא זמן פנוי בשלב זה של חיי), אבל התייחסתי כאן לדברי מי שיכולת השטח לא חשובה לו.

 

נתתי כדוגמא את דעתי האישית לגבי נסיעה בסופה לעומת מיניוואן, מכאן שמן הסתם אני אעדיף לנסוע גם בג'יפ מדרכות על פני מיניוואן, לא כולם אוהבים מיניוואן, מעבר לתא המטען שלו, שגם בג'יפ לא חסר, ביחס למשפחתית רגילה. הנסיעה בו בדרך כלל פחות מהנה כמובן שישנם אנשים שכן אוהבים מיניוואנים, אבל אם תיקח לדוגמא את מזדה MPV, מה בדיוק מרווח בה? רכב צפוף מאוד, ואם תיקח קאיה קרניבל, רכב זול מאוד. (ולא מבחינת המחיר), ההרגשה הכללית של רוב האנשים בג'יפ מדרכות היא מהנה יותר, בלי קשר לשטח.

ואז הוספתי ואמרתי, שאני אישית לא אקנה ג'יפ מדרכות, כי אין לי מה לעשות איתו. אני לא בקטע של טיפוס מדרכות, או הסתובבות בעיר בכלל. ובשטח הוא מוגבל בדרך כלל ועולה פי כמה וכמה מכלי שטח "נורמלי".

 

ואני לא מדבר כלל על הקטע של הפוזה שמהווה מרכיב חשוב מאוד בקניית הרכב הארצישראלי. וזכותם של אלה אשר קונים רכב בשביל פוזה, זכותם המלאה.

(ואני שם בצד את דעתי האישית לגבי עניין הפוזה, היא לא רלוונטית לנושא)

פורסם

אם תשווה MPV ל"ג'יפ" 7 מקומות כמו לאנדקרוזר תראה שהיא מרווחת בהרבה גם לנוסעים וגם למטען וגם נוחה בהרבה.

אם קיה קארניבאל מרגישה לך "זולה" אין סיבה שלא תרגיש אותו הדבר בקיה סורנטו.

 

ייתכן שאתה נהנה ב"ג'יפ" יותר מאשר במיניוואן כמו שאני נהניתי יותר כשנהגתי באמריקאית מתחילת שנות ה60' מאשר כשנהגתי בבמוו חדישה ועל זה אי אפשר להתווכח, אבל כשמשווים אחד לאחד, מינוואן עדיף על "ג'יפ" מקביל בגדלו בכל מאפיין מלבד יכולת השטח.

פורסם
לא מפחיד אותי לראות ג'יפים לא במראה ולא בשומקום אחר,הדבר שכן מפחיד אותי הוא לראות אנשים שלא בודקים בהם לחץ אוויר,ובכל פרסה הרכבים שורקים כמו חזיר עם חץ בישבן.

 

ואת אלו שמתקתקים בכל פניית פרסה כאילו נשבר להם הסרן האחורי לא מפחיד אותך לשמוע? חמודי זה לא בגלל לחץ אויר... ככה זה כשמבטלים את הדיפרנציאל האחורי :twisted:

Jeepolog.com


×
×
  • תוכן חדש...