Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7266 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אישפוז , הדת ממש ממש לא רואה באישה כנחותה מגבר באף תחום , לא חסרות בתנ"ך נשים חזקות

 

הייתה תמיד חלוקה ברורה בדת היהודית לגבי תיפקוד הגבר (ענייני חוץ) והאישה (ענייני פנים)

 

המחשה מתוך ספר משלי : אשת חיל

 

לא אמרתי שליהדות יש מונופול על מוסר , רק ניסיתי להסביר את החשיבות שבדת שמביאה אחידות מוסרית

A MACHINE , KEPT ALIVE BY HIS LOVE

  • תגובות 131
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

אחידות מוסרית לאו דווקא שווה למוסריות.

 

ואיציק - תפסיק להמציא מעשיות. בנאדם שנכנס למסעדה ורואה בתפריט את המילה "סטייק" אחריה גם יבוא החלק של החיה ומאיזו חיה הוא נלקח. אנשים שלא שמים לב, כנראה שלא רוצים לשים לב.

 

חוץ מזה - למה מסעדה נורמלית צריכה לתלות שלט על אי כשרותה? זה לשים מאין אות קין על כל המסעדות האלה. מי שהולך למסעדה - על אחריותו לדעת אם היא כשרה או לא.

יש אנשים שמוציאים ממך את המיטב, אנשים נפלאים ונדירים. אני קוראת לו אהובי - אסף.

פורסם

אנחנו יכולים לטחון מים בלי סוף,בסופו של יום אתה יכול להמשיך להיות אתאיסט ולא למול את ילדך.

 

אני שמח שלא כולם כמוך,אחרת מזמן היינו נכחדים,הגחלת נשמרה אלפי שנים בגלות,בזכות אלו שלמדו את הספרים והעבירו לילדיהם לדורי דורות.

 

ד"א אישפוז ,לא אתה ולא חברי אתר "חופש" המצאתם את הגלגל,בכל דור יש אנשים כמוכם שבאים לשנות את העם היהודי ולהפוך אותו למשהו שהוא לא,זה היה בעת העתיקה ומשם לימי הביניים,לכל אורך ההיסטוריה,אפילו קיבלתם 15 דקות של תהילה בגמרא.

 

ויוליה הסיפור שהבאתי פורסם בעיתון ירושלמי,לא המצאתי כלום,למה "אות קין" ?!הרי אתם אומרים שזה לגיטימי ומוסרי יותר לאכול לא כשר,להיפך מבחינתכם זה אמור להיות מן תעודת הצטיינות,אולי מהפחד שרוב הציבור נרתע מאוכל לא כשר?!

 

נ.ב השם קין מקורו מהתנ"ך.

פורסם
,אולי מהפחד שרוב הציבור נרתע מאוכל לא כשר?!

הא?!

כמו שנאמר מעליי, האם שמך הוא רוב הציבור? האם שמך הוא מינה צמח?

על סמך אילו נתונים אתה מסתמך?

כשאמרתי שלחלק לא קטן מהאנשים כנראה לא ממש איכפת הסתמכתי על זה שרשת טיב טעם היא רשת מזון לא קטנה, מאוד מצליחה, והחנויות אף פעם לא ריקות (למיטב ידיעתי ונסיוני - אני לא בדיוק חי או עובד שם).

שים לב שחלק לא מבוטל מהמסעדות באיזור המרכז אינן כשרות, האם זה אומר שרוב הציבור נרתע מאוכל לא כשר או להיפך?

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

פורסם
כל העולם סוגר בשישי/שבת/ראשון,רק בישראל רוצים לעבוד שבעה ימים בשבוע,זה פשוט פרינציפ! זה הכל.

 

מי שרוצה למכור לא כשר,יכול למכור,פשוט לא להטעות את הלקוחות ויש לשים שלט "לא כשר".

 

שמעו סיפור,מסעדה מסויימת בירושלים מוכרת שרימפס וחזיר (תתפלאו יש גם בירושלים),יום אחד נכנסו שני חבר'ה לא דתיים למסעדה,הזמינו משהו מהתפריט ואכלו להנאתם,כשסיימו ניגשה המלצרית עם החשבון ,אחד הסועדים העיר על הארוחה הטעימה ושאל מה היו המרכיבים ,המלצרית ענתה "חזיר",הסועדים נכנסו להלם מוחלט והחלו להתרעם כיוון שהם שומרי כשרות.

 

במקרה שני הסועדים היו דמות בכירה בעולם התחתון בירושלים,אם המסעדה לא היתה קרובה לתחנת המשטרה,בעל המסעדה היה משלם ביוקר על הטעות.

 

הטעות היא של בעל המסעדה בכך שהוא לא שם שלט "לא כשר",אני שואל אתכם זה נראה לכם הוגן? האם זה לא הטעיית צרכן?

 

1. לך תטייל קצת בעולם המערבי, תהיה מופתע מה תמצא פתוח ביום המנוחה השבועי.

 

2. הטעיית הציבור פירושו לפרסם מה שאתה אינך, כלומר, לשים שלט "כשר" במסעדה לא כשרה. מה ששני הפושעים (יופי של דוגמא לאדם נומרטיבי!) שלך עשו זה הניחו הנחה על אחריותם בלבד.

 

3. היו לי כמה חברים דתיים ברמות שונות במהלך החיים ואף אחד מהם לא הניח שמקום מסויים עומד בסטנדרטים של הכשרות המתאימים לו. הם תמיד ידעו לחפש את החותמת המתאימה. כנראה שגנגסטרים שומרי מצוות קצת פחות מחמירים עם עצמם לגבי מצוות כאלו ואחרות...

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

-אפשר לפתוח חנות ביום המנוחה עם אישורים,זה ידוע,אך אסור להפוך את זה לנורמה או חובה לפתוח את החנויות ביום שבת,אם בארה"ב שבת זה יום מנוחה אז מה אנחנו נגיד.

 

-אני מבין שבגוש דן קשה למצוא מסעדות כשרות,אז אצלנו זה אחרת,אצלנו רוב המסעדות כשרות לכן זה מובן מאליו.

 

-החבר'ה האלו היו חילוניים ,כמוני,אך עם זיקה לדת ומינימום אמונה,לא צריך להיות דתי עם כיפה כדי להאמין בדת ולשמור כמה דברים בסיסיים.

 

 

יש לי שאלה אליכם,האם הייתם מעדיפים,שהמדינה שלנו תמחוק לגמרי כל סממן יהודי,ז"א אין בתי כנסת,אין רבנות,ממש אין כלום,נישואים אזרחיים בלבד ובשר טמא בלבד,כלומר ממש חו"ל,האם הייתם מעדיפים שהארץ תראה כך?

פורסם

על איזה רוב מסעדות כשר אתה מדבר?

אני ירושלמי ומכיר את המקומות המקובלים לצאת אליהם המרכז העיר, הרוב המוחלט לא כשרות(פתוחות בשבת) או מגישות מזון לא כשר על כל צורותיו.

את המסעדות הכשרות שהיית רוצה להיות בהן ולא בכפייה (חוץ מפינתי ושות') אפשר לספור על כף יד.

פורסם

תגיד לי אתהקראת מה הוא כתב?! בכל גוש דן יש מסעדה אחת כשרה!

 

בירושלים יש המון מסעדות כשרות,במושבה הגרמנית,במרכז העיר ואפילו תלפיות,אז אל תגיד לי שאין.

 

האמת שאני מרגיש כבר כמו מטיף,זה לא הכוונה שלי,בשונה מאחרים לא ממש מעניין אותי אם אתם מאמינים לא מאמינים,אני רואה את זה כשליחות להחזיק את השושלת היהודית ולהעביר אותה לילדים שלי.

 

לא הייתי רוצה שעוד 100 שנה ישבו שתי ילדים ישראלים ויספרו אגדות על דת עתיקה שנשכחה דרך סיפור שהם שמעו מסבא.

פורסם

לא הייתי רוצה שעוד 100 שנה ישבו שתי ילדים ישראלים ויספרו אגדות על דת עתיקה שנשכחה דרך סיפור שהם שמעו מסבא.

שני ילדים. זה מזכיר לי את הסיפור על איזו שפה עתיקה שנשכחה..
פורסם

לא הייתי רוצה שעוד 100 שנה ישבו שתי ילדים ישראלים ויספרו אגדות על דת עתיקה שנשכחה דרך סיפור שהם שמעו מסבא.

על דת אני לא יודע אם זה מה שיקרה , אבל על רנו 5 טורבו זה בטוח :wink:

A MACHINE , KEPT ALIVE BY HIS LOVE

פורסם

אה נכון ,גם זו סוג של שליחות להחזיק 5 GT בחיים.

 

שמעו חבר'ה בסופו של יום,תעשו מה שבא לכם,זו ארץ דמוקרטית,ברמת העיקרון אם אתם רוצים אתם אוכלים לא כשר?

אם אתם רוצים אתם פותחים בשבת?

 

המדינה שלנו תשאר עם סממנים יהודים גם אם תרצו וגם אם לא,אחרת העם היהודי פשוט יכחד זו הזהות שלנו.

 

בכל מקרה,העיקר שלא תהיה שנאת חינם זה הכי חשוב ,הרגשתי מחלק מהמשתתפים בדיון הזה,נימה של שינאה וכעס,זה לא אמור להיות ככה, לא באנו לתקוף אחד את השני ,כולנו באותה סירה,זה אמור להיות דיון,באורח חיים אין צודקים ולא צודקים,הכי חשוב שנקבל אחד את השני ללא שנאה.

 

:-)

פורסם
אה נכון ,גם זו סוג של שליחות להחזיק 5 GT בחיים.

 

שמעו חבר'ה בסופו של יום,תעשו מה שבא לכם,זו ארץ דמוקרטית,ברמת העיקרון אם אתם רוצים אתם אוכלים לא כשר?

אם אתם רוצים אתם פותחים בשבת?

:-)

אבל אם אנחנו רוצים נישואים אזרחיים אנחנו אמורים לברוח לחו"ל... :|

 

לדעתי האישית אין כאן כעס, יש כאן יותר אכזבה מהציבור הדתי, ומאלה שמושפעים מהציבור הדתי.

כמו-כן, לדעתי, מדינת ישראל לא אמורה להיות מדינה של יהודים אלא של ישראלים. זה שהדת השולטת כאן היא היהדות לא אומר שלא צריך להפריד דת ממדינה.

 

עד עכשיו לא ראיתי כאן בשום מקום נימה של כעס בשרשור.

אם דבריו של אישפוז גרמו לך להרגיש כך אתה כנראה לא מכיר אותו מספיק :)

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

פורסם

מסכים עם כל מילה של איציק.

ובירושלים הרוב סגור בשבת חוץ מחלק מה:פאבים/ בארים/ מועדונים/ פיצוציות/ תחנות דלק/ בתי קפה/ מעט מסעדות וככה צריך להיות תנו מנוחה ביום שבת! משמרות לא משמרות, ביום שבת כל המשפחה צריכה לשבת ביחד לדבר, לאכול ביחד, ללכת לבית הכנסת מי שרוצה.

רובכם לא מכירים את הדברים האלה וחבל, כי הדברים הכי יפים בילדות שלי היו אצל סבא וסבתא הדתיים ביום שבת וכשתהיה לי משפחה משלי אני אשמח אם על ערכים כאלה הם יחונכו.

ואישפוז, אתה מלכלך על כל המצוות האלה כאילו הן ניתנו כלאחר יד, מאחורי כל מצווה יש מחשבה, מאחורי כל מנהג יש את הקסם שלו, כמה שאתה מחזיק מעצמך אינטילגנט ומלומד אתה עדיין בור מבחינתי כי יש דברים שאולי אתה לא מבין כרגע אבל עצם זה שאתה מזלזל ככה מוריד מהערך שלך.

אתה גם אומר שלא צריך דת כי יש חוק, אבל חוקים משתנים כל הזמן לפי הגחמות של המושחטים בכנסת, היית מפקיד בידי הח"כים את המוסר של הילדים שלך או בידי רבנים? ואני לא מדבר על הקיצוניים שאתה מביא דוגמאות מהם כל הזמן..

אני מדבר על הרבנים בבתי הכנסת של הכיפה סרוגה, אתה מוזמן לירושלים לשכונה שלי, דקה לפני שנכנסת שבת ועד שעה חצי אחרי להסתובב, לספוג את האווירה, אולי לא עלינו לשמוע את החזן, אולי את הדרשה של הרב.

נשמה יהודית זה דבר שצריך לספוג ערכים, לשמוע דברי טעם, לחוש את האווירה של יום שבת, לחיות חיים בריאים וכשרים אתה לא תאמין עד כמה המצוות היהודיות שומרות על הבריאות שלנו, על איכות החיים, על בריאות הנפש.

היופי בדת זה לא הקיצוניות אלא זה שכל אחד יכול למצוא את המקום שלו ואת הזרם שמתאים לו.

מקווה שעברתי את המעטה המתגונן שלכם מפני המטיפים ושאיזשהו מסר הועבר.

הונדה סויויק 2002 מבסוט עד הגג! כי התקנתי עליו גגון והוא מכועררר...:roll:

פורסם
ככה צריך להיות תנו מנוחה ביום שבת! משמרות לא משמרות, ביום שבת כל המשפחה צריכה לשבת ביחד לדבר, לאכול ביחד, ללכת לבית הכנסת מי שרוצה.

.

קח מנוחה, רק עזוב אותנו במנוחה. ככה צריך ? מי קבע? מי אתה שתבוא ותקבע לי מתי לנוח, מתי לאכול עם המשפחה ולאן ללכת ? לי בא לאכול עם המשפחה ביום ג' בבוקר וללכת לטיול ברחבי הארץ ולא לביהכ"נ.

 

רק בארץ הקודש העז הציבור הדתי לכפות את רצונו (לכפות ,לא פחות) על כל מי שלא יישר קו איתו.

אתה רוצה לשמור שבת? בבקשה , אבל מה לעזאזל איכפת לך אם אני מחלל שבת,אוכל טריפות ובועל נידות וקטינות?

אני את המקום שלי ב-VIP בגיהנום מעוניין להרוויח ביושר. אז זוז בבקשה ואל תפריע.

פורסם

speedseeker

להגיד לך את האמת?

ככלל עדיף את חברי הכנסת!

 

רובם לא מושחטים, חלקם אפילו אחלה אנשים והכי חשוב הם כפופים לדמוקרטיה.

הרב לאומת זאת עושה מה שבא לו... או מה שבא לאלוהים שלו או... וואטאבר.

בקיצור אין פיקוח..

 

בציבור הדתי רצות הרבה יותר קומבינות מאשר בציבור החילוני - לדוגמא הייתה לא מזמן כתבה על קווי אגד מוזלים לחרדים בלבד.

 

תסביר לי איך אנשים שכל חייהם מתפללים לאלוהים ולא עובדים חיים?

למה אני צריך לממן אותם?

למה צעיר דתי יותר חשוב למדינה מצעיר סטודנט?

הרי הסטודנט עובד בלילות כדי לממן את הלימודים ואילו הדתי עושה מה שבא לו בלילות ולומד על חשבון המדינה - כלומר על חשבונינו.

 

לגבי הבריאות?

בשביל לאכול בריא לא צריך להיות דתי - מי שרוצה שישמור מי שלא שיעשה מה בראש שלו! למה לכפות?

 

לגבי השפיות... אתה יודע איך זה..

כנס לאברבאנל תשאל את החברה שם אם הם שפויים, מעניין כמה מתוכם יגידו לא...

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG


×
×
  • תוכן חדש...