Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7266 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

^

מה אתה רוצה שיעשו? נראה לך שהם יכולים להסתובב ברחוב עם כל מה שהולך שם?

מה הם צריכים לעשות? לשלוח את הילדים שלהם לחינוך חילוני? ללכת למסיבות? לים?

דבר אחד שהחילונים לא מבינים הוא שהחרדים לא יכולים לחיות באותו אורח חיים כמו שלהם, הם, שלא כמו כמו הדתיים הלאומיים (שאני משתייך אליהם), אינם עושים פשרות וחיים לפי התורה נטו...

אז כשהם חיים בעולם שלהם בשקט אתם אומרים שהם מנותקים מהעולם, אבל כשהם יוצאים משם ומנסים להסביר על הדת קצת, אז ישר קפצים עליהם בקריאות "כפייה דתית, כפייה דתית..."

למכירה שעון ברייטלינג shark יד 2 במצב נהדר!

פרטים בה"פ.

  • תגובות 131
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

זה כי ההסבר שלהם, בצורת סגירת בתי עסק בשבת, השחרת מסכים ביום כיפור, השבתת תח"צ בשבת, איסור מכירת מאכלים לא כשרים - לא כ"כ ברור.

זו אשמתינו, קשיי ההבנה. לא הם.

פורסם

דבר אחרון ל-SHELLCASE - מכמות הבדיחות בתגובה שלך אני מאמין שלא היית רציני במיוחד אבל בכל זאת דת+מוטוריקה זה ממש לא מכשול. הבעיה זה שהכל אנשים אוהבים לקבוע בשבת, ואני אישית ממש מתבאס מזה שכל המפגשים למיניהם הם בשבת/ערב שבת, ועכשיו גם תעשה את הספורט המוטורי בשבת? גם אני רוצה להיות שם...

 

צביקה

אז מכשול או לא מכשול?

השבת היא היום השביעי במדינת ישראל - כמו יום ראשון בכל העולם הנוצרי או יום שישי בעולם המוסלמי.

אני אשאל שאלה פשוטה:

נגיד ואתה צריך לבנות מלונה לכלב שלך, תעדיף לבנות אותה אחרי שאתה חוזר מהעבודה עייף? או ביום החופשי שלך כשאין לך גם ככה מה לעשות?

 

כנ"ל לגבי מירוץ מכוניות...

 

זה לא משחק כדורגל שלוקח 90 דקות, מדובר כאן על כמה שעות טובות...

 

עוד דבר בקשר ל"כפיה דתית":

-למכור בשר כשר,זה לא כפיה! רוב העם מעדיף להיכנס בביטחון למסעדה ולדעת שהוא אוכל אוכל כשר,רוב העם רוצה להיכנס לסופר ולקנות בשר כשר,אם לא יהיה סדר רוב העם יפגע מזה,המיעוט שרוצה לקנות בשר לא כשר,יכול למצוא את זה בחנויות של עולים ממזרח אירופה.

 

-לפתוח עסקים בשבת אם זה יהיה נורמה,יהיו המון מובטלים, כי מעסיקים מצידם יעדיפו לקחת מישהו שיעבוד בשבת ונהיה המדינה היחידה בעולם של עבדים שעובדים 7 ימים בשבוע,אני לא יודע מה איתכם אני לא מוכן לעבוד 7 ימים בשבוע!

אז באצם, אלא אם אני הולך לחנות ספציפית של רוסים, אני מחוייב לאכול בשר כשר?

כפיה או לא כפיה?

לא יודע לגבי רוב או מיעוט אבל בכל בכל חנות מזון גדולה יש לך מבחר של 20-30 גבינות, למה אין מבחר בין כשר או לא כשר?

 

בקשר לפסקה השניה:

על משמרות שמעת? בכל העולם נהוג יום חופש אחד, אצלנו המפונקים יש גם יום קצר בנוסף(פה אל תתפסו אותי במילה אולי יש יום קצר במדינות אחרות). אתה חושב שיש מישהו שיסכים לעבוד 7 ימים בשבוע? אלא אם כן הוא צריך כסף באופן נואש - נייט!

 

גילוי נאות: לכותב יש דודה שעובדת בטיב טעם, שפתוח 7 ימים בשבוע, ומה הפלא? היא עובדת חמישה ימים בשבוע (משמרות) כשאחד מהם הוא שבת.

 

שלא תבינו אותי לא נכון, אין לי בעיה עם עסקים שסגורים בשבת, בכל העולם כל דבר סגור מתישהו..

יותר יש לי בעיה כאשר עסק כן רוצה לפתוח בשבת וכל הקהילה הדתית בעיר קופצת עליו, עושה הפגנות, שורפת, מה לא..

 

 

אגב, הפתרון להרבה בעיות הוא הכרה של הדת בזה שהעולם מתקדם, ולהתקדם בקצב שלו.

מצוות ומנהגים רבים בדת נמצאים עדיין אי שם בתקופת התורה!

 

 

^

מה אתה רוצה שיעשו? נראה לך שהם יכולים להסתובב ברחוב עם כל מה שהולך שם?

מה הם צריכים לעשות? לשלוח את הילדים שלהם לחינוך דתי? ללכת לבתי כנסת?

דבר אחד שהחרדים לא מבינים הוא שהחילוניים לא יכולים לחיות באותו אורח חיים כמו שלהם, הם, שלא כמו כמו הדתיים הלאומיים (שאני משתייך אליהם), אינם עושים פשרות וחיים לפי החוק וההגיון נטו...

אז כשהם חיים בעולם שלהם אתם אומרים שהם מנותקים מהעולם, אבל כשהם יוצאים משם ומנסים להסביר על החילוניות קצת, אז ישר קפצים עליהם בקריאות "כופרים\חוטאים..."

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

פורסם

1) אז בעצם אתה כופה עלי לא להשתתף/ליהנות - למה לא לאפשר מצב ששנינו נוכל להיות חלק מהספורט הזה?

2) לא חסר מבחר בשר, ורוב גדול במדינה שלנו אוכל בשר כשר בלבד, ולכן עדיף שברוב החנויות יהיה רק בשר כשר. מקום שלא יהיה מוכר אצל כולם כמו טיב טעם ואז אין בעיה עם זה...

3)כן, רק שאת החדשים תמיד "ידפקו" במשמרות סוף שבוע כלומר אם אני בן אדם דתי אז אני לא יכול לעבוד שם, פשוט לא יקבלו אותי - האם זה לא אפליה וכפיה דתית? (לכיוון ההפוך)

4) אף אחד לא עושה הפגנות ושורף, תפסיקו לחיות בטלויזיה ואם תכיר דתיים תראה שמזיז לי את הפופיק שפתוח בשבת, זה סתם מעצבן כי יש מקומות שלא רוצים לפתוח בשבת ואז אתה מכריח אותם לפתוח אחרת תפגע בתחרות - שוב אפליה נגד דתי שיש בבעלותו עסק.

 

המשפט האחרון זה פשוט תעמולה זולה ומראה על חור/מכתש בהשכלה. אם אתה רוצה לדון איתי בתקפות של כל אחד מחוקי התורה בימינו אשמח לעשות זאת, כאן זה לא המקום.

 

צביקה

...Carpe Diem

פורסם

1. אף אחד לא כופה עלייך כלום - אתה יכול לבוא מתי שאתה רוצה גם בשבת. הדת היא שכופה עלייך, לא מארגני המירוצים למיניהם!

2. לא נכון, לרוב הציבור לא ממש איכפת אם הבשר כשר או לא, פשוט זה מה שיש. שים לב שחנויות רשת טיב טעם עוד לא פשטו את הרגל, ובפעמים שהייתי בחנויות האלה היה שם די הרבה אנשים.

3. רגע, ואם קבלן בניין לא רוצה להעסיק אדם דתי אלא אדם תאילנדי זה גם כפיה דתית?

המעסיק מעדיף את מי שהכי נוח לו להעסיק כלכלית, יותר נוח וכלכלי להעסיק אדם שיוכל לעבוד מתי שיבקשו ממנו ולא יהיה מוגבל לחמישה וחצי ימים בשבוע.

4. אז מה פוגע בתחרות? הדת - שאומרת לך נייט על כל השבת או הבנאדם שפשוט רוצה להרוויח עוד קצת כסף וכן פותח בשבת? הרי הוא לא אומר: רק אני פתוח בשבת ואסור לאף אחד אחר! הוא פותח את החנות, אם עוד מישהו יפתח את החנות שלו - שיבושם לו!

 

לגבי הפגנות: לפני יותר משנה חנות מסויימת ברחובות רצתה לפתוח את הסניף שלה גם בשבת, הם נתקלו בהפגנות וגם בפגיעות בחנות ובהפחדה של הלקוחות...

אז מי חי בטלוויזיה? בטיוי דווקא לא מראים דברים כאלה בד"כ...

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

פורסם

2) לא חסר מבחר בשר, ורוב גדול במדינה שלנו אוכל בשר כשר בלבד, ולכן עדיף שברוב החנויות יהיה רק בשר כשר. מקום שלא יהיה מוכר אצל כולם כמו טיב טעם ואז אין בעיה עם זה...

מאיפה הוצאת את השטות הזאת מינה צמח?

כשיהיה לך תואר בסטטיסטיקה ותעביר את הסקר הזה אצל כל 6 מיליון תושבי ישראל תתחיל לברבר

 

3)כן, רק שאת החדשים תמיד "ידפקו" במשמרות סוף שבוע כלומר אם אני בן אדם דתי אז אני לא יכול לעבוד שם, פשוט לא יקבלו אותי - האם זה לא אפליה וכפיה דתית? (לכיוון ההפוך)

זה שאתה נותן לאנשים לדפוק לך משמרות זה לא קשור לשבתות או חגים - זה קשור לזה שאין לך עמוד שדרה ואתה לא יודע לעמוד על שלך (לא ספציפית אתה אבל בכלליות הבנת את הכוונה שלי)

 

4) אף אחד לא עושה הפגנות ושורף, תפסיקו לחיות בטלויזיה ואם תכיר דתיים תראה שמזיז לי את הפופיק שפתוח בשבת, זה סתם מעצבן כי יש מקומות שלא רוצים לפתוח בשבת ואז אתה מכריח אותם לפתוח אחרת תפגע בתחרות - שוב אפליה נגד דתי שיש בבעלותו עסק.

כאן אתה מבלבל את המוח. אני לא יודעת עד כמה אתה דתי - אבל אני יוצאת חבר העמים עם משפחה אורתודוכסית ענפה מאוד בארץ ובעולם. עליי אישית הם לא מעזים לכפות את דעתם, אבל חברים שלהם, שרואים אותי באה אליהם במכנסיים (ארוכים כמובן) נזעקים ודופקים איזה "אויי גיבעלט". אותם חרדים (לא חב"ד - הם המשפוחה, והם דווקא בסדר) יעדיפו לשרוף לחם בפסח מאשר לתת אותו לאדם נזקק. אתה יודע מה זה עושה לאדם שחווה כמה מלחמות בחייו לראות לחם נשרף? זה כמו לזרוק יהלום כי הוא לא מלוטש. אל תדבר על אפליות שאין לך מושג בהן כי אתה לא אובייקטיבי - אני בתור אדם קצת יותר אובייקטיבי ממך יכולה לראות אפליות מכאן ומכאן - ומהצד הדתי יש הרבה יותר.

יש אנשים שמוציאים ממך את המיטב, אנשים נפלאים ונדירים. אני קוראת לו אהובי - אסף.

פורסם

כל העולם סוגר בשישי/שבת/ראשון,רק בישראל רוצים לעבוד שבעה ימים בשבוע,זה פשוט פרינציפ! זה הכל.

 

מי שרוצה למכור לא כשר,יכול למכור,פשוט לא להטעות את הלקוחות ויש לשים שלט "לא כשר".

 

שמעו סיפור,מסעדה מסויימת בירושלים מוכרת שרימפס וחזיר (תתפלאו יש גם בירושלים),יום אחד נכנסו שני חבר'ה לא דתיים למסעדה,הזמינו משהו מהתפריט ואכלו להנאתם,כשסיימו ניגשה המלצרית עם החשבון ,אחד הסועדים העיר על הארוחה הטעימה ושאל מה היו המרכיבים ,המלצרית ענתה "חזיר",הסועדים נכנסו להלם מוחלט והחלו להתרעם כיוון שהם שומרי כשרות.

 

במקרה שני הסועדים היו דמות בכירה בעולם התחתון בירושלים,אם המסעדה לא היתה קרובה לתחנת המשטרה,בעל המסעדה היה משלם ביוקר על הטעות.

 

הטעות היא של בעל המסעדה בכך שהוא לא שם שלט "לא כשר",אני שואל אתכם זה נראה לכם הוגן? האם זה לא הטעיית צרכן?

 

האם נמחוק כל סממן יהודי ממדינתינו? האם נהיה ככל הגויים?

 

תחשבו על זה.

פורסם

האם נמחוק כל סממן יהודי ממדינתינו? האם נהיה ככל הגויים?

על הפרדה בין דת ומדינה שמעת?

כי זה כל מה שהחילוניים רוצים.

 

אף אחד לא רוצה לעשות דווקא. לא מעניין אותי שכל העולם ואשתו סגורים בשבת. מעניין אותי שכאשר מסעדה\חנות\מוסך רוצים לפתוח בשבת הם צריכים לעבור בירוקרטיה בשביל אישורים והתנכלות מצד דתיי הסביבה.

 

למה יש שכונות שמפחיד להיכנס אליהן עם אוטו בשבת?

למה חרדי זורק אבן על רכב?!

האם אלוהים אומר לו לעשות את זה?

 

עוד נושא שעניין אותי:

כאשר אדם דתי הולך לבקש עיצה מרב, מה מונע מהרב לייעץ לו סתם מה שבראש שלו?

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

פורסם

תשובות:

-הם לא ביקשו תעודה כי אנחנו חיים במדינה יהודית,זה נראה להם מובן מאליו שמסעדה תהיה כשרה,אם היה שלט בכניסה "לא כשר" הם היו עושים אחורה פנה ויוצאים.

 

-בקשר לזריקות אבנים על מכוניות,מי שזורק אבנים על מכוניות הם עבריינים,זה ידוע שמי שמרים אבן בשבת חילל את השבת,שלא נדבר על חילול השם,הרבנים חוזרים ואומרים לא לעשות את זה,אבל כמו בכל מגזר יש עבריינים שרק רוצים אלימות.

 

-מדינת ישראל היא לא מדינה דתית,אך יש בה סממן יהודי,מי שרוצה לפתוח בשבת שיוציא אישורים ויפתח בכיף,אבל שיתלה שלט "לא כשר",ברירת המחדל צריכה להיות מקום כשר שלא פותח בשבת, אלא אם השלט בעסק מורה אחרת,כי בכל זאת זו היא מדינה יהודית.

פורסם

להפך. ברירת המחדל צריכה להיות שניתן שניתן לפתוח ולמכור מה שרוצים ומותר לפי החוק.

אם אדם מגיע לבית עסק וברצונו לקנות דבר מה, עליו לשאול מה זה מכיל, איך ולמה. או פשוט לבקש לראות תעודת כשרות.

 

אתה רוצה שיהיה חוק שעל פיו יש לפעול לפי הדת וכאן אתה מערבב דת ומדינה.

 

 

ולגבי הסיפור שלך - זה לא רציני שאדם יזמין מנה המכילה בשר בלי לשאול איזה בשר זה כאשר לא מצויין בתפריט ובמידה והאדם שומר כשרות, אף לא יבדוק האם קיימת תעודת הכשר בתוקף.

פורסם

הסיפור על המסעדה נשמע לי תמוה. מה, אנשים בירושלים יוצאים מנקודת הנחה שכל המסעדות כשרות? ומה, לא כתוב בתפריט מה יש במנה?

בגוש דן רוב המסעדות אינן כשרות, למעשה מי שרוצה לאכול במסעדה כשרה צריך לחפש טוב טוב אחת כזו. פעם נכנסתי למסעדה אחת בת"א שיש לה תעודת כשרות (לילית, נדמה לי) ופתאום קלטתי שכמעט כולם מסביבי חובשי כיפות שבאו אליה במיוחד. מי שמניח שכל המסעדות כשרות לא יודע איפה הוא חי.

 

ולעניינים טיפה יותר עקרוניים - למה אתם ממשיכים להדבק לטיעון המגוחך שרק ליהדות יש מונופול על מוסר וכל השאר קניבלים? קודם כל, רוב המשפט הישראלי מבוסס על המשפט הבריטי. כששופטים בן אדם על רצח לא עושים את זה ע"ס עשרת הדברות אלא ע"ס חוק חילוני מודרני. לפני אלפי שנים היה צורך לספר לאנשים על עשרת הדברות שנפלו מהשמיים כדי שלא ירצחו, היום לא צריך. יש חוק. ומלבד זאת, מישהו מכם התעניין קצת בפילוסופיה ומוסר חילוניים לפני שהלך לשמוע קלטות של אמנון יצחק ואתרים של קבליסטים בלירה? הפילוסופיה ותורת המוסר החילונית מפותחת הרבה יותר מהסיבה הפשוטה שהיא המשיכה וממשיכה להתפתח ולהתעצב, ותורתכם הקדושה תקועה הרבה מאחורה. לפי התורה הקדושה העבדות היא מוסרית, שחיטה של בעלי חיים צריכה להיות כואבת, צריך להטיל מום בתינוק כדי להקדיש אותו לאל, אשה נחותה מגבר כמעט בכל תחום, ורצח עם הוא לגיטימי. זה מוסר זה?!?!?!?

אני לא אומר שהיהדות לא הייתה נכונה לזמנה. כשלא היה מוסר ותרבות והעולם באמת היה מלא שבטים קניבליים ברבריים, אז להחזיק באמונה דתית היה דבר חיובי. היום, העולם התקדם. מי שלא דתי כבר לא ברברי, הוא כבר השיג את הדת ועבר אותה מזמן מבחינת מוסר.

וזה שקיימות מצוות יפות ונעלות ביהדות (מיעוטן, רוב רובן של תרי"ג המצוות מדבר בכלל על תקנות עבודת בית המקדש) זה טוב ויפה, אבל זו לא התשובה היחידה לחיים מוסריים. יש דתות אחרות שהמוסר והחוקים שבהן יפים לא פחות, שלא לדבר על החילוניות.

פורסם

אי אפשר ליישם את חוקי המשפט היהודי,אין לאף אחד סמכות לעשות זאת וזה ידוע,עד שיבנה בית המקדש.

 

מעניין שהרפואה המערבית ממליצה לימול את התינוק,היום זה לא רק אצל היהודים,אבל בוא נעשה פרינציפ למרות שזה בריא והרופאים ממליצים בו נלך עם הראש בקיר.

 

-עד היום יש סוג של עבדים מודרניים בכל מקום בעולם,אצלנו זה הפיליפנים,בארה"ב אלו הדרום-אמריקאיים ,אצל ארצות ערב העובדים מסרי לנקה,העולם לא השתנה כמו שאתה חושב,התורה באה ואמרה לנו להתייחס לכולם בכבוד זה הכל.

 

-להיפך,השחיטה היהודית אמורה לגרום מינימום סבל לבהמה.

אתה יודע איך שוחטים פרות בארה"ב?! נותנים להם מכת פטיש בראש ומחכים שהם ימותו,זה נחשב פחות ברברי?!

 

אני מסכים איתך שהעת השתנתה ויש להתאים פה ושם את חוקי הדת,אבל לא לשלול אותם ולהגיד שהם מופרכים.

פורסם

אתה ממשיך לשלוף סיפורים ואגדות עם של מחזירים בתשובה.

א. הרופאים לא ממליצים באופן גורף למול. ממש לא. קיים על זה ויכוח רציני בעולם. בארה"ב הרבה נימולים אבל באירופה המספר זניח. ובכלל, אל תגיד לי שאתה תמול את ילדיך מסיבות רפואיות.

ב. אתה מודע למהותה של עבדות לשמה? יש המון חוסר צדק בשוק העבודה, אבל לפי המוסר היהודי זה חוקי שבן אדם אחד יהיה רכושו של בן אדם אחר. זה רחוק מאוד ממה שקיים ומותר לפי המוסר המודרני.

ג. השחיטה היהודית נועדה לגרום לכל הדם לצאת מהגוף. הדרך לעשות זאת היא לגרום לחיה לדמם למוות לאט. בנוסף, לפי חוקי הכשרות החיה צריכה להיות חיה ובהכרה כשהיא מדממת.

אתה מודע לעובדה שיש ארצות בעולם בהן שוקלים לאסור את השחיטה היהודית משום אכזריותה?

שחיטה מודרנית נעשית באמצעות מכת חשמל למוח שהורגת את החיה במקום.

 

אנחנו לא ממש מנהלים פה דיון עקרוני כי בדיון עקרוני אנשים מעלים טענות המבוססות על עובדות ולא על סילופים של מחזירים בתשובה.


×
×
  • תוכן חדש...