Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 8411 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

האם יש הבדל מהותי בכניסה לסיבוב במהירות קבועה (נניח 70 קמ"ש), אבל בהילוך שונה וכתוצאה מכך בטווח סל"ד שונה? (כל הילוך בין שני לחמישי וכל סל"ד בין 5 וחצי ל1500, בערך).

בהנחה שאני לא מאיץ או בולם במהלך הסיבוב לא אמורה להיות השפעה להילוך, נכון? מצד שני, העברות המשקל מרגישות הרבה יותר אלימות ופתאומיות בהילוכים נמוכים ובסל"ד גבוה. האוטו מרגיש יותר "הדוק". ממה זה נגרם?

 

ועוד שאלה: איך תשפיע כניסה בניוטראל לסיבוב מבחינת האחיזה? (תרגעו, אני יודע שלא עושים את זה. אל תדאגו).

 

תודה, מנו.

  • תגובות 55
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

לי הסבירו שעדיף להיכנס לסיבוב בהילוך נמוך יותר, ככה יש לאוטו יותר אחיזה.. ניתן לאשר את זה?

פורסם
התשובה קצת מסובכת מכדי לענות כאן בכתב.

 

תשאל אותי את זה פנים מול פנים ותקבל הסבר מפורט.

 

דני G.

\

 

בכיף, רק תעלה לאייסיי. או שחיי הנישואים מעסיקים אותך יותר מדי...? :p

פורסם
האם יש הבדל מהותי בכניסה לסיבוב במהירות קבועה (נניח 70 קמ"ש), אבל בהילוך שונה וכתוצאה מכך בטווח סל"ד שונה? (כל הילוך בין שני לחמישי וכל סל"ד בין 5 וחצי ל1500, בערך).

בהנחה שאני לא מאיץ או בולם במהלך הסיבוב לא אמורה להיות השפעה להילוך, נכון? מצד שני, העברות המשקל מרגישות הרבה יותר אלימות ופתאומיות בהילוכים נמוכים ובסל"ד גבוה. האוטו מרגיש יותר "הדוק". ממה זה נגרם?

 

ועוד שאלה: איך תשפיע כניסה בניוטראל לסיבוב מבחינת האחיזה? (תרגעו, אני יודע שלא עושים את זה. אל תדאגו).

 

תודה, מנו.

 

 

בהילוך נמוך יותר יש יותר בלימת מנוע.

ENSURE YOUR BRAIN IS WORKING BEFORE PUT YOUR MOUTH INTO A GEAR

-------------------------------------------------------

מקסים.

פורסם

העברות המשקל הופכות אלימות יותר בגלל היותך בהילוך נמוך יותר.

הילוך יותר נמוך-יותר כוח למנוע,לשני הכיוונים בלימת מנוע ותאוצתו.

הוספת כוח בסיבוב משפרת את השליטה הרכב(אם משתמשים בה נכון...) :idea:

instead of bieng pussy whiped...WHIP THAT PUSSY!

פורסם

תיבת ההילוכים מאפשרת להמיר מומנט אותו מייצר המנוע במהירות סיבוב גבוהה יותר, כלומר, ניתו להוריד הרבה מומנט לגלגל שמסתובב לאט (הילוך נמוך) או מעט מומנט לגלגל שמסתובב מהר (הילוך גבוה)

 

ככל שההילוך בו נמצאים נמוך יותר, מועבר יותר מומנט מהמנוע אל הכביש, בשני הכיוונים- תאוצה ובלימה (בלימת מנוע כמובן).

 

מה שאומר שניתן לבצע העברות משקל יותר חריפות לפנים ולאחור באמצעות דוושת התאוצה בלבד.

 

כשדוושת הגז נמצאת בנקודה בה הכוח המועבר לכביש שמור את הרכב במהירות קבועה, הרכב נמצא במצב ניטראלי מבחינת העברת משקל קדימה אחורה, ואין כמעט משמעות להילוך. אבל כל תנועה של הדוושה, מעלה או מטה, תגרום להעברת משקל כזאת, וככל שההילוך נמוך יותר, תנועה קטנה תגרום לשינוי משמעותי יותר בהעברת המשקל. זה אותו דבר כמו תאוצה בקו ישר- בהילוך נמוך אתה מרגיש יותר "דחיפה" בגב מאשר בהילוך גבוה. גודל ה"דחיפה" הוא מדד לכמות המשקל שמועבר אחורה.

 

כניסה לפניה בניוטראל וללא בלימה, תגרום למכונית לפנות בהיגוי ניטראלי יחסית (תלוי בסוג וכיול הרכב). במצב זה, האחיזה בפניה היא המירבית האפשרית מכיוון שכל יכולת האחיזה של הצמיג מופנית לטיפול בכוחות צד ולא בתאוצה או בלימה. כמובן עדיף להגיע למצב ניטראלי זה ע"י מיקום דוושת הגז באופן שישמור את הרכב (בהילוך) במהירות קבועה, ולא בניוטראל.

 

בנהיגה ספורטיווית משתדלים להיות בהילוך הנמוך ביותר הניתן בפניה (בד"כ, לא תמיד, על משטחים חלקלקים יש כאלה שיעדיפו לעיתים הילוך אחד מעלה), כדי שתהיה מירב השליטה בהעברת המשקל, ומירב הכח זמין ליציאה מהפנייה.

בזמן לימוד ותרגול העברות משקל בפניה, בעיקר אם מדובר במכונית חזקה, אפשר לעשות זאת בשלב ראשון בהילוך אחד גבוה יותר, כדי לשכך את התגובות.

(add lightness' (Colin Chapman'

פורסם
א ב ל אם כבר החלקת ואתה עדיין בתוך ההחלקה ולא היסטרי עדיף שתעביר להילוך סרק או שתלחץ על המצמד (קלאץ') וזאת עד ליציאה מהחלקה...

 

עם כל הכבוד, אתה מדבר שטויות. הדבר הכי טיפשי לעשות בזמן החלקה או נהיגה מכל סוג שהוא הוא לוותר על כוח המנוע שלך. כלל ראשון בנהיגה.

פורסם
התשובה קצת מסובכת מכדי לענות כאן בכתב.

 

תשאל אותי את זה פנים מול פנים ותקבל הסבר מפורט.

 

דני G.

 

כל הכבוד לדני על התרומה החשובה שלו לת'רד .

פורסם
א ב ל אם כבר החלקת ואתה עדיין בתוך ההחלקה ולא היסטרי עדיף שתעביר להילוך סרק או שתלחץ על המצמד (קלאץ') וזאת עד ליציאה מהחלקה...

 

עם כל הכבוד, אתה מדבר שטויות. הדבר הכי טיפשי לעשות בזמן החלקה או נהיגה מכל סוג שהוא הוא לוותר על כוח המנוע שלך. כלל ראשון בנהיגה.

 

נכון, ללחוץ קלאץ' זו כמעט תמיד טעות (יש מקרה קצה, ולא ניכנס אליו עכשיו).

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

פיזיקלית ... ברגע שאתה בסלד גבוהה יותר ובהילוך נמוך ... אתה מפעיל וקטור כח מסוים ומומנט גבוהה לכביש ככה שהכח שאתה מפעיל לכיוון התנועה ( הטית ההגה ) הוא גבוהה יותר לעומד סלד נמוך יותר ... מפה זה רק מסתבך עם מאיפה הכח הזה מגיע ( קדימה אחורה או שניהם ) אבל בגדול ככה אתה מעביר יותר מומנט לכביש ולכן התוצאה של השינוי בכח ( חזרה למצב נייטרלי יותר ) היא משמעותית לעומת אי הפעלת הכח או כח נמוך ממנו ושינויו ( עזיבת הרגל מהגז ) ולכן התגובה אלימה יותר ( זה על רגל אחת ... אם אתה מכיר קצת פיזיקה ווקטורים אני אשמח לשרטט לך בערך פחות או יותר את הכוחות הפועלים מכל צד ואז תראה בעיין את ההבדל המשמעותי )

בגדול ההבדל הוא בכח שמושך אותך למרכז הסיבוב + הכח שמושך אותך קדימה ששונים בין סלד גבוהה לנמוך ( סלד גבוה = ווקטור יותר גדול )

 

בלי גז בניוטרל האוטו פשוט פועל לפי שער הכוחות ששואפים להרחיקו ממרכז הסיבוב ( בין השאר חיכוך , התמדה בכיוון הנסיעה וכו ) ולכן ( ועוד הרבה סיבות פיסיקאליות ) האוטו ישאף להחליק ולנוע מחוץ לסיבוב ( תלוי במהירות מין הסתם )

זה על רגל אחת ... 5 יחידות היו שוות משהו אה? :)

If living is for learning

Then dying is forgetting

פורסם

5 יחידות לא שוות כלום.

 

הדינמיקה של מכונית בתנועה היא הרבה יותר מורכבת מ 5 היחידות שלך (ושלי).

 

קרא שוב את התגובה של חן. התגובה היחידה כאן שבאמת מסבירה משהו נכון.

It's only a sport if you use a ball

It's a real sport if you use two

פורסם
5 יחידות לא שוות כלום.

 

הדינמיקה של מכונית בתנועה היא הרבה יותר מורכבת מ 5 היחידות שלך (ושלי).

 

קרא שוב את התגובה של חן. התגובה היחידה כאן שבאמת מסבירה משהו נכון.

 

:mm_yeah:


×
×
  • תוכן חדש...