Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 8413 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

רק חשוב לציין שחלק מהעיצות שהועלו פה פשוט מזמינות התנהגות רכב שנהגים לא מנוסים יכולים להיות מאוד מופתעים ממנה, התנהגות שבמידה ותתמודדו איתה לפי האינסטינקטים שלכם ולא כפי שנחוץ תוכלו לסיים בצורה לא הכי נעימה.

 

אני מדבר בכלליות על העברות משקל קדימה לפני ובזמן פנייה, לפני שתספיקו למצמץ הרכב יכול להיכנס להיגוי יתר עצבני למדי ומכאן הדרך לתאונה קצרה למדי.

 

נסו ובחנו את התנהגות הרכב במצבים קיצוניים אלה בתנאים בטוחים וסטריליים ככל האפשר, מצאו לכם איזה מגרש נטוש ומבודד שתוכלו להתאמן בו לפני שתצאו לכביש לתקוף פניות בכביש הציבורי.

 

בהצלחה.

"הדבר זר לרוחנו. המשיכה לתיירות לארצנו היא בכותל המערבי, בקברי אבותינו, במערת המכפלה ובקבר רחל. לא מסלול מירוצים!"

-1970, ח"כ מנחם פורוש אל שר התיירות, בנוגע לקיום גרנד פרי ישראלי ראשון.

  • תגובות 55
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
המורה נהיגה שלי הסביר שצריך להיכנס לפנייה לאט ואז שאתה כבר בפנייה לתת גז כדי להפעיל כוח צנטרפוגלי, ואני חושב שגם לזה אורן התכוון..

 

הכוח הצנטריפטלי לא מושפע מכמות הגז שתיתן (צנטריפוגלי זה לתוך הסיבוב, צנטריפטלי זה מחוץ לסיבוב - כשאתה נכנס לסיבוב מופעל כוח שמנסה להוציא אותך מהסיבוב, לא להכניס אותך לתוכו...).

 

או להכנס עם גז ולעזוב באמצע......

 

רק לא על רטוב... (ואם כן - אז בזהירות...)

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם

אבל רוני

הגז שאתה נותן והכח שהגלגלים מפעילים ביחד עם ההטיה של ההגה נותנים כח לתוך הסיבוב

אז נכון ... זה לא כח צנטריפוגלי ... אבל זאת לדעתי היתה הכוונה ברגע שהוא אמר שהוא צריך לתת גז

If living is for learning

Then dying is forgetting

פורסם
אבל רוני

הגז שאתה נותן והכח שהגלגלים מפעילים ביחד עם ההטיה של ההגה נותנים כח לתוך הסיבוב

אז נכון ... זה לא כח צנטריפוגלי ... אבל זאת לדעתי היתה הכוונה ברגע שהוא אמר שהוא צריך לתת גז

 

אם אנחנו מסכימים שזה לא כוח צנטריפוגלי, דיינו.

 

אבל זה לא משנה את העובדה שמה שהוא אמר פשוט לא נכון.

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם
התשובה קצת מסובכת מכדי לענות כאן בכתב.

 

תשאל אותי את זה פנים מול פנים ותקבל הסבר מפורט.

 

דני G.

 

כל הכבוד לדני על התרומה החשובה שלו לת'רד .

 

שלא לדבר על התגובה שלך, שלא רק שאינה מגיעה ממישהו שיודע את התשובה, אלא גם מעביר ביקורת על הרצון להיות מקצועי מספיק בלענות לבן-אדם תשובה רצינית ומלאה ולא גירסה מקוצרת ומעוררת שאלות חדשות ...

 

דני G.

 

א. אני כן יודע את התשובה .

ב. לא השבתי לבחור כי חן עשה את זה טוב ממני .

ג. "הרצון להיות מקצועי מספיק .... " חן ענה לו תשובה יפה מאוד ולא פחות מקצועית ממה שאתה רשמת.

ד. הפורום הוא מקום שמדברים על הדברים האלה, בשביל זה אנחנו פה, התשובה שלך היא בהחלט לא במקום ובדיעבד, אני מצטער שלא נמחקה.

 

אם בא לך לתרום מהידע שלך, מה טוב, תתרום לכולם, לא בא לך ? גם טוב, אחרים יתרמו.

 

הפורום באמת אמור להעשיר את הידע של החברים בו - ולא לחנך אותם כיצד לכתוב תשובות או להגיד להם מהי תשובה נכונה / טובה ומהי לא.

 

לכן, לפי שיקול דעתי באותו רגע, ובהכירי את האדם ששאל (ואת עומק התשובה שירצה לקבל) החלטתי שיהיה נכון יותר לענות לו תשובה רצינית, מעמיקה, כוללת, ועם מקום להסברים נוספים במידת הצורך. את זאת אוכל לתת לו במפגשים (מי דיבר על הדרכה בתשלום ??) כפי שאני עושה מדי יום שישי בר"ג.

 

תשובתו של חן היתה אכן יפה ונכונה, אך כפי שגם ניתן לראות בת'רד, כמות וסוג השאלות שמתעוררת בהמשך מעידים על הקושי בלענות על שאלות בעייתיות כאלו על גבי הפורום.

מכאן ניתן להסיק כי חן ענה תשובה מקצועית על השאלה, רק שלא בטוח שהתשובה קידמה את חברי הפורום במידה הרצויה.

לטעמי, תשובה פנים מול פנים, יכולה להשיג הרבה יותר !! ואת זה ניסיתי לומר.

 

דני G.

פורסם
התשובה קצת מסובכת מכדי לענות כאן בכתב.

 

תשאל אותי את זה פנים מול פנים ותקבל הסבר מפורט.

 

דני G.

 

כל הכבוד לדני על התרומה החשובה שלו לת'רד .

 

שלא לדבר על התגובה שלך, שלא רק שאינה מגיעה ממישהו שיודע את התשובה, אלא גם מעביר ביקורת על הרצון להיות מקצועי מספיק בלענות לבן-אדם תשובה רצינית ומלאה ולא גירסה מקוצרת ומעוררת שאלות חדשות ...

 

דני G.

 

 

 

א. אני כן יודע את התשובה .

ב. לא השבתי לבחור כי חן עשה את זה טוב ממני .

ג. "הרצון להיות מקצועי מספיק .... " חן ענה לו תשובה יפה מאוד ולא פחות מקצועית ממה שאתה רשמת.

ד. הפורום הוא מקום שמדברים על הדברים האלה, בשביל זה אנחנו פה, התשובה שלך היא בהחלט לא במקום ובדיעבד, אני מצטער שלא נמחקה.

 

אם בא לך לתרום מהידע שלך, מה טוב, תתרום לכולם, לא בא לך ? גם טוב, אחרים יתרמו.

 

הפורום באמת אמור להעשיר את הידע של החברים בו - ולא לחנך אותם כיצד לכתוב תשובות או להגיד להם מהי תשובה נכונה / טובה ומהי לא.

 

לכן, לפי שיקול דעתי באותו רגע, ובהכירי את האדם ששאל (ואת עומק התשובה שירצה לקבל) החלטתי שיהיה נכון יותר לענות לו תשובה רצינית, מעמיקה, כוללת, ועם מקום להסברים נוספים במידת הצורך. את זאת אוכל לתת לו במפגשים (מי דיבר על הדרכה בתשלום ??) כפי שאני עושה מדי יום שישי בר"ג.

 

תשובתו של חן היתה אכן יפה ונכונה, אך כפי שגם ניתן לראות בת'רד, כמות וסוג השאלות שמתעוררת בהמשך מעידים על הקושי בלענות על שאלות בעייתיות כאלו על גבי הפורום.

מכאן ניתן להסיק כי חן ענה תשובה מקצועית על השאלה, רק שלא בטוח שהתשובה קידמה את חברי הפורום במידה הרצויה.

לטעמי, תשובה פנים מול פנים, יכולה להשיג הרבה יותר !! ואת זה ניסיתי לומר.

 

דני G.

 

אם אתה מכיר אותו אישית, יכלת לשלוח לו הודעה פרטית .

 

הפורום הוא לטובת כולם בדרך כלל, אחד מזין את השני . משאלות, אנשים לומדים.

 

תשובה פנים אל פנים תמיד טובה יותר אבל תרחיב את הידע של בן אדם אחד ולא של פורום שלם.

 

על כל השאלות שהועלו פה נתנו תשובות ככה שכולם הרוויחו (לא כספית ...)

פורסם

אני שותף לדעה שתשובתו של חן היתה המקצועית ביותר אבל קצת חומר למחשבה בנוגע להילוך סרק.

רכב בתוך פנייה מאבד הרבה אינרצייה וזאת בגלל שבכל רגע ורגע הגלגלים הקדמיים מבקשים להסיט את את הרכב מן הכיוון אליו מצביע וקטור מומנט התמד (אינרציה).

האנרגיה הפוטנציאלית (המהירות) שאיתה הגיעה הרכב מתבזבזת והופכת לאנרגיית חום בחיכוך הצמיגים.

וזו הסיבה שכניסה בהילוך ושמירה על מהירות קבועה תשיג נייטרליות עדיפה בסיבוב.

 

 

המורה נהיגה שלי הסביר שצריך להיכנס לפנייה לאט ואז שאתה כבר בפנייה לתת גז כדי להפעיל כוח צנטרפוגלי, ואני חושב שגם לזה אורן התכוון..

 

המורה נהיגה שלי לימד אותי שסיבובים לוקחים הרבה הרבה מתחת למגבלות ואז יש לך את החופש להאיץ או לבלום בהתאם לצורך המתעורר והנסיבות.

מצד שני אני לא רואה אותו מביעה את דעתו כאן בפורום ותרשה לי לנחש שגם המורה שלך נפקד. למעשה לא זכור לי שהיו מורי נהיגה במפגשי ג'ימקאנה שנערכו בעבר. מעניין למה? :?

נהג מונית לעומת זאת היה גם היה. :p

פורסם

במידה וכל תהליך הפנייה שלך התבצע בצורה אידיאלית (מה שכנראה לא קורה על כביש ציבורי ביום מן השורה), המקום הנכון להאצה יהיה רק אחרי שיא הסיבוב (אפקס). ההגיון הפיסיקלי מאחורי זה הוא פשוט להחריד: בשיא הסיבוב האחיזה הנדרשת במישור הצידי היא המקסימלית, ורדיוס הסיבוב הוא הקטן ביותר, ולכן מהירות הרכב תהיה הנמוכה ביותר מכל שלבי הסיבוב. לאחר שהשיא תם, אפשר להאיץ, בהתאם לשינוי ברדיוס הסיבוב ("פתיחה" של הסיבוב).

 

במצב של נהיגה על המגבלות, ההאצה צריכה להיות מאוד עדינה בשביל לא לגרום להעברת משקל בטרם הייתה הפחתה מספקת ברדיוס הסיבוב.

 

מבלי לדרדר אף אחד למעשים מטופשים, אציין שאם האצת לפני שיא הסיבוב, וחיית בשביל לקרוא את ההודעה המיותרת הזו, כנראה שיכולת להכנס יותר מהר. הרבה יותר מהר.

 

ד"א, ה307 במוסך. נו אלא מה. כוכבי צדק ואני טעיתי. :p

(בעיות חשמל. הוחלפה מערכת הצתה. האחריות מטפלת, אבל ה307 כנראה הולכת מאיתנו לטובת משהו קצת יותר.. רובסטי (?!). מונדיאו, מגאן חדשה, או מי מאלו).

למכירה פנסים קדמיים מקוריים חדשים לGTI MKV

 

My grandfather rode a camel, my father rode a camel, I drive a Mercedes, my son drives a Land Rover, his son will drive a Land Rover, but his son will ride a camel -

Rashid bin Saeed Al Maktoum

פורסם

לא בדיוק. מחוץ לתוכנות CAD, אין כזה דבר סיבוב עם רדיוס קבוע. בסיבוב שהוא לכאורה קבוע יש לרוב מספר אפקסים, שכל אחד מהם צריך להיות מטופל בנפרד.

 

ובכל מקרה. בפניה עם עם רדיוס הכי קבוע שאפשר, מתפקידך ליצור קו מירוצים שיצור בתורו אפקס - כל נקודת שיא בהשקה של המכונית לצידה הפנימי של הפניה תהיה אפקס לצורך העניין.

 

כנראה שבסיבוב ארוך מאוד יהיו מספר כאלו, והם יטופלו בנפרד - תבלום בשביל הראשון, תכנס עם העברת משקל קדימה, תרפה את העברת המשקל או אולי תאיץ מעט לאפקס השני, וכן הלאה. בלתי אפשרי לשמור מצב של מקסימום אחיזה (זה לרוב, במכוניות מודרניות, אומר העברת משקל קדימה) לאורך זמן, כי אתה משלם על העברת המשקל הזו בהאטה. מתישהו אתה תאיט מספיק בשביל שהעברת המשקל לא תשנה כלום, ותהיה הרבה מתחת מהירות הפניה האידיאלית למעורער בנפשו. כך שאו שתאיץ ותאיט בין האפקסים, ועל ידי כך תיצור שוב ושוב מצבים של אחיזה אידיאלית, או שתשמור על מהירות קבועה ככל האפשר.

למכירה פנסים קדמיים מקוריים חדשים לGTI MKV

 

My grandfather rode a camel, my father rode a camel, I drive a Mercedes, my son drives a Land Rover, his son will drive a Land Rover, but his son will ride a camel -

Rashid bin Saeed Al Maktoum

פורסם
המורה נהיגה שלי הסביר שצריך להיכנס לפנייה לאט ואז שאתה כבר בפנייה לתת גז כדי להפעיל כוח צנטרפוגלי, ואני חושב שגם לזה אורן התכוון..

 

הכוח הצנטריפטלי לא מושפע מכמות הגז שתיתן (צנטריפוגלי זה לתוך הסיבוב, צנטריפטלי זה מחוץ לסיבוב - כשאתה נכנס לסיבוב מופעל כוח שמנסה להוציא אותך מהסיבוב, לא להכניס אותך לתוכו...).

 

או להכנס עם גז ולעזוב באמצע......

 

רק לא על רטוב... (ואם כן - אז בזהירות...)

 

רוני

 

רוני אתה טועה זה בדיוק ההפך. הכח הצנטריפנטלי פנה למרכז רדיוס הסיבוב והצנטרפוגלי החוצה. כל עוד שהם מאוזנים ישנה אחיזה.

פורסם
לא בדיוק. מחוץ לתוכנות CAD, אין כזה דבר סיבוב עם רדיוס קבוע. בסיבוב שהוא לכאורה קבוע יש לרוב מספר אפקסים, שכל אחד מהם צריך להיות מטופל בנפרד.

 

ובכל מקרה. בפניה עם עם רדיוס הכי קבוע שאפשר, מתפקידך ליצור קו מירוצים שיצור בתורו אפקס - כל נקודת שיא בהשקה של המכונית לצידה הפנימי של הפניה תהיה אפקס לצורך העניין.

 

כנראה שבסיבוב ארוך מאוד יהיו מספר כאלו, והם יטופלו בנפרד - תבלום בשביל הראשון, תכנס עם העברת משקל קדימה, תרפה את העברת המשקל או אולי תאיץ מעט לאפקס השני, וכן הלאה. בלתי אפשרי לשמור מצב של מקסימום אחיזה (זה לרוב, במכוניות מודרניות, אומר העברת משקל קדימה) לאורך זמן, כי אתה משלם על העברת המשקל הזו בהאטה. מתישהו אתה תאיט מספיק בשביל שהעברת המשקל לא תשנה כלום, ותהיה הרבה מתחת מהירות הפניה האידיאלית למעורער בנפשו. כך שאו שתאיץ ותאיט בין האפקסים, ועל ידי כך תיצור שוב ושוב מצבים של אחיזה אידיאלית, או שתשמור על מהירות קבועה ככל האפשר.

 

ברוך שובך !


×
×
  • תוכן חדש...