Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 8415 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
רדיוס הסיבוב הוא הקטן ביותר

זה תלוי בסיבוב לא?

יש סיבובים עם רדיוס קבוע

 

גם בפנייה שבה רדיוס הסיבוב קבוע, לא כדאי לקחת קו עם רדיוס קבוע.

תסתכל על ההיירפין השמאלית הזו:

17image01.gif

הרדיוס של הפנייה קבוע, והקו משמאל הוא קו עם הרדיוס הקבוע הגדול ביותר שהפנייה הזו מאפשרת, ולכאורה הוא הקו המהיר ביותר האפשרי -- כי הוא מאפשר לקחת אותה במהירות הכי גבוהה. למעשה, הקו המשורטט מימין הוא מהיר יותר. ההסבר הוא פחות או יותר כזה: בקו שמימין הנהג נכנס לפנייה בקו הדוק יותר, ולכן איטי יותר, אבל מהאייפקס (המאוחר) והלאה הרדיוס של קו הפנייה הולך וגדל, ולכן הנהג יכול להאיץ חזק יותר מהנהג שלקח את הקו השמאלי, ולהיות מהיר יותר בישורת שאחרי הפנייה. באופן טבעי, ככל שהישורת הבאה ארוכה יותר, הזמן שתרוויח מבחירה בקו שמימין יהיה גדול יותר.

  • תגובות 55
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

ואו תודה....

זה מובן למדי :)

1. אם מיד לאחר הפנייה הזאת יש עוד אחת, עדיף לקחת את הסיבוב באופציה השמאלית?

2. מה זה אייפקס עדיין לא הבנתי

3. מה זה הניצב הזה בימנית (אייפקס?) ?

 

אהה ועוד משהו

עדיף לקחת את הימנית כי ההפרש מהירויות בישורת יהיה גדול מההפרש בפנייה נכון?

פורסם

תשמע, גם אני לא יודע מספיק על הנושא הזה, אבל...

1. עקרונית כן - אבל אתה צריך גם לדאוג שהקו שלך בכניסה לפנייה הבאה יהיה קו הגיוני.

2. אני תמיד חשבתי שאייפקס היא הנקודה שבה קו הפנייה משיק לחלק הפנימי של המסלול, אבל לאחרונה שמעתי גירסה שטוענת שאייפקס היא הנקודה במהלך הפנייה שבה המהירות היא הנמוכה ביותר. לא יצא לי להיכנס לזה יותר לעומק.

3. כן.

4. כן. יכול להיות שבתוך הפנייה הקו השמאלי יהיה מהיר יותר מהימני, אבל ההפרש בישורת יהיה לטובת הקו הימני, וככל שהישורת ארוכה יותר, ההפרש לטובת הימני יהיה גדול יותר.

פורסם

אפקס או נקודה B- נקודת השיא בסיבוב בה הרכב נמצא בחלק הפנימי ביותר שלו כאשר הוא משיק לשול הפנימי.

 

מה שיש בתמונה מימין הוא 'אפקס מאוחר'.

_\"""""""/_

0|||||||0]

|_|-+-|_|

פורסם

מאחר והאפקס הוא בהכרח הנקודה בסיבוב בה מהירות הרכב היא האיטית ביותר (למעט מקרים שבהם הרכב לא נכנס מספיק מהר מלכתחילה והמשיך להאיץ בסיבוב, שהם לא מקרים נורמליים), הוא יכול להיות מוגדר כנקודה האיטית ביותר או כנקודה הפנימית ביותר.

 

אבל ההגדרה המקובלת (ובעצם ההגדרה בכלל, השניה זה רק תופעת לוואי) היא הנקודה בה הרכב נמצא בנקודה הכי קרובה לפנים הסיבוב.

למכירה פנסים קדמיים מקוריים חדשים לGTI MKV

 

My grandfather rode a camel, my father rode a camel, I drive a Mercedes, my son drives a Land Rover, his son will drive a Land Rover, but his son will ride a camel -

Rashid bin Saeed Al Maktoum

פורסם

ואיך נראה סיבוב גדול (כמו שאמרת) עם מספר אפקסים?

אני ישמח אם מישהו יצייר את זה כמו מקודם כי זה מאד עזר.

ומצטער שאני מתעלק על הת'רד הזה :)


×
×
  • תוכן חדש...