Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7492 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

106 ראלי 97 - מזגן עלק'ס אורגינל.

 

לפני מספר חודשים דלף גז המזגן בצורה מסתורית לאחר שלא הופעל משך כמה חודשים (פירוק הקונסולה של המזגן). כל הנסיונות להבין מאיפה הדליפה עלו באוב. העבירו בדיקה בכל הרכב ולא גילו דליפה, אפילו זעירה, באף נקודה.

מאז שמילאתי את הגז שוב, לפני כחודשיים - המזגן עבד כמו פגז. מקרר מהר ומקרר חזק.

אני דואג להפעיל (ולבדוק) אותו כל יומיים. כן, גם כשקר בחוץ.

 

ביומיים האחרונים נתקלתי בתופעה מוזרה:

 

לפני יומיים - מדליק את המיזוג, שומע את המדחס נכנס לפעולה, ואז התחילו רעשים מוזרים (פטססססס) של אוויר מכיוון תא הכפפות. הרעש הינו בעוצמה לא אחידה. במשך כדקה היה רעש כזה עד שעבר. יש לציין שלקח זמן לאוויר להתקרר - לדעתי רק כאשר הפסיקו הרעשים הגיע המזגן לקירור מקסימלי.

 

היום - מדליק את המיזוג. שוב רעשים של "פטטטסססס". המזגן מקרר לא משהו, למעשה במשך כמה דקות השארתי את המיזוג דלוק, הרעש המשיך, והקירור לא היה קר במיוחד.

 

הצילו?

 

נ.ב. אולי כדאי להימנע מהפעלת המזגן כרגע? ייתכן וה"רעש" קשור לדליפה, וכדאי לי לקחת את האוטו לבעל מקצוע לפני שכל הגז דולף, ע"מ לסייע באיתור נקודת הדליפה?

- - -------[Fireball]------ - -

  • תגובות 67
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

בפיג'ויים יש דיאפרגמה שמושכת את הכלפה של הצירקולציה ...

אחרי כמה זמן שהיא מתיישנת מחילה להבריח אוויר ובקושי מעבירה את הקלפה.

כנראה אצלך היא לא גמורה עד הסוף והיא המשיכה להבריח עד שהצליחה לסגור את הכלפה...

אל תפחד זה לא דליפה ולא כלום בסך הכל הברחת ואקום :-)

תנסה להפעיל את הצירקולציה ולנתק אותה ותבדוק אם הרעש נעלם וחוזר אם כן אז הבעיה מה שציינתי קודם.

פורסם

לך תבדוק במכון מיזוג אם יש גז במערכת...הוא דלף

 

גם אצלי בגולף היה רעש דומה לבריחת אוויר מעיין פססססס... שהולך ונחלש ואח"כ עוד פעם כל פעם שהוונטות נכנסו לפעולה....

לאחר כמה בדיקות (בהתחלה הדליפה קטנה וקשה למצוא אותה...) מצאנו שהמאדה פנימי דולף...

פורסם

צריך לבדוק את היחידה הפנימית של המזגן (שיושבת בתוך הדשבורד) ואת השסתום התפשטות שמחובר אליה.

 

ברוב המקרים מדובר בשסתום התפשטות שהלך לעולמו - ובחלק אחר מהמקרים מדובר בגומיות (גומיות "אורינג" = "O-RING") שהתייבשו בין השסתום התפשטות ליחידה הפנימית.

 

למיטב ידיעתי ב 106 זה דורש פירוק דשבורד .

 

איציק

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם
106 ראלי 97 - מזגן עלק'ס אורגינל.

 

 

 

לפני יומיים - מדליק את המיזוג, שומע את המדחס נכנס לפעולה, ואז התחילו רעשים מוזרים (פטססססס) של אוויר מכיוון תא הכפפות. הרעש הינו בעוצמה לא אחידה. במשך כדקה היה רעש כזה עד שעבר. יש לציין שלקח זמן לאוויר להתקרר - לדעתי רק כאשר הפסיקו הרעשים הגיע המזגן לקירור מקסימלי.

 

רעש פטססססססססס מעיד על עבודת מזגן עם חוסר גז , השריקה מגיעה מכוון שסתום ההתפשטות.

 

אני חוזר על קודמי ברשימת העונים, יש לאתר את דליפת הגז, נקודת תורפה עיקרית היא המאדה.

פורסם

בעעעעעע :shock:

תודה לכולם.

 

טוב. בנתיים אני לא נוגע במזגן כדי "לשמר" את מקור הדליפה.

 

המלצות על מקצוענים באיזור הרצליה שיודעים לטפל בדליפות במקצועניות (וגם לא להרוס חצי רכב על הדרך)?

- - -------[Fireball]------ - -

  • שבועיים מאוחר יותר ...
פורסם

הייתי היום באור-עד-קור (המומלצים) בהרצליה.

 

הבחור שם הסתכל 10 שניות מתחת לרכב - נגע ברצועה, הוציא משם קצת שמן ואמר "המדחס דולף". כמו כן, לדבריו אחד הצינורות דולף (מראיה בלבד), אע"פ שאני אישית לא רואה שום דבר פגום בצינור :mm_mad:

 

מה עוד - לפני חודשיים בדקו לי את האוטו לדליפות במוסך אלכס בהרצליה, ולא גילו שום דליפה, לא מהמדחס ולא מהצינור הנ"ל! הבדיקה נעשתה במקום באמצעות מילוי גז עם קצת חנקן, ומכשור יעודי (משהו שנראה כמו מונה גייגר).

 

לסיפורינו, עברו עוד 10 שניות והוא זרק לי מחיר - 2000 ש"ח (1100 על המדחס והשאר עבודה וכו') :shock:

היות ואני לא מבין כלום במזגנים, וזה נשמע לי קצת מצוץ מהאצבע, לקחתי את הראלי ועפתי משם.

 

-----

מה אתם אומרים? אור עד קור שרלטנים?

או לחילופין - האם מוסך אלכס שבדקו לי את דליפות לפני חודשיים - לא יודעים מהחיים שלהם?

יש המלצה על מקום אמין לחלוטין, שלא נותן דיאגנוזה על סמך ראיה ב-10 שניות?

- - -------[Fireball]------ - -

פורסם

אצלי גם חשבתי שיש בעיה של דליפה

הלכתי לקבל הצעות לתיקון וכל אחד זרק לי מחירים בשמיים והחלפת חלקים יקרים,

האוטו אצלי 5 שנים ולא החלפתי שום מדחס ושום צינור ושום יחידת קרור, כל הבריחות שהיו לי היו מהונטיל ועוד חלק קטן שלא יודע את שמו אבל כל חלק עלה כ100 עד 200 ש"ח

אל תאמין לאנשי המזגנים כמעט כולם רמאים ועד שלא תראה בריחה של גז בעניים שלך אל תאמין להם,

אני יכול להמליץ לך על 2 בעלי מיקצוע שבפרוש אמרו לי שאין לי שום בעיה במערכות היקרות ומי שיגיד לי אחרת הוא שקרן, אצלי היתה בריחה שהמזגניסט הראה לי בועות קטנות שיוצאות, יותר מזה אי אפשר להאמין,

אם אתה מעוניין אני אפנה אותך אליהם בפרטי

 

אופיר

פורד קפרי 1600GT 1973 + פורד קורטינה 1975 1600XL + פורד פוקוס 2005 1600 GHIA

מעוניין במידע על קפרי או כל פורדים ישנים אחרים נטושים/זרוקים/למכירה.

פורסם

יכול להיות שיש לך דליפה מהמאיד הפנימי..

 

היה לא את זה וזה סיפור לא קל ולא זול בכלל...

האוטו שלי היה 3 שבועות במוסך ולקחו לי 4000 כולל עבודה

לטובתך מקווה שזה לא משם

מתן

פורסם

פנה למשה מזגנים , נורדאו 4 יהוד

 

תגיד שארז הפנה אותך

 

הוא מאוד ישר ויראה לך את הדליפה בעיניים. הוא גם מייבא חלקי מיזוג לרכב.

פורסם
יכול להיות שיש לך דליפה מהמאיד הפנימי..

 

היה לא את זה וזה סיפור לא קל ולא זול בכלל...

האוטו שלי היה 3 שבועות במוסך ולקחו לי 4000 כולל עבודה

לטובתך מקווה שזה לא משם

מתן

סיפורי אימה יש לכל אחד, אבל לפחות תהיה מציאותי.

תיקון של החלפת יחידה פנימית לוקח בין יום ליומיים, זהו !

 

המחירים תלויים בסוג הרכב.

 

איציק

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם

חברי הפורום ערב טוב!

 

כשהתחברתי לפורום, חשבתי שאין חשמלאים מקצועיים,עד שנתקלתי בזומרשטיין,שהוא באמת

חזק במקצוע.עכשיו אני חושב שאין מזגניסט.אם יש שיקום.

ליאור שלום,אני חלש בהסברים ארוכים אבל אשתדל ככל יכולתי להסביר לך את הבעיה.

הרעש "פטסססס" שאתה מתאר נגרם מחוסר גז במערכת.הוא מפסיק לאחר דקה או שתיים

בשל התחממות המדחס והמעבה.הגז מתחמם הוא מגדיל את ניפחו ומחפה במעט על

חוסר הגז.המערכת עובדת בשני לחצים,לחץ יניקה ולחץ דחיסה.

ברגע שחסר גז בקו הדחיסה אין מספיק לחץ,הגז לא נדחס מספיק ולא הופך לנוזלי.

הרעש שאתה שומע, הוא למעשה מעבר גז לא נוזלי (בחלקו) דרך שסתום.

זה בקיצור הסבר על קצה המזלג.

איך בודקים מזגן? צריך להתחבר עם שני שעונים ליניקה/דחיסה

ביניקה במצבתקין יש לחץ של כ-30 PSI ובדחיסה 250-350 PSI תלוי בטמפ" של האטמוספרה

את המדחס בודקים ע"י חיבור שעון, בדיקת לחץ/דליפה לאזור הלחץ הנמוך,דרך השסתום של המדחס.

מכאן יוצא שהבדיקה שעשו לך היא שיקרית.

אל תשכח לראות ביום חמישי את התוכנית של חיים האכט "צדיקים".

בברכה

דוד

דוד מזרחי נפטר ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

פורסם

דליפות : מזריקים חומר למע' ובאמצעות מכשיר אולטרה סגול ומשקפיים מגלים עם יש דליפה ....

כרגע המע' במצב של הגנה משום שחסר לך גאז והמדחס מסתובב על ריק ...

נניח ואתה נוסע במהירות האור מה יקרה אם פתאום תדליק אורות.....

איך הנהג של המפלסת שלג מגיע לעבודה ביום מושלג....

 

it's better to die on your feet than to live on your knees


×
×
  • תוכן חדש...