Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7496 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

מישהו יודע להגיד בוודאות האם ניתן לנסוע ב-106 בלי דשבורד?

ז"א ניתן להרכיב את ההגה, סוויץ', וכל הדברים הדרושים ללא הדשבורד?

 

mozman11 - לדבריך, עדיף לפרק את הדשבורד לבד, ואז לסדר על הדרך כל מיני דברים בעצמי?

- - -------[Fireball]------ - -

  • תגובות 67
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

אם יש לך את הכלים, הידע, ולפני הפירוק תלך למישהו שירוקן את המערכת מהגז אז כן

 

כל חוט סימנתי וכתבתי מה תפקידו ומהיכן הוא...

בפזו הכל פלסטיק רעוע, הפלסטיק מתיבש מהשמש, חלקו כבר שבור, יהיה לך זמן בפירוק וההרכבה להדביק/להחליף מה שצריך,

 

בתכל'ס אין כמו עבודה שאתה עושה עבור עצמך...

 

אני פירקתי לבד (במוסך של חבר), לקח לי יומיים וחצי כולל סידור של כל החיווט, הדבקה של חלקים שחלקם היו שבורים או עמדו להישבר.

 

 

 

שאיבה וניקוי עצבני של על האבק שהצטבר מתחת לדש. וניקוי של הקופסא שבתוכה יושב המאייד מזגן ומאייד חימום,

 

האם השתמשת במי קירור מאיכות טובה? תבדוק את המאייד חימום, אם הוא פולט מים עם חלודה - תהמר- או שאתה מחליף על עיוור וקונה שקט למספר שנים או שלא תחליף ואז אולי מתישהוא זה ידלוף מים ואז צריך מחדש לפרק הכל.

 

בהצלחה

פורסם

הייתה לאבא שלי אופל וקטרה ועשו את אותה הבדיקה שפנטום הזכיר ( אם האולטרה ) גם חיברו אותו למן מחשב כזה כאילו אישפזו אותו ..:-)

 

האם מדובר שאותה בעיה שבדקו לו ? או שיש עוד תקלות שבודקים באותה הדרך ? ( כי אני לא ממש ידעתי למה הוא הלך למוסך )

 

תודה , אלי .

פורסם

דעתי בנושא פירוד דשבורד היא כזו. לנסות לבד.. העבודה נורא יקרה. כל אחד בעל חוש טכני יוכל לפרק דשבורד בלי בעיה. לאט לאט לוקחים את הזמן מפרקים זוטות ואז עוברים לדש עצמו. מקסימום נתקעים משלמים למוסך.

mozman11 צודק, אין כמו עבודה שאתה עושה לעצמך, יהיה לך זמן לטפל בדשבורד. לאחד צמות, לבדוק חיבורים חאפרים ומגעים רופפים. חוטים שביטלו וסתם שוכנים מתחת לדשבורד.

קצת לנקות את האיזור. ההחלפה עצמה של המאייד - רדיאטור מזגן היא עבודה של 10 דקת אבל להגיע אליו לוקח חצי יום.

התמונות של הסובארו שלי

http://yonatans-subaru.pic.co.il

 

פורסם

אני מכיר מקום שפירוק דשבורד אמנם לא זול 600-1000 שח כולל החזרה, אבל עבודה כאילו זה האוטו של העובד, ויודע לעבוד, עוברים על הכל!!

 

דני ממצתאור בחיפה

מוסמך ניהול מוסך- E_CAR - 2015

חשמלאי רכבמיזוג אוויר - מוסמך משרד התחבורה,

מומחה התקנות סאונד, נוהל חיווטים, כיוונים סופיים.

עוסק בנדל"ן.

 

פורסם

ככל הנראה אני אפרק בעצמי את הדשבורד, לאחר מכן אלך למזגניסט שיתקין את הגוף חימום\קירור, יבדוק דליפות, לאחר מכן אעשה קצת נקיון, סדר בחוטים, הכנה לכבלים, אחליף תיבת פיוזים (קצת רעועה), ולבסוף ארכיב הכל חזרה.

 

הנה המחירים שהצלחתי להשיג:

 

רדיאטור חימום: מקורי 617 ש"ח. תחליפי 300 ש"ח.

מאייד (יח' קירור): מקורי 2900 ש"ח. תחליפי 770 ש"ח.

 

כדאי לקנות רדיאטור חימום מקורי או תחליפי?

מישהו יודע האם המאייד כולל את השסתום? (מצטער, מעולם לא פתחתי וראיתי)

- - -------[Fireball]------ - -

פורסם

מה אני הולך לעשות (לפי סדר):

  • לפרק את הדשבורד
  • לנקות את האיזור
  • להחזיר את האוטו למצב נסיעה (הגה וכו')
  • לקחת את האוטו כדי לעשות בידוד אקסוטי בקיר האש
  • לחתוך את הספוג שמתפורר מתחת להגה (לפצות בבידוד אקוסטי)
  • לקחת את הרכב לבדיקת דליפות, במידת הצורך להחליף מאייד\רד' חימום\מאוורר\שסתום. למלא גז.
  • לחזק את התא כפפות (ראיתי כבר סדק באיזור)
  • לסדר את כל החיווט + הכנה לחיווט עתידי
  • טיפול בנק' המינוס לשילדה. הידוק חיבורים וגריז מוליך.
  • התקנת מפסק סודי במקום חבוי
  • גירוז והידוק במוט ההגה
  • ספריי מגעים למתגים
  • להזיז את הכבלים של הרמקולים (למנוע הפרעות מאיזור המאייד)
  • להתקין כבל קלאץ' (לוודא שהוא מונח לכל אורכו כמו שצריך)
  • לשמן צירים של הדוושות
  • להחליף מקסיופיוז ותיבת פיוזים (שבורים ומתדלדלים)
  • לסדר מקום למסעד רגל שמאל

יש לכם הערות, הארות, הצעות, אזהרות?

 

ועכשיו לכמה שאלות,

אודה לכם אפילו אם תוכלו לענות על אחת:

 

1. איפה משיגים גריז מוליך חשמל? הלכתי לחנות אלקטרוניקה והם שמעו רק על גריז מוליך חום...

2. באיזה סוג גריז רצוי להשתמש לגירוז דושוות, מוט הגה וכו'.

3. האם חובה לפרק את כל המוט הגה כדי לפרק את הדשבורד, או שמספיק פירוק ההגה?

4. בהיינס רשום שאחרי פירוק מוט ההגה צריך לקנות lower column pinch bolt & nut חדשים. מישהו יכול לתרגם לעברית, כדי שאדע מה לקנות מג'אן?

5. אין בהיינס אזהרות לגבי כרית האוויר של הנוסע. יש לכם אזהרות מיוחדות, או שפשוט לעבוד לפני הנוהל (לנתק מצבר לפחות 10 דקות, לנתק את הכבל הכתום שם בזהירות).

6. איך להתקין מפסק סודי להתנעה?

7. בהנחה ואין תקלה מיוחדת, מה האינדיקציה לדעת האם המאייד\רדיאטור-חימום\מאוורר במצב טוב, או שכדאי להחליף אותם על הדרך?

8. האם אני צריך כלים "לא סטנדרטיים" מעבר לראצ'ט עם בוקסות, מברג עם ראשי טורקס, וכו'?

- - -------[Fireball]------ - -

פורסם

אם אתה מפעיל מתג הצתה כשכרית אויר כלשהיא מנותקת, תירשם לך תקלה במחשב כריות האויר ואח"כ תדלק קבוע נורת התקלה ותאלץ לבצע מחיקת תקלה ע"י מחשב/סורק אבחון (יקר). פרוש הדבר שאין לנסוע עם הרכב ללא כריות אויר מורכבות.

בברכה - רפי לין :-)

פורסם

אני מעיד על VW

 

אם נרשמת תקלה במחשב כריות אוויר, גם אחרי שחיברת הכל חזרה הנורה תמשיך להידלק ומערכת הכריות לא תפעל.

 

אני מאמין שגם בפזו זה ככה

פורסם

מוזר לי מאוד.

 

לפחות לגבי החיישן שבמושבים - אני יודע שאפשר להתניע גם כשהוא מנותק, יותר מאוחר להחזיר אותו, והכל חוזר לפעול כרגיל (הנורה ממשיכה לדלוק).

 

יכול להיות שבמקרה של הקונקטור שבכרית האוויר זה שונה?

- - -------[Fireball]------ - -

פורסם
אני מעיד על VW

 

אם נרשמת תקלה במחשב כריות אוויר, גם אחרי שחיברת הכל חזרה הנורה תמשיך להידלק ומערכת הכריות לא תפעל.

 

אני מאמין שגם בפזו זה ככה

תפסיק "להאמין" ותפסיק לבלבל את המוח לאנשים בדברים שאתה לא מבין.

 

אתה מבין מצויין ב VW ? אחלה... אבל אם אתה לא מבין כלום ב PSA, אל תניח השערות ותתחיל עם האמונות... ב PSA זה לא ככה !

 

איציק

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic


×
×
  • תוכן חדש...