Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7493 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

פנטום בוקר טוב!

 

השיטה שתיארת נכונה,אבל אינה השיטה היחידה לבדיקת דליפות.

מפסק לחץ גבוהה,המותקן בקו הנוזל מנתק את המדחס כשהלחץ יורד

מתחת לרמה מסויימת.בשל הסיבה שהמדחס לא מקבל

מספיק קירור כשחסר גז.(במדחס אין פלופלור אוויר כמו באלטרנטור,

התפרקות החום מתבצעת ע"י זרימת הגז,החום עובר למעבה ומתפרק

ע"י הוונטה.

 

דוד

דוד מזרחי נפטר ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

  • תגובות 67
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

לא סתרתי - השלמתי

 

"ומכל מלמדי השכלתי "

חן חן :wink:

נניח ואתה נוסע במהירות האור מה יקרה אם פתאום תדליק אורות.....

איך הנהג של המפלסת שלג מגיע לעבודה ביום מושלג....

 

it's better to die on your feet than to live on your knees

פורסם
צריך לבדוק את היחידה הפנימית של המזגן (שיושבת בתוך הדשבורד) ואת השסתום התפשטות שמחובר אליה.

 

ברוב המקרים מדובר בשסתום התפשטות שהלך לעולמו - ובחלק אחר מהמקרים מדובר בגומיות (גומיות "אורינג" = "O-RING") שהתייבשו בין השסתום התפשטות ליחידה הפנימית.

 

למיטב ידיעתי ב 106 זה דורש פירוק דשבורד .

 

איציק

אני רק מקווה שזה לא היחידה הפנימית:mm_cry:

"תחי מדינת ישראל- וכל הכבוד לצה"ל....."

פורסם

לקחתי שלשום את האוטו לבדיקה, אצל איש המזגנם שידידי אופיר (XOFIRX) המליץ עליו. דווקא נראה בחור מאוד נחמד ואמין.

 

שוב חיפוש ארוך ולא מצאנו כלום תחת מכסה המנוע, עד שגילינו דליפה מפתח האיוורור הימני (מהאמצעי אין דווקא). את זה ראיתי במו עיני עם המכשיר.

 

המזגניסט טוען שמדובר בדליפה ביחידת הקירור - המאייד (מאחורי תא הכפפות) crybaby.gif

 

יש לי כמה שאלות:

 

1. באם נתגלתה דליפה משם, ומשום מקום אחר לא - האם מחייב שדווקא המאייד דולף ודורש החלפה?

 

2. כדאי לקנות מאייד מקורי\תחליפי? מאיפה?

3. כדאי לקנות רדיאטור חימום מקורי\תחליפי? מאיפה? (הוא תקין אצלי, כדאי כבר להחליף על הדרך, לא?)

4. האם יש משהו אחר שכבר כדאי לעשות "על הדרך" אם מפרקים דשבורד? אני לא מתכוון לעשות זאת שוב, ואני מתכוון להחזיק ברכב הרבה שנים.

 

5. ב-106, בהנחה וכל הקונסולה המרכזית (מיזוג, לוח שעונים) מפורקת - כמה זמן לוקח לפרק דשבורד? שווה לעשות לבד?

6. האם ניתן להלחיף מאייד ורדיאטור חימום לבד, או שכדאי להיעזר בבעל מקצוע?

- - -------[Fireball]------ - -

פורסם

עד שלא מפרקים קשה לדעת אם הדליפה היא מהיחידה הפנימית או השסתום בלוק/התפשטות.

 

תכין את עצמך להוצאה של בין 1000 ל 2000 שח במידה ובעל מקצוע עושה את העבודה - וזו הצעה זולה יחסית.

אם אתה מפרק את הדשבורד לבד, עשית יותר מחצי עבודה, עכשיו רק צריך לבדוק מהיכן בדיוק הדליפה ובמידת הצורך לקנות יחידה חדשה או שסתום חדש .

במידה ויש קצת גז במערכת, לשאוב אותו עם מכשיר ייעודי ולהתחיל לעבוד.

 

להחליף מייבש לאחד חדש.

 

את רדיאטור החימום כדאי לבדוק "אם אתה כבר שם". להחליף לפי הצורך.

מחיר טוב ליחידה הפנימית נע באיזור ה 1000 שח עבור דגם הרכב שלך.

 

כמובן שאם מחליפים יחידה פנימית אז להחליף גם שסתום בלוק, גומיות וכד'... לא לעשות חצי עבודה.

 

בהצלחה חביבי ;-)

 

איציק

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם

המאייד הזה הוא המייבש (זה עם העינית השקופה שרואים משהו עובר שם)?

 

אם כן ממתיי המייבש נמצא מאחורי הדשבורד? בדרך כלל הוא בתא מנוע לא?

 

ליאור עם איזה מכשיר הוא בדק לך את הפתחים במזגן? עם זה שעושה כמו צרצר כשהוא מגלה דליפה?

some people need a high five

in the face

with a chair

פורסם
איציק,האם זה חלק שמתקלקל הרבה במכוניות האלה?(המאייד)

אם כן,האם אתה מציע לליאור לקנות אולי מאייד משומש ב 200-250 ש"ח?

בשביל עלות חלק של 1000 שח ועוד 1000~ שח על עבודה, לא קונים חלק ב 200-250 שח (מפירוק/משומש) כשבעוד שנה/שנתיים תצטרך שוב להוציא 1000 שח עבודה ועוד 1000 שח חלקים.

 

ליחידה הפנימית יש נטיה למות בעיקר ב 306-ים, ב 106 זה פחות נפוץ אבל עדיין קורה. איכות החומרים דיי זהה בקונצרן PSA, אין הפתעות מיוחדות. יש מחלות נקודתיות (למשל: מנוע אויר צח שנוטה להתקלקל בכל ה 106-ים) ויש מחלות שתופסות את כולם (מנוע צעדים, חיישני למבדה וכד'). אגב, מנוע אויר צח (מנוע סירקולציה בפי העם) נוטה למות גם ב C5-ים.

 

בכל מקרה - חלק בן כמה שנים טובות שעלות העבודה שלו היא אסטרונומית, לא מחליפים בחלק משומש. רק חדש.

 

TOMER, מה נסגר עם ה"חוסר הארקה" בחיישן שלך ? (למבדה, לא ?)

 

איציק

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם

לא יצא לי לבדוק עדיין, אני חושב שחודש הבא אני אקח את הרכב לריענון קונקטורים באוטו.

 

שיוף המגעים בכל הקונקטורים בתא המנוע ומילוי גריז נגד קורוזיה.

הבעיה אצלי שכדי לפרק את הלמבדה צריך לפרק מסנן שמן ולפרק עוד כמה דברים וזה לא סיפור כלכך קל

 

האמת שיש קצת פחות רעידות עכשיו, אולי לחורף יש השפעה על העניין לטובה, זה השינוי היחידי בגדול שיש לאוטו חוץ מהעובדה שעברתי למצבר 50 אמפר במקום 55.

אני חושב גם לקפוץ בנוסף למוסך המורשה, יש להם מודול הצתה לרכב שלי (משומש תקין) אז אני ארכיב אותו אצלי כדי לשלול את האפשרות שלו גם.

some people need a high five

in the face

with a chair

פורסם

תודה על העזרה איציק :-)

 

המזגניסט (בחור ערבי נחמד מכפר קאסם) הציע לי לבצע את העבודה ב-900 ש"ח: פירוק דשבורד, החלפת יחידת קירור וחימום, והרכבת דשבורד. זה מחיר בהחלט הוגן לדעתי.

הבעיה היא, אני לא אדע איפה הדליפה עד שאפרק את הדשבורד! מה שבטוח - אני לא אפרק דשבורד פעמיים...

 

אז מה לדעתך לעשות? ללכת אליו לפרק את הדשבורד , לנסוע עם דשבורד מפורק לת"א לקנות ע"מ את הרכיבים, ואז לחזור אליו ולהרכיב?

 

האם היית סומך על מזגניסט שיפרק דשבורד ב-106? אולי כדאי לקחת היינס ולעשות זאת בעצמי? מה אתה אומר?

 

נ.ב. מה זה "מייבש"?

- - -------[Fireball]------ - -

פורסם

אני לא חושב שתוכל לנסוע בלי דש בורד, לפחות אצלי בגולף 99 לא היה ניתן כי חובה לפרק את ההגה מאותתים, כריות אוויר ,,, ...

 

אתה יכול לנהוג בלי הגה?

 

זה היקף עבודה גדול מאוד, אחרי שכבר מורידים דש , מסדרים את המזגן...

 

כדאי לפני ההרכבה לסדר את כל הבאלגן בחיווט (יש המון חיווט והרבה בלאגאן שם מתחת לדש.) , זה לוקח דיי הרבה זמן...

 

כדאי לך גם לבצע ציפוי של המאייד הפנימי החדש באמצעות ספריי לקה "זפון לק", הלכה תבודד בין המים לאלומניום ותמנע את ריקבונו ודליפתו מחדש!!!!

 

אני ביצעתי ציפוי זה על כל המאייד ובעיקר על ההלחמות של הצנרת במאייד החדש...

 

לפני שיקפצו כאן כל מיני "מבינים" שיגידו שהתפוקה יורדת וכ"ו בגלל הציפוי, אני מזמין אותך לראות שהתפוקה לא יורדת ועדיין המזגן מקפיא.

 

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=81780&highlight=%EE%E6%E2%EF


×
×
  • תוכן חדש...