Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם

יש לי מנוע דיזל עם מצבר Bosch S4028 95AH והוא לא מניע.

זה מצבר שאמור להיות ללא תחזוקה, אין לי מושג בן כמה הוא, מניח כמה שנים.

לפני שאני רץ לקנות מצבר, אני רוצה לוודא שזה מצבר ולא אלטרנטור או משהו אחר.

אני לא יכול לקחת את המנוע לחשמלאי, יכול רק להזמין אחד אלי ומנסה להמנע מזה.

בדיקות עד כאן:

1. הנעה רגילה לא מניעה את המנוע, ויש רעש "תקתקתק"

2. הנעה עם בוסטר/כבלים, לא חלק אבל מניע אחרי ניסיון אחד או שתיים

3. מתח על המצבר בזמן פעולה של המנוע כ 13.5 וולט, אז מניח שזה מה שהאלטרנטור מספק

4. מתח על המצבר כשאני מכבה את המנוע כ 12.5 וולט

 

מה עוד אני יכול לבדוק שיאשר לי שזה המצבר תקול איך אני בודק אותו תחת עומס?

 

אצלי באוטו, יש חצי סיבוב...ששומעים רדיו בלי המצבר.

פורסם

מתח מצבר לפני הנעה הוא 12.5 ועדיין לא מניע?

כנראה שזה מצבר.

יכול להיות שרכב קטן הוא כן יניע 

אבל מנוע דיזל שצריך מצבר 95 הוא ג'אמוס גדול ולכן המצבר כנראה כבר לא מספיק חזק בשבילו. 

  • רעיון טוב! 1

.

פורסם

חשמלאי 40 שנה אמר לי כך:

אם אתה מצליח להניע עם בוסטר, ולהגיע אלי עם הרכב. אין לך בעיה באלטרנטור.

ואכן הגעתי אליו עם הרכב, החליף לי מצבר ומאז הכל טוב (כמה חודשים).

  • רעיון טוב! 1
פורסם
לפני 9 דקות, גולדן191 כתב:

חשמלאי 40 שנה אמר לי כך:

אם אתה מצליח להניע עם בוסטר, ולהגיע אלי עם הרכב. אין לך בעיה באלטרנטור.

ואכן הגעתי אליו עם הרכב, החליף לי מצבר ומאז הכל טוב (כמה חודשים).

נכון.

אבל לפעמים יש בעיה בצריכת זרם פרזיטית ברכב. שגומר את המצבר בין הנעה להנעה

.

פורסם
לפני 38 דקות, locus כתב:

ש לי מנוע דיזל עם מצבר Bosch S4028 95AH והוא לא מניע.

האם המנוע הזה מחובר במקרה למכונית?

או שהוא ככה עומד לבד לעצמו?

 

אם כן, אז באיזה מכונית מדובר?

 

דווקא "חשמלאי עד הבית" , לצורך החלפת מצבר, זה שירות נפוץ ומקובל, בדר"כ גם  ללא תשלום נוסף. (בניגוד למכונאי עד הבית).

 

בדיקת מצבר בעומס?

לחשמלאים יש מכשיר בדיקה בעומס.

פורסם
לפני 38 דקות, גולדן191 כתב:

חשמלאי 40 שנה אמר לי כך:

אם אתה מצליח להניע עם בוסטר, ולהגיע אלי עם הרכב. אין לך בעיה באלטרנטור.

ואכן הגעתי אליו עם הרכב, החליף לי מצבר ומאז הכל טוב (כמה חודשים).

אני מכיר מישהו שנסע עם אלטרנטור תקול ובוסטר מחובר כל הנסיעה

משתדל לעזור

פורסם (נערך)

@Camaro 92 אתה שואל בכדי לנסות ולהבין שנה/חודש? אני יכול לנסות לבדוק

לפני 6 דקות, IsraCar כתב:

האם המנוע הזה מחובר במקרה למכונית?

או שהוא ככה עומד לבד לעצמו?

 

אם כן, אז באיזה מכונית מדובר?

 

דווקא "חשמלאי עד הבית" , לצורך החלפת מצבר, זה שירות נפוץ ומקובל, בדר"כ גם  ללא תשלום נוסף. (בניגוד למכונאי עד הבית).

 

בדיקת מצבר בעומס?

לחשמלאים יש מכשיר בדיקה בעומס.

הוא לא מחובר למכונית

כן אני יודע שיכול להזמין, מנסה לחסוך את העלות של המצבר שהוא יציע לי, אני אוכל לקנות את המצבר לבד בזול יותר אם אוכל לבודד את הבעיה, לכן שאלתי איזו עוד בדיקות אוכל לעשות בעצמי

עריכה אחרונה על ידי locus

אצלי באוטו, יש חצי סיבוב...ששומעים רדיו בלי המצבר.

פורסם (נערך)
לפני 6 דקות, locus כתב:

Camaro 92 אתה שואל בכדי לנסות ולהבין שנה/חודש? אני יכול לנסות לבדוק

אכן. צלם את המצבר מלמעלה ואולי נצליח להבין בן כמה הוא

לפני 24 דקות, IsraCar כתב:

 

 

בדיקת מצבר בעומס?

לחשמלאים יש מכשיר בדיקה בעומס.

שים לב ! שבכדי לבצע את הבדיקה תחת עומס בצורה טובה חשוב מאוד שהמצבר יהיה טעון לגמרי ולכן רצוי להטעין את המצבר לפני הבדיקה אם זה על-ידי נסיעה או בעזרת מטען מצברים איטי חכם.

עריכה אחרונה על ידי Camaro 92
פורסם
לפני 29 דקות, PASHUT כתב:

אני מכיר מישהו שנסע עם אלטרנטור תקול ובוסטר מחובר כל הנסיעה

אולי עבד עליך, או שעבדו עליו, והאלטרנטור לא באמת היה תקול.

להבנתי בוסטר לא אמור להיות מחובר לפרק זמן ארוך, הוא אמור לתת בפעם אחת סביב ה 12V 500A או יותר ולתת לרכב להניע.

פורסם (נערך)

13.5 זה בסקאלה הנמוכה לטעינה, למרות שזה עדיין נחשב בגדר התקין.

 

הסטארטר הוא עומס, בדוק מתח על הדקי המצבר בזמן ניסיון הנעה.

 

אם יש לך, השתמש בפונקציית ה-MIN-MAX במולטימטר.

 

 

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי saay222
  • רעיון טוב! 1
פורסם

@גולדן191דווקא מדובר ברכב ש''ה''מחלה שלו היא אלטרנטור [דייהטסו YRV] ואכן החלפת אלטרנטור פתרה את הבעיה..

אולי התכוון לבוסטר שמטעין ברצף לא יודע

בכל אופן לא נפריע לשרשור

משתדל לעזור

פורסם
לפני 56 דקות, saay222 כתב:

13.5 זה בסקאלה הנמוכה לטעינה, למרות שזה עדיין נחשב בגדר התקין.

 

הסטארטר הוא עומס, בדוק מתח על הדקי המצבר בזמן ניסיון הנעה.

 

אם יש לך, השתמש בפונקציית ה-MIN-MAX במולטימטר.

 

 

 

 

 

אוקיי 

זה אני יכול לעשות 

ומה התוצאה שתגיד לי המצבר תקין או לא בזמן מדידת מתח עליו תוך כדי ניסיון התנעה

אצלי באוטו, יש חצי סיבוב...ששומעים רדיו בלי המצבר.

פורסם

זה לא מדע מדוייק אבל בגדול אם המצבר יורד מתחת ל-10 וולט, תחליף אותו.

 

אבל מכיוון שהאלטרנטור אצלך חלש, הייתי מטעין אותו לחצי שעה עד שעה(אפילו עם רכב אחר, אבל מומלץ להשתמש ברכב גדול יחסית, שלא יעמיס על האלטרנטור שם).

פורסם

אוקיי 

אבדוק

הוא נמצא בטעינה כל הזמן.

ויש עליו 13.7 וולט בזמן הטעינה.

אני מנתק אותו מטעינה לפני הנעה, כי זה אופיין עבודה שאני צריך.

אצלי באוטו, יש חצי סיבוב...ששומעים רדיו בלי המצבר.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...