Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם
לפני 5 שעות, ברווז כתב:

לשים סכום כסף על משהו שאני נוהג לעשות בעצמי נשמע לי הזוי.

 

תחשוב על הפעולה הכי שנואה עליך, זאת שאתה לא רוצה להתעסק איתה בכלל והיית שמח שמישהו אחר היה עושה במקומך (ואתה מוכן לשלם כמה עשרות שקלים כדי שהוא יעשה אותה במקומך) כזאת שחוזרת על עצמה פעם בתקופה (אפילו אם זה פעם בשנה). 
מצאת פעולה כזאת? אם כן, מקווה שהבנת.

אם לא , אשריך. 

 

  • אהבתי 2

סוזוקי ג'ימני His side- JLX-L 2006 [   ] [][][][][] [   ]

טויוטה קורולה Her side- GLI 2013

שימרו על מרחק בכביש ועל קירבה בלב

  • תגובות 73
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

פעם הייתי הולך לעשות את הטסט בשישי בבוקר. אבל עכשיו יש ילדים שחוזרים מהמסגרות מוקדם ממה שהייתי רוצה, ואני מעדיף להעביר את הכמה שעות האלה עם אשתי. לכן אני משלם למוסך בשמחה את ה-250 שקל, מביא את הרכב בבוקר לפני העבודה לטיפול ואוסף אותו כבר מוכן בסביבות צהריים. כמו שמלמדים בקורס של מיקרו - הכל שאלה של עלות אלטרנטיבית.

  • אהבתי 1
פורסם (נערך)
בתאריך 29.1.2026 בשעה 11:23, ברווז כתב:

*לשלם למישהו? בשביל שילך למכון וישחק קצת בהגה?? לא מצליח להבין את זה. 

**לתת למישהו אחר לשמוע במידה ומשהו לא תקין ברכב, ולקבל מידע "יד שנייה"? ולפיו לפעול? לא מצליח להבין את זה. 

***לתת למישהו אחר, זר, לנהוג לך ברכב עד לטסט וחזרה? לא מצליח להבין את זה... 

יש מושג שנקרא עלות אלטרנטיבית.

אם אני מרוויח X על הזמן שלוקח לעשות טסט, ועולה לי חצי X לשלם למישהו על אותו זמן - ברור שאני יעשה את זה.

אם הרווחה האישית שלי שווה לי X ועולה לי חצי X לשלם למישהו שיעשה פעולה במקומי - ברור שאני יעשה את זה. {אתה עושה את זה כל פעם שאתה מזמין אוכל במשלוח ולא נוסע לאיסוף עצמי).

 

 

עריכה אחרונה על ידי GTאי
  • אהבתי 1
פורסם
לפני 1 דקה, GTאי כתב:

יש מושג שנקרא עלות אלטרנטיבית.

אם אני מרוויח X ועולה לי חצי X לשלם למישהו - ברור שאני יעשה את זה.

אם הרווחה האישית שלי שווה לי X ועולה לי חצי X לשלם למישהו שיעשה פעולה במקומי - ברור שאני יעשה את זה.

 

 

מסכים איתך.

לכן אתה תראה הייטקיסטים שמרוויחים סביב 40K ש"ח בחודש ישלמו למישהו 300 ש"ח שיעביר להם טסט, אבל אם הם לא היו הייטקיסטים הרבה מהם לא היו עושים את זה בחיים. בגלל ששעת עבודה שלו סביב 200 ש"ח או יותר, אין לו בעיה להוציא על זה 300 ש"ח.

  • אהבתי 1
פורסם
בתאריך 30.1.2026 בשעה 19:47, GTאי כתב:

יש מושג שנקרא עלות אלטרנטיבית.

מקביל לחלוטין למונח "MAKE OR BUY" מעולם הרכש. 

מכיר היטב. 

שני המונחים לא מתייחסים כל כך ל"רגש"... אלא לתועלת כספית נטו. 

יש אנשים שזה כל מה שהם רואים ושזה הדבר היחיד שמשנה להם בעולם הזה. 

ויש כאלו שלא מחווטים ככה. 

פלוס. אל תשכח- אלו שמרוויחים סכומים גדולים דיים, לרוב לא עובדים בשישי. כך שזה הוצאה נטו שלא על חשבון הכנסה פונטציאלית :lol:

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם

יש אנשים עם חרדת טסטים, הם מפחדים ליפול לבור, להתהפך בבודק הבלמים ועוד. כמו רוב הפחדים הם לא רציונליים אבל אמתיים לא פחות. היה פה לא מזמן אחד עם פחד כזה שבא להתייעץ.

 

בתאריך 29.1.2026 בשעה 12:35, Haim_gds כתב:

. כשאני העברתי טסט תמיד נכשלתי על משהו (מגבים, נורות, מספר וכו') ושילמתי יותר 200 ש"ח.

 

אשכנזי במקרה? 😉

חפש בגוגל שירות ערסך

יש צורך רק בחמש אצבעות כדי לנהל את הגלקסיה, ורק בשלוש־עשרה אצבעות על מנת לשלוט ביקום. -- דוד אבידן

פורסם
לפני 7 שעות, ברווז כתב:

מקביל לחלוטין למונח "MAKE OR BUY" מעולם הרכש. 

מכיר היטב. 

שני המונחים לא מתייחסים כל כך ל"רגש"... אלא לתועלת כספית נטו. 

יש אנשים שזה כל מה שהם רואים ושזה הדבר היחיד שמשנה להם בעולם הזה. 

ויש כאלו שלא מחווטים ככה. 

פלוס. אל תשכח- אלו שמרוויחים סכומים גדולים דיים, לרוב לא עובדים בשישי. כך שזה הוצאה נטו שלא על חשבון הכנסה פונטציאלית :lol:

לא ממש.

עלות אלטרנטיבית יכול להימדד במונחי כסף או תועלת.

 

מי שעובד קשה ומרוויח טוב 5 ימים יעדיף תועלת של רווחה ביום שישי ולכן לא ילך לטסט.

  • אהבתי 2
פורסם

נכון. האנלוגיה הטובה ביותר לזה היא הניקיון הביתי - הרבה יותר זול ולא דורש יותר מדי התמחות זה לנקות לבד את הבית - מגב וסמרטוט ואתה מנקה הכל. אבל מי שיכול מעדיף להביא מנקה או אפילו לקנות רובוט שואב-שוטף מאשר לנקות לבד.

פורסם

האנלוגיה לא טובה בכלל.

להרבה אנשים זה לא שיקול של זמן/כסף עלות פוטנציאלית.

הם יודעים שאם ילכו בעצמם יכשילו אותם על דברים מינוריים, ואם המוסכניק יילך לא יחפשו אותו בדברים האלה. אז בסופו של דבר זה עולה להם פחות.

לפני 23 שעות, ברווז כתב:

לרוב לא עובדים בשישי. כך שזה הוצאה נטו שלא על חשבון הכנסה פונטציאלית

גם טעות. היום אנשים יודעים שזמן הוא המשאב הכי יקר, גם אם הוא לא משמש ליצירת הכנסה. דווקא הזמן שמוקדש לדברים לא מכניסים הוא היקר ביותר.

  • אהבתי 2
  • רעיון טוב! 2

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

פורסם
לפני שעה, amosbmw כתב:

הם יודעים שאם ילכו בעצמם יכשילו אותם על דברים מינוריים, ואם המוסכניק יילך לא יחפשו אותו בדברים האלה. אז בסופו של דבר זה עולה להם פחות.

בתאריך 29.1.2026 בשעה 12:42, ברווז כתב:

לא הייתי רוצה שמישהו יעביר  לי את הרכב אם יש לו משהו שלא אמור להיות לו. 

אני קצת פאדנט, חייב להודות. כל טיפול אני מתחנן למכונאי שיבדוק ויחפש אם משהו לא בסדר (ורק בשנים האחרונות זה קצת מצליח לי😬)

אם אתה מוכן לשלם קצת כדי שיעבירו לך רכב לא תקין אז בהצלחה לך בירידה הבאה... אני יודע שאחרים יכולים להפגע ממעשה שכזה והפתרון אינו 2 טסטים בשנה/שוטר בכל מכון/שאר הצעות הזויות אלא להעביר (כמו בארה"ב) את האחריות לחברות הביטוח. לא לאפשר לרכב נטול ביטוח חובה וצד ג' לעלות על הכביש ולאפשר לחברות הביטוח לקבוע את הפוליסה בהתאם לתנאי הרכב. ברגע שתתבע על תאונה חברת הביטוח תבדוק אם עברת את ה"טסט" (שלהם) ואם לא, תתנער מהביטוח בטענה שתנאי הפוליסה הופרו (רכב לא נבדק, צמיגים לא מתאימים וכו')

פורסם
Just now, Haim_gds כתב:

אם אתה מוכן לשלם קצת כדי שיעבירו לך רכב לא תקין אז בהצלחה לך בירידה הבאה... אני יודע שאחרים יכולים להפגע ממעשה שכזה והפתרון אינו 2 טסטים בשנה/שוטר בכל מכון/שאר הצעות הזויות אלא להעביר (כמו בארה"ב) את האחריות לחברות הביטוח. לא לאפשר לרכב נטול ביטוח חובה וצד ג' לעלות על הכביש ולאפשר לחברות הביטוח לקבוע את הפוליסה בהתאם לתנאי הרכב. ברגע שתתבע על תאונה חברת הביטוח תבדוק אם עברת את ה"טסט" (שלהם) ואם לא, תתנער מהביטוח בטענה שתנאי הפוליסה הופרו (רכב לא נבדק, צמיגים לא מתאימים וכו')

"משחק מספרים" של הסתברויות.

שמבטל את כל הפואנטה של הטסט. 

שזו הפואנטה היחידה שבגינה אני לא מתעצבן על עצם קיומו של הטסט...

גם אני בטיפולים מבקש מהמוסך לבדוק אם הכל תקין. שמח שאני יכול לסמוך על המוסך (מצא לי משהו מוזר בפעם הראשונה שהייתי אצלהם לטיפול אחרי הרכישה). וכשהם אומרים שהם בדקו משהו, הם גם בדקו את זה במציאות ולא רק אמרו שבדקו (שזו הסיבה למה עזבתי לאנחות את המוסך הארור הקודם שלי). 

 

ובשביל השקט הנפשי שלי, אני מעדיף לדעת מה מצב המכונה שלי- אחרי הכל מדובר על טון וחצי שנע במהירויות גבוהות יחסית על גבי שכבה של גומי והרבה בורות. אני רוצה לדעת שהמכונה מתוחזקת מספיק, כדי שאדע גבולות גזרה ואוכל להתייחס אליהם כנתון ולא כנעלם. אני לא מתקרב אפילו ל"ביצועים" ברכב, אני נוהג בהתאם לתנאי הדרך וליכולות המוכחות שלי, אבל היכולות שלי מצריכות מכונה תקינה אחרת הן הופכות להיות "בעלמה" ולא מוכחות. 

מקווה שהצלחתי להסביר מה אני מנסה לומר... 

  • אהבתי 2

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

הכוונה היא לא שיעבירו לך רכב לא תקין עבור תוספת תשלום. זה חוסך זמן ומבטל את האפשרות שידחפו לך שטויות כמו לוחית רישוי ושאר הנפצות מיותרות.

עדיף להתאים את הזמן של הטיפול לזמן של הטסט, ואז אתה נותן למוסך 300 שקל שיעשה את זה עבורך בנוסף. 

 

 

  • אהבתי 1

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם

לא מדבר על עצמי, אצלי לא תמצא גם תקלות מונפצות. אני מדבר על אנשים אחרים שמכשילים אותם על חלון אחורי שלא נפתח או קרע בריפוד.

אצלי זה נטו חישוב של זמן. מה ייקח יותר זמן להשאיר את הרכב במוסך ולאסוף אותו או לחכות בתור בעצמי. ניסיתי את 2 האופציות אף אחת מהן לא מוצלחת במיוחד.

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

פורסם
לפני 15 דקות, amosbmw כתב:

לא מדבר על עצמי, אצלי לא תמצא גם תקלות מונפצות. אני מדבר על אנשים אחרים שמכשילים אותם על חלון אחורי שלא נפתח או קרע בריפוד.

אל תתחיל אפילו... 

מכון גדול וידוע בנשר, היה שולח אותי כל (!) טסט לעשות כיוון פרונט. הלכתי, עליתי על הליפט, אומרים לי "בשביל מה באת לפה? הכל תקין. מי שלח אותך, XXX? הגיוני הם עושים את זה הרבה", משלם סכום סמלי של זמן ליפט, מקבל אישור תנועה ועושה טסט חוזר. 

כמה שנים ברצף עד שנשבר לי מזה. 

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...