Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

  • תגובות 73
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם (נערך)
לפני 1 דקה, ברווז כתב:

סורי, לא מצליח להבין למה לקנות את הסיני הראשון... 

יש סינים טובים!
נסעת על byd סיל או סיליון 7?
(שמעתי גם מהרבה על כך שגם האקספנג G6 לא נופל מהם אבל אותו לא בדקתי בעצמי)

עריכה אחרונה על ידי Itzla
פורסם (נערך)

פות"ש, הבעיה שאתה לא מתבסס על נתונים, אלא יוצא מאיזו שהיא נקודת הנחה שנובעת ממקרים פרטיים שאתה רואה, שרוב בעלי הרכבים החדשים מחליפים אחרי 3 שנים את הרכב.

 

having said that, 

נושא הליסינג הפרטי והלוואת הבלון (נוציא את הליסינג התפעולי מהמשוואה כיוון ששם החברות עובדות על חישובי עלות אחרים) - הוא כנראה זה שמשפיע לא מעט על החלפת הרכב כל 3 שנים, כיוון שאלו תנאי ההלוואה/חברת הליסינג.

הרבה מהרוכשים בצורה הזו, לא מסתכלים על ירידת הערך כסכום גלובלי, אלא כתשלום חודשי שהם לוקחים בחשבון במאזן החודשי שלהם, מה שמבחינתם לא משפיע (מבחינה תודעתית) על אורח החיים שלהם.

עריכה אחרונה על ידי גור אדם
  • אהבתי 1
פורסם
לפני 1 דקה, גור אדם כתב:

פות"ש, הבעיה שאתה לא מתבסס על נתונים, אלא יוצא מאיזו שהיא נקודת הנחה שנובעת ממקרים פרטיים שאתה רואה, שרוב בעלי הרכבים החדשים מחליפים אחרי 3 שנים את הרכב.

 

having said that, 

נושא הליסינג הפרטי והלוואת הבלון (נוציא את הליסינג התפעולי מהמשוואה כיוון ששם החברות עובדות על חישובי עלות אחרים) - הוא כנראה זה שמשפיע לא מעט על החלפת הרכב כל 3 שנים, כיוון שאלו תנאי ההלוואה/חברת הליסינג.

הרבה מהרוכשים בצורה הזו, לא מסתכלים על ירידת הערך כסכום גלובלי, אלא כתשלום חודשי שהם לוקחים בחשבון במאזן החודשי שלהם, מה שמבחינתם לא משפיע (מבחינה תודעתית) על אורח החיים שלהם.

אז איך אתה מסביר את העובדה שכל שנה כמות החלפות הבעלות עולה בקצב דרסטי בשנים האחרונות?
איך אתה מסביר את הנתון ש21.5% מהרכבים בישראל הם בשנתון של 2023-2026?

פורסם
לפני 33 דקות, Itzla כתב:

אתה בעצם אומר שזה לא "הגיוני" אלא זה שריטה. זה כמו לקנות את האייפון החדש כל שנה.

וזה מה שאמרתי בהתחלה, שאני לא מבין מה הטעם בזה, וזה מוזר שלא רק אנשים עם יכולת עושים את זה.

רכב זה דבר אמוציונלי אצל אנשים , וכאשר כך הדבר להגיון נטו אין שום חלק בקבלת ההחלטה להחליף רכב.

  • רעיון טוב! 1
פורסם
לפני 1 דקה, 3n כתב:

רכב זה דבר אמוציונלי אצל אנשים , וכאשר כך הדבר להגיון נטו אין שום חלק בקבלת ההחלטה להחליף רכב.

אין לי שום בעיה עם להחליף רכב אבל למה אחרי 3 שנים?
הוא בדיוק גמר לצנוח ועכשיו אתה מוכר אותו?

  • אהבתי 1
פורסם
לפני 3 דקות, 3n כתב:

רכב זה דבר אמוציונלי אצל אנשים , וכאשר כך הדבר להגיון נטו אין שום חלק בקבלת ההחלטה להחליף רכב.

בדיוק נמרץ ובהמשך ישיר למה שכתבתי. 

תחושות זה לא משהו שאפשר להתווכח איתו. אתה תפסיד כל פעם מחדש. 

לפני 1 דקה, Itzla כתב:

הוא בדיוק גמר לצנוח ועכשיו אתה מוכר אותו?

אתה ממשיך לחפש היגיון בפעולות הקשורות לרגש. 

לא תצליח למצוא... 

מה שאצלך עובד לפי היגיון קר, תבין שאצל אחרים הוא עובד לפי רגש ותחושות. זה כל הסיפור. 

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם
לפני 9 דקות, Itzla כתב:

איך אתה מסביר את הנתון ש21.5% מהרכבים בישראל הם בשנתון של 2023-2026?

 

הנתון הזה כולל את כל רכבי הליסינג התפעולי, ולא רק רכבים פרטיים.

 

גיל הרכב הממוצע שנע על כבישי הארץ הוא קרוב 7.7 שנים.

 

 

פורסם
לפני כשעה, Itzla כתב:

לא. לא דיברתי איתם רק על זה אלא בעיקר על צורת חיים, והם אמרו שלא משנה כמה כסף יש לך, אתה צריך להיות מטורף (במובן הגרוע של המילה) בישביל לבזבז כסף ולהרגיש עם זה בסדר.

 

ושוב, הם אומרים שאתה צריך להיות מטורף בזביל לבזבז כסף , ונוהגים על בנטלי או ריינג רובר ב-2 מיליון. לא מרגיש לך סותר? 

 

ובלי קשר יש אנשים שיש להם כול כך הרבה כסף שהם פשוט חייבים לבזבז אותו( או לתרום אבל זה כבר דיון אחר) 

 

השחקן של ריאל מדריד, קיליאן אמבפה , שמעת עליו? 

יש לו צי רכבים ב-3 מליון יורו, כשאין לו רשיון נהיגה(!). לכוארה ניראה דבילי, אבל כשהבנאדם מרוויח 70 מיליון בשנה ויש לו הון עצמי של רבע מיליארד, אז מה זה כבר משנה? 

פורסם
Just now, davemustaine87 כתב:

יש לו צי רכבים ב-3 מליון יורו, כשאין לו רשיון נהיגה(!). לכוארה ניראה דבילי, אבל כשהבנאדם מרוויח 70 מיליון בשנה ויש לו הון עצמי של רבע מיליארד, אז מה זה כבר משנה? 

יש לי אוסף של סכינים ואני עובד במשרד :mm_eek::cry:

א-הזכרת לי, ב-ביאסת לי... 

מתגעגע לתקופה שהיה לי שימוש [סופר לגיטימי] בהן. נכון לימינו אנו אין לי אפילו סיבה לשאת אחת עלי. 

 

(ואני לא מרוויח 70 מליון בשנה. 

אחרת כל הסכינים האלו היו של בנצ'מייד... )

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם
לפני 3 דקות, davemustaine87 כתב:

 

ושוב, הם אומרים שאתה צריך להיות מטורף בזביל לבזבז כסף , ונוהגים על בנטלי או ריינג רובר ב-2 מיליון. לא מרגיש לך סותר? 

 

ובלי קשר יש אנשים שיש להם כול כך הרבה כסף שהם פשוט חייבים לבזבז אותו( או לתרום אבל זה כבר דיון אחר) 

 

השחקן של ריאל מדריד, קיליאן אמבפה , שמעת עליו? 

יש לו צי רכבים ב-3 מליון יורו, כשאין לו רשיון נהיגה(!). לכוארה ניראה דבילי, אבל כשהבנאדם מרוויח 70 מיליון בשנה ויש לו הון עצמי של רבע מיליארד, אז מה זה כבר משנה? 

נכון. אנשים עם מאות מיליונים קונים מה שבא להם, אבל בשונה מאמבפה אותם אנשים עבדו על הכסף הזה והם יודעים איך להתנהג עם כסף.
הם אלו שיש להם דעה רצינית בהקשר לכסף.

 

לפני 8 דקות, גור אדם כתב:

 

הנתון הזה כולל את כל רכבי הליסינג התפעולי, ולא רק רכבים פרטיים.

 

גיל הרכב הממוצע שנע על כבישי הארץ הוא קרוב 7.7 שנים.

 

 

וכמה שנים רכבים נמכרים בישראל? קצת קצת יותר מ7.7 שנים!

פורסם
לפני 16 דקות, Itzla כתב:

אין לי שום בעיה עם להחליף רכב אבל למה אחרי 3 שנים?
הוא בדיוק גמר לצנוח ועכשיו אתה מוכר אותו?

אנשים גם מהמרים בקזינו , עושים סמים , בוגדים בבני הזוג ועד דוגמאות רבות..

לא ניתן להסביר בהיגיון את כל מעשי בני האדם.

  • אהבתי 2
פורסם
לפני 1 דקה, 3n כתב:

אנשים גם מהמרים בקזינו , עושים סמים , בוגדים בבני הזוג ועד דוגמאות רבות..

לא ניתן להסביר בהיגיון את כל מעשי בני האדם.

ניתן. התמכרות! ומדברים כאלה צריך להתרחק.

פורסם
לפני 26 דקות, Itzla כתב:

איך אתה מסביר את הנתון ש21.5% מהרכבים בישראל הם בשנתון של 2023-2026?

 

כבר הסבירו לך שזה לא באמת הנתון.

יש בפנים רכבי גיול 0 ק"מ, רכבי השכרה, ליסינג תפעולי, חלופיים, רכבי ציבור, רכבים שאנשים ימשיכו להחזיק עד הגריטה וכו'...

ככה שהנתון האמיתי של בן אדם פרטי שקונה כל 3 שנים חדש נמוך בהרבה!

אגב, ברכב עד איזור ה-200 אלף שח למשל (לא מדבר על S-CLASS), אם ניקח עלות אחזקה כוללת לרכב בן 0-3 שנים לעומת אותו הרכב בן 3-6 שנים, אתה תראה שהשד לא נורא כל כך. בייחוד כשלפעמים בחדש אתה יכול לקבל 3 טיפולים ראשונים חינם או שנת ביטוח ראשונה חינם או הטבה של כמה אלפים במבצע כזה או אחר, זה מצמצם עוד יותר את הפער.

כן, הרכב יעלה יותר, אבל יש אנשים (פחות מעשירית כנראה, לפי החישוב הקודם) שזה שווה להם מכל מיני סיבות שכבר פירטו לך כאן (כסף על תיקונים, זמן של התעסקות, עצבים, לגרום לשכן לקנא, תמיד להיות עם הכי חדש וטכנולוגי וכו'...).

יש לי חבר שתמיד היה חייב לקנות את הצורה הכי חדשה על הכביש של הדגם. אם הוא נוהג על צורה אחת אחורה הוא בדיכאון, קונה את ההכי חדש ומבסוט כמו אני לא יודע מה מהפיצ'ר וחצי החדשים שנוספו במסך ומזה שאין צורה יותר חדשה משלו, זה עושה לו את זה. גם לא מעניין אותו מה יש לאחרים, זה משהו פסיכולוגי עם עצמו. אתה יכול לכמת את זה בכסף? לא.

היה לי שכן שאהב לגרום לשכן משותף שלנו לקנא, תמיד היה קונה רכב יותר טוב מהשכן. מחכה שהשכן יחליף ואז באותו השבוע רץ וקונה יותר טוב. לא היה יורד לו החיוך. מאוזן לאוזן כמו החתול מ"עליסה בארץ הפלאות", מבחינתו היה שווה כל שקל. לדעתך הוא מטומטם, אבל האושר שלו שווה לו את זה. הוא יודע יותר טוב ממך מה עושה לו את זה. אז לדעתו הוא שיחק אותה, אין כאן נכון או לא נכון.

אגב 2, אני מחליף לאייפון חדש כל שנה (במחירי אילת) ומוכר את הישן. ואם תראה הודעות עבר שלי בנושא אתה תראה שכלכלית זה שווה. הירידת ערך בשנה הראשונה לעומת השנה השניה דיי זהה. פער של 100-200 שח, ואני נהנה ממכשיר חדש באחריות. עכשיו תגיד שזה כמעט אותו מכשיר ואין באמת חידוש, נכון הפערים קטנים, אבל מבחינתי קיימים. אתמול בהופעה של מושיק עפיה (התגעגעתי אליו) ישבנו שורות ראשונות ועדיין בוידאו עם זום מינימלי אצלי באייפון 17 פרו רואים חד ברמת הריסים והקמטים של מושיק ואצל חבר באייפון 16 פרו לא רואים את הדקויות האלה. לידנו היו ערסיות חמודות עם 12 פרו, לא רואים אצלן כלום! בזבוז של זכרון בטלפון. ושלא נדבר על זמן סוללה של חדש מול ישן. לי זה חשוב, אולי לך לא. אבל גם נטו מנקודת מבט של כסף זה זניח, אלא אם כן אתה מחזיק מכשיר 5-6 שנים, הפחת השנתי יהיה נמוך משמעותית אבל אתה עם מכשיר לא מספיק טוב. לחלק זה מספיק ולחלק לא. אפשר להשליך את זה על כל תחום.

 

 

 

  • אהבתי 1

 

לפני 5 שעות, green כתב:

מאסק הוא ליצן וחרטטן ואני מתפלא שהוא כל כך מצליח בעסקיו השונים, זה לא אדם שהייתי רוצה לעשות איתו עסקים ולא הייתי נותן לו לנהל חנות מכולת

 

פורסם (נערך)

היות והיגיון זה דבר אינדיבידואלי, לא ברורה לי הטענה שלהחליף רכב כל 3 שנים זה "לא הגיוני".

אפשר לבוא ולטעון שזה פחות כלכלי מלהחליף רכב אחרי 10 שנים. נכון. 

אבל גם לאכול במסעדה זה פחות כלכלי מלאכול בבית. 

לקנות בית יפה זה פחות כלכלי מלגור בבניין עמידר משנות ה40. 

לנגב עם נייר נעים של לילי זה פחות כלכלי מלנגב עם עלים שאספת בטבע ולנגב עם הידיים זה הכי זול שיש. 

ועדיין, לא כולם תמיד מקבלים את ההחלטה הכי כלכלית שיש בכל היבטי החיים. ואז בעצם מה האמירה? שיש אנשים שלא מתנהלים חכם כלכלית. אוקיי זה ברור לכולם. אז מה הדיון פה?

סליחה אבל אני לא מצליח להבין.  

לפני שעה, davemustaine87 כתב:

 

ושוב, הם אומרים שאתה צריך להיות מטורף בזביל לבזבז כסף , ונוהגים על בנטלי או ריינג רובר ב-2 מיליון. לא מרגיש לך סותר? 

 

אין שום סתירות כשהשיחות מתקיימות בדמיון שלך.

(סתם צוחק לא להיעלב). 

עריכה אחרונה על ידי ניקו פ.
  • אהבתי 1
  • מצחיק 1

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...