Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם
לפני 1 דקה, ניקו פ. כתב:

היות והיגיון זה דבר אינדיבידואלי, לא ברורה לי הטענה שלהחליף רכב כל 3 שנים זה "לא הגיוני".

אפשר לבוא ולטעון שזה פחות כלכלי מלהחליף רכב אחרי 10 שנים. נכון. 

אבל גם לאכול במסעדה זה פחות כלכלי מלאכול בבית. 

לקנות בית יפה זה פחות כלכלי מלגור בבניין עמידר משנות ה40. 

לנגב עם נייר נעים של לילי זה פחות כלכלי מלנגב עם עלים שאספת בטבע ולנגב עם הידיים זה הכי זול שיש. 

ועדיין, לא כולם תמיד מקבלים את ההחלטה הכי כלכלית שיש בכל היבטי החיים. ואז בעצם מה האמירה? שיש אנשים שלא מתנהלים חכם כלכלית. אוקיי זה ברור לכולם. אז מה הדיון פה?

סליחה אבל אני לא מצליח להבין.  

דבר ראשון צודק בהקשר להיטוי של המילה.
ובהקשר לשאלה שלך, אתה צודק שאני יכול להבין שאנשים טועים כלכלית, אבל בכל זאת שכ"כ הרבה אנשים יעשו את אותה טעות?

 

  • תגובות 73
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

ברור מה. אפקט העדר, תרבויות מסוימות, וכו' וכו' וכו'. 

לא חסרות דוגמאותמכל קצה הקשת האנושית. יש תרבויות בהן אתה צריך להיראות עם רכב יקר או חפצים גם אם אין ואז נוצר  מצב שאתה גר בפחון אבל העיקר שיש ב.מ.וו בחניה, יש תרבויות בהן הילדים שלך והסטטוס האקדמי שלהם הם תכשיט ואם הילד שלך לא תלמיד מצטיין אתה כישלון ועוד ועוד ועוד. 

  • רעיון טוב! 2

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

פורסם
לפני 2 דקות, ניקו פ. כתב:

ברור מה. אפקט העדר, תרבויות מסוימות, וכו' וכו' וכו'. 

לא חסרות דוגמאותמכל קצה הקשת האנושית. יש תרבויות בהן אתה צריך להיראות עם רכב יקר או חפצים גם אם אין ואז נוצר  מצב שאתה גר בפחון אבל העיקר שיש ב.מ.וו בחניה, יש תרבויות בהן הילדים שלך והסטטוס האקדמי שלהם הם תכשיט ואם הילד שלך לא תלמיד מצטיין אתה כישלון ועוד ועוד ועוד. 

נוצר מצב שאתה גר בב.מ.וו

  • מצחיק 1
פורסם (נערך)
לפני 15 שעות, ניקו פ. כתב:

לנגב עם עלים שאספת בטבע 

ממליץ ללמוד קודם כל איך נראה סירפד, לפני שלוקחים את זה כרעיון לחיסכון כלכלי. 

 

יש מצב שיש פה גם כמה מניעים היסטורים, כשחושבים על הנושא לעומק. 

 

שנות השמונים- 2 הספרות האחרונות של לוחית הרישוי היו שנת הייצור של הרכב. 

תוצאה- כל אחד רצה שיהיה לו רכב יותר חדש משל השכן. בשנות התשעים זה הופסק. 

 

ליסינג מחליף את הרכב לעובד כל 3 שנים למיטב ידיעתי. מתרגלים לזה... ולוקחים את זה לתשומת לב. 

 

יש מדי פעם קפיצות דור במערכות בטיחות, לרוב זה קורה אחרי תקופה של מספר שנים. כשזה קורה זה יכול להיות טריגר. אם זה קורה אחת ל-3 שנים או מספר אחר? לא יודע. אותו עיקרון מתאים גם לגבי נושא מתיחת פנים. אם כי אני לא יודע עד כמה מתיחת פנים יכולה להיות טריגר לרצון לחדש, בכנות. 

 

האחריות היא ל-3 שנים לרוב. כשהיא נגמרת, הרבה אנשים יעדיפו משהו חדש עם אחריות. במיוחד אם זה צרפתי משום מה. 

 

והשוס, יש מספיק מסה קריטית מהרבה שנים של אנשים שכנראה רוב הסיבות שציינתי למעלה גרמו להם להחליט להחליף כל 3 שנים וזה השתרש בתרבות המקומית כאל מוסכמה שקטה. סוג של מסורת. אף אחד לא יודע באמת למה, אבל אחת ל-3 שנים צריך להחליף... כולם עושים את זה.

 

 

עריכה אחרונה על ידי ברווז

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם

זאת פשוט עבודה מצויינת של מחלקות השיווק של יצרני הרכב, כבר לפני עשרות שנים.

מחזורי החיים המסורתיים בתעשייה האירופאית, של 6 שנים לדור ועוד מתיחת פנים באמצע, מכוונים בדיוק לזה.

אצל האמריקאים בתור הזהב שלהם לקחו את זה לקיצון - כל שנת מודל צורה חדשה.

גם מחלקות המימון של יצרני הרכב/דילרים מכוונים את הלקוח לזה, שמי שמשתמש במימון מגיע בתום 36 חודש למצב ש"כדאי" לו למסור את הרכב הקודם לטרייד ולצאת עם חדש, בזמן שהוא ממשיך עם תשלום חודשי דומה למה שהיה קודם.

הלקוחות משלמים על זה המון כסף אבל יוצאים עם הרגשה של רכב חדש ונטול בעיות.

 

מבחינה כלכלית - למעט מי שנוסע 50000 ק"מ ומעלה בשנה, אין בזה שום הגיון. רכב שמטופל היטב יכול להגיע ל200-300 אק"מ בלי לפגוע באיכות החיים של הנהג. הוצאות התחזוקה לא יתקרבו לעלויות ההחלפה לרכב חדש.

אבל כמו שאמרו כבר, אנשים לא פועלים אך ורק על פי הגיון כלכלי אלא על פי הרצונות שלהם, או סתם מתעצלים לעשות חשבון.

 

 

 

  • אהבתי 3
  • רעיון טוב! 1

עמוס

וַיִּשְׁמַע אַבְרָם, כִּי נִשְׁבָּה אָחִיו; וַיָּרֶק אֶת-חֲנִיכָיו יְלִידֵי בֵיתוֹ, שְׁמֹנָה עָשָׂר וּשְׁלֹשׁ מֵאוֹת, וַיִּרְדֹּף, עַד-דָּן.

פורסם

אני מכיר אנשים שמחליפים אחרי 3 שנים כי "אין לי כוח לעשות טסט לאוטו" , או אחרי 4-5 שנים כי "צריך להחליף צמיגים/ בלמים/ טיימינג, וזה כבר השקעה".

ויכול להיות ש"אף אחד לא צריך להיכנס לכיס של אחרים" אבל ברוב המקרים מדובר באנשים כמוני וכמוך, שכלכלית "עדיף" להם להשאיר את האוטו עוד 3-4 שנים , עם כל העלויות הנלוות לכך, מאשר לקנות אוטו חדש, לגלגל עליו את ההלוואה (כי בפועל זה מה שהרוב עושים) ולשים בסוף יותר כסף על ירידת ערך, אגרות רישוי וביטוח גבוהים יותר. 

 

נכון שלא כולנו גולשים בקארספורום ומחליפים פילטר ושמן לארוחת בוקר, ויש כאלה שמעדיפים להתעסק כמה שפחות להתעסק בכל מה שקשור בהחזקת רכב (בטח בישראל), אבל מכאן ועד למכור אוטו חדש בן 3 רק כי צריך לקחת אותו לטסט או כי יש הוצאה גדולה יותר פעם ב4-5 שנים- המרחק רב, ומסתבר שהרבה לא שמים לב אליו או מתעלמים ממנו.

  • רעיון טוב! 1

סוזוקי ג'ימני His side- JLX-L 2006 [   ] [][][][][] [   ]

טויוטה קורולה Her side- GLI 2013

שימרו על מרחק בכביש ועל קירבה בלב

פורסם

אין כוח לטסט כסיבה לרכישת רכב עוד לא נתקלתי האמת ואני מכיר כמה אנשים מאוד לא אחראיים כלכלית שגם אין להם כוח לטסט. 

הם פשוט משלמים 200-250 שקלים ועושים את הטסט בשבילם. זה כל כך נוח ושולי, שלפעמים אני עוד מרגיש אידיוט שאני לוקח את הרכב לטסט בעצמי. 

 

  • אהבתי 1

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

פורסם
לפני 8 דקות, ניקו פ. כתב:

הם פשוט משלמים 200-250 שקלים ועושים את הטסט בשבילם. זה כל כך נוח ושולי, שלפעמים אני עוד מרגיש אידיוט שאני לוקח את הרכב לטסט בעצמי. 

זו דוגמא מצויינת למשהו שקשה לי להבין. 

מכל כיוון אפשרי. 

 

*לשלם למישהו? בשביל שילך למכון וישחק קצת בהגה?? לא מצליח להבין את זה. 

**לתת למישהו אחר לשמוע במידה ומשהו לא תקין ברכב, ולקבל מידע "יד שנייה"? ולפיו לפעול? לא מצליח להבין את זה. 

***לתת למישהו אחר, זר, לנהוג לך ברכב עד לטסט וחזרה? לא מצליח להבין את זה... 

 

יש עוד כמה כוכביות. אין כח לכתוב אותם.

 

  • אהבתי 1

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם (נערך)

זה משהו אחר . גם אני חזרתי לעשות את זה. 
כשהייתי צעיר והאוטו שלי היה זקן, העדפתי לתת למישהו ולשלם לו. כשעברו השנים והתחלפו היוצרות אז לקחתי בעצמי, וכיום, אני "מקבלן" רק את הג'ימני, ואת הטויוטה לוקח בעצמי. 

 

*ברווזון- אפשר בהחלט להבין. יש אנשים שאין להם מושג/ נלחצים מהסיטואציה/ יתהפך העולם ולא ייכנסו עם האוטו למכון טסטים. 
תוסיף לזה שבזמן שהאוטו בטסט אתה נמצא בעבודה, אתה לא מבזבז זמן עבודה/ שעתיים מהחיים, ואם יש ליקויים, הבחור מטפל בהם באותו היום ומחזיר לך את האוטו עם טסט בסוף היום. 
מן הסתם, שירות כזה מתבצע מפה לאוזן ולפי המלצות, ולא סתם לגגל "שירות העברת טסט" ולקרוא לראשון שהופיע לך בחיפוש...

 

*Itzla- אני נעזר בבחור כזה גם לתיקונים/ טיפולים שחורגים מהכלל (שוטפים אני עושה בעצמי). ברגע שאתה עובד עם אדם שאתה מכיר וסומך עליו, אתה מתייעץ איתו וסומך על ההחלטות שלו. בסופו של דבר אני נותן לו את האוקיי הסופי מה כן ומה לא. 

 

כל אחד בוחר על מה ואיפה לשים את הכסף שלו. 

 

יאללה, ברחנו קצת מהנושא המקורי

 

 

עריכה אחרונה על ידי שביט

סוזוקי ג'ימני His side- JLX-L 2006 [   ] [][][][][] [   ]

טויוטה קורולה Her side- GLI 2013

שימרו על מרחק בכביש ועל קירבה בלב

פורסם
לפני 1 דקה, ברווז כתב:

זו דוגמא מצויינת למשהו שקשה לי להבין. 

מכל כיוון אפשרי. 

 

*לשלם למישהו? בשביל שילך למכון וישחק קצת בהגה?? לא מצליח להבין את זה. 

**לתת למישהו אחר לשמוע במידה ומשהו לא תקין ברכב, ולקבל מידע "יד שנייה"? ולפיו לפעול? לא מצליח להבין את זה. 

***לתת למישהו אחר, זר, לנהוג לך ברכב עד לטסט וחזרה? לא מצליח להבין את זה... 

 

יש עוד כמה כוכביות. אין כח לכתוב אותם.

 

אני דווקא כן מבין את הדבר הזה ואני אסביר.
יש אנשים שהם טרודים ואין להם פנאי, והם גם לא מבינים ברכב, (אותם אלא שנזעקים שהלך להם המצבר) והם מבחינתם לוקחים מישהו שכן יודע לאן ללכת, וכן יש לו זמן,
והם משלמים לו על זה כי זה כמו משלוח.
הבעיה היא שאנשים עושים את זה גם בפעמים שזה לא טסט, אלא תיקון של חלק במוסך,
ופה אני מאבד את האמון בשוכרים כאלה.

לפני 16 דקות, ניקו פ. כתב:

אין כוח לטסט כסיבה לרכישת רכב עוד לא נתקלתי האמת ואני מכיר כמה אנשים מאוד לא אחראיים כלכלית שגם אין להם כוח לטסט. 

הם פשוט משלמים 200-250 שקלים ועושים את הטסט בשבילם. זה כל כך נוח ושולי, שלפעמים אני עוד מרגיש אידיוט שאני לוקח את הרכב לטסט בעצמי. 

 

למה להרגיש אדיוט? כמה אתה סומך על אותו אדם שזה כ"כ נוח ושולי לך?

פורסם
לפני 42 דקות, שביט כתב:

*ברווזון- אפשר בהחלט להבין. יש אנשים שאין להם מושג/ נלחצים מהסיטואציה/ יתהפך העולם ולא ייכנסו עם האוטו למכון טסטים. 
תוסיף לזה שבזמן שהאוטו בטסט אתה נמצא בעבודה, אתה לא מבזבז זמן עבודה/ שעתיים מהחיים, ואם יש ליקויים, הבחור מטפל בהם באותו היום ומחזיר לך את האוטו עם טסט בסוף היום. 

אני מבין מה כתבת, אנסה לחדד את מה שהתכוונתי- אני לא יכול להזדהות עם זה, זה ניסוח אולי יותר מדוייק.

לשים סכום כסף על משהו שאני נוהג לעשות בעצמי נשמע לי הזוי. נתחיל פה. 

טירחה? כן. מעצבן? כן. מצריך ממני לקום בשעות הזויות בבוקר בשישי? כן. לשלם למישהו על זה? למה?...

מצד שני כמו שאמר ניקו. גם אני מרגיש כמו אדיוט שאני עדיין עושה את זה לעצמי. לך תבין ברווזים. :lol:

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם

אולי אני מפספס משהו. לתת למישהו 200 ש"ח כדי שיעביר טסט נשמע כעיסקה מצויינת (והמבין יבין...)

 

מניסיון אישי, בשנים האחרונות אני בדרך כלל נותן למוסך להעביר לי טסט לרכב, (בדרך כלל בזמן שצריך טיפול קטן כך שזה ללא עלות) מספר הפעמים שהוא "נכשל" בטסט היה 0. כשאני העברתי טסט תמיד נכשלתי על משהו (מגבים, נורות, מספר וכו') ושילמתי יותר 200 ש"ח.

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 5
פורסם
לפני 57 דקות, ברווז כתב:

 

*לשלם למישהו? בשביל שילך למכון וישחק קצת בהגה?? לא מצליח להבין את זה. 

**לתת למישהו אחר לשמוע במידה ומשהו לא תקין ברכב, ולקבל מידע "יד שנייה"? ולפיו לפעול? לא מצליח להבין את זה. 

***לתת למישהו אחר, זר, לנהוג לך ברכב עד לטסט וחזרה? לא מצליח להבין את זה... 

 

*לשלם למישהו שיעמוד במקומך בתור, בחום, עם כול האווירה הערסית של צעקות ושוק. ובמידה ואתה צריך לחזור לטסט שני, הוא עושה את זה במקומך. 

על הדרך זה גם מישהו שמכיר את הטסטרים, ולהזיק זה בטוח לא יכול. 

**לרוב מי שעושה את זה זה עובד המוסך, לא איזה הומלס מהרחוב שחושב שהקרבורטור נפל לאלטרנטור. 

***על אותו משקל, אתה הולך למסעדה ונותן למישהו זר להכין את האוכל, שאולי גירד בביצים לפני שחתך לך את הסלט. אתה עדיין הולך למסעדות, לא? 

 

תמיד הייתי מעביר טסט לבד, אבל אני משלם למוסך כבר 4 שנים שיעביר בעצמו מיד אחרי הטיפול, ואין שום סיכוי שאני חוזר לעשות את זה עצמאית. 

  • רעיון טוב! 1
פורסם
לפני 4 דקות, Haim_gds כתב:

אולי אני מפספס משהו. לתת למישהו 200 ש"ח כדי שיעביר טסט נשמע כעיסקה מצויינת (והמבין יבין...)

 

מניסיון אישי, בשנים האחרונות אני בדרך כלל נותן למוסך להעביר לי טסט לרכב, (בדרך כלל בזמן שצריך טיפול קטן כך שזה ללא עלות) מספר הפעמים שהוא "נכשל" בטסט היה 0. כשאני העברתי טסט תמיד נכשלתי על משהו (מגבים, נורות, מספר וכו') ושילמתי יותר 200 ש"ח.

קולגה מהעבודה נוהגת כך. 

שמע, יש "להיכשל" (כי המכון נבלות ומחפשים אותך) ויש להיכשל על משהו שהוא הסיבה לקיום הטסטים. 

לא הייתי רוצה שמישהו יעביר  לי את הרכב אם יש לו משהו שלא אמור להיות לו. 

לפני 2 דקות, davemustaine87 כתב:

*לשלם למישהו שיעמוד במקומך בתור, בחום, עם כול האווירה הערסית של צעקות ושוק. 

ולוותר על הברד??? שחילקו בשנים האחרונות במכון שלי? :lol:

לפני 2 דקות, davemustaine87 כתב:

***על אותו משקל, אתה הולך למסעדה ונותן למישהו זר להכין את האוכל, שאולי גירד בביצים לפני שחתך לך את הסלט. 

אולי?! כנראה... 

ויש מקרים גרועים יותר. אחסוך ממך. ומכולם פה. 

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם
לפני 4 שעות, ברווז כתב:

לא מצליח להבין את זה.

הסיבה היחידה שאני חושב זה הרצון לחסוך זמן ועצבים. 

יש כאלו שמעדיפים לשלם ומישהו אחר יביא אליהם את האוטו אחרי כל ההתעסקות הזאת. 

 

 

Skoda Fabia 2010 Manual - SOLD

Seat Ibiza 2018 Manual - SOLD

Seat Ibiza 2024 - totaled

Skoda Fabia 2025 

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...