Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם

בשנים האחרונות התפתח מין מצב, שרכב מחליפים כל 3 שנים.

לדעתי, זה דבר ממש טיפשי, כי אם הרכב שקנית הוא טוב, אז הוא אמור להחזיק במצב טוב, יותר מ3 שנים.
ואם לא קנית רכב טוב, שיכול להחזיק יותר מאשר 3 שנים, אז זה גם כן מעשה טיפשי.
מה גם שלהחזיק רכב רק בשלושת שנותיו הראשונות, זה בעצם לחכות שהמחיר יפסיק לצלול, ורק אז למכור. שזה לא הגיוני כלכלית.

וחוץ מזה, שיש מלא אנשים שלאחר 3 שנים מחליפים לאותו רכב רק לעיצוב החדש. שזה ממש מטומטם בעיניי.
עכשיו מישהו התייעץ איתי, ואמר שיש לו איוניק 5 ועבר 3 שנים והוא שואל האם כדאי להחליף.
לדעתי זה חוסר הבנה של המצב, וזה פשוט הפסד כלכלי עצום.
אשמח לשמוע עוד דעות בעניין.

  • אהבתי 1
  • תגובות 73
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

אני לא עושה את זה, וכמו שהבנת (אם קראת) אני ממש לא בעד הדבר הזה.

אבל המציאות היא שרובם המוחלט של האנשים עושים את זה שוב ושוב.

  • אהבתי 1
פורסם

מעניין אם יש גרף התפלגות של מספר כלי רכב לפי גיל.

אם הרוב מחליפים, צריכה להיות מסה רצינית בגילאים 0-3. 

להשכרה: חתימה בפורום הרכב המוביל בישראל!

פורסם
לפני 1 דקה, גולדן191 כתב:

לא רוב האנשים 

מאיפה הבאת את זה? 

לדעתי אם תבדוק באמת לפי רוב לא כל 3 שנים

אם אני לא טועה כבר יש מי שבדק את זה.

 

Just now, SurfHigh כתב:

מעניין אם יש גרף התפלגות של מספר כלי רכב לפי גיל.

אם הרוב מחליפים, צריכה להיות מסה רצינית בגילאים 0-3. 

יש כזאת מגמה. בשנים האחרונות כמות החלפות הבעלויות של רכבים ממש מזנקות, וכמות הרכבים שמיובאים לישראל גודלת במהירות עצומה.

פורסם

אתה מכוון לרכבי הליסינג , שם החישוב הוא אחר לחלוטין ומתבסס הערכת שמירת ערך \ אחריות יצרן .

אין שום סיבה אמיתית להחלפת רכב כל 3 שנים, את הרכב האחרון שלי החזקתי 4 שנים ללא שום בעיה מיוחדת.

כלכלית נטו, נכון לקנות רכב בן שנה שכבר עבר את ירידת הערך הכבדה ביותר ולהחזיק אותו 4-5 שנים כתלות ביכולת הכספית שלך ואו בנסועה הצפויה על הרכב.

 

מכל מקום צריך לזכור תמיד שרכב הוא אינו השקעה אלא הוצאה גדולה ומתמשכת...

  • רעיון טוב! 1
פורסם
לפני 2 דקות, 3n כתב:

אתה מכוון לרכבי הליסינג , שם החישוב הוא אחר לחלוטין ומתבסס הערכת שמירת ערך \ אחריות יצרן .

אין שום סיבה אמיתית להחלפת רכב כל 3 שנים, את הרכב האחרון שלי החזקתי 4 שנים ללא שום בעיה מיוחדת.

כלכלית נטו, נכון לקנות רכב בן שנה שכבר עבר את ירידת הערך הכבדה ביותר ולהחזיק אותו 4-5 שנים כתלות ביכולת הכספית שלך ואו בנסועה הצפויה על הרכב.

 

מכל מקום צריך לזכור תמיד שרכב הוא אינו השקעה אלא הוצאה גדולה ומתמשכת...

נכון שהוא אינו השקעה, אבל זה לא סיבה לפעול בצורה לא הגיונית.

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

אני מכיר כמה שתמיד קונים חדש ומחליפים בתום האחריות.

למה? כי אפשר. הלוואי שתמיד יהיה כסף לאנשים לבזבז על מותרות.

מי שיכול, שיהיה לו לבריאות.

מי שלא, שלא יעשה את הטעות.

אף פעם לא קניתי רכב חדש מהסוכנות, לפעמים היו לי מחשבות אבל זה פשוט מרגיש לי כמו בזבוז מטורף. 

  • אהבתי 7

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם

העשירון העליון הוא סדר גודל של 300,000 משקי בית.

רבים מהם מחליפים כל 3 שנים כי בא להם, או בגלל האחריות ובאופן יחסי הם לא מרגישים את זה כהוצאה גדולה מדי ולכן אין להם בעיה לעשות את זה.

 

 

לפני 8 דקות, Itzla כתב:

אבל זה לא סיבה לפעול בצורה לא הגיונית.

לא הגיוני למי? אולי לך.

להם זה הגיוני מאוד, לא שונה מלקנות לפטופ ב10,000 ש"ח או לטוס לסופ"ש במלון 5 כוכבים בלונדון.

  • אהבתי 4
  • רעיון טוב! 1
פורסם

זה לא הגיוני. זה בזבוז כסף בצורה מטופשת, ולא משנה כמה כסף יש לך.

כל עוד אתה לא מליונר, וחוץ מזה שרובם לא בעלי יכולת כמו שאתה אמרת.
לגבי הדוגמא שלך אז אני אגיד שאני חושב את אותו דבר גם על לקנות לפטופ ב10,000 אבל פה הבזבוז הוא של כמה אלפים לאומת רכב שבו זה עשרות אלפים.

פורסם
לפני 25 דקות, Itzla כתב:

בשנים האחרונות התפתח מין מצב, שרכב מחליפים כל 3 שנים...המציאות היא שרובם המוחלט של האנשים עושים את זה שוב ושוב...אם אני לא טועה כבר יש מי שבדק את זה.

במאגר מידע של משרד התחבורה יש 877,047 רכבים רשומים משנת ייצור 2023 ואילך (רק במאגר פרטי/מסחרי פעילים משנת 1996, לא כולל אספנות/יבוא אישי וכו'). זאת מתוך 4,075,242 רכבים רשומים בסה"כ. זה רק 21.5% מהכלל. וכמובן שחלקם עדין בבעלות המקורית שעוד נמשכת.

פורסם
לפני 1 דקה, Tom_22 כתב:

במאגר מידע של משרד התחבורה יש 877,047 רכבים רשומים משנת ייצור 2023 ואילך (רק במאגר פרטי/מסחרי פעילים משנת 1996, לא כולל אספנות/יבוא אישי וכו'). זאת מתוך 4,075,242 רכבים רשומים בסה"כ. זה רק 21.5% מהכלל. וכמובן שחלקם עדין בבעלות המקורית שעוד נמשכת.

זה כמות עצומה, מעל 20% בשלוש שנים זה המון.

 

פורסם

אבל האחרית של הדברים שלי - חלק עדין בבעלות מקורית. לא כל ה-20% החליפו רכב.

לא מכיר אם יש מאגר מידע שכולל את מספר הידיים.

ובכל מקרה לא מדובר ב"רוב מוחלט של אנשים" שמחליף להגדרתך.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...