Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם
לפני 10 דקות, Itzla כתב:

זה לא הגיוני. זה בזבוז כסף בצורה מטופשת, ולא משנה כמה כסף יש לך.

כל עוד אתה לא מליונר, וחוץ מזה שרובם לא בעלי יכולת כמו שאתה אמרת.
לגבי הדוגמא שלך אז אני אגיד שאני חושב את אותו דבר גם על לקנות לפטופ ב10,000 אבל פה הבזבוז הוא של כמה אלפים לאומת רכב שבו זה עשרות אלפים.

אתה חושב שאתה יודע לחשוב כמותם, אבל אתה לא.

  • תגובות 73
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם
לפני 1 דקה, GTאי כתב:

אתה חושב שאתה יודע לחשוב כמותם, אבל אתה לא.

אני דיברתי עם אנשים שמסודרים כלכלית בלשון המעטה, הם אמרו את אותו דבר.
רק לשם הדוגמא, לאחד מאותם אנשים יש ריינג' רובר ב2 מיליון ופורשה קאיין ואאודי Q8 וזה רק אחד מאותם אנשים.

  • מצחיק 1
פורסם (נערך)
לפני 6 דקות, Itzla כתב:

לאחד מאותם אנשים יש ריינג' רובר ב2 מיליון ופורשה קאיין ואאודי Q8 וזה רק אחד מאותם אנשים.

הם אמרו שלהחליף כל 3 שנים זה בזבוז בצורה מטורפת, ובו זמנית החזיקו קאיין וQ8, שלא לדבר על ריינג' ב-2 מיליון?

אין לי ספק שהרכבים נקנו בהלוואה על חשבון החברה.

עריכה אחרונה על ידי GTאי
  • משעמם 1
  • מצחיק 1
פורסם

אני קונה רכב בן 7-8 ומחזיק אותו עשור בערך…

רכישת רכב משומש בארץ היא כזה סיפור שמעדיף לעבור את החוויה המפוקפקת הזאת כמה שפחות

 

 

 

 

  • אהבתי 3
  • רעיון טוב! 3
  • חברי המעגל הראשון
פורסם
לפני 28 דקות, Itzla כתב:

זה לא הגיוני. זה בזבוז כסף בצורה מטופשת, ולא משנה כמה כסף יש לך.

אפשר להגיד את זה על כל כך הרבה דברים.

מה לעשות, בני אדם לא יצורים רציונליים ונכון שמי שמחליף רכב כל 3 שנים יכל להחליף רכב גם כל 6 שנים, אבל הוא יכול ובא לו אז מה השאלה?

 

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

פורסם
לפני 8 דקות, GTאי כתב:

הם אמרו שלהחליף כל 3 שנים זה בזבוז בצורה מטורפת, ובו זמנית החזיקו קאיין וQ8, שלא לדבר על ריינג' ב-2 מיליון?

אין לי ספק שהרכבים נקנו בהלוואה על חשבון החברה.

לא. לא דיברתי איתם רק על זה אלא בעיקר על צורת חיים, והם אמרו שלא משנה כמה כסף יש לך, אתה צריך להיות מטורף (במובן הגרוע של המילה) בישביל לבזבז כסף ולהרגיש עם זה בסדר.

פורסם

לא הבנתי מה אתה רוצה, מדובר בדרך כלל באנשים עם יכולות, שזה לא יוריד או יעלה במצב שלו בבנק, והוא מחפש רק שקט.

אין לו כוח להסתובב במוסכים וכו וכו, ומבחינתו השקט הנפשי הזה שווה את הכסף שהוא שם עליו.

פורסם
לפני 4 דקות, מחכה כתב:

לא הבנתי מה אתה רוצה, מדובר בדרך כלל באנשים עם יכולות, שזה לא יוריד או יעלה במצב שלו בבנק, והוא מחפש רק שקט.

אין לו כוח להסתובב במוסכים וכו וכו, ומבחינתו השקט הנפשי הזה שווה את הכסף שהוא שם עליו.

אני אומר שוב ושוב, אני רואה הרבה מקרים של אנשים שהם מאותגרים כלכלית, ובכל זאת הם עושים את זה, וזה נפוץ מאוד.
זה לא רק אנשים עמידים, והוכחה לכך היא שהמכירות כוללות רכבים הכי פשוטים וזולים שיש, וזה לא רכבים שאנשים עמידים יקנו.

פורסם
לפני שעה, SurfHigh כתב:

אם הרוב מחליפים, צריכה להיות מסה רצינית בגילאים 0-3. 

בדוק מה הגיל הממוצע בכל המגרשים, אתה תופתע (או שלא). 

 

מי שיכול להרשות לעצמו להחליף? סבבה וחצי, אדרבה, שיחליף, יתחדש, יהנה וייסע בדרכים טובות. 

מי שלא? כנראה שלא יחליף. 

את הרכב הקודם שלי החזקתי סביב 9 (אולי 10) שנים. 

הנוכחי אצלי 4 או 5. גם כן יישאר עוד זמן. 

אין לי כל כך אפשרות להחליף כל כמה זמן, גם אם יש רצון. זה "אירוע", החלפת רכב עבורי. 

אותו הדבר, גם לגבי החלפת סלולרי. לפני כחצי שנה החלפתי למודל 24 ממכשיר בן 7-8 (גלקסי S8). אלו שמחליפים כל שנה לדגם חדש, לא ברור לי ההיגיון בזה, אבל אני עוד יכול להבין את המניעים. גם אם אני לא מסכים איתם. 

  • אהבתי 1

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם
לפני 1 דקה, ברווז כתב:

בדוק מה הגיל הממוצע בכל המגרשים, אתה תופתע (או שלא). 

 

מי שיכול להרשות לעצמו להחליף? סבבה וחצי, אדרבה, שיחליף, יתחדש, יהנה וייסע בדרכים טובות. 

מי שלא? כנראה שלא יחליף. 

את הרכב הקודם שלי החזקתי סביב 9 (אולי 10) שנים. 

הנוכחי אצלי 4 או 5. גם כן יישאר עוד זמן. 

אין לי כל כך אפשרות להחליף כל כמה זמן, גם אם יש רצון. זה "אירוע", החלפת רכב עבורי. 

אותו הדבר, גם לגבי החלפת סלולרי. לפני כחצי שנה החלפתי למודל 24 ממכשיר בן 7-8 (גלקסי S8). אלו שמחליפים כל שנה לדגם חדש, לא ברור לי ההיגיון בזה, אבל אני עוד יכול להבין את המניעים. גם אם אני לא מסכים איתם. 

אתה בעצם אומר שזה לא "הגיוני" אלא זה שריטה. זה כמו לקנות את האייפון החדש כל שנה.

וזה מה שאמרתי בהתחלה, שאני לא מבין מה הטעם בזה, וזה מוזר שלא רק אנשים עם יכולת עושים את זה.

  • אהבתי 1
פורסם

כל דבר הוא הגיוני, עבור מי שעושה אותו...לא בהכרח עבור אחרים, מהצד. 

הסיבות לא חייבות להיות לוגיות כדי שזה יהיה הגיוני. זה הפרדוקס. 

דוגמא להמחשת מה שהתכוונתי אליו-

אני *מרגיש* שאני צריך להחליף, רכב מתיישן זה פתח לתקלות, הוא כבר בן 3 ונגמרה לי האחריות.

הגיוני. לא בהכרח לוגי, אבל הגיוני. 

**אלא אם אתה מחליף מיפנית לצרפתייה. או משהו.

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

פורסם
לפני 53 דקות, Skunk_Ride כתב:

אני קונה רכב בן 7-8 ומחזיק אותו עשור בערך…

רכישת רכב משומש בארץ היא כזה סיפור שמעדיף לעבור את החוויה המפוקפקת הזאת כמה שפחות

 

 

 

 

מסכים מאד

יש איזו תאוריה שכולם מכירים - לקנות מכוניות בנות 3 ולמכור אותם בנות 6-7

אז התאוריה שלי זה לקנות אותם בני 6-7 ולהחזיק  עד שהופך למתיישן או קרוב לזה

 

המתנגדים טוענים שעדיף רכב עם פחות בעיות ולהפסיד 12K בירידת ערך

אני טוען שעדיף להפסיד 6K  ולשלם מעט יותר על הטיפולים. לשלם קצת פחות על ביטוח, קצת פחות על אגרות

אבל אלה שמחליפים תדיר - יפסידו בכל החלפה זמן וכסף. ויצטרכו לרוב לעשות יישור קוו בכל מקרה

אני עושה את ה"יישור קו הגדול" פעם אחת ואחכ מטפל כמו שצריך, בזמן, במקום הנכון 

ולאורך זמן ה"תוחלת" תעבוד לטובתי ובאופן דרמטי.

  • רעיון טוב! 3
פורסם

רכב חדש זה שקט נפשי.

יש אנשים, אולי מבוגרים, אולי בלי זמן פנוי, אולי פוחדים ממוסכים, או גם וגם וגם, שמפחדים שהרכב יתחיל לעשות להם בעיות מחוץ לאחריות ואולי אף חלילה יתקעו איתו באמצע הדרך.

ואז באמת כל אירוע שולי מחוץ לאחריות (אפילו אם רק הלך המצבר או צריך להחליף רפידות) מהווה הוכחה עבורם שהרכב "עשה את שלו" והגיע הזמן "להתחדש".

מכיר אחד שמצהיר שהוא לא מסוגל להוציא במוסך יותר מכמה מאות שקלים בודדים לביקור. קשה לו עם זה נפשית.

שקט נפשי זה לא משהו שקל למדוד אותו כספית.

 

  • אהבתי 1
פורסם
לפני 7 דקות, ברווז כתב:

כל דבר הוא הגיוני, עבור מי שעושה אותו...לא בהכרח עבור אחרים, מהצד. 

הסיבות לא חייבות להיות לוגיות כדי שזה יהיה הגיוני. זה הפרדוקס. 

דוגמא להמחשת מה שהתכוונתי אליו-

אני *מרגיש* שאני צריך להחליף, רכב מתיישן זה פתח לתקלות, הוא כבר בן 3 ונגמרה לי האחריות.

הגיוני. לא בהכרח לוגי, אבל הגיוני. 

**אלא אם אתה מחליף מיפנית לצרפתייה. או משהו.

אנשים שמחליפים מסיני אחד לסיני אחר, אותם אתה מבין?

  • מצחיק 1
פורסם

סורי, לא מצליח להבין למה לקנות את הסיני הראשון... 

  • מצחיק 4

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

אם הייתי טוב במתמטיקה, לא הייתי דופק חשבון כל הזמן.

בתאריך 7.5.2025 בשעה 12:58, Night Driver כתב:

ברווז זה עוף ימי. גם מוח של ציפור וגם זיכרון של דג.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...