Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם

יש לי מאזדה 3 שנת 2010, לאחרונה יש בעיה שבתחילת נסיעה, רק כשהאוטו קר, כשאני לוחץ על הגז האוטו לא ככ זז ורק הטורים עולים, אני חושב שכאילו הרכב לא עולה מהילוך ראשון שני, אחרי איזה עשרים שניות זה מסתדר, מה יכולה להיות הבעיה?

וגם, בדקתי שמן גיר כשהאוטו חם והוא היה בצבע ורוד, אבל כן מעל(!) הטווח, האם זה יכול להיות קשור?

פורסם (נערך)
לפני 5 שעות, י. כתב:

לאחרונה יש בעיה שבתחילת נסיעה

אתה בטוח שזו לא תופעה שהייתה תמיד בתחילת נסיעה כשהמנוע קר? מתי הוחלף שמן גיר+פילטר?לאחר בערך 20 שניות בהתנעה קרה הגיר מתנהג טוב ומעביר הילוכים חלק?

לפני 5 שעות, י. כתב:

וגם, בדקתי שמן גיר כשהאוטו חם והוא היה בצבע ורוד, אבל כן מעל(!) הטווח, האם זה יכול להיות קשור?

כן בהחלט.מפלס שמן גיר בצורה משמעותית מעל הטווח במדיד גם עלול לגרום לתופעה שציינת, שלב ראשון החלף שמן גיר ופילטר רצוי מאוד למקורי והקפד על מפלס שמן תקין,בהצלחה

עריכה אחרונה על ידי Camaro 92
פורסם

כמה זמן יש לך את הרכב? כמה ק"מ הרכב עבר? 

מכיוון שהשמן מעל המפלס הנדרש ובצבע שאינו שחור, כנראה שהוחלף שמן גיר ברכב.

האם ידוע לך מתי ובאיזה שמן השתמשו? 

שמן גיר מקורי של מאזדה יעלה לא מעט. אם הוחלף כבר שמן גיר לשמן שעומד בתקן, אין טעם לנסות להחליף שוב.

מציע לבדוק שוב מפלס שמן כאשר הרכב עומד על שטח ישר ואם אכן יש יותר מדי שמן, ניתן לשאוב מהמדיד באמצעות מזרק וצינור דק. 

אם הוחלף שמן מזמן והרכב בבעלותך זמן רב, כנראה שהאשם הוא לא המפלס ולכן הייתי מציע להתקשר למוסך שמתמחה בגירים לייעוץ. 

מנסיון אישי שלי, אם הרכב עבר למעלה מרבע מליון ק"מ, סביר להניח שהגיר פשוט שחוק. 

 

 

 

פורסם

כנראה שלא מדדת טוב בודקים אחרי נסיעה שהרכב חם ומונע. צריך להיות בטווח החם. אם לא הוסיפו שמן אין סיבה שיהיה יותר.

אם הרכב לא הספיק להתחמם מספיק זה יראה לך מעל המקסימום.

שתי החלפות. שאתה מרוקן עכשיו יצא בערך 3 ליטר. ואחרי חודש להחליף עוד פעם 3 ליטר. למה עושים את זה כי לא כל השמן יוצא מהקרטר. חלק נשאר אגור בגיר.

 

פורסם

מאזדה 3 שנת 2010 והשמן גיר ורוד

יש כאן רק מסקנה אחת והיא שהשמן הוחלף

ממליץ לך לעשות מה שאני עשיתי למאזדה 3 שלי שנת 2005 

זה לפתוח שוב את הבורג ריקון לחכות שיצא כל השמן ואז לפתוח את הקרטר לנקות אותו מהשבבים וגם את המגנט ובנוסף להחליף את הפילטר ולהשתמש רק בשמן המקורי של מאזדה באריזה השחורה אומנם הוא קצת יקר אבל זה יתן לך ראש שקט

ולא לשכוח להגיד למכונאי שלך לשים סיליקון שעמיד בחום מסביב לקרטר לא להשתמש באטם רק עם סיליקון

ולאחר חודש תבצע שוב החלפה חלקית רק עם השמן המקורי בהצלחה

פורסם
בתאריך 8.8.2025 בשעה 19:31, Moshe c כתב:

כמה זמן יש לך את הרכב? כמה ק"מ הרכב עבר? 

מכיוון שהשמן מעל המפלס הנדרש ובצבע שאינו שחור, כנראה שהוחלף שמן גיר ברכב.

האם ידוע לך מתי ובאיזה שמן השתמשו? 

שמן גיר מקורי של מאזדה יעלה לא מעט. אם הוחלף כבר שמן גיר לשמן שעומד בתקן, אין טעם לנסות להחליף שוב.

מציע לבדוק שוב מפלס שמן כאשר הרכב עומד על שטח ישר ואם אכן יש יותר מדי שמן, ניתן לשאוב מהמדיד באמצעות מזרק וצינור דק. 

אם הוחלף שמן מזמן והרכב בבעלותך זמן רב, כנראה שהאשם הוא לא המפלס ולכן הייתי מציע להתקשר למוסך שמתמחה בגירים לייעוץ. 

מנסיון אישי שלי, אם הרכב עבר למעלה מרבע מליון ק"מ, סביר להניח שהגיר פשוט שחוק. 

 

 

 

יש לי את הרכב שנתיים, והקמ הוא 136,000

לא יודע מתי הוחלף שמן גיר, אבל זה לא בשנתיים האחרונות.

בעקרון בדקתי כמו שכתבת ועדיין יצא מעל..

פורסם

כאשר המנוע קר, או בהנעה ראשונה אחר הרבה זמן.. במאזדה בשנים הללו
הממסרה האוטומטית מתוכננת למשוך הילוכים ראשונים.
עד אשר המנוע והממסרה האוטומטית מתחממים קצת.
אם אחרי כ 3 דקות של נסיעה ההילוכים עוברים בסדר - אין בעיה.


 

אייל.

  • אהבתי 1

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

פורסם
לפני 9 שעות, י. כתב:

יש לי את הרכב שנתיים, והקמ הוא 136,000

לא יודע מתי הוחלף שמן גיר, אבל זה לא בשנתיים האחרונות.

בעקרון בדקתי כמו שכתבת ועדיין יצא מעל..

בגלל צבע השמן והמפלס הגבוה, אני מניח שהבעלים הקודמים החליפו שמן גיר ולכן כרגע אני לא הייתי מחליף שוב. 

מדובר ברכב בשווי לא גבוה ואני מניח שאתה לא מעוניין להוציא כסף ללא וודאות מסויימת. 

הייתי מנסה לברר עם הבעלים הקודמים מדוע הוחלף או בודק בהסטוריית טיפולים אם יש לך ואם לא אז הייתי פונה למורשה יבואן בעיר שממנה הבעלים הגיע ומבקש היסטוריית טיפולים כי אולי שם בוצע הטיפול. 

אם לא הצלחת לברר, הייתי פונה טלפונית לשניים / שלושה מוסכים שעיסוקם גיר בלבד, מסביר את הבעיה ושואל לעצתם. 

הייתי מתחיל עם יניב גירים אוטומטיים מפתח תקווה שמניסיוני הוא נחמד ומוכן לתת הסבר / עצה טלפונית. 

תוכל לפנות גם לגירים שרונים 0505722711, גם כן בחור חביב. 

 

 

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...