Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רוכבים על קורקינט? איך אתם מתנהלים בכבישים?


cohen motor 377

פוסטים מומלצים

אתה, כמו כל מי שרוכב על דו-גלגלי על המדרכה, מעדיף לסכן הולכי רגל מאשר לסכן את עצמך, אלא שאצלך לרכב זו בחירה. להולכי הרגל אתה לא משאיר בחירה ומסכן אותם בשל בחירה שלך. זה כמובן לא חוקי, לכן קיבלת דו"ח, מוצדק לחלוטין. אפילו לא ב-99% אלא ב-100%. מהבחינה הזו אין לך על מי להלין אלא על עצמך. זו לא תופעה חדשה ואתה לא היחיד, למעשה, רובם המוחלט של רוכבי דו הגלגלי בתל אביב רוכבים על המדרכות (כשאין שביל) ולא על כבישים. זו בחירה שלהם מודעת, כמו שזו בחירה של נהגים לנסוע באור אדום או לנסוע במהירות מעל המותר. כשאני על אופניים או קורקינט (מה שלא קורה הרבה בגלל הסכנות) אני על שביל או על הכביש. נקודה. אני נוהג צמוד לימין, מסתכל מדי פעם אחורה ומשתדל לבחור את הדרך שלי שאהיה בכבישים רחבים איפה שיוכלו לעקוף אותי במרחק סביר. בהמשך העדפתי תחב"צ כי ראיתי שהזמנים די דומים. 

 

לגבי הילד, אני יכול לומר לך שכמו בנהיגה, תמיד כדאי לצפות שאנשים מסביבך יעשו את הדבר המטומטם ביותר. זה יפחית את הסיכוי שלך להיות מעורב בתאונה וכך תוכל להגיב בהתאם. אי אפשר למנוע 100% מהתאונות אבל אפשר למזער סיכונים, כמו גם בנהיגה , כך על קורקינט. 

 

פעם אחת רכבתי על דרך נמיר וממרחק של 3 שניתו רכיבה ראיתי אישה שעוצרת על מעבר חציה של שביל אופניים. רוצה לנחש כמה מתוך עשרות הרוכבים שעברו שם עצרו לה?

0

אני הגעתי ועצרתי. 

שמוק על קורקינט מאחוריי במקום לעצור צפר לי בפעמון, עקף אותי וכמעט דרס אותה. 

  • רעיון טוב! 2

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סע יותר לאט. אין ברירה.

 

אני רוכב יום יום עם אופניים מתקפלים-נטולי-חשמל ברחבי ת"א-ר"ג ובגלל המגבלה המובנית של מחסור בכוח, זה מקטין מאוד את הסיכון בקטעים הבעייתיים שלא מתוכננים כמו שצריך.

 

בקטעים שאני נאלץ לרכוב על המדרכה אני עובר למהירות זחילה, נותן עדיפות להולכי הרגל, לא מצפצף/צופר לעולם ויורד מהאופניים בקרבת תחנות אוטובוס. אם איזה חוכמולוג מחושמל ממהר לו או מנסה לשחק צ'יקן, אני בולם ונותן לו לעבור בלי רגשות וכעסים.

 

אחרי שנה וחצי ואלפי ק"מ השיטה הוכיחה את עצמה, ובינתיים הנפילות (תאונות עצמיות) היחידות התרחשו עקב... מהירות גבוהה מדי ביחס לתנאי השטח (גשם) :-) בדיוק כמו ברכב, מפתיע.

עריכה אחרונה על ידי hans
  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 4

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, ניקו פ. כתב:

אתה, כמו כל מי שרוכב על דו-גלגלי על המדרכה, מעדיף לסכן הולכי רגל מאשר לסכן את עצמך, אלא שאצלך לרכב זו בחירה. להולכי הרגל אתה לא משאיר בחירה ומסכן אותם בשל בחירה שלך. זה כמובן לא חוקי, לכן קיבלת דו"ח, מוצדק לחלוטין. אפילו לא ב-99% אלא ב-100%. מהבחינה הזו אין לך על מי להלין אלא על עצמך.

אני שוב חוזר, כי כנראה לפני שמגיבים לא קוראים את התגובות הקודמות.

לגבי הדוח בכלל לא התלוננתי ולא הייתה לי תלונה על כך.

ואני גם לא נוסע על מדרכות בכלל!

רק בקטע הזה שקיבלתי את הדוח.

לפני שעתיים, ניקו פ. כתב:

לגבי הילד, אני יכול לומר לך שכמו בנהיגה, תמיד כדאי לצפות שאנשים מסביבך יעשו את הדבר המטומטם ביותר. זה יפחית את הסיכוי שלך להיות מעורב בתאונה וכך תוכל להגיב בהתאם. אי אפשר למנוע 100% מהתאונות אבל אפשר למזער סיכונים, כמו גם בנהיגה , כך על קורקינט. 

ציפיתי, מצפה, ואצפה.

אבל כמו שכתבת גם ברכב אותו דבר, והנה, זה קרה, באופן מפתיע.

ואני שוב חוזר זה לא היה בקרבת תחנת האוטובוס!

בהשתלבויות של השביל עם תחנות אני רוב הפעמים לא רק שמאט אלא גם עוצר לחלוטין.

לפני שעתיים, ניקו פ. כתב:

פעם אחת רכבתי על דרך נמיר וממרחק של 3 שניתו רכיבה ראיתי אישה שעוצרת על מעבר חציה של שביל אופניים. רוצה לנחש כמה מתוך עשרות הרוכבים שעברו שם עצרו לה?

0

זה קורה לי גם בכביש שאני רואה מבוגר או מבוגרת במעבר חצייה ולא עוצרים להם.

פעם אחת היה לי כזה מקרה וכשאני הגעתי עצרתי את התנועה כדי שהגברת תעבור וכמעט קיבלתי קסדה לראש מאופנוען כי עצרתי אותו.

לפני שעתיים, hans כתב:

סע יותר לאט. אין ברירה.

כשקניתי את הקורקינט, המוכר שאל אותי אם אני רוצה שהוא יפתח לי את המהירות,

אמרתי לו שהמהירות שיש מספיקה לי והיא מצוינת.

היו כמה נערים ערס'ים בחנות שצחקו עלי.

 

לפני שעתיים, יבגניפ כתב:

ובכלליות, המצב מאוד קשה לרוכב הנורמטיבי. אין ספק. אינספור פעמים אני רואה נהגים מסכנים אותם. השבילים מתוכננים גרוע ברוב העיר. אין רציפות. כמעט בכל מקום יש אופנוענים על שבילים. אנשים מפגרים רוכבים נגד הכיוון. מלא כלים לא חוקיים. וכל זה, זה רק חלק מהרשימה. מבאס לגמרי. כי כשרואים איך זה עובד כשזה כן עובד - זה נפלא.

את האמת שבאיזור שקיבלתי את הדוח, אני עובר כל יום, וכל יום אני אומר "אני אשלח מכתב לעירייה שישימו פה שלט או במפר או משהו"

ככה במשך כמה חודשים ופשוט לא יוצא לי לעשות את זה.

 

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 15 שעות, יבגניפ כתב:

מי שאשם באמת בתאונה הזו, זו עיריית תל אביב

קל להאשים את הרשויות, אבל צריך לזכור שלהוסיף שבילי אופניים לתשתית קיימת זה לא קל.

והמצב באירופה לא שונה. גם בפריז תפגוש שבילים על הכביש, על המדרכה, עם/נגד כיוון הנסיעה וכו׳.

 

כמו שלא כל הכבישים הם 3 נתיבים עם שוליים רחבים ושדה ראיה לכל כיוון, מי שמשתמש בדרך צריך לקחת בחשבון את מגבלות התשתית ולהתאים את מהירותו.

 

הבעיה היא רוכבים שחושבים ששביל אופניים הוא איזור סטרילי שבו שום דבר ואף אחד לא מפריע להם לנסוע במהירות המקסימלית שהכלי שלהם מאפשר. חלקם מסוגלים להתפוצץ על רוכב אחר שהפריע להם ודקה אחרי זה לעשות בדיוק אותו דבר.

זה מגיע לרמת אבסורד לפעמים. צפיתי פעם בשני רוכבים נוסעים אחד אחרי השני. הראשון עצר בפתאומיות על הנתיב, השני לא שמר מרחק. צועקים, מגדפים. ממשיכים. ואחרי 100 מטר קורה בדיוק שוב אותו דבר. נגד טמטום שום דבר לא עוזר, וגם תשתית אידאלית לא תייצר תרבות מוטורית וכבוד לזולת.

עריכה אחרונה על ידי Be roo
  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 דקות, Be roo כתב:

קל להאשים את הרשויות, אבל צריך לזכור שלהוסיף שבילי אופניים לתשתית קיימת זה לא קל.

והמצב באירופה לא שונה. גם בפריז תפגוש שבילים על הכביש, על המדרכה, עם/נגד כיוון הנסיעה וכו׳.

 

כמו שלא כל הכבישים הם 3 נתיבים עם שוליים רחבים ושדה ראיה לכל כיוון, מי שמשתמש בדרך צריך לקחת בחשבון את מגבלות התשתית ולהתאים את מהירותו.

 

הבעיה רוכבים שחושבים ששביל אופניים הוא איזור סטרילי שבו שום דבר ואף אחד לא מפריע להם לנסוע במהירות המקסימלית שהכלי שלהם מאפשר. חלקם מסוגלים להתפוצץ על רוכב אחר שהפריע להם ודקה אחרי זה לעשות בדיוק אותו דבר.

זה מגיע לרמת אבסורד לפעמים. צפיתי פעם בשני רוכבים נוסעים אחד אחרי השני. הראשון עצר בפתאומיות על הנתיב, השני לא שמר מרחק. צועקים, מגדפים. ממשיכים. ואחרי 100 מטר קורה בדיוק שוב אותו דבר. נגד טמטום שום דבר לא עוזר, וגם תשתית אידאלית לא תייצר תרבות מוטורית וכבוד לזולת.

אתה צודק במיליון אחוז. 

 

אני מאשים את הרשויות בתשתיות גרועות, אבל הרבה יותר מזה, חולדאי ושות אשמים בזה שהם לא מבינים שהרעיון של עיר אןפניים, שאולי עובד באמסטרדם, לא יןדע, לא מתאים לישראל.

 

הרוכבים בסך הכל נהנים מזה שמאפשרים להם לעשות כמעט כל מה שבא להם, תוך שמשכנעים אותם שזה טוב כי זה חוסך להם כמה דק ביום.

  • אהבתי 1
תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חולדאי לא אשם שבארץ אין תרבות מוטורית וכבוד לאחר.

להפך, מגיע לו קרדיט על קידום נושא שבילי האופניים בעיר, מה שמאפשר לרבים לוותר על אחזקת רכב למרות תחבורה ציבורית עלובה.

ראש עיר לא יכול לייצר תרבות, הוא יכול לייצר תשתיות, ואת זה הוא עשה.

זה שרוכבים עושים מה שבא להם זה שילוב של העדר תרבות ואפס אכיפה, וגם אכיפה היא לא אשמתו. אין לו כלים לבצע אותה. היא צריכה להתבצע ברמה מדינית.

 

עריכה אחרונה על ידי Be roo
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

שמע המצב פה לא טוב לרוכבי הכלים האלה שרוצים להישאר בתחום החוקי, זאת עובדה. אולי רק מי שלא יוצא מת"א מסוגל לרכב על קורקינט כחוק בלי להידרס.

בגלל זה מה שאמרו לך קודם, או שתתמודד עם הסיכונים ותישאר על הכביש כמו שהחוק אומר, או שתמצא פתרון אחר.

 

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 19 דקות, Be roo כתב:

חולדאי לא אשם שבארץ אין תרבות מוטורית וכבוד לאחר.

להפך, מגיע לו קרדיט על קידום נושא שבילי האופניים בעיר, מה שמאפשר לרבים לוותר על אחזקת רכב למרות תחבורה ציבורית עלובה.

ראש עיר לא יכול לייצר תרבות, הוא יכול לייצר תשתיות, ואת זה הוא עשה.

זה שרוכבים יכולים לעשות מה שבא להם זה שילוב של העדר תרבות ואפס אכיפה, וגם אכיפה היא לא אשמתו. אין לו כלים לבצע אותה. היא צריכה להתבצע ברמה מדינית.

 

חולדאי אשם כי הוא ביקש להפוך את ת"א ל"כמו אמסטרדם". ואם הוא לא יכול להשפיע על תרבות הרוכבים, הוא לא צריך לעודד רכיבה.

הוא אשם כי כדי לעמוד בחזון שלו הוא נירמל עבריינות (החוק, למשל, דורש מכל רוכב להיות על שביל אונכביש. חולדאי אישר לאופניים מכניים להיות על מדרכות).

הוא אשם כי הוא לא נתן לאינספור תלונות לעצור אותו ולהבין שהוא לא בכיוון (אפילו לא כששמע את זה ממני!), התעלמם מהנתונים, סירב לאמץ מגבלות על כלים שיתופיים שיש בחול, תמך בסלילת שבילים גרועים ועוד.

 

ומילא זה היה עובד ומצמצם מכוניןת וכו. אבל זה לא. סתכל על סקרי תחבורה. אחוז הנהגים סטטי עשור. מה יש? מעבר מאוטובוסים והליכה לרכיבה. וצניחה חופשית באחוז ההולכים - 20% מתושבי העיר הולכים פחות היום בגלל הפחד מרוכבים. שזה סותר, כמובן, את הקשקוש שהוא ולהבי מציגים בחזון התחבורה שלהם, שמתיימר לשים את הולכי הרגל בראש.

 

אז לפני 15 שנה תא היתה עיר עם כבישים מסוכנים ומדרכןת סבירות. והיום יש כבישים מסוכנים ומדרכות מסוכנות. כישלון.

עריכה אחרונה על ידי יבגניפ
  • אהבתי 2
תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

חולדאי לא כשלון, בטח לא בענין שבילי האופניים.

צמצום השימוש ברכב לא תלוי רק בו, הוא פועל בסביבה מדינית שמשפיעה ישירות על נושאי תחבורה בעיר הגדולה בארץ.

אתה מוזמן לדבר עם תושבי ערים אחרות בגוש דן, שבהן אין תשתית דומה לשבילי אופניים ולראות איך התושבים סובלים שם ורק מחכים לרגע בו יעברו לחלק התל אביבי של המסלול היומי לעבודה...

 

לפני 8 דקות, יבגניפ כתב:

(החוק, למשל, דורש מכל רוכב להיות על שביל אונכביש. חולדאי אישר לאופניים מכניים להיות על מדרכות).

לא מדוייק. אפשרו לאופניים מכניים לנסוע על מדרכות באיזורים מסויימים. בדיוק כמו החוק למשל לא דורש מילד בן 10 לרכב על הכביש. הנוהל של משטרת ישראל מאפשר לרוכבי אופנועים לנסוע בשוליים. לא חסרים מקרים בהם הוחלט לא לאכוף עבירה מסויימת בתנאים מסויימים, בנסיון לצמצם את הבעיה, כי הבינו שלא ניתן למנוע אותה לגמרי.

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 דקות, Be roo כתב:

חולדאי לא כשלון, בטח לא בענין שבילי האופניים.

צמצום השימוש ברכב לא תלוי רק בו, הוא פועל בסביבה מדינית שמשפיעה ישירות על נושאי תחבורה בעיר הגדולה בארץ.

אתה מוזמן לדבר עם תושבי ערים אחרות בגוש דן, שבהן אין תשתית דומה לשבילי אופניים ולראות איך התושבים סובלים שם ורק מחכים לרגע בו יעברו לחלק התל אביבי של המסלול היומי לעבודה...

 

 

חולדאי כישלון פנומנלי. לא בכל דבר, אבל בתחום הזה. זה מאוד חד כיווני. הוא הביא חזון. הוא נכשל בישום שלו ולקח את העיר אחורה. וזה עליו. 

 

כמו רוב הרוכבים, אתה מסתכל על זה דרך נק מבט צרה: פעם לא היו שבילי אןפניים. היום יש. טוב לי. אז חולדאי הצליח. מעל זה יש הנחות כאילו הרבה אןפניים זה פחות מכוניות. זה לא נכון פעמיים. פעם אחת כי דוגלגלי הוא חלק מהחזון. סתכל על רעיון היפוך הפירמידה. עיריית תל אביב מסבערה, כמו כל עיר מתקדמת, למה הולכי הרגל צריכים להיות בראשה. הם בראשה? לא. המספריפ ברורים 

 

פעם שניה כי אין שום נתונים תומכים להרגשה שלכם שהרבה דוגלגלי שןוה קצת מכוניות. פשוט אין. ואני כותב את זה כמי שעוקב באובססיביות אחרי זה, כי אני הולך 3 4 קמ ביום. ומרגיש נהדר איך חןלדאי, להבי ועוד כמה משמידים את העיר.

 

אני גר ברמת גן היום. אני מכיר מצויין את הבעיןת בה. וההבדל מאוד פשוט: ברמת גן המדרכה היא חניה למכוניות. בתא היא המשך טבעי של הכביש, שמשמש רוכבים. זהו. בשני המקרים אם אתה הולך ברגל, אתה מוזמן למות בשקט ולא להפריע לתנועה.

  • אהבתי 2
תודה יבגני. הרסת לי את באטמן לתמיד.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

כדי שאנשים ישתמשו בכלים האלה בבטחה צריך תשתית. תשתית = פחות חניות ברחוב.

מניח שחולדאי ניסה לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה, לא רצה לעצבן את בעלי הרכבים ורצה לעודד רכיבה וזה מה שיצא. 

מכוניות על המדרכה זה מטרד, אבל רוכבים על המדרכה זה כבר סכנה.

  • רעיון טוב! 1

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 52 דקות, Be roo כתב:

ואפס אכיפה

זה נכון מאד.

כי יש פה המון נוער (יותר נכון הם עדיין בשלב שלפני הנערות)

שרוכב על כלים שמגיעים למהירויות שלרכב אסור לנסוע

בהם בתוך העיר, והם נוסעים כמו מטורפים ועוד בלי קסדה.

וכלום. שום אכיפה.

ואני ראיתי איך זה קורה גם מול ניידות משטרה, ועוד כשהם בווילי.

כשאני ואשתי עושים הליכות בפארק בערב עם העגלה של התינוק,

חותכים אותנו כאלו ילדים עם הכלים האלו, וכמה פעמים הם פשוט היו צמודים

אלינו שכמעט הם התנגשו בנו או בעגלה של התינוק.

מפחיד.

 

לפני 7 דקות, SlowRide כתב:

פחות חניות ברחוב

את המקטע הזה הצרו משני נתיבים לכל כיוון לנתיב אחד,

כדי שיהיה מעין שדרה כזו להולכי רגל.

יש כמה שעות ביום שבגלל זה הכביש הזה פקוק מאד

וזה משליך גם עומסי תנועה על דרך השלום ועליית הנוער.

למען האמת יצא לי פעמים בודדות לראות אנשים על השדרה הזו, ביום ובערב.

image.thumb.png.e5408fb3a6847cbeb24f93fd584a02ac.png

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 30 דקות, יבגניפ כתב:

מעל זה יש הנחות כאילו הרבה אןפניים זה פחות מכוניות. זה לא נכון פעמיים

רגעעע, אני לא הבנתי למה זה לא נכון.

כי לא ירדו מכוניות מהכביש?

כי עברו מתח''צ לאופניים?

 

How'd you get so strong mcduck?

- By lifting money bags

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון
לפני 29 דקות, cohen motor 377 כתב:

כדי שיהיה מעין שדרה כזו להולכי רגל.

אתה מתכוון למפרדה הענקית באמצע הכביש עם הדשא והדקלים? באמת לא ברור מה עשו שם ולמה פשוט לא הגדילו את המדרכות הקיימות. למה שמישהו ילך שם, יש כמה דקלים מסכנים שבקושי עושים צל.

אומרים שהעתיד הוא אנרגיה סולארית, אז עברתי לסולר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 דקות, SlowRide כתב:

אתה מתכוון למפרדה הענקית באמצע הכביש עם הדשא והדקלים?

חיובי.

יש שם כל מני הצללות כאלו, אבל בכלל לא מושך ללכת שם.

זה קטע קצר מאד.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...