Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 764 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

לקחתי מאזדה 5 ישנה למכון בדיקה, ויצאתי עם דו"ח שעושה שחור בעיניים.

אשמח מאד אם יש כאן מי שיכול לכוון אותי קצת יותר, האם לרדת סופית מהאוטו, או שיש כאן אוסף בעיות פתירות, וכל מה שאצטרך הוא לעבור עם האוטו במוסך בדרך הביתה וליישר קו בכמה שקלים או אלפים.

אני רוצה לדעת אם יש טעם ללכת למוסך עם האוטו והתוצאות, לבקש חוו"ד/הצעת מחיר לתיקון, או שזה אוטו לפירוק.

האמת, יש לי ניסיון עם אוטו שקניתי אחרי דו"ח די מחמיר של מכון בדיקה, קניתי אותו בגלל שידעתי שהמכונים לא לוקחים שום סיכון, בגלל המחיר הנמוך ובגלל שהבודק אמר בעל פה מנוע-גיר-שלדה בסדר. הקניה ההיא התבררה כהצלחה גדולה. מצד שני, כאן הדו"ח יותר גרוע על פניו, והבודק גם בהסבר בעל פה לא הסביר פנים. מנגד, יכול להיות שהוא סתם היה עצבני (עובדתית זה מה שאכן היה).

אציין, שכאשר בדקתי בעצמי את הרכב הכל היה נראה לי בסדר, למעט 3 נקודות: הקוסמטיקה, נורת בדוק מנוע דולקת, ורעש מתחת לרגלי הנהג בשעת נסיעה, נשמע כמו בעיה במשולש או ציריה או משהו כזה. מעבר לזה, נוזל קירור, שמן, שמן גיר היה נראה בסדר גמור (במדיד, בפתח מילוי שמן מנוע היה נראה כן ריק), ובנסיעה העביר הילוכים בלי בעיות.

בדיקה מאזדה.pdf  image.thumb.png.b82581265aff377d40dfec5a3a525697.png

image.thumb.png.ac1060db416ae4f9fe6fc36ef3a40521.png

 

פורסם

המנוע גמור, השלדה לא נקיה, הגיר נוזל ומחליק, הצמיגים גמורים - תברח, ויפה שעה אחת קודם.

  • אהבתי 2
  • רעיון טוב! 2

וולוו XC40 T3 Momentum (נמכרה)

סקודה קודיאק 1.5 STYLE

טויוטה יאריס קרוס הברידית

פורסם

אם אתה מחפש לזרוק סתם כסף,

אתה יכול לזרוק אותו אצלי,

אני ישמח.

  • מבאס 1
  • רעיון טוב! 1
אל תגיד אין לי כוח, תגיד תן לי כוח! 
ואם התחלת ב"אין" תמשיך אין עוד מלבדו.
פורסם (נערך)
לפני 13 דקות, zvit כתב:

המנוע גמור, השלדה לא נקיה, הגיר נוזל ומחליק, הצמיגים גמורים - תברח, ויפה שעה אחת קודם.

מניח שאקבל את המלצתכם כמובן, בגלל המנוע, אבל תרשה לי בכל זאת להבין את החלקים האחרים:

אם הכיפוף האחורי הזה בשלדה הוא משמעותי, למה הוא מסווג תחת "ליקויים בעלי משמעות נמוכה"?

צמיגים גמורים זה לכאורה ליקוי לא רלוונטי, מדובר בצמיגי מישלן מסוף 21, והיה ברור לי עוד לפני המכון שאצטרך להחליף אותם בקרוב. בטח לא עומד בשורה אחת עם המנוע הגיר והשלדה.

גיר נוזל זו בעיה מצויה מאד במאזדה 5, כך אני מתרשם. האם זה כלשעצמו סיבה לפסול רכב?

 

ועוד שאלות סקרנות, האם זה סביר ששלוש שנים אחרי החלפת מנוע הוא ייראה כך?

ואיך האוטו עבר טסט לפני חודשיים?

 

שוב תודה על העצה. הלך הכסף של הבדיקה ושריפת השעות, אבל לא הכסף של האוטו עצמו.

עריכה אחרונה על ידי בודק עובדות
פורסם

חשוב שתציין ק"מ כשמתייעץ על תוצאות בדיקה. בכל מקרה זאת אחת הבדיקות הכי גרועות שראיתי.

מנוע וגיר גמורים ויש פגיעת שלדה ועוד עשרות מכלולים לא במצב תקין. לעשות יישור קו לרכב כזה כנראה שיעלה פי כמה על ערכו. 

  • רעיון טוב! 2

 

 

פורסם
לפני 7 שעות, בודק עובדות כתב:

אם הכיפוף האחורי הזה בשלדה הוא משמעותי, למה הוא מסווג תחת "ליקויים בעלי משמעות נמוכה"?

 

הוא לא משמעותי מהותית די משמעותי מסחרית.

 

לפני 7 שעות, בודק עובדות כתב:

צמיגים גמורים זה לכאורה ליקוי לא רלוונטי, מדובר בצמיגי מישלן מסוף 21, והיה ברור לי עוד לפני המכון שאצטרך להחליף אותם בקרוב. בטח לא עומד בשורה אחת עם המנוע הגיר והשלדה.

 

נכון, אבל זאת הוצאה משמעותית שצריך לקחת בחשבון בזמן הרכישה.

 

לפני 7 שעות, בודק עובדות כתב:

גיר נוזל זו בעיה מצויה מאד במאזדה 5, כך אני מתרשם. האם זה כלשעצמו סיבה לפסול רכב?

 

גיר לא צריך לנזול, נזילה כשלעצמה לא פוסלת את הרכב. במקרה הספציפי שלך מצוין בדו"ח שהגיר מחליק - כלומר צריך שיפוץ.

 

לפני 7 שעות, בודק עובדות כתב:

ועוד שאלות סקרנות, האם זה סביר ששלוש שנים אחרי החלפת מנוע הוא ייראה כך?

 

"החלפת מנוע" - שמו ברכב מנוע אחר, סביר להניח משומש מפירוק, ושמצבו היה כבר לא משהו כשהותקן, חוץ מזה להרוס מנוע לא צריך שלוש שנים - מספיק חמש דקות.

 

לפני 7 שעות, בודק עובדות כתב:

ואיך האוטו עבר טסט לפני חודשיים?

 

מעבר טסט אומר שמבחינה בטיחותית הרכב כשיר לנסוע בדרכים - זה לא אומר שום דבר על מצבו המכאני. שלא לדבר על זה שיש מנעד רחב של קומבינות בתחום.

  • אהבתי 1
  • מעניין 1

וולוו XC40 T3 Momentum (נמכרה)

סקודה קודיאק 1.5 STYLE

טויוטה יאריס קרוס הברידית

פורסם

סתם שאלה, למה לקחת רכב לבדיקה כשמנורת בדוק מנוע דולקת? 

 

כמו כן, כבר יצא לי לבדוק רכב שבאחד הצילינדרים הייתה גם קומפרסיה נמוכה מאוד. זה מאוד מורגש. הרכב לא סוחב ובעמידה מרגישים רעידות כאילו אתה נוהג בטרקטור. לא הרגשת משהו מזה? 

  • מעניין 1
פורסם
לפני כשעה, davemustaine87 כתב:

סתם שאלה, למה לקחת רכב לבדיקה כשמנורת בדוק מנוע דולקת? 

נורה נפוצה מאד, גם ברכבים חדשים למשעי, שעשויה להעיד גם על תקלות זניחות לחלוטין. לא כך?

 

לפני כשעה, davemustaine87 כתב:

כמו כן, כבר יצא לי לבדוק רכב שבאחד הצילינדרים הייתה גם קומפרסיה נמוכה מאוד. זה מאוד מורגש. הרכב לא סוחב ובעמידה מרגישים רעידות כאילו אתה נוהג בטרקטור. לא הרגשת משהו מזה? 

 

יכול להיות שהרעש/רעידה מהמשולש הסוו אותה.

 

אגב, הבודק אמר משהו על אטם פגום, מבין מכם שצילינדר עם קומפרסיה נמוכה זה מנוע שהגיע לסוף דרכו, ולא אטם שסיים את הקריירה.

  • חברי המעגל הראשון
פורסם
לפני שעתיים, בודק עובדות כתב:

נורה נפוצה מאד, גם ברכבים חדשים למשעי, שעשויה להעיד גם על תקלות זניחות לחלוטין. לא כך?

אם זו תקלה זניחה לחלוטין - מדוע בעל הרכב המוכר לא דאג לתקן אותה?  מעלה את החשש שבעל הרכב יודע שהיא לא זניחה.

ואם היא לא זניחה - למה שאתה בכלל תשלם על בדיקה של גרוטאה?

 

וזה לא קשור בכלל לעובדה האם זה רכב חדש או ישן.  זה רכב העומד למכירה.  אם בעל הרכב מודיע לך בצורה ברורה (מה יכול להיות יותר ברור מנורת תקלה דולקת?) שהוא לא טרח לתחזק את הרכב, זה צריך להדליק נורה אדומה אצלך.

  • אהבתי 2
פורסם

ואוו הרבה זמן לא ראיתי דוח בדיקה גרוע כלכך, וגם פע יש מצב שזה דוח ששובר שיאים שליליים.

רכב גמור, מנוע גמור בלי קומפרסיה באחד הצילינדרים, נראה שמעולם לא טופל כראוי גם אחרי שעבר החלפת מנוע. כיפוף בקצה שלדה אולי אולי לא משמעותי בטיחותית אבל בהצלחה לנסותלמכור אותו בעתיד, בטח בהתחשב בהיסטוריה המפוארת של הרכב הנ"ל.

אין פה שום צורך בישור קו לאחר קניה אלא בקניה של 2 גלונים פוליאור בגוון כחול ים ומברשת צבע, לצבוע ולזרוק לים...

 

  • רעיון טוב! 1
פורסם

זה רכב שצריך ללכת לפירוק לחלקים . כל רכב ישן יקבל בדיקה גרועה ,

אבל מנוע דופק ,בוצה ,רצועת מנוע שכנראה לא הוחלפה מעולם,מנורת מנוע דולקת - מעידים על תחזוקה לקוייה במקרה הטוב , ויש מצב אפילו ללא תחזוקה כלל!

  • רעיון טוב! 1
פורסם

זה בסדר, אני ירדתי מהאוטו אחרי שביקשתי מהמוסך שלי הצעת מחיר לתיקון הראשון, קרי החלפת מנוע, והיא עמדה על 7.5.

7,500 ש"ח כשלעצמם אולי מתקבלים על הדעת, אבל לא כסעיף הראשון ברשימה בלתי נגמרת.

 

תודה רבה לכולכם על ההכוונה.

הרוח שנושבת כאן לרוב מזלזלת בדוחות הבדיקה הללו ובהגזמותיהם, כנראה שהשאלה היא מה נשאר כשמפחיתים קצת, וזה במקרה הזה לא הרבה...

פורסם
Just now, בודק עובדות כתב:

זה בסדר, אני ירדתי מהאוטו אחרי שביקשתי מהמוסך שלי הצעת מחיר לתיקון הראשון, קרי החלפת מנוע, והיא עמדה על 7.5.

7,500 ש"ח כשלעצמם אולי מתקבלים על הדעת, אבל לא כסעיף הראשון ברשימה בלתי נגמרת.

 

תודה רבה לכולכם על ההכוונה.

הרוח שנושבת כאן לרוב מזלזלת בדוחות הבדיקה הללו ובהגזמותיהם, כנראה שהשאלה היא מה נשאר כשמפחיתים קצת, וזה במקרה הזה לא הרבה...

תשמור את המספר רכב, תבדוק בקארזון עוד כמה חודשים מה הסוחר עשה איתו. סקרנות

×
×
  • תוכן חדש...