Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מאמר: איך נפלו גיבורים - או איך התחדשתי ב- BYD SEAL כפולת מנועים


הלוחש למכוניות

פוסטים מומלצים

  • תגובות 173
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

  • ספונסר פורום
בתאריך 12.5.2024 בשעה 23:26, gorelshv כתב:

שמע, להגיד על טסלה שהיא פחות טכנולוגית מכל רכב אחר, בפרט רכב סיני זה.... די הזוי.

כמות ה r&d שהושקע ברכב הזה וביכולות הטכנולוגיות שלו - ב byd יגיעו לשם אולי עוד 15 שנה, וגם אז לא יסגרו את הפער.

דיברתי על טכנולוגיית המצבר בטסלה 3 פרפורמנס שהיא נחותה מטכנולוגיית המצבר מבוסס הפוספט של BYD - הבלייד.

גם זול יותר לייצור, גם מאפשר טעינות חוזרות ונשנות בטווח שבין 0-100% (אני אישית לא הייתי כלל יכול לחיות עם סוללה בטסלה שבה היצרן עצמו מבהיר שככל שאחרוג 

יותר מטעינות בטווח המותר שבין 20-80%, אקצר את חיי הסוללה), ואולי חשוב מכל - גם בטיחותי בהרבה במקרה של תאונה, כפי שמוכיח מבחן "חדירת המסמר",

המדמה מצב קיצון של תאונה שבה נפרצת מעטפת הסוללה ומנוקבת ע"י גוף מתכתי.

למעשה, זו המקבילה של התלקחות מיכל דלק ברכב רגיל - מה שכבר כמעט ולא קורה בימינו.

אז חלק מהטסלות אולי יודעות להתלקח כמו הפורד פינטו בזמנו, אבל בוודאי עדיף רכב עם מצבר שנותר כמעט אדיש במקרה קיצון של קצר חיצוני:

אינני אומר כאן שזה מה שיקרה חלילה לכל טסלה עם סוללת NMC וגם אין סטנדרט אחיד למבחן הנ"ל, אבל ידוע ומוכח שסוללה מבוססת פוספט היא יותר אדישה

לקצר ולכן בסיכוי נמוך יותר להתלקח.

לפני 18 שעות, motizkn כתב:

הדבר הכי מדהים והפיצר שאני הכי אוהב ברכב. זה רכב חשמלי, אין שום היגיון להשתמש בבלמים אם זה לא בלימת חירום. עובד מדהים, מאד אינטואיטיבי, מגדיל את הטווח, משפר את הבטיחות

אם יש משהו שהייתי רוצה בסיל בדיוק כמו בטסלה - זה זה! לקח לי בדיוק 5 דקות להתרגל לנהיגה בדוושה אחת, וחבל שבסיל לא מונגש בגירסה מלאה, אלא רק חלקית.

לפני 18 שעות, misterb כתב:

אני נוסע על טסלה Y RWD כבר שנה ומאד מרוצה, למרות שחששתי גם מכל עניין השליטה מהמסך - זה ממש עובד טוב ואחרי הסתגלות קצרה לא מתלוננים על זה יותר. מה שכן אם היו מורידים לי את המנופים כמו בהיילנד לא יודע כמה הייתי אוהב את זה. בתמרון חניה צפוף למשל לעשות רוורס/קדימה קטנים זה מאד נוח עם הידית, אם הייתי צריך להושיט יד למסך כל שניה זה היה מעצבן ממש. גם איתות מכפתור בהגה לא נשמע לי נוח אבל אולי זה עניין של הרגל.

 

לגבי החסרון של קארפליי/אנדרואיד אוטו - אני קניתי מתאם שנותן קארפליי מלא על המסך (בתוך הדפדפן), דורש 2 לחיצות בתחילת נסיעה להפעלה, ובכל זאת - לא משתמש בזה בכלל. אני מעדיף את הטלפון שיושב בזרוע ליד המסך כמסך ייעודי לוייז שתמיד שם, וכל שאר התפעול של הרכב במסך הראשי, למה לא לנצל עוד מסך שיש לי גם ככה ולהתחיל לעבור בין מסכים כל פעם שרוצה לראות תצוגה אחרת? 

 

הידיות ברכב זה תכנון גרוע לגמרי, לא סובל את זה, וכל מי שמנסה להכנס לטסלה פעם ראשונה מסתבך, אם היו נשלפות חשמלית זה היה עדיף כנראה.

 

לגבי החום מהגג - אני כן סובל מזה, יש לי כיסוי בד שאני שם בחודשי הקיץ ומוריד בחורף, פותר את הבעיה לגמרי.

 

הנוחות מצויינת וגם ההתנהגות מפתיעה לטובה בכבישי נהיגה, אין לי קרקושים ובעיות הרכבה, הכל מרגיש מוצק ואיכותי.

ה-Y מאד מרווחת נוחה ושימושית, עם תא מטען ענק ועם קיפול מושבים אפשר לעשות הובלות דירה. חבל שאין בתא מטען שום פתרונות עיגון כמו באוקטביה למשל.

 

ממה אני לא מרוצה? מהטווח, בפועל 250 קמ בנסיעות בתוך חיפה, אין בעיה עם זה כי יש מטען בבית. 

בבינעירוני אפשר לגרד 350 עם נהיגה מאד מודעת, בעיקר לא לעבור 110 קמש שזה מאד מגביל ומתיש, כבר ב-120-130 הטווח נחתך משמעותית וזה לא כיף.

מצד שני גם בדיעבד לא הייתי קונה LR רק בגלל זה, לא שווה לי להוסיף 40 אלף בשביל נסיעות ארוכות פעם ב שאפשר להתגבר על העניין עם 10 דקות במטען מהיר (סופרצ׳רג׳ר או אחר).

 

לגבי ה-BYD נראה שזה אחלה רכב בסה״כ, עדיין הייתי בוחר בטסלה בגלל הבשלות. רכב זה מוצר מורכב שלוקח זמן לכל חברה לשייף אותו ולהגיע לרמה טובה מבחינת איכות/באגים/פיצ׳רים וכו׳.

אכן הטסלה ותיקה יותר על הכביש, אך האם היית קורא להנדסת האנוש שלה בשלה יותר?

שוב - לשווק שינוי למען שינוי זה לא דבר חכם בעיני. הטסלה היתה יכולה להיות רכב מוצלח בהרבה אילו התיפעול לא היה מנסה להמציא את הגלגל מחדש, תרתי משמע.

ה-Y היתה כנראה הבחירה הבאה שלי, בגירסת פרפורמנס כמובן, אילו היה לי חשוב רכב פרקטי ונפחי יותר. במחיר שלה - אפילו לא העזתי ללכת לשם...

 

הסופרצ'רג'רים הם יתרון ענק של נגישות, אקסקלוסיביות ומהירות. הם גם נחוצים יותר כאשר אתה נוהג בטכנולוגיה שמדגישה את היתרון בחיי הסוללה בין 20-80% בלבד, ולא יכול לטעון חופשי ולהשתמש חופשי ב-100% מיכולות הסוללה... 

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1

 

933126724_WhatsAppImage2021-07-03at20_39_08.thumb.jpeg.64edf5191b8e50ab7f237a75a4828929.jpeg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 22 שעות, hans כתב:

כמו שאני אומר לאשתי - "את לא צריכה להשתמש בהיפרבולות כדי לנמק עמדה".

 

אין גבר בעולם שאמר כזה דבר לאישתו ולא קיבל מחבת יצוק לפנים...

  • מצחיק 7

www.car-pad.co.il - טיפים, חדשות, השקות, מבחנים, ועוד. על מכוניות. רק על מכוניות. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • גם הטסלות מודל 3 שמגיעות מסין, הן עם סוללות ליתיום פוספט בלי הגבלה על הטעינה.
  • אם אוטובוס משפריץ מים על החלון, האם אין לטסלה פונקציות של הפעלת מגבים אוטומטית שיש בכל רכב שעולה 100k פחות?
  • הפתרון לבעית הסטת המבט בטסלה, היא תצוגה עילית, יש פתרונות אפטר מרקט לזה.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 שעות, הלוחש למכוניות כתב:

אתן דוגמא קטנה מנהיגת חורף: אתה על כביש החוף, חולף באדישות בסביבות 100 קמ"ש על פני אוטובוס שנוסע בימין, ופתאום הוא עולה על קטע מוצף בכביש ומתיז על שמשת הרכב שלך כמות אדירה של מים. הוישרים שלך לא עובדים, כי באותו רגע לא יורד גשם. מה לדעתך יותר בטוח - להפעיל בשבריר שניה את מנוף הוישרים ולנקות במינימום זמן את השיטפון מהשמשה, או להתחיל להיזכר (תוך שאתה נוהגב-100 בעיוורון מוחלט) אם הוישרים מופעלים בכפתור העכבר השמאלי או הימני בהגה, לכיוון מעלה או מטה, שמאלה או ימינה???... עד שתחשוב-  תיכנס כבר ברכב שלפניך.... אלא אם הבלימה העצמית ללא LIDAR באמת תמנע זאת...

שמע, זה אחד התיאורים הכי מוגזמים שקראתי.

יצא לי להיתקל במצבים דומים והנה אני כאן כדי לכתוב על זה. לא נכנסתי באף אחד ולא קרה לי שום דבר. אין מה להיכנס לפאניקה.

זה אפילו יותר טוב כי לא צריך להוריד את הידיים מההגה. לוחץ עם האגודל על המקש הימני למעלה ותודה רבה.

לפני 13 דקות, bobi כתב:

אם אוטובוס משפריץ מים על החלון, האם אין לטסלה פונקציות של הפעלת מגבים אוטומטית שיש בכל רכב שעולה 100k פחות?

יש.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Mitsubishi Space Star Supreme

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

"... בחיי הסוללה בין 20-80% בלבד" 

לא מדויק בכלל, יש המלצה לשימוש יום-יומי להטעין את סוללת  NMC לאחוזים הנ"ל במידה וזה מספיק לנסיעה היומית, אבל עם יש לך צורך ב100% יומי זה גם אפשרי. בסוללות LFP יש דרישה להטעין ל-100% פעם בשבוע וזאת מבעיה שלLFP יש טווח מתחים מאוד קטן וקשה למחשב לחשב את ההספק שנשאר בסוללה.

בכל סוללה שלא תהיה, להשאיר אותה ב100% זה לא מומלץ, ז"א תטעין ל100% וצה לדרך.

העשה הגבלה למכוניות בנזין, אפשר להגיע לקו האדום, אבל לא מומלץ על בסיס תמידי.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 שעות, הלוחש למכוניות כתב:

מבין לחלוטין את הגישה השמרנית שלך.

הייתי מציין בהקשר הזה ש:

1. בגילי, כבר אין לי זמן לקנות בננות ירוקות... בטוח שבעוד 5 שנים כבר יהיו חשמליות סיניות עוד יותר מוכחות, אך אני רוצה להנות עוד היום, כשאני יכול, ולא כשאתקרב לשנתי ה-70... הזמן היחיד להנות מ-500+ סוסים הוא כל עוד הרפלקסים שלי עדיין עובדים, כלומר עכשיו...

2. ללא ספק - החשבון הסופי של עלות רכב מוגש רק אחרי מכירתו. אני רגיל כל חיי לנסוע ברכבים שמביאים לי מקסימום הנאה, ועם גישה כמו שלי, להנאה מותר שיהיה מחיר גבוה יותר מאשר לחיים עם רכב שבו הגישה הכלכלית היא החשובה ביותר.  למותר לציין, אלו הן העדפותי האישיות, ואינני מעלה על דעתי לנסות ולכפות אותן על לקוחותי. איש איש וטעמו עימו.

3. אל תשכח שבחרתי ב-BYD. זו ממש לא סינית עלומת-שם עם מעט ניסיון, אלא חברה פורצת דרך בתחום ההנעה החשמלית, עם למעלה מחצי מיליון עובדים (פי 3 מטסלה, לצורך השוואה) שמתוכם קרוב-100K מהנדסים. חתיכת כח בכל מה שנוגע ל-R&D בעולם שבו לחברות כמו טויוטה, VAG, MB או כל אחד אחר אין באמת יתרון טכנולוגי רב שנים כפי שהיה להן בתקופת האבן, נו, כשרכבים הונעו בעזרת בנזין... 

4. בסופו של יום - כן, לקחתי סיכון מחושב. לא, אני לא נביא. אבל ברגע שנזדמן לי לבדוק כל כך לעומק את איכות החומרים וההרכבה, כמו גם את התנהגות ונוחות הנסיעה (ואל תשכח שאני "מדלג" בין מכוניות כבר עשרות שנים, ולא רק למחייתי), הבנתי שזה הרכב הראשון ששווה לי להסתכן ולקנות במיטב כספי.

 

 

אין לי ספק שעשית שיעורי בית כמו שצריך ובחרת במוצר מצויין שמתאים לדרישות שלך ולמה שאתה באמת אוהב. מאוד מעריך גם את העובדה שאתה יודע מה הגבולות גזרה שלך (רפלקסים וכאלה :-) ) ומבין שצריך לנצל אותם עוד עכשיו.
BYD וטסלה הם מותגים חזקים וטובים, זה לא אני אמרתי זה עובדות בשטח. יש מי שמתחבר יותר יש מי שמתחבר פחות. פחות אהבתי את הגישה שפוסלת את המתחרים על הסף בגלל פיצ'ר שקיים או לא קיים, אבל זה עניין של טעם או התאמה.
תודה על השיתוף וכמובן תעדכן גם בהמשך איך זה לחיות עם הסיל...

 

איציק

  • אהבתי 1

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, bobi כתב:
  • גם הטסלות מודל 3 שמגיעות מסין, הן עם סוללות ליתיום פוספט בלי הגבלה על הטעינה.
  • אם אוטובוס משפריץ מים על החלון, האם אין לטסלה פונקציות של הפעלת מגבים אוטומטית שיש בכל רכב שעולה 100k פחות?
  • הפתרון לבעית הסטת המבט בטסלה, היא תצוגה עילית, יש פתרונות אפטר מרקט לזה.

 

תצוגה עילית היא אכן פתרון הולם למי שמאוד חשוב לו לראות את מהירות הנסיעה, היא קצת פחות אפקטיבית עבור מי שסתם רוצה לשנות את עוצמת הקירור למשל. ונכון שהבעיה הזו מאוד נפוצה וקיימת בחלק ניכר מכלי הרכב החדשים שנמכרים היום, אבל טסלה לקחו את זה לקצה וזה פשוט מסוכן. 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, viper83 כתב:

"... בחיי הסוללה בין 20-80% בלבד" 

לא מדויק בכלל, יש המלצה לשימוש יום-יומי להטעין את סוללת  NMC לאחוזים הנ"ל במידה וזה מספיק לנסיעה היומית, אבל עם יש לך צורך ב100% יומי זה גם אפשרי. בסוללות LFP יש דרישה להטעין ל-100% פעם בשבוע וזאת מבעיה שלLFP יש טווח מתחים מאוד קטן וקשה למחשב לחשב את ההספק שנשאר בסוללה.

בכל סוללה שלא תהיה, להשאיר אותה ב100% זה לא מומלץ, ז"א תטעין ל100% וצה לדרך.

העשה הגבלה למכוניות בנזין, אפשר להגיע לקו האדום, אבל לא מומלץ על בסיס תמידי.

 

חוות הדעת של אורי ושאר הכותבים הן סובייקטיביות ודי מנומקות, אצל אורי יותר מאחרים, לפחות בשרשור הזה.
אבל יש דבר משמעותי שיש לשים לב אליו. המטרה היא רכב ביצועים בתקציב נתון. טסלה חדשה היא מחוץ לתקציב מה ששולח אותך לבחון את המשומשות. כאשר בוחנים את המשומשות מגלים שיש 2 או 3 סוגי סוללות במשך הזמן וכולן שונות מהבלייד. 

הצורך להתנהג שונה עם רכב שמצויד ב nmc לרכב עם lpf לכשעצמו קצת מפריע , אם כי לכל דבר מתרגלים.

באשר לתרחיש הצפת החלון בנסיעה מהירה, זה אולי לא כל כך נורא למי שיש לו טסלה ומכיר את הכפתור הימני למי שלמשל נהג מזדמן בה, למשל אילו בן משפחה לוקח את הרכב לנסיעה ולא מכיר את כל רזי השליטה. אכן תרחיש קיצון אולי אבל לא דמיוני בכל צורה. סעו בחורף בכביש 5 ממערב למזרח, בכל יום נתון בחורף יש שלוליות ענק בהגעה לגשר קסם שבהן התרחיש קיים, מנסיון (אני בכלל עם רכב קצר, נמוך ושמרן 😉) .

  • אהבתי 1

למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) ושום דבר לא השתנה סביבי , עדיין רואה נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת בכל נסיעה . עכשיו גם הכל מתועד מלפנים ומאחור ואפשר לשחזר ולהתעצבן שוב ושוב :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • ספונסר פורום
לפני 4 שעות, dorsht כתב:

שמע, זה אחד התיאורים הכי מוגזמים שקראתי.

יצא לי להיתקל במצבים דומים והנה אני כאן כדי לכתוב על זה. לא נכנסתי באף אחד ולא קרה לי שום דבר. אין מה להיכנס לפאניקה.

זה אפילו יותר טוב כי לא צריך להוריד את הידיים מההגה. לוחץ עם האגודל על המקש הימני למעלה ותודה רבה.

תרשה לי להגיד לך ממרומי 44 שנות נהיגה ומיליון וחצי ק"מ - אין כאן גרם הגזמה בתיאור.

הכל תלוי נסיבות, וזו סתם דוגמא קטנה למה שיכול לקרות ללא מנוף פשוט שלא מחייב הסתגלות לשיטת נהיגה שונה שלא משפרת במאוםאת חוויית הנהיגה אלא רק משנה אותה. מיותר בעיני.

לפני שעה, רועי5 כתב:

אם אוטובוס משפריץ מים על החלון, האם אין לטסלה פונקציות של הפעלת מגבים אוטומטית שיש בכל רכב שעולה 100k פחות?

בטח שיש, מנסיוני מערכות חישני גשם אוטומטיות דהיום הן איטיות מאד לעומת תגובה אנושית.

לפני שעה, zaf כתב:

המטרה היא רכב ביצועים בתקציב נתון. טסלה חדשה היא מחוץ לתקציב מה ששולח אותך לבחון את המשומשות. כאשר בוחנים את המשומשות מגלים שיש 2 או 3 סוגי סוללות במשך הזמן וכולן שונות מהבלייד. 

הצורך להתנהג שונה עם רכב שמצויד ב nmc לרכב עם lpf לכשעצמו קצת מפריע , אם כי לכל דבר מתרגלים.

הכל נכון - זו חוות דעתי האישית כמובן, ועם כל ההבנה ברכבים זה עדיין מתאר רק את דעתי, ולא יותר.

בעיקר היה לי חשוב להעביר לחברים פה את התהליך המהיר שעבר עלי מיועץ מקצועי שמביט בעין ממש לא יפה על הסיניות החשמליות שהציפו את השוק, ופתאום מגלה תוך חודשים ספורים קפיצה כה נחשונית באיכות - שקונה אחת לעצמו...

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 2

 

933126724_WhatsAppImage2021-07-03at20_39_08.thumb.jpeg.64edf5191b8e50ab7f237a75a4828929.jpeg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • ספונסר פורום
לפני שעתיים, רועי5 כתב:

תצוגה עילית היא אכן פתרון הולם למי שמאוד חשוב לו לראות את מהירות הנסיעה, היא קצת פחות אפקטיבית עבור מי שסתם רוצה לשנות את עוצמת הקירור למשל. ונכון שהבעיה הזו מאוד נפוצה וקיימת בחלק ניכר מכלי הרכב החדשים שנמכרים היום, אבל טסלה לקחו את זה לקצה וזה פשוט מסוכן. 

אכן, עוד דוגמא לפעולה בנאלית שלא מתאפשרת אלא בכניסה למסך.

בסיל זה די דומה, אך בפקודה קולית אני משנה בקלות ומבלי להסיט מבט את הטמפרטורה ועוצמת המפוח.

 

933126724_WhatsAppImage2021-07-03at20_39_08.thumb.jpeg.64edf5191b8e50ab7f237a75a4828929.jpeg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, הלוחש למכוניות כתב:

תרשה לי להגיד לך ממרומי 44 שנות נהיגה ומיליון וחצי ק"מ - אין כאן גרם הגזמה בתיאור.

אמנם אין לי את הניסיון שלך, אבל אני לא נוהג יום או יומיים ואחרי מאות אלפי ק"מ, לדעתי התיאור מוגזם.

לפני שעה, הלוחש למכוניות כתב:

בסיל זה די דומה, אך בפקודה קולית אני משנה בקלות ומבלי להסיט מבט את הטמפרטורה ועוצמת המפוח.

גם בטסלה יש פקודות קוליות.  למה בטסלה זה מסוכן ובסיל שלך לא?

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Mitsubishi Space Star Supreme

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 שעות, dorsht כתב:

שמע, זה אחד התיאורים הכי מוגזמים שקראתי.

יצא לי להיתקל במצבים דומים והנה אני כאן כדי לכתוב על זה. לא נכנסתי באף אחד ולא קרה לי שום דבר. אין מה להיכנס לפאניקה.

זה אפילו יותר טוב כי לא צריך להוריד את הידיים מההגה. לוחץ עם האגודל על המקש הימני למעלה ותודה רבה

 

גם בתפעול קלאסי לא מורידים את היד מההגה אלא מותחים את האצבעות ומושכים את ידית המגבים אליך, משיכה קצרה מאד מפעילה רק את המגב ומשיכה ארוכה יותר מפעילה גם את המתזים.

 

 בשביל העניין האקדמי ומאחר ופותח השרשור הוא שהשווה את ה- byd לטסלה וכדי להתייחס לדברים בצורה יותר מעמיקה ומדוייקת, הסתכלתי גם במדריך המשתמש של טסלה לגבי תפעול מערכות שונות במודל 3 היילנד.

 

https://www.tesla.com/ownersmanual/model3/he_il/

 

בשורה התחתונה גם לאחר בדיקה מעמיקה יותר תפעול המערכות בהיילנד נראה לי "מתחכם" ו/או "מסורבל" ו/או פחות בטיחותי מצורת תפעול קלאסית. אבל אשמח לשמוע דעות אחרות, בשביל זה מנהלים דיון ענייני ובכל זאת מי שחיי עם הרכב יכול אולי להאיר את עיניי.

 

בתור אחד שעשה את המעבר מרכבים "רגילים" למודל 3 אשמח לשמוע בנפש חפיצה מה אתה חושב עניינית על ההערות שאני ואחרים רשמנו על המודל 3, על נושאי תפעול וחוסרים שונים ברכב וכו' בהתייחס לחיים השוטפים עם הרכב?

 

להלן כמה מערכות מרכזיות ממדריך המשתמש של טסלה:

 

מגבים:

 

יש לחצן מגע ייעודי על ההגה. ממדריך ההפעלה של טסלה: "

  • לחצו על כפתור המגבים כדי לנגב את השמשה הקדמית. אם המגב כבר פועל בהגדרת מגב ואינו מוגדר לאוטומטי, לחיצה על כפתור המגב מפעילה את המהירויות השונות במחזורים. מחזור מהירויות מגב: I > II > III > IIII > III > II > I.
  • לחצו לחיצה ממושכת על כפתור המגבים כדי להתיז נוזל ניקוי שמשות על השמשה הקדמית. לאחר שחרור הכפתור, המגבים יבצעו עוד שני ניגובים ואז, בהתאם לרכב ולתנאים הסביבתיים, ניגוב שלישי לאחר כמה שניות. באפשרותכם ללחוץ ולהחזיק את כפתור המגבים כדי לאפשר התזה רציפה של נוזל ניקוי שמשות—המגבים יבצעו את הניגוב לאחר שתרפו מהלחיצה"

 

כלומר להבנתי אם נניח לחצת שתי לחיצות על הכפתור והגעת למצב 2 ונניח שאתה רוצה לחזור למצב 1, אתה צריך ללחוץ 5 לחיצות כדי לחזור אליו. אם הבנתי נכון אז זה מסורבל.

 

 ברכב רגיל אתה מעלה את מוט המגבים למצב 2 ופשוט מוריד אותו חזרה למצב 1.

 

מהמדריך של טסלה:

"תוכלו גם לגשת להגדרות המגב בנגיעה בפקדים > מגבים.

בכל לחיצה על כפתור המגבים על ההגה, תפריט המגבים יוצג במסך המגע ויאפשר לכם לכוונן את הגדרות המגבים. גללו מעלה או מטה את כפתור הגלילה השמאלי בהגה כדי לבחור בהגדרה הרצויה."

 

יש כאמור אפשרות תפעול גם באמצעות מסך המגע= מסך המולטימדיה הנמצא במרכז הרכב. הדבר דורש כמובן הסטת מבט והורדת היד מההגה לעומת תפעול מוט מגבים בצורה עיוורת. נראה לי מסורבל ופחות בטיחותי.

 

תפעול המתזים

 

כאמור תפעול מתזים  דורש לחיצה ממושכת על הכפתור בהגה עם האגודל

 

בתפעול קלאסי אתה מושך כאמור מוט באמצעות האצבעות והמתזים פועלים מייד.

 

אני באופן אישי אוהב להפעיל את המתזים בהפעלה קצרה בדיוק לפני המגב, פעם אחת מצד ימין של המגב ופעם שניה בצד שמאל שלו בדרכו בחזרה וכך הלאה. בטסלה זה לא ניתן לביצוע להבנתי עקב ההשהייה הנ"ל.

 

נראה לי פחות נוח ופחות מדוייק. מעבר לכך הפעלה באמצעות לחיצה של האגודל לרבות לחיצה ממושכת כדי להפעיל את המתזים נראית לי לא טבעית, לא נוחה ולא ארגונומית לעומת משיכת מוט מגבים.

 

 

תפעול אורות קדמיים:

 

מהמדריך של טסלה:

 

ניתן לגשת לתפריט תאורה מקוצר תוך כדי נסיעה על-ידי נגיעה בלחצן אורות הדרך ב-הגה. תפריט תאורה יוצג במסך המגע ויספק גישה מהירה לשליטה בפנסי החזית.

 

שוב תפעול דרך המסך במקום מוט אורות בצורה עיוורת, מסורבל ופחות בטיחותי לדעתי.

 

הפעלת אורות גבוהים:

 

מהמדריך של טסלה באנגלית (בעברית התרגום לא מדוייק):

 

High Beam Headlights

Use the high beam headlight button on the left side of the steering wheel to control the headlights:

  • Press and quickly release to flash high beam headlights.
  • Press and hold to turn on high beam headlights - touchscreen displays a brief timer and you must hold for the duration of the timer to latch the high beam headlights to the on position. When headlights are on, press the button a second time to turn them off.

כלמור כדי להבהב אור גבוה צריך ללחוץ לחיצה מהירה על כפתור ייעודי בהגה בצד שמאל. נניח שזה איכשהו משתווה ברמת התפעול למשיכה מהירה של מוט האורות אליך בהבהוב אחד, אבל בהפעלה של מספר הבהובים נראה לי נוח יותר וארגונומי יותר משיכה מהירה של מוט האורות.

 

מראות:

 

מהמדריך של טסלה:

 

"כוונו את המראות החיצוניות על ידי נגיעה ב-פקדים > מראות. לחצו על לחצן הגלילה השמאלי על גבי ה-הגה כדי לבחור האם ברצונכם לכוונן את מראה שמאל או ימין. לאחר מכן, השתמשו בכפתור הגלילה השמאלי כדי לכוונן את המראה למצב הרצוי:

  • כדי להזיז את המראה מעלה או מטה, גללו את כפתור הגלילה השמאלי מעלה או מטה.
  • כדי להזיז את המראה פנימה או החוצה, לחצו על כפתור הגלילה השמאלי שמאלה או ימינה."

כאמור בטסלה כדי לתפעל את המראות צריך לעשות זאת בהתחלה דרך מסך המולטימדיה, ללחוץ בו על כפתור "פקדים" ולאחר מכן על כפתור "מראות" במסך ואז לכוון את המראות באמצעות לחיצה על הכפתור השמאלי בהגה."

 

בתפעול קלאסי יש מוט קטן על דלת הנהג שמאפשר תפעול עיוור.

 

שוב נראה מסורבל ופחות בטיחותי לעשות זאת בזמן נהיגה.

 

העברת הילוכים:

מהמדריך של טסלה:

 

"בעת לחיצה על דוושת הבלם כאשר הרכב במצב חניה, תוצג רצועת מצב נהיגה בצד אחד של מסך המגע. השתמשו ברצועת מצב הנהיגה כדי להחליף הילוך ב-Model 3: החליקו מעלה לנסיעה לפנים, החליקו מטה לנסיעה לאחור או הקישו על P לחניה או N למצב ניטרלי. החליקו מקצה מסך המגע אל עבר הנוסע, כדי להציג את רצועת מצב נהיגה."

 

ההפעלה מבוצעת בחלק השמאלי של מסך המולטימדיה. יש ביקורות ברשת על הפעלת הסלייד במסך המולטימדיה בתמרוני חניה ועל כך שההילוך לא משתלב בפועל.

 

שוב נראה לי פחות נוח לעומת מוט הילוכים קלאסי....

 

 

עריכה אחרונה על ידי green
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עד היום לא נהגתי בשום רכב חשמלי. אבל מתוך הפורום אני למד שברכבים המתוחכמים והמתחכמים האלה צריך ללמוד ״שפה״ חדשה של פקודות. אז נניח שאפשר להבין בהדרכה הראשונית עם מסירת הרכב, (לא נראה לי, זה המון חומר), אבל מה עם שוכר רכב שזורקים לו מפתח ושולחים אותו להתמודד עם אוטוסטרדה בארץ זרה?

 

את דעתי על שיטת הפיקוד במסכים אפשר למצוא בשרשור הקקטוס הראשון מ-2015. וזה אחרי למעלה מ-25 שנות שימוש ב-soft keys ולמעלה מ-20 שנות שימוש במסכי מגע, עוד על CRT (בינתיים נצברו עוד 9). אם צריך להוסיף גם לימוד סט פקודות קוליות, ואיך להגות אותן כדי שהמחשב יפענח אותן נכון, זו מטלה נוספת. ניסיוני בפקודות קוליות בטלפונים הוא שמדובר בקצת הימור.

  • אהבתי 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...