Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

כלמוביל מרחיבים את ההיצע החשמלי עם SMART #1


PriceDevil

פוסטים מומלצים

כחובב הוט-האצ'  אי אפשר שלא להסתכל על הבראבוס עם נתוני הספק ותאוצה מרהיבים ומחיר בטווח הרלוונטי.

 

כל זה נחמד עד שאתה נוחת למציאות של כמעט 2 טון... וכנראה תחושת ניתוק "מודרנית" של הנהג... 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 5.12.2023 בשעה 12:36, Uri-G כתב:

זה נכון במספרים , אבל לא פרקטי במציאות. במציאות, לסיל וליונדאי תאי מטען של 400 ליטר , שזה קטן  בהרבה אפילו מכל סדאן קומפקטית שנמכרת היום (לעומת מעל ל 550 ליטר בטסלה רק מאחורה ועוד 88 מקדימה), ולכולן מרווח ראש מצומצם מאחורה, בגלל העיצוב,  למרות שלרגליים יש מקום, אז עדיין הם נישארות לא נוחות למבוגרים מאחורה. האקספנג כבר יותר נורמלית עם תא מטען בגודל של 440 ליטר בדומה למזדה 3, אבל עדיין רחוק מטסלה וממשפחתיות גדולות אחרות. הפרקטיות שלהם כמשפחתיות גדולות היא מאוד נמוכה אם בכלל.

 

דבר דומה היה כשהגיעה הפאנקי קאט וכולם הגדירו אותה כמשפחתית(בעיקר בתקשורת) בגלל המספרים של הגודל החיצוני למרות שתא המטען שלה קטן מקיה פיקנטו. הציבור לא אכל את זה ובצדק.

 

אני מדבר על רמת מחירים לפי סגמנטים, מחירים שאינם תלויים בנפח תא מטען, מרווח ראש ומרווח בכלל.

 

כמובן שכל לקוח יעשה את החשבון שלו אם המעבר לרכב ספיציפי בסגמנט גבוה יותר נותן לו תמורה עודפת על רכב בסגמנט נמוך יותר.

 

מעבר לסגמנט לפי גודל הרכב יש גם סגמנט לפי רמת "הפאר", סגמנט עממי, פרימיום פאר וכו' שמשפיע על המחיר, ולעיתים מורכב להחליט איזה רכב שייך לאיזה סגמנט ולמה, האם בגלל עיצוב הרכב, ייחודיות הרכב, תכונות הרכב, אבזור הרכב, איכות הרכב, המחיר של הרכב או האם בגלל הסמל וכו'

 

אני יוצא מנקודת הנחה שכל הרכבים הללו שייכים לקטגוריית סמי פרימיום ולכן אין השפעה נוספת על המחיר מעבר לסגמנט הגודל שלהם.

 

בהקשר זה: את טסלה מודל 3 שייכו בעבר לסגמנט פרימיום סדאן ואולם לאור הורדת המחיר שלה נראה שהיא עברה לסגמנט הסמי פרימיום, אקספנג p7 נראה שממצבת את עצמה כסמי פרימיום ומבחינת המראה התכונות שלה וכו' היא בהחלט משתייכת לשם אם לא למעלה מכך, לגבי יונדאי איוניק 6, יונדאי הוא מותג עממי לחלוטין אבל מבחינת מראה הרכב וייחודו של הדגם הספיציפי הוא מתאים לקטגוריית הסמי פרימיום (אם אפשרי בכלל לנתק דגם ספיציפי מהסגמנט הכללי של היצרן) לגבי ה- byd סיל, בדומה ליונדאי byd הוא מותג עממי ואולם הדגם הספיציפי הוא גם בעל ניחוחות פרימיום מסויימים למרות שלדעתי פחות מהאיוניק 6.

 

אם נחזור לסגמנט הגודל של רכבי סדאן משפחתיים גדולים/ רכבי מנהלים כדוגמת ה- p7 וכו', אני שמתי שהרבה גברים מבוגרים קונים אותם ונוהגים בהם לבדם וכמובן שלנהג בודד נפחים ומרווחים לא רלבנטיים אלא השיקולים הם אחרים וקשורים יותר לסגמנט "הפאר". אבא שלי שייך לקבוצה הזאת, לא יעזור כמה אני משכנע אותו לקנות ג'יפון קטן הוא לא רוצה.

עריכה אחרונה על ידי green
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...
בתאריך 23.11.2023 בשעה 12:06, PriceDevil כתב:

Smart #1 Pro Plus מחיר 199900 ש"ח הנעה אחורית

Smart #1 Premium מחיר 219900 ש"ח הנעה אחורית

Smart #1 Edition מחיר 224900 ש"ח הנעה אחורית

Smart #1 Brabus מחיר 239900 ש"ח הנעה כפולה

 

המחירים בפועל נמוכים יותר ("מחירון השקה"):

Smart #1 Pro Plus מחיר 174900 ש"ח הנעה אחורית

Smart #1 Premium מחיר 189900 ש"ח הנעה אחורית

Smart #1 Brabus מחיר 209900 ש"ח הנעה כפולה

 

על המחירים הללו יש הנחת השקה נוספת של 5000 ש"ח.

  • אהבתי 3
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 1.12.2023 בשעה 13:30, yoav911gt2 כתב:

יצא לי לראות אחת אדומה, לא נראית טוב במציאות. 

 

לטעמך. יצא לי לראות אחת אפורה והיא נראית מעולה, לטעמי. מה תרומת ההערות האלה מצד שנינו לשרשור או למי שמתלבט אם לרכוש אחת?

 

בתאריך 3.12.2023 בשעה 12:23, Casper כתב:

חייבים להשוות תפוחים לתפוחים ואם נרחיב את השוואות המחירים לא נסיים עם זה.

 

מסכים, האובססיה הישראלית למספרים (או 'איזה יבואן דופק אותי פחות') מעוותת את תהליך קבלת ההחלטות שלהם. כל הביקורות על הסמארטים החדשים מסכמות שמדובר במרצדס לייט, וזו אמורה להיות אמת המידה, לא להשוות אותם ליצרן הסיני התורן שעד לפני חודשיים איש לא שמע עליו.

 

למרבה המזל, מומחי השיווק והמכירות שכותבים פה הם בד"כ לא אותם אנשים שקונים את המוצרים, כך שהצלחתו או כשלונו של המותג תיקבע בשטח. אישית, הייתי מודאג יותר מהשאלה מי יטפל במכוניות המתוחכמות האלה אח"כ, אך ברור לי שזה הדבר האחרון על האג'נדה של הקונה הממוצע.

 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רציתי לעשות הזמנה למודל 3 היילנד ונתקלתי בסמארט ברבוס, על פניו עסקה טובה יותר באותו כסף.

לצערי על הרכבים שהקוצו נמכרו ונכנסתי לרשימת המתנה.

מה דעתכם ? שווה להמתין או שהמודל 3 היא עסקה יותר כדאית?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

השאלה, מה אתה מחפש?

 

הסמארט ברבוס היא לא גרסת ספורט של הסמארט, רק יותר חזקה. עדיין תקבל התנהגות של ג'יפון, ויעילות אנרגטית של ג'יפון כלומר הטווח יהיה נמוך ככל שתנהג יותר מהר.

 

לעומת זאת תקבל רכב יותר מיוחד ופחות נפוץ מהטסלה ותאוצות מטורפות (יש בפורום שיגידו לך שזה מיותר, אני טוען שזה חוויה גם אחרי שמתרגלים). אם יש ילדים אז גם למבנה הג'יפון ייתן יתרונות של קשירת ילדים. מבנה ההאטצ'בק ייתן יתרון בהכנסה והוצאת ציוד, אבל מדובר על תא מטען הרבה יותר קטן ממה שתוכל להכניס בטסלה.

 

החסרונות הגדולים של הברבוס מול הטסלה הם שימושיים. פערי הטווח הרשמיים הם מעל 100 קמ והם יגדלו סביר להניח במהירויות גבוהות בגלל יתרון אווירודנמיות עדיפה לטסלה, שתוסיף על זה גם את רשת הסופרצ'רג'רים שלה.

מעבר לכך, לטסלה התנהגות כביש טובה יותר לפי מבחנים, שתהלום יותר את הביצועים ותהיה מהנה יותר לנהיגה. עלויות התחזוקה בטסלה ללא טיפולים מומצאים, איתוראנים וסביר להניח שגם הביטוח יותר זול, לזה גם תוסיף עלויות סופרצ'רג'רים כמעט בחצי מחיר ולפי הטווח של הברבוס תצטרך  הרבה להטעין בחוץ כי הטווח גבולי לשימוש ארוך טווח(גם מדובר על סוללת nmc שלא מומלץ לטעון ל100% על בסיס קבוע ודגנרציה גבוהה יותר). אני לא בטוח שבהפרשים האלה לא עדיף כבר לקנות טסלה lr, שתהנה משתי העולמות עם הרבה יותר טווח. 

 

לסיכום:

כרכב שני כיפי ומיוחד למשפחה/רווק/זוג צעיר, לאו דווקא כזה שמחפש כביש מפותל, ברבוס.

כרכב ראשון למשפחה שאיתו נוסעים לכל הטיולים, טסלה. 

 

עריכה אחרונה על ידי Uri-G
  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז בחנתי את הסמארט בסוכנות.

 

שורה תחתונה- מיני קאנטרימן מקוצרת מעלי אקספרס 😀

 

עיצוב חיצוני אני משאיר לשיפוטו של כל אחד, אני לא לגמרי החלטתי אבל מסוגל לחיות איתו, אם הזכרתי את המיני אז העיצוב שלה טוב יותר לדעתי.

 

בפנים יש "עושר" של צבעים ומרקמים ומגוון חומרים ברמה איכות מעורבת, לעומת השחור הקונבנציונלי שאנו מכירים מהמערב, אבל כולל משטחים נרחבים מדי של פלסטיק כסוף ונוקשה החל מהקונסולה המרכזית ובכל החלק הקדמי של הדשבורד, דיפון דלתות מעורב ולא משכנע מדי, ריפוד כסאות מעור סינטטי כמיטב המסורת הסינית וטסלה (אני מזכיר את טסלה בגלל ההתלבטות של החבר למעלה) וללא איוורור מה שמבטיח סאונה בקיץ (לא שמעו בסין על מושבי בד?)

 

איכות ההרכבה נראית בסדר למעט כך שכפתור כיוון גובה המושב החשמלי יצא ממקומו 😳 כשכיוונתי את המושב ונאלצתי כמו פושע במנוסה לחבר אותו בבהילות בחזרה בלי שנציג המכירות יראה על מנת שלא יאשימו אותי בגרימת נזק, החיבור חלש מאד כמו חלק לגו, דבר שלא נסך בטחון באיכות ההרכבה והתכנון הכללי.

 

הקונסולה המרכזית גבוהה ומאסיבית והפריעה לי לרגל ימין למרות דיפון שיש באזור הברך, דבר שפסל בשבילי את הרכב כבר מסיבה זאת.

 

בהקשר זה אני מעדיף את הסידור שיש באחיות זיקר x ובוולוו ex30 שבהן אין בכלל קונסולה מרכזית (בדומה ליונדאי איוניק 5) ואין שום הפרעה לרגל ימין.

 

המרווח הפנימי בסך הכל צנוע ומתאים לגודל הרכב, ציפיתי למרווח משפחתי לפי סרטונים ברשת והתבדיתי. מרווח הראש טוב מאד, אבל כמיטב המסורת של הרכבים החשמליים מהדור הנוכחי, ריצפת הרכב מוגבהת בגלל הסוללה שנמצאת מתחת, המושבים קרובים לריצפה ואין מקום לכפות הרגליים ליושבי המושב האחורי מתחת המושבים הקדמיים ומרווח הברכיים צנוע. תא המטען קטן.

 

מערכת המולטימדיה מרהיבה בגרפיקה שלה וכאן מרגישים התקדמות לעומת רכבים אחרים במחיר הזה (מהמעט שניסיתי), יש גם תפעול קולי והרכב מאובזר מכאן ועד הודעה חדשה לרבות כיסוי גג חשמלי שאין לאחיות שלה זיקר וולוו ולצורך הענין גם טסלה.

 

דגם הבסיס פרוס פלוס ב- 170 אלף לא רלבנטי לאור קצב הטעינה האיטי (הם לא אומרים או כותבים שזה חד פאזי ואולם ניתן להבין זאת לפי קצב הטעינה 7.4 קילואט דבר שאומר שצריך להקצות 32 אמפר מפאזה אחת בבית כדי להגיע גם לקצב הטעינה הזה, דבר שלא קיים בהרבה בתים). בדגם הפרו פלוס יש גם מנוע חשמלי אחר ופחות יעיל מדגם הפרימיום ולכן טווח הנסיעה קצר יותר קצת (420 ק"מ לעומת 440 ק"מ). דגם הפרימיום כבר עולה 185 אלף ואין בו תוספות אבזור מהותיות לדעתי שמצדיקות את הפרש המחיר, דבר שהופך את דגם הבראבוס ב- 205 אלף ₪ לאטרקטיבי מאד, מלבד טווח נסיעה צנוע (400 ק"מ בלבד על הנייר).

 

בסך הכל התחושה שנשארה לי היא של רכב חשמלי בסגנון סיני אבל משודרג וייחודי, לשימושים לא כרכב משפחתי ראשי מדובר בהצעה אטרקטיבית כרגע וטוב שיש מבחר נוסף של רכבים מקטגוריות נוספות.

 

למי שלא איכפת לנסוע ברכב סדאן (לי איכפת) האקספנג p7 נותנת הצעת ערך טובה יותר משמעותית בפרמטרים של טווח הנסיעה 570 ק"מ בדגם הטווח הארוך ובתקופת האחריות (7 שנים לעומת 3 שנים בסמארט) ומתחילה ב- 200 אלף ₪ כידוע.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי green
  • אהבתי 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האקספנג אכן היא קניה מעולה למחירה. טווח מרשים, אחריות ארוכה, עיצוב ואיבזור מרשימים ויוקרתיים, מגרעתה היחידה מיתוג. הקאונטרימן של מיני אינה בת תחרות לסמארט בשל מחיר מופרך של הראשונה. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 10 שעות, mico101 כתב:

רציתי לעשות הזמנה למודל 3 היילנד ונתקלתי בסמארט ברבוס, על פניו עסקה טובה יותר באותו כסף.

לצערי על הרכבים שהקוצו נמכרו ונכנסתי לרשימת המתנה.

מה דעתכם ? שווה להמתין או שהמודל 3 היא עסקה יותר כדאית?

האם יש מחוייבות שהבראבוס לממתינים תהיה באותו מחיר?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ניסוי מחשבתי, למה לדעתי האקספנג היא לא רלוונטית לדעתי כרכב חשמלי ועדיפה טסלה 3, בעוד לסמארט 1 יש יותר מקום להיות אופציה טובה, לפחות כרכב שני.

 

לצורך הניסוי, אני אתעלם לרגע מהעובדות הבאות:

1. לאקספנג תא מטען של 440 ליטר שאליו צריכים להכניס גם כבל טעינה וערכת פנצ'רים שמשאירות אותו כרכב עם תא מטען של משפחתית קומפקטית  מינוס לעומת תאי מטען בנפח כולל של מעל 650 ליטר בטסלה שהופך את נפח התאים לגודל של משפחתית גדולה +.

2. יבואן שכבר הוכיח בעבר שהוא מסתיר ריקולים ובעיות מערכתיות מהלקוחות בתוספת לרכב סיני לא נפוץ מחברה קטנה שיהיה קשה לדעת אם יש כאלה.

3. רשת סופרצ'רג'רים שמוסיפה הרבה אפשרויות טעינה נוחות,אמינות וזולות יותר.

4. טיפולים יקרים (אלפי שקלים בשנים בודדות לפי המחירון של קרסו), שיגזלו זמן וכסף וידרוש תוספות כמו איתורן וחיות אחרות.

 

אני מתייחס כרגע ספציפית לרכב ולתמחור שאין ספק מצויין לאקספנג בארץ.הטווח גדול יותר אבל לא במידה שמשנה שימושיות, במחיר ההתחלתי שלה האקספנג זולה מהטסלה וגדולה יותר מבפנים, אבל חסרה אבזור שחלקו בעיניי קריטי, כמו מושבים מאווררים, אבל יש עוד והייתי מוסיף את 5 אלף שח עליהם בשביל לקבל בטסלה. אפשר יהיה לשדרג לרמה הבאה, אבל אז האקספנג יקרה ב 15 אלף שח וכבר המחיר שלה מתקרב לגרסת ה lr של טסלה בהנתן התוספות שנדרשות שכבר נותנת יותר בהרבה תחומים, מהנעה כפולה לביצועים וטווח.

 

מצד שני, כן הייתי רואה בסמארט אופציה טובה כרכב שני במשפחה. הוא מאובזר מצויין  וקצר משמעותית מהטסלה (האקספנג ארוכה אפילו יותר מהטסלה) שנותן נוחות לשימוש בעיר ובמרכב האטצ'בק שנותן נוחות בהטענה של ציוד.

 

מה שכן הייתי  מוותר על גרסת הברבוס והולך על גרסת הפרימיום. הברבוס מוסיף המון כח, אבל לפי הבקורות ומבחן האייל הרכב לא ממש בנוי לזה.

עריכה אחרונה על ידי Uri-G
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי, זה אוטו שנמכר במחיר טוב . הוא מגיע ממותג מוכר, שיקל על החדירה שלו לשוק. הדגם הבסיסי באמת לא אטרקטיבי בגלל הטעינה האיטית מידי. גרסת הברבוס באמת מאוד מהירה. אבל לא ספורטיבית. בשביל להגיע לרמת ביצועים דומה צריך להוסיף לפחות עוד 40,000 שקל לסרס 5. הטסלה או אקפנד כבר עולות 60,000 שקל יותר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 שעות, מיץ פטל כתב:

האם יש מחוייבות שהבראבוס לממתינים תהיה באותו מחיר?

אין התחייבות כזאת, אך סוכן המכירות ברגע שאמרתי לו שאני מודאג מעליית המחירים הוא אמר לי ״הכל טוב״ 😉

 

לפני 17 שעות, Uri-G כתב:

השאלה, מה אתה מחפש?

 

הסמארט ברבוס היא לא גרסת ספורט של הסמארט, רק יותר חזקה. עדיין תקבל התנהגות של ג'יפון, ויעילות אנרגטית של ג'יפון כלומר הטווח יהיה נמוך ככל שתנהג יותר מהר.

 

לעומת זאת תקבל רכב יותר מיוחד ופחות נפוץ מהטסלה ותאוצות מטורפות (יש בפורום שיגידו לך שזה מיותר, אני טוען שזה חוויה גם אחרי שמתרגלים). אם יש ילדים אז גם למבנה הג'יפון ייתן יתרונות של קשירת ילדים. מבנה ההאטצ'בק ייתן יתרון בהכנסה והוצאת ציוד, אבל מדובר על תא מטען הרבה יותר קטן ממה שתוכל להכניס בטסלה.

 

החסרונות הגדולים של הברבוס מול הטסלה הם שימושיים. פערי הטווח הרשמיים הם מעל 100 קמ והם יגדלו סביר להניח במהירויות גבוהות בגלל יתרון אווירודנמיות עדיפה לטסלה, שתוסיף על זה גם את רשת הסופרצ'רג'רים שלה.

מעבר לכך, לטסלה התנהגות כביש טובה יותר לפי מבחנים, שתהלום יותר את הביצועים ותהיה מהנה יותר לנהיגה. עלויות התחזוקה בטסלה ללא טיפולים מומצאים, איתוראנים וסביר להניח שגם הביטוח יותר זול, לזה גם תוסיף עלויות סופרצ'רג'רים כמעט בחצי מחיר ולפי הטווח של הברבוס תצטרך  הרבה להטעין בחוץ כי הטווח גבולי לשימוש ארוך טווח(גם מדובר על סוללת nmc שלא מומלץ לטעון ל100% על בסיס קבוע ודגנרציה גבוהה יותר). אני לא בטוח שבהפרשים האלה לא עדיף כבר לקנות טסלה lr, שתהנה משתי העולמות עם הרבה יותר טווח. 

 

לסיכום:

כרכב שני כיפי ומיוחד למשפחה/רווק/זוג צעיר, לאו דווקא כזה שמחפש כביש מפותל, ברבוס.

כרכב ראשון למשפחה שאיתו נוסעים לכל הטיולים, טסלה. 

 

 בקיצור, לדעתך לרווק כזה שכן מחפש את ההנע(א)ה הכפולה והכוח ושפע אבזור, אופציה ראויה ?

 

לפני 6 שעות, Uri-G כתב:

ניסוי מחשבתי, למה לדעתי האקספנג היא לא רלוונטית לדעתי כרכב חשמלי ועדיפה טסלה 3, בעוד לסמארט 1 יש יותר מקום להיות אופציה טובה, לפחות כרכב שני.

 

לצורך הניסוי, אני אתעלם לרגע מהעובדות הבאות:

1. לאקספנג תא מטען של 440 ליטר שאליו צריכים להכניס גם כבל טעינה וערכת פנצ'רים שמשאירות אותו כרכב עם תא מטען של משפחתית קומפקטית  מינוס לעומת תאי מטען בנפח כולל של מעל 650 ליטר בטסלה שהופך את נפח התאים לגודל של משפחתית גדולה +.

2. יבואן שכבר הוכיח בעבר שהוא מסתיר ריקולים ובעיות מערכתיות מהלקוחות בתוספת לרכב סיני לא נפוץ מחברה קטנה שיהיה קשה לדעת אם יש כאלה.

3. רשת סופרצ'רג'רים שמוסיפה הרבה אפשרויות טעינה נוחות,אמינות וזולות יותר.

4. טיפולים יקרים (אלפי שקלים בשנים בודדות לפי המחירון של קרסו), שיגזלו זמן וכסף וידרוש תוספות כמו איתורן וחיות אחרות.

 

אני מתייחס כרגע ספציפית לרכב ולתמחור שאין ספק מצויין לאקספנג בארץ.הטווח גדול יותר אבל לא במידה שמשנה שימושיות, במחיר ההתחלתי שלה האקספנג זולה מהטסלה וגדולה יותר מבפנים, אבל חסרה אבזור שחלקו בעיניי קריטי, כמו מושבים מאווררים, אבל יש עוד והייתי מוסיף את 5 אלף שח עליהם בשביל לקבל בטסלה. אפשר יהיה לשדרג לרמה הבאה, אבל אז האקספנג יקרה ב 15 אלף שח וכבר המחיר שלה מתקרב לגרסת ה lr של טסלה בהנתן התוספות שנדרשות שכבר נותנת יותר בהרבה תחומים, מהנעה כפולה לביצועים וטווח.

 

מצד שני, כן הייתי רואה בסמארט אופציה טובה כרכב שני במשפחה. הוא מאובזר מצויין  וקצר משמעותית מהטסלה (האקספנג ארוכה אפילו יותר מהטסלה) שנותן נוחות לשימוש בעיר ובמרכב האטצ'בק שנותן נוחות בהטענה של ציוד.

 

מה שכן הייתי  מוותר על גרסת הברבוס והולך על גרסת הפרימיום. הברבוס מוסיף המון כח, אבל לפי הבקורות ומבחן האייל הרכב לא ממש בנוי לזה.

לדעתי צריך להוסיף עוד מספר דברים בכל מה שקשור לטסלה ולתאוריית הטיפולים שלה ולמה שגרם לפחות לי כן ללכת על הסמארט:

איכות הרכבה וחלקים מאוד בעייתית בחלק מהרכבים (וזה אנדרסטייטמנט) , ניתן לראות אפילו כאן בפורום. למרות שאני מסייג את היילנד כי היא לא מספיק זמן פה.

שירות - ותרשו לי כאן כן להעלות את הנושא- יותר מדי אנשים מתלוננים על זמן ארוך מדי לשירות במקרים שהם אינם דחופים (בלמים וכו׳), אז נכון, טסלה לא רוצה שנבוא אליה למוסכים בכל שנה לטיפולים , אך האם צריך להמתין כל כך הרבה זמן במידה ונצטרך? שאלה. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 6 שעות, Uri-G כתב:

 

1. לאקספנג תא מטען של 440 ליטר שאליו צריכים להכניס גם כבל טעינה וערכת פנצ'רים שמשאירות אותו כרכב עם תא מטען של משפחתית קומפקטית  מינוס לעומת תאי מטען בנפח כולל של מעל 650 ליטר בטסלה שהופך את נפח התאים לגודל של משפחתית גדולה

 

לגבי נושא תא המטען:

 

תא מטען של 440 ליטר מספיק להרבה אנשים.

 

לי הוא לא מספיק לכן אני בעלים של טויוטה קורולה סטיישן עם 596 ליטר והייתי רוצה תא מטען אפילו גדול יותר או בנוי בצורה קצת אחרת, יותר רחב ועם גג גבוה יותר כמו למשל הטויוטה ראב 4.

 

רק אציין שיש בתא המטען בקורולה שלי כ- 80 ליטר נוספים היכן שנמצא הגלגל הרזרבי וסה"כ כ- 680 ליטר (או לחילופין אם מכניסים גלגל רזרבי למודל 3 הנפח יורד לכ- 570 ליטר).

 

כלומר אם משווים את הנפחים של רכבים עם מקום לגלגל רזרבי לרכבים ללא מקום לגלגל רזרבי כדוגמת מרבית הרכבים החשמליים צריך לקחת זאת בחשבון.

 

עכשיו בטסלה מודל 3 נפח תא המטען הבסיסי הוא כ- 450 ליטר והוא דומה לאקספנג.

 

תוספת הנפח מגיעה מתא נוסף מתחת לריצפת תא המטען בנפח של כ- 100 ליטר ועוד תא מטען קדמי בנפח של כ- 100 ליטר (בערך אני לא זוכר בדיוק את הנפחים המדוייקים).

 

זה אומר שאתה יכול לנצל את מלוא נפח תאי המטען במודל 3 רק בהרכב מסוים של מזוודות/ תיקים.

 

לצורך הענין ברכב שלי אפשר להכניס 4 מזוודות גדולות (2 מעל 2) ואילו במודל 3 אפשר להכניס רק 2 מזוודות גדולות מבדיקה שביצעתי. 2 מזוודות גדולות נוספות לא נכנסות במודל 3.

 

אתה יכול להכניס במקום זאת במודל 3 עוד 2 טרולי (אחת בכל תא כנ"ל) ובנוסף להכניס גם מזוודה בינונית לתא המטען בהנדוס מסוים שאפילו בעלי טסלות כנראה לא יודעים שזה אפשרי. זה בסך הכל הרכב מזוודות יפה מאד בייחוד לרכב סדאן, אבל מוגבל כאמור להרכב הזה.

 

עכשיו אגלה לכם סוד נוסף, אם כבר מדברים על נפחי תא מטען צריך להיזהר גם בנתוני הנפח הרשמיים מסיבה נוספת והיא תקני מדידה שונים.

 

ניקח לדוגמה את הטסלה מודל y שהזכירו אותה כאן, שבה נפח תא מטען מוצהר של 850 ליטר.

 

 כל בר דעת שמסתכל בתא המטען צריך מייד להבחין שנפחו רגיל לחלוטין ולא מדובר בנפח של רכב מסחרי. אבל אנשים בכל זאת מוטעים מנתון הנפח הרשמי לרבות עיתונאים ומהללים ומשבחים את הנתון הרשמי הפלאי במחשבה שמדובר בנתון בפועל.

 

אבל מה, הנתון הרשמי הוא בתקן אמריקאי במדידה עד הגג. בפועל נפח תא המטען במודל y עד גובה המדף דומה בנפחו לטסלה מודל 3 (נתון גובה ואורך דומים של תא המטען) כלומר כ- 450 ליטר + 2 תאים נוספים של כ- 100 ליטר כל אחד (קצת יותר גדולים מהמודל 3), כלומר סה"כ כ- 650 ליטר.

 

עכשיו אם מסירים מהנתון הנ"ל כ- 80 ליטר שתופס גלגל רזרבי מגיעים ל- 570 ליטר. נפח יפה אבל לא משהו שלא רואים בג'יפונים סטנדרטיים, למשל טויוטה ראב 4 כ- 590 ליטר, קיה ספורטג 571 עד 590 ליטר תלוי בגירסה ובמודל y הוא כאמור מוגבל להרכב מטען מסוים.

 

למעשה במדידה עד נפח הגג הפער לטובת הטויטה ראב 4 שיש לו צורה מרובעת ולא קופה כמו במודל y אפילו גדל יותר לטובת הראב 4, הנפח שלו עומד על כ- 37.6 קיוביק שזה 1,064 ליטר  ואילו לטסלה מודל y יש נפח של 30 קיובק כאמור כ- 850 ליטר.

 

 

 

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי green
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...