Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מטוסים וטיסה אזרחית/מסחרית - אם לא תשאל איך תדע?


shais01

פוסטים מומלצים

לפני 8 שעות, garicho כתב:

אני לא זוכר איפה קראתי את זה, אבל נטען שהבעיות של בואינג התחילו עוד במיזוג שלהם עם מקדונל-דאגלס בשנות ה-90. התרבות הארגונית של האחרונה השתלטה על בואינג ומחברה של ״מהנדסים״ היא הפכה לחברה של ״מנהלי חשבונות״.

 

תרבות ארגונית לוקח הרבה זמן לשנות. נראה אם הם יצליחו להתרומם בחזרה. 

פגשתי מהנדס בואינג בפנסיה באורגון

  לא ידעתי עד שבמהלך שיחה הערתי על מטוס שעבר ואז הוא פתח בהרצאה של 40 דקות בסינית. 

הוא התלונן על זה כשעבד שם ולא ידעתי על מה הוא מדבר וסגרת לי מעגל. מעניין

  

לפני 16 שעות, HybridBoy כתב:

1. לא אישרתי לך לצטט אותי לחתימה.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש למישהו סטטיסטיקה על תקלות ותאונות של הניאו לעומת המקס מאז שהמקס חזר לשירות ב-2020? כמובן כאלה שנובעות מבעיות הנדסה וייצור, לא תחזוקה והטסה.

 

אגב, לא נאמר דבר על איזה תת דגנים נבחרו, וחוץ מתחילת אספקה ב-2027 לא צויין לוח זמנים. צריל לזכור שעד אז. ותיקי ה-727 הקיימים של אלעל יהיו בני 27-28 (אם כי מרביתה הצי הרבה יותר צעיר), סביר שזמני אספקה הם שיקול מרכזי.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, Mech Morphix כתב:

וא התלונן על זה כשעבד שם ולא ידעתי על מה הוא מדבר וסגרת לי מעגל. מעניין

אני הכרתי את זה מסרט דוקו על ההתרסקויות של המקס בנטפליקס שמדברים בו גם על המיזוג והשינוי בתרבות הארגונית.

עשוי מעניין ומסכם טוב את הפרשה לאנשים כמוני שלא מצויים הפרטים.

״צדקתי בעבר, עדיין אני צודק, תמיד אני צודק.״

מ.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, sperial כתב:

יש למישהו סטטיסטיקה על תקלות ותאונות של הניאו לעומת המקס מאז שהמקס חזר לשירות ב-2020? כמובן כאלה שנובעות מבעיות הנדסה וייצור, לא תחזוקה והטסה.

 

אגב, לא נאמר דבר על איזה תת דגנים נבחרו, וחוץ מתחילת אספקה ב-2027 לא צויין לוח זמנים. צריל לזכור שעד אז. ותיקי ה-727 הקיימים של אלעל יהיו בני 27-28 (אם כי מרביתה הצי הרבה יותר צעיר), סביר שזמני אספקה הם שיקול מרכזי.

השערה סבירה תהיה שהרוב יהיה -8 (מחליפים ל-800) ועוד כמה -9 (מחליפים ל-900, אני רק יכול להניח שאלו יגיעו מאוחר יותר כי הצי של ה-900 יחסית חדש, המטוס הכי מבוגר בצי הוא מסוף 2013). קשה לי להאמין שיזמינו -7 כי את ה-700 מכרו בגלל חוסר כדאיות כלכלית מבחינת עלויות הפעלה (ככה נאמר לי על ידי טייס בצי של ה-737) ואולי נראה את ה-10 עבור קווים מבוקשים יותר לאירופה.

המטוס הכי ישן בצי (4X-EKA) נמצא בשירות מ-1999, אבל אל תשכח שבקורונה חלק מהצי של ה-737 היה מקורקע (כולל מטוסים שעמדו מעל 3 שנים כמו 4XEKK, שהוא דווקא הכי צעיר בצי של ה-737-800), אלעל לא טסה בשבת ובחגים (בדרך כלל) ושהקבינות עברו רטרופיט. אז בתכלס מטוס בן 27-28 כמו שכתבת, אבל בפועל כנראה פחות "עייף".

עריכה אחרונה על ידי dorsht

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Mitsubishi Space Star Supreme

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה צודק. אנחנו גם לא מכירים שעות ומחזורי טיסה של כל כלי. חלק גדול מהם הגיעו אחרי כמה שנים בחברות אחרות. 

לא הוזכרה גם הכוונה להצטייד בעוד 6-12 מטוסי 787 (6 מובטחים ו-6 אופציות).

יש בעולם איזו נטיה ל- upgauging, וכיוון שמדובר בהצטיידותֶשתהיה משמעותית עד סביבות 2050- 60 השיקולים מורכבים.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני יודע שהזמינו 4 מטוסי 787-9.

אחד מהם היה אמור להגיע לאיזו חברה סינית אם אני לא טועה, הרישום שלו יהיה 4XEDN, התצורה שלו שונה משאר הצי של ה-789, ביזנס בתצורה של 2-2-2 במקום 1-2-1 (אבל עדיין עם מושב שהופך למיטה) ומצד שני מחלקת תיירים יותר מרווחת כמה שזכור לי.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Mitsubishi Space Star Supreme

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ממה שראיתי מדובר בשלושה בשנתיים הקרובות - כלים שנבנו עבור חברות אחרות שויתרו עליהם, ועוד 3 הזמנות סגורות ו-6 אופציות לסביבות 2030.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

https://dev.kore.co.il/viewArticle/160955

מה שהצחיק אותי בכתבה הזו שנראית כמו פרסומת זולה הוא קטע הסיום:

 

יודגש, כי במהלך המו"מ שמה החברה דגש מיוחד על נושא הבטיחות של המטוסים ורק לאחר שווידאה כי בשתי ההצעות מדובר במטוסים העומדים בתקנים המחמירים ביותר בעולם התעופה על פי כללי הבטיחות של הרשויות הבין-לאומיות, קיבלה את ההחלטה להתקדם במו"מ בלעדי מול בואינג

 

אני ממש מדמיין בעיני רוחי את מנהל הרכש של אל על בודק את המסמכים ושואל: הו דייב, רק לוודא: יש לכם את כל הרשיונות ואתם עומדים בכל התקנים המחמירים, רייט?

  • מצחיק 1

אם אתה מאמין שיכולים לקלקל, תאמין שיכולים לתקן.

- רבי נחמן מברסלב

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 15 דקות, tinoki כתב:

שנראית כמו פרסומת זולה

קוראים לזה יח"צ: העיתונאי מקבל קומוניקט מחברת התעופה, מוסיף כמה מילות חיבור באמצע, מפרסם את זה והופ... הוא הכניס עוד כתבה לעיתון. אני מתאר לעצמי שה"דגש על נושא הבטיחות" נועד לסגור פינות כדי שנודניקים בקארזפורום לא יפתחו שרשור שאומר "תראו את אל על האלו, מזלזלים בנושא הבטיחות וקונים מטוסים עם תקלות ב MCAS..."

😄

 

  • מצחיק 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...

וואו, איזו מהומה וסערת רגשות פספסתי…

 

אם הייתי נדרש לטוס על 737max (לשמחתי הרבה היום ב 787 ואת ה 737 אראה כנראה רק כנוסע) הייתי עושה זאת בכיף.

מה שמבאס במקס זה מה שמבאס ב 737NG ולא השתנה בהחלטה מודעת - קוקפיט צפוף ורועש, העדר EICAS ו ECL (מערכת דיווח תקלות ממוחשבת ובד״ח אלקטרוני).

חוץ מזה זה די אותו המטוס, ואני חד משמעית מעדיף את התפיסה של בואינג על זו של איירבס.

אלעל לא היתה טועה בגדול בבחירה בין שני המטוסים כנראה. לכל אחד יתרונות וחסרונות.

 

  • אהבתי 2

166, קאפה, GTV, קופה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, shais01 כתב:

קוקפיט צפוף ורועש

חוכמה קטנה מאוד להגיד את זה, כשהקוקפיט ב 78 גדול בערך כמו כל ה 73 😄 אבל כשעולים ממטוסים קטנים יותר ל 73, אפילו במושב ימין, אני מתאר לעצמי שזו תחושה של כיבוש הפסגה, וגם הצפוף ורועש הזה נראה כמו לנהוג רולס רויס בטיילת של מונקו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 שעות, shais01 כתב:

וואו, איזו מהומה וסערת רגשות פספסתי…

 

אם הייתי נדרש לטוס על 737max (לשמחתי הרבה היום ב 787 ואת ה 737 אראה כנראה רק כנוסע) הייתי עושה זאת בכיף.

מה שמבאס במקס זה מה שמבאס ב 737NG ולא השתנה בהחלטה מודעת - קוקפיט צפוף ורועש, העדר EICAS ו ECL (מערכת דיווח תקלות ממוחשבת ובד״ח אלקטרוני).

חוץ מזה זה די אותו המטוס, ואני חד משמעית מעדיף את התפיסה של בואינג על זו של איירבס.

אלעל לא היתה טועה בגדול בבחירה בין שני המטוסים כנראה. לכל אחד יתרונות וחסרונות.

 

 

אני רואה את זה בצורה שונה מאוד. ברגע שאתה צריך לאנוס את התכנון ולבצע דברים לא נכונים במודע כדי להימנע מלחזור לבסיס, זה הרבה יותר שיקול כלכלי משיקול תכנוני.

חוץ מזה שכל יום נחשפים בבואינג עוד מחדלים (שלא קשורים לתכנון של ה 737max) וליקויים בבקרת האיכות, אני מודאג היום יותר משהייתי לפני חודש.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 35 דקות, Fazer כתב:

חוכמה קטנה מאוד להגיד את זה, כשהקוקפיט ב 78 גדול בערך כמו כל ה 73 😄 אבל כשעולים ממטוסים קטנים יותר ל 73, אפילו במושב ימין, אני מתאר לעצמי שזו תחושה של כיבוש הפסגה, וגם הצפוף ורועש הזה נראה כמו לנהוג רולס רויס בטיילת של מונקו.

אתה כמובן צודק אבל פשוט לא הבנת את כוונתי.

אין מה להשוות 737 ל 787, ולו רק בגלל תא המנוחה…

הכוונה צפוף ורועש ביחס ל 320.

 

לפני 24 דקות, Pika007 כתב:

 

אני רואה את זה בצורה שונה מאוד. ברגע שאתה צריך לאנוס את התכנון ולבצע דברים לא נכונים במודע כדי להימנע מלחזור לבסיס, זה הרבה יותר שיקול כלכלי משיקול תכנוני.

חוץ מזה שכל יום נחשפים בבואינג עוד מחדלים (שלא קשורים לתכנון של ה 737max) וליקויים בבקרת האיכות, אני מודאג היום יותר משהייתי לפני חודש.

יכול להיות שמבחינתך המקס הוא זוועה אוירודינמית.

לבואינג היו המון אילוצים מסחריים וכלכליים כשבחרו לשדרג (שוב) את ה 737 ולא לפתח מטוס חדש מאפס.

ימים יגידו מה היה נכון מבחינתם.

מבחינת אלעל, המקס מטוס מצויין, אמין ובטוח והיכולת להמשיך ׳לעבוד עם בואינג׳, בעיקר בהיבטי תחזוקה, זה שיקול חזק מאוד.

166, קאפה, GTV, קופה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@shais01 נשמע לי שגם העובדה שצריך רק difference training ולא טייפ רייטינג כדי לעבור מ NG ל max חשובה מאוד לאל על, חוסך הרבה בלאגן תפעולי והקמה של צי חדש אם היו בוחרים אירבאס.

 

בנוסף, ולא שאני מנסה לרמוז משהו, אבל יש לי תחושה שגם הממשל האמריקאי רומז לאל על דרך המדינה שעדיף לה לא לפזול לכיוון האירופאי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברור שקליטה של מקס לצי קיים של NG קלה ופשוטה יותר.

מעבר ל 320 היה לדעתי משליך גם על צי רחבי הגוף של אלעל.

  • אהבתי 1

166, קאפה, GTV, קופה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...