Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מטוסים וטיסה אזרחית/מסחרית - אם לא תשאל איך תדע?


shais01
שימו לב! השרשור הזה בן 387 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

בשרשור אחר עלה הרצון/הצורך לדון ולשאול שאלות בנושאי טיסה מסחרית אזרחית - מטוסי נוסעים, הכשרת טייסים, נהלי טיסה ועוד.

מסתבר שיש כאן כמה מומחי תוכן לעניין מחד ועניין מאידך.

 

מאחר וכבר יש שרשור מפותח להפליא בעניין אלעל, עתידה - כן ולא ולמה לא, בואו נשאיר את השרשור הזה נקי מעניין עתיד התעופה הישראלית ונתמקד בסוגיות כלליות יותר.

 

מוזמנים להעלות נושאים/שאלות/סוגיות.

עריכה אחרונה על ידי shais01
  • רעיון טוב! 4

166, קאפה, GTV, קופה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קצת בנוגע להכשרה:

אם אתה יכול לספר בבקשה, שי, איך הגעת לתעופה האזרחית ? - מניח שהיית טייס בצבא.

האם אתה יכול להרחיב קצת בנושא בבקשה לגבי שרותך הצבאי (מה שמותר כמובן) ?

תודה.

alfa 156 2.5.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, חולגי כתב:

קצת בנוגע להכשרה:

אם אתה יכול לספר בבקשה, שי, איך הגעת לתעופה האזרחית ? - מניח שהיית טייס בצבא.

האם אתה יכול להרחיב קצת בנושא בבקשה לגבי שרותך הצבאי (מה שמותר כמובן) ?

תודה.

מצטער, רק תעופה אזרחית.

166, קאפה, GTV, קופה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

200.gif

  • מצחיק 1
  • מעניין 1
SlowRide כתב:
עם השאלה הזו אתה צריך לפנות לפורום מתאבדים, הבעיה ששם לא תקבל עצות מאנשים עם ניסיון.
Pika007 כתב:
זה כל כך תמים שאני על סף לעניין אותך באופציות למסחר בפורקס.
לפני 1 דקה, יבגניפ כתב:

אני לא פסיכולוג, אבל קראתי את כל הספרים של ג'ורדן פיטרסון חוץ מהאחרון שיצא.

  

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז אולי משהו על מסלול ההכשרה. יש כאן חבר'ה צעירים מוכשרים, אולי מישהו מעוניין באתגר הזה. הרי משבר הקורונה יחלוף והעולם יחזור לטוס, ומי שמתחיל מסלול היום יבשיל רק בעוד מספר שנים. וגם הובלת המטענים רק הופכת חשובה עם הזמן.

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אשמח לשמוע על תהליך ההכשרה, דרישות הסף ותהליך הקידום (מן הסתם לא מסיימים קורס והופכים לקברניט בקו לאוסטרליה).

אולמרט צדק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 2 שעות, shais01 כתב:

מוזמנים להעלות נושאים/שאלות/סוגיות.

 

האם מטוס נוסעים שאיבד את כול המנועים בגלל תקלה מסויימת ניתן להנחית בצורה בטוחה ?

האם מבצעים תרגול אמיתי של כיבוי כול המנועים בזמן ההכשרה ?

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מהו סדר הגודל של זמן תהליך ההסמכה והקידום?

 

אולי משהו על הסיכונים המקצועיים - המבחנים התקופתיים והבדיקות הרפואיות התקופתיות וכיצד הם משפיעים על ההתקדמות?

 

מרק - לגבי השאלה שלך, היו כמה מקרים מפורסמים מאד של מטוסים שדאו בהצלחה לנחיתה. "תעופה בחקירה" ודומותיה הקדישו להם פרקים. אז עם כל הדרמטיזציה, היו דברים מעולם. לא יודע מה סטטיסטיקת ההצלחה.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הסמכת קצין ראשון והסמכת קברניט משהו כמו חצי שנה כל אחת.

כמה זמן ביניהן זו שאלת מליון הדולר (יש יאמרו תרתי משמע).

זה תלוי בכמה קברניטים החברה צופה שהיא תצטרך בשנה הקרובה אל מול כמה יש וכמה מתוכננים לפרוש.

יש שהמתינו 20 שנה. יש שזה לקח להם 4 שנים.

טיימינג זה עניין חשוב.

 

נחיתת אונס, נחיתה ללא כח מנועים כלל זה משהו שלא מתורגל בתעופה אזרחית כי הסבירות שיתרחש כל כך זעומה שאין מה להתעסק בזה.

באופן כללי טיסה אזרחית עוסקת המון בהסתברויות. אין וודאות בשום דבר ומקרה כמו של סאלי בהדסון יכול לקרות שוב.

האחרונים שאני מכיר שהגיעו לנחיתת אונס ללא כח מנועים היו הפקיסטנים בהתרסקות של האיירבס 320.

אבל שם הם התנהלו כל כך גרוע בשרשרת הארועים שלקחה מטוס תקין ושמיש והרגה אותו, שזה היה ממש מפתיע אם צמד אהבלים כזה היה מצליח לנחות בשלום מנחיתת אונס (שהם הכניסו את עצמם לתוכה, ממש בכח).

  • אהבתי 1

166, קאפה, GTV, קופה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מרק שאל על המקרים שבהם  נחתחו בשלום המקרים המפורסמים הם שני הקנדים שנשארו בלי דלק. והאנגלי וההולנדי עם האפר הוולקני. וכמובן סאלי.

 

הפקיסטנים הם סיפור הזוי לחלוטין, אבל מרק לא שאל על התרסקויות. 

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 11 דקות, shais01 כתב:

נחיתת אונס, נחיתה ללא כח מנועים כלל זה משהו שלא מתורגל בתעופה אזרחית כי הסבירות שיתרחש כל כך זעומה שאין מה להתעסק בזה.

 

 

רוצה להדגיש את הנקודה הזו. מנועי הסילון המודרניים, כאשר מתוחזקים כהלכה, הם דבר אמין ועמיד בצורה הזויה. לרוב המכלולים מסביב שמזינים את המנוע יש יתירויות, ואפילו אם מנוע נכבה בטיסה- יש סבירות גבוהה שיצליחו להדליק אותו מחדש. כל עוד לא נכנסים גופים זרים בגודל משמעותי שמתחילים לשבור דברים בפנים, די קשה לגרום למנוע להפסיק לתפקד. אתם יכולים להשפריץ פנימה עם זרנוק של מכבי אש, גם עם זה המנועים של כל מטוס בגודל של 737 ומעלה יתמודד.

אפילו אם איכשהו נכבה המנוע- כל מטוס נוסעים יכול לנחות בצורה בטוחה גם עם מנוע בודד (לא רק לנחות, גם להמשיך לטוס. ברמת העיקרון ה 777 למשל מאושר לטוס בדרכים שמרוחקות עד 330 דקות טיסה מכל נמל תעופה, שכן הוא אמור להיות מסוגל לטוס את המרחק הזה בבטחה גם רק עם מנוע אחד.)

 

עריכה אחרונה על ידי Pika007
  • מעניין 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 23 דקות, sperial כתב:

 

הפקיסטנים הם סיפור הזוי לחלוטין, אבל מרק לא שאל על התרסקויות. 

נכון, אבל מכל ההתנהלות שלהם הם הגיעו למצב ששני המנועים כבו, ואז הם היו בנחיתת אונס, שאותה הם לא הצליחו לסיים על המסלול. 

לארוע שלהם יש הרבה רבדים, אבל בסוף בסוף זו נחיתת אונס כושלת.

 

לפני 18 דקות, Pika007 כתב:

 

רוצה להדגיש את הנקודה הזו. מנועי הסילון המודרניים, כאשר מתוחזקים כהלכה, הם דבר אמין ועמיד בצורה הזויה. לרוב המכלולים מסביב שמזינים את המנוע יש יתירויות, ואפילו אם מנוע נכבה בטיסה- יש סבירות גבוהה שיצליחו להדליק אותו מחדש. כל עוד לא נכנסים גופים זרים בגודל משמעותי שמתחילים לשבור דברים בפנים, די קשה לגרום למנוע להפסיק לתפקד. אתם יכולים להשפריץ פנימה עם זרנוק של מכבי אש, גם עם זה המנועים של כל מטוס בגודל של 737 ומעלה יתמודד.

אפילו אם איכשהו נכבה המנוע- כל מטוס נוסעים יכול לנחות בצורה בטוחה גם עם מנוע בודד (לא רק לנחות, גם להמשיך לטוס. ברמת העיקרון ה 777 למשל מאושר לטוס בדרכים שמרוחקות עד 330 דקות טיסה מכל נמל תעופה, שכן הוא אמור להיות מסוגל לטוס את המרחק הזה בבטחה גם רק עם מנוע אחד.)

 

נכון.

בהרבה מקרים הורגשה פגיעה במנוע, אולי אפילו עם ריטוט רגעי של המחוונים, אבל הנתונים התייצבו והמנוע תיפקד כרגיל.

רק אחרי נחיתה התגלה הנזק הנרחב שהמנוע ספג.

מנוע סילון מודרני נראה על פניו כמשהו עדין ושברירי, להבים עדינות שמסתובבות בסל״ד מטורף ובתוכו טמפרטורות גבוהות מאוד. אבל למעשה הוא מאוד מאוד קשוח ואמין.

עריכה אחרונה על ידי shais01

166, קאפה, GTV, קופה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...