Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מטוסים וטיסה אזרחית/מסחרית - אם לא תשאל איך תדע?


shais01
שימו לב! השרשור הזה בן 417 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

בס"ד

חלק מרישוי מטוס מנהלים (כנראה גם מטוסי נוסעים רק ערכים שונים) , הוא נדרש לבצע ריצת המראה ולפני הגעה למהירות ניתוק, לבצע הפסקת המראה ע"י לחיצה אגרסיבית על הבלמים עד לעצירה מוחלטת.
הבלמים אמורים להחזיק 5 דקות מבלי לעלות באש בכדי לדמות פינוי נוסעים בצורה בטוחה.
גם בהסעה, כאשר המטוס עמוס הצמיגים מתחממים בנוסף להתחממות של הצמיגים בריצת המראה.
בלבנון השנייה, מטוס F-16 עמוס לעייפה, פיצץ צמיג בריצת המראה, עקב הסעה ארוכה.

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

אני קם כל בוקר בשביל הילדים, בלעדיהם הייתי קם בצהריים...:lol:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 1 שעה, Night Driver כתב:

עוצמת הבום העל קולי הולכת ביחס ישר לרעש שהמטוס פולט.

 

בכל מקרה הרי אם יפתחו מטוס נוסעים כזה הוא לא יהיה מיועד לטיסות קצרות.

 

כל כך קשה לתקן אנשים באינטרנט בלי להישמע מתנשא. למישהו יש דרך טובה?

בכל מקרה, למעשה הרעש שהמטוס פולט לחלוטין לא רלוונטי בנוגע לבום על קולי. קח לדוגמה את המצב בו אתה רואה מטוס קרב משיל שבילי התעבות, אתה לא שומע כלום, נכוו? רק רואה משהו מצייר עננים בשמים. הרעש שהמטוס מפיק, מנועים והכל, לא מגיע אליך בכלל. אם הוא היה טס במהירות על קולית- את הבום בהחלט היית שומע.

 

 

בפועל זה תוצר של תכנון הזרימה על הגוף הנע ואיזה גל הלם הוא מפיק כתוצאה מכך. כלומר- גיאומטריה בלבד (כמעט)

 

f4_p3_rgb_planedrop_(1).jpg

  • מעניין 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא מדוייק. בום על קולי נוצר בגלל רעש שמגיע אליך משתי נקודות שונות במסלות הטיסה והסיבה שזה קורה היא שהמטוס משיג את הקול ומשגר אליך עוד גל ממקום אחר והם מגיעים יחד. הרעש הזה זה גם גל ההלם שהוא רעש לכל דבר וגם כל עש אחר שהמטוס יוצר.

 

הרי גם הסיבה שטיסה סבדיוק במהירות הקול לא אפשרית היא שאתה נמצא בתוך גל הולך וגדל שנע איתך.

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שי תוכל לתת לנו אולי דוגמאות (עדיף עם תמונות אם יש) לדברים יפים שרואים לפעמים בטיסות?  
אני זוכר למשל שטסתי בטיסה לLA והוזמנתי לקבינה לראות את הזוהר הצפוני לצד המטוס, חתיכת חוויה!

 

עריכה אחרונה על ידי farkash7

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

איזה שרשור מעניין.

 

שי,

האם מטוס נוסעים יכול תיאורטית לעשות את כל הדרך על טייס אוטומטי, כולל המראה ונחיתה?

אם כן, יש מצבים שזה קורה בפועל?

אם האפשרות קיימת אבל לא משתשמים בה, למה לא?

״צדקתי בעבר, עדיין אני צודק, תמיד אני צודק.״

מ.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 13 שעות, Pika007 כתב:

 

זה הולך להיות לא פשוט, אני אצטרך לפרט מה זו שכבת גבול, למה זה משנה בכלל, ומה ההשלכות בכניסה למנוע רגיל. 

תן לי יום וקצת לעבוד על זה, אצטרך לקשקש קצת ציורים. אבל זו שאלה מצוינת שהמון אנשים שוברים עליה את הראש, כי ככל שסוג המנועים הזה יתפתח- נתקרב לתצורות עתידיות מהר יותר.

 

עד אז, למי שרוצה להרחיב ידיעותיו על שכבת גבול כתופעה בזורם צמיג:

https://he.wikipedia.org/wiki/שכבת_גבול

 

למי שקורא אנגלית טכנית/מדעית, הנה היישום טכנולוגי הרלוונטי:

https://www1.grc.nasa.gov/aeronautics/bli/

https://www.nasa.gov/aero/reduce-fuel-burn-with-a-dose-of-bli

 

יש גם איורים די ברורים.

  • אהבתי 1

  

לפני 22 שעות, hans כתב:

שטיפה, אגב, מעולם לא עזרה לי מי יודע מה. גם לא מים רותחים. אין תחליף לחיטוט עד שמשתחרר

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 29 דקות, nitch כתב:

 

עד אז, למי שרוצה להרחיב ידיעותיו על שכבת גבול כתופעה בזורם צמיג:

https://he.wikipedia.org/wiki/שכבת_גבול

 

למי שקורא אנגלית טכנית/מדעית, הנה היישום טכנולוגי הרלוונטי:

https://www1.grc.nasa.gov/aeronautics/bli/

https://www.nasa.gov/aero/reduce-fuel-burn-with-a-dose-of-bli

 

יש גם איורים די ברורים.

 

טוב מראה עיניים - מדהים :

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי zaf

למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) ושום דבר לא השתנה סביבי , עדיין רואה נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת בכל נסיעה . עכשיו גם הכל מתועד מלפנים ומאחור ואפשר לשחזר ולהתעצבן שוב ושוב :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 2 שעות, Night Driver כתב:

לא מדוייק.

אני חייב להזהיר אותך שפיקה הוא מהנדס אוירונאוטיקה.

אולי גם אתה, לא יודע.

לפני 1 שעה, farkash7 כתב:

שי תוכל לתת לנו אולי דוגמאות (עדיף עם תמונות אם יש) לדברים יפים שרואים לפעמים בטיסות?  
אני זוכר למשל שטסתי בטיסה לLA והוזמנתי לקבינה לראות את הזוהר הצפוני לצד המטוס, חתיכת חוויה!

 

מהקוקפיט יש מחזות מדהימים.

זריחות ושקיעות זה הבייסיק, אבל גם הן לפעמים יוצאות דופן, כתלות בעננות ובכיוון הטיסה. 

נופים מהממים, למשל בהצטרפות למילאנו במקביל לאלפים אם יש ראות טובה, או ג׳נבה.

זוהר הקוטב זו חוויה.

בכלל טיסה בקווי רוחב צפוניים מעל איסלנד וגרינלנד עם מרחבים אינסופיים של קרחונים ושלג.

גם טיסה בנאלית באמצע האטנלנטי עם כחול לכל עבר, מאופק לאופק.

שדות חקלאיים אירופה בשלל צבעים.

יש המון.

 

אני צלם גרוע, אבל חפש את תומר צדוק.

 

האמת שהרבה פעמים, נעשים אדישים לכל היופי הזה.

השמש השוקעת מעצבנת בעיניים אז סוגרים את הווילון ולפעמים אפילו מוסיפים דף נייר.

בלילה כמעט תמיד האורות בקוקפיט בשיוט בתאורה מכסימלית ולא רואים כלום החוצה, למרות שיש מחזות יפים גם בלילה.

 

לפני 41 דקות, פינדר כתב:

איזה שרשור מעניין.

 

שי,

האם מטוס נוסעים יכול תיאורטית לעשות את כל הדרך על טייס אוטומטי, כולל המראה ונחיתה?

אם כן, יש מצבים שזה קורה בפועל?

אם האפשרות קיימת אבל לא משתשמים בה, למה לא?

אני מתייחס רק למטוס נוסעים שקיים היום ובתצורה שחוקי בה להטיס נוסעים.

אני בטוח שיש כל מיני יכולות והאתגר להגיע למה שאתה מכוון הוא לא גדול בהיבט הטכנולוגי.

 

היום מטוס יכול להסיע ולהמריא רק בהטסה ידנית של אחד הטייסים.

יש לזה הרבה סיבות, אין ממש צורך בטיסה אוטומטית בשלב הזה, ובהמראה, שהיא הקטע המסוכן ביותר בטיסה, חייבים לקחת החלטות מיידיות בשברירי שניה, שזה כנראה משהו שאדם עושה יותר טוב ממכונה.

 

גם אם מישהו ילחץ על כפתור ההמראה (יש כזה, נקרא TO/GA) כשהמטוס על המסלול ומוכן לגמרי להמראה, המטוס לא יודע לקפל גלגלים ומדפים לבד, לא יודע לקבל הוראות מהבקר, לא יודע לעקוף מזג אויר בעייתי ובטח לא לטפל בתקלות מורכבות.

 

מטוס לא יכול לעבור לבד משיוט להנמכה, לא יודע להכין את העזרים הנדרשים לנחיתה ולא יודע להוריד גלגלים ומדפים ובכלל להכין את עצמו לתצורת נחיתה.

הכל פתיר, אבל המטוס נכון להיום לא מאופיין לזה.

מטוס כן יודע לנחות לבד, בתנאי שהטייס הכין וכייל את מה שנדרש, בתנאים מסויימים.

בתנאי ראות נמוכה מאוד, יש חובה לנחות אוטומטי כי טייס לא יכול להגיע לרמת הדיוק הנדרשת.

בגדול מדובר על לראות מסלול בערך ב 15 מטר גובה, שבריר שניה לפני הנחיתה.

לעומת זאת, במטוסים שאני מכיר נחיתה אוטומטית איננה אפשרית בתנאים קיצוניים של רוח וחתחות ושם נדרש הטייס להפגין את יכולתו. מאמין שבאיירבס זה אותו הדבר.

  • אהבתי 2

166, קאפה, GTV, קופה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 10 דקות, shais01 כתב:

אני חייב להזהיר אותך שפיקה הוא מהנדס אוירונאוטיקה.

אולי גם אתה, לא יודע.

למיטב זכרוני הוא מהנדס מכונות, וההתמחות שלו ביום יום היא עבודה עם זורמים.

  

לפני 22 שעות, hans כתב:

שטיפה, אגב, מעולם לא עזרה לי מי יודע מה. גם לא מים רותחים. אין תחליף לחיטוט עד שמשתחרר

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 17 דקות, shais01 כתב:

אני חייב להזהיר אותך שפיקה הוא מהנדס אוירונאוטיקה.

אולי גם אתה, לא יודע.

יודע. אני מהפקולטה השכנה (מכונות).

עריכה: זה גם מה שאני יודע על הפיזיקה של בום על קולי. אם הידע שלי לא נכון/לא מדוייק/לא מלא אז אני רק אשמח לתיקון והבהרה.

 

אני טיפוס שאוהב להבין איך דברים עובדים ואין לי שום בעיה אם מעמידים אותי על טעותי. אין פה שום עניין של אגו אלא נטו רצון לשמוע ולהחכים במיוחד שהדברים באים מאנשים שעוסקים בתחום ועם ידע רב.

עריכה אחרונה על ידי Night Driver

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, Night Driver כתב:

לא מדוייק. בום על קולי נוצר בגלל רעש שמגיע אליך משתי נקודות שונות במסלות הטיסה והסיבה שזה קורה היא שהמטוס משיג את הקול ומשגר אליך עוד גל ממקום אחר והם מגיעים יחד. הרעש הזה זה גם גל ההלם שהוא רעש לכל דבר וגם כל עש אחר שהמטוס יוצר.

 

השפעת הרעש מהמנועים זניחה, במיוחד לנוכח העובדה שהם ממוקמים באחורי המטוס במקום שבעיקרון מוגן יחסית מהזרימה החיצונית. אין אינטראקציה של גלי הלחץ שהם יוצרים עם שאר הזרימה על המטוס.

לא מדובר ברעש כתוצאה מ 2 נקודות שונות במסלול הטיסה אלא דחיסת גלי לחץ כתוצאה מהתנועה המהירה. בין אם אלו של האף והכנף, אלו של הכנף והזנב, וכו'. העיצוב שבעיקרון אמור ליצור הכי פחות גלי הלם שכאלו זה עוגיב וון קארמן, שמהווה בסיס לעיצוב חרטום של מטוס. מעין נקניק מחודד.

אז כאמור- גיאומטריה!

 

יצוין שאם הוא נע במהירות על קולית, גם ספרה ללא מנועים תיצור בום על קולי! שים לב לתמונה שהעליתי, ולעובדה שהמנועים לא משתתפים באינטראקציה הזו בכלל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, nitch כתב:

למיטב זכרוני הוא מהנדס מכונות, וההתמחות שלו ביום יום היא עבודה עם זורמים.

 

אווירו, ההתמחות היא מבנים תעופתיים, הנעה וזרימה על שלל תופעותיה, העבודה הקודמת הייתה קשורה בזרימה במנועים ומעבר חום

 

והנה תמונה נחמדה שממחישה איך הסיפור של בום על קולי נראה- שולי הקונוס הם הצליל שנשמע. מספר מאך פה הוא 2.92 וזוית הקונוס המתקבל כ 20 מעלות

Sonic_boom.svg.png

עריכה אחרונה על ידי Pika007
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 2 שעות, FlicK כתב:

איך מטוסים מתמודדים עם ברקים ?

 

ברק כשלעצמו לא מהווה סיכון גדול למטוס.

המטען החשמלי עובר דרך המטוס וממשיך הלאה.

לפעמים נוצר חור במעטפת בנקודת הכניסה או היציאה, לפעמים מערכות החשמל מושפעות אבל זה לא אמור להיות נזק משמעותי שמציב סכנה גדולה לבטיחות המטוס.

המטוס בנוי לעמוד בכך.

 

אבל,

ברקים לא באים סתם.

המקור הכמעט בלעדי (אני לא מטאורולוג אז לא אסתכן לומר בלעדי) לברקים הם ענני סערה המכונים ענני CB, קיצור של Cumulonimbus.

זה הענן השחור הכבד שאנחנו רגילים מהקרקע לראות ממש לפני שמגיע הגשם הסוחף, הברד, הרוחות והברק.

מהאויר הוא נראה כמו מפלצת ענקית. נמנעים מלטוס בתוכו ובקרבתו בכל מחיר. התופעות המסוכנות ביותר המיוחסות אליו הן גזירות רוח, ברד, התקרחות ו Ice Crystals.

המון מטוסים התרסקו בגלל תופעות מזג האויר הללו, עד איזור שנות ה 60 וה 70 כשהבינו את רובן.

מכמ מזג האויר במטוס נוסעים נועד להתחמק ממנו, וטייס אזרחי יעשה את כל שניתן שלא להסתבך עם ענן שכזה.

 

תופעה מגניבה שניתן לראות כשטסים באיזור של ענני סערה זה סנט אלמו פייר. זה נראה כמו ברקים קטנטנים שמרצדים על השמשה הקדמית. 

166, קאפה, GTV, קופה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, Pika007 כתב:

 

אווירו

דיברתי על נהג הלילה.

  

לפני 22 שעות, hans כתב:

שטיפה, אגב, מעולם לא עזרה לי מי יודע מה. גם לא מים רותחים. אין תחליף לחיטוט עד שמשתחרר

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...