Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מטוסים וטיסה אזרחית/מסחרית - אם לא תשאל איך תדע?


shais01
שימו לב! השרשור הזה בן 425 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

הגזמת.

אונו יכולה גם להניע אם תשלב לרוורס ותדרדר אותה אחורה בעליה.

נסה לעשות את זה עם בואינג (כבר לא מדבר על איירבס :) )

  • אהבתי 1

166, קאפה, GTV, קופה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שאלה של הבן שלי:

האם נכונה האגדה האורבנית שהטייס והקברניט לא אוכלים מאותו סוג מנה בזמן הטיסה (כדי למנוע מצב ששניהם יסבלו מהרעלת מזון יחד)?

 

1. MAZDA 3 ACTIVE 08 1.6

2.  MITSUBISHI  SPACE STAR 1.2 instyle 2018

נפרדנו בצער מהטריוס הקשישה...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אוכלים מנות ביזנס. כל אחד מה שהוא רוצה.

האמת - לא רע בכלל.

 

כשהיה פירסט ב 400 זצ״ל, בטיסת הלילה כשכולם הולכים לישון וכל נוסעי הפירסט אכלו ונרדמו, אם היה רעב היינו מתקשרים לדייל פירסט ושואלים מה נשאר.

לאכול פילה או סלמון ברמה של מסעדה טובה, ב 3 לפנות בוקר מעל אירופה זו חוויה לגרגרנים אמיתיים.

 

עריכה אחרונה על ידי shais01
  • אהבתי 3

166, קאפה, GTV, קופה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם נזכה לטוס באלעל שוב, ותטוס בביזנס, תזמין את המנה הדיאבטית.

אני רחוק מלהיות סוכרתי אבל היא לא רעה בכלל...

עריכה אחרונה על ידי shais01

166, קאפה, GTV, קופה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אחד השירשורים!

שאלה רצינית: הרי ידוע שמסוק שישהה שעה באויר מעל לנקודה ממנה הוא המריא ינחת בדיוק באותה הנקודה.

בלי למכור לי שטויות של זרמים מטורפים (הרי השיא מהירות של הטריפל נשבר מhkg לפה ולא הפוך), איך יש הבדלי זמן טיסה בין מז למע?

תודה.

"מה אתה מעדיף, מה רע בשביט? או מראה בשביט?"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ננסה בפעם הבאה שאטוס עם אל על.

 

בלי לפגוע אני משתדל לא לטוס עם אל על אל אלא אם אין חברה סבירה אחרת בשעות שמתאימות לי.

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שי נשמע מגניב עניין השקיעה-זריחה-שקיעה.
הפעם אחרונה שראיתי שמש שוקעת במערב הייתה על אי קטן...

המנות בביזנס באלעל הן ממש סבבה ואני רושם את זה שאני על הקרקע. באוויר הייתי אומר שהן ממש טובות.
דרך אגב מה שהפליא אותי בביזנס זה שמקבלים סכו"ם אמיתי... כן קשה לי להאמין שאפשר לחטוף מטוס עם הסכין הזו אם כי יש מצב שב11 בספטמבר משהו דומה הספיק (מאז השתנו המון דברים כמובן).
אם כבר הזכרנו אוכל מטוסים בקטאי מקבלים גלידה בן אן ג'ריס אישית קטנה. כיף. לגבי האוכל שם, לא ניסיתי, קצת פחדתי, בקטע הזה אני מעדיף את ה"קוסקוס וקציצות" של אלעל, לפחות מונוסודיום במצב צבירה מוכר.
עוד טיפ טוב לאלעל - בקשו ארוחת פירות לארוחת הבוקר מראש. אני לא יודע איך החביתה/הבלינצ'ס מרגישים, אבל לא הייתי מוכן להיות שפן נסיונות, הפירות ממש אחלה, אבל חייבים לבקש מראש (לפני הטיסה).

 

למה אתה משתדל לא לטוס עם אל על? 

עריכה אחרונה על ידי farkash7

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 דקות, farkash7 כתב:

למה אתה משתדל לא לטוס עם אל על? 

בעיקר בגלל לוחות זמנים ושירות כשעל השירות אני מוכן להתפשר.

 

90% מהטיסות שלי זה עבודה ואני לא סובל מעודף זמן פנוי. לרוב אני נוחת וישר מתחיל לעבוד ואיחור יכול לדפוק לי נסיעה (במיוחד כאלה שנוסעים מוקדם בבוקר וחוזרים באותו היום בערב).

 

 

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דווקא לוחות הזמנים של המראות/נחיתות של טיסות אל על מצויינים, בדרך כלל השעות מצויינות, אבל בטח דיברת על איחורים?
עד לא מזמן טסתי כמה פעמים בשנה באלעל בעיקר ועוד קצת בחברות זרות.
אני יכול להגיד לך ש"בבט"ש" (כשאין שביתות של טייסים או חיות אחרות) לא נתקלתי בעיכובים חריגים אם בכלל בטיסות שלי. הפעם היחידה שבה היה עיכוב של שעתיים וחצי היה בטיסה ממיאמי למרכז אמריקה עם אמריקן איירליינס בכלל כי לא היה להם טייס...

זה בכלל לא הפתיע אותי כן? נחשפתי קצת למאחורי הקלעים של איוש צוות לטיסות. אני יודע שהדברים האלה קורים.

בגדול אבל יש משהו במה שאתה אומר, אלעל לא ידועים בדירוג גבוה בסעיף הדייקנות השאלה אם זה בגלל השביתות או כי זה פשוט קורה יותר.

לגבי השירות אני לא מסכים איתך. השירות באלעל מצויין, הצוות באמת עובד קשה. בחברות זרות אחרות שטסתי ממש לא ראיתי משהו מיוחד לדבר עליו.


עד לא מזמן בתור נוסע משלם הייתי נמנע לטוס באלעל בעיקר בגלל המטוסים שהיו ישנים. לעבור טיסה ארוכה בלי מולטימדיה או עם מסך משנות ה-90 שלא עובד זה לא כיף בכלל. המצב מהבחינה הזו השתפר עם הגעת המטוסים החדשים.
עוד סיבה היא המחיר, אבל צריך להיות כנים ולהשוות תפוחים לתפוחים, הטיסות באלעל הן לרוב בשעות מאוד מאוד נוחות הן המראה (לילה), והן נחיתה (יום מוקדם). לא מעט פעמים אתה מרוויח ככה עוד יום טיול לפחות, לפעמים גם יומיים, וזה שווה כסף.

טוב לא רוצה לגרור את השרשור לבעד/נגד אלעל. רק אומר שני דברים:
1. כשמשווים טיסות צריך להסתכל על כל הפרמטרים. 
2. הדשא של השכן לא ירוק יותר - אלעל לא חברה גרועה כמו שהרבה עושים ממנה. מבחינה כלכלית היא חברה גרועה זה כן, אבל מבחינת חוויה לנוסע לא משהו חריג לטובה/לרעה.

 

עריכה אחרונה על ידי farkash7

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 26 דקות, מה רע בשביט? כתב:

אחד השירשורים!

שאלה רצינית: הרי ידוע שמסוק שישהה שעה באויר מעל לנקודה ממנה הוא המריא ינחת בדיוק באותה הנקודה.

בלי למכור לי שטויות של זרמים מטורפים (הרי השיא מהירות של הטריפל נשבר מhkg לפה ולא הפוך), איך יש הבדלי זמן טיסה בין מז למע?

תודה.

 

למה הכוונה ב "למכור לך"? זרמי סילון הם האוטוסטרדה של השמים, ומעלים משמעותית את מהירות הטיסה (ביחס לקרקע, לא ביחס לאוויר מסביב), לכן טיסות מערב-מזרח קצרות יותר ממזרח-מערב בחצי הכדור הצפוני.

שיא המהירות של ה 777 נקבע בטיסה מניו יורק ללונדון, בנוגע לשיא מהירות מ HKG- לא מצאתי כלום בנושא חוץ משיא מרחק, טיסה ישירה מ HKG להית'רו, אבל בכיוון השני. (כלומר, מזרחה במקום מערבה)

 

אם תמריא עם מסוק ביום ללא רוח אל גובה נמוך, תעמוד שעה ותנחת- זה יהיה באותה נקודה.

תעלה גבוה- וזרמים באטמוספירה יזיזו אותו, ממש לא תנחת באותה נקודה.

תיכנס עם מסוק לזרם סילון- ותצטרך להודיע לטוטו שאתם כבר לא בקנזס מהר מאוד.

  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 34 דקות, מה רע בשביט? כתב:

אחד השירשורים!

שאלה רצינית: הרי ידוע שמסוק שישהה שעה באויר מעל לנקודה ממנה הוא המריא ינחת בדיוק באותה הנקודה.

בלי למכור לי שטויות של זרמים מטורפים (הרי השיא מהירות של הטריפל נשבר מhkg לפה ולא הפוך), איך יש הבדלי זמן טיסה בין מז למע?

תודה.

מטוס טס ביחס לגוש האויר ולא ביחס לקרקע.

גם המסוק, בהנחה שהוא מרחף בלי לראות את הקרקע ולתקן אליה, נסחף עם הרוח.

יש סרטים נחמדים של מטוסי בוש מאלסקה שיכולים לטוס ממש לאט, שטסים עם רוח אף ופשוט נשארים במקום.

גם מטוס נוסעים סילוני נסחף ברוח.

בשיוט כשהמהירות האוירית באיזור 480-490 קשר (והמכשירית קצת מתחת ל 300 קשר, ונשאיר לפיקה להסביר למה  :) )אפשר בקלות להתקל ברוחות של יותר מ 100 קשר. 

אם הרוח בגב, 480+100 זה אומר שביחס לקרקע המטוס טס ב 580 קשר, מה שנקרא מהירות קרקעית.

אם הרוח באף אז 480-100, כלומר מהירות קרקעית של 380 קשר.

 

100 קשר בגב זה לא ממש נדיר כי מתכנן הטיסה מחפש ׳לרכב׳ כמה שיותר על רוחות גב, 100 קשר באף זה די נדיר כי ננסה כמעט כל מה שאפשר כדי להמנע מזה.

 

פיקה פרסם דקה לפני אבל יפה לראות שאנחנו מתואמים :)

 

הרוחות הללו נקראות רוחות סילון (Jet Stream) ובגדול, בחצי הכדור הצפוני הן זורמות ממערב למזרח.

לכן כמעט תמיד טיסה מזרחה תהיה קצרה יותר מהלג ההפוך.

עריכה אחרונה על ידי shais01

166, קאפה, GTV, קופה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שי אם הזכרנו טיסות בחצי הכדור הצפוני.
כשטסים מהארץ לארה"ב (לחוף המערבי זה ממש בולט) המטוס עושה מסלול שבפעם הראשונה נראה מעט מוזר.
הוא טס לא בקו ישר אלה עולה לצפון מערב לכיוון הקוטב ואז חותך לדרום מערב.
היית מצפה שהוא יטוס בקו ישר כי זה "הכי קצר" (אם כדור הארץ הוא שטוח), אני מניח שזה בגלל שכדור הארץ הוא כדור וזה בעצם נתיב קצר יותר לא? או שיש עוד סיבות (נתיב בטוח יותר אולי?)

לשלוח אליך את המאמינים בתאוריה שכדור הארץ הוא שטוח להפרכת התאוריה? 

עריכה אחרונה על ידי farkash7

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...