Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מטוסים וטיסה אזרחית/מסחרית - אם לא תשאל איך תדע?


shais01
שימו לב! השרשור הזה בן 430 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני 37 דקות, borsood כתב:

אין לכם מושג איזו אופרציה זה להוציא טיסה מסחרית מהארץ.

טיסות פנים באמריקה הן בסדר גודל יותר פשוטות.

 

הכל נכון, אבל באיזה הקשר זה נאמר? מישהו פה דיבר על טיסות פנים בארה"ב? (יתכן שפספסתי משהו)

 

למיטב הבנתי שי ופייזר הגיבו על הסרטון שקישרתי, ושם מדובר על טייסי שינוע שמסתובבים בכל העולם, בין היתר בשיא הפנדמיה. קל או פשוט זה לא.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ראיתי את הסרטון שוב קצת יותר בעיון.

הוא די הבליע את זה אבל יש להם צוות תכנון טיסה, אז זה בטח לא כזה ספונטני או קאובואים בשמים.

עדיין התרשמותי שרוב הטיסות שלהם הם פנימית בארה״ב. כמה פעמים בשנה הם טסים למלדיביים?

ולגבי קינשסה, תחזוקת שבר ב 737-300 זה הרבה פחות כייף מתחזוקת שבר במונדיאו...

 

יש צורך רק בחמש אצבעות כדי לנהל את הגלקסיה, ורק בשלוש־עשרה אצבעות על מנת לשלוט ביקום. -- דוד אבידן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 12 שעות, Fazer כתב:

אני משוכנע שמה שאתה אומר מדויק מאוד, אבל אפשר להגיד את אותו הדבר על ההבדל בין להיות עמצאי ללהיות שכיר בכל מקצוע: אבא שלי אדריכל עצמאי, וכשהיו לו עובדים שכירים הם התעסקו באדריכלות והוא התעסק בלנהל את המשרד, להביא לקוחות, הנהלת חשבונות, ועוד הרבה דברים אחרים שאינם אדריכלות. העובדים השכירים שלו, לעומת זאת, באו בבוקר ועסקו כל היום באדריכלות.

אני מסכים לגמרי.

אני לא יודע כמה כיף/תשוקה יש לאדריכל. באמת שלא.

טיסה נטו זה כיף. גם אחרי עשרות שנים.

הדינמיקה בה מחלקים את ההמראות והנחיתות בתוך הצוות מעידה על כך.

166, קאפה, GTV, קופה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, shais01 כתב:

אני מסכים לגמרי.

אני לא יודע כמה כיף/תשוקה יש לאדריכל. באמת שלא.

טיסה נטו זה כיף. גם אחרי עשרות שנים.

הדינמיקה בה מחלקים את ההמראות והנחיתות בתוך הצוות מעידה על כך.

מעניין מה שאתה אומר. חבר מאוד טוב שלי עבד באל-על וביקש מהטייסים שיכניסו אותי לקוקפיט ויראו לי קצת את הדברים. היה לנו מעניין לדבר אז ישבתי איתם קצת מעל לשעה/שעה וחצי. בזמן הזה שאלתי אותם אם עדיין מרגש אותם לטוס, אז אחד אמר שהוא נהנה מהעבודה ומאוד אוהב לטוס אבל כבר קצת מרגיש שחיקה ומיצוי. השני אמר שזה לא יותר מלהיב אותו מלנסוע לסופר לקניות. אז נורא הפתיעה אותי הגישה השונה ביניהם ובעיקר חוסר החיבה של הטייס השני למקצוע שלו. שאלתי למה לא עוזב, הרי סביר שהוא מוכשר. אמר שאין לו מחשג מה הוא אוהב ושעבודה כזו קשה לעזוב.

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זהו הטבע האנושי, מתרגלים להכל ומפסיקים להתרגש - בעבודה, בזוגיות, ובכל היבט אחר. 

 

ברי המזל בינינו זוכים לחוות קצת אקזוטיקה בדרך ולצבור זכרונות שאפשר לחזור אליהם עם חיוך בתקופות המשעממות יותר. למרבית האוכלוסייה אין גם את זה, אלא רק חיים של בינוניות מהתחלה ועד הסוף. 

 

על הסקאלה הזאת, גם הטייס הכי שבוז באלעל יושב לא רע לדעתי. הכל יחסי, ועניין של גישה. 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 4 חודשים מאוחר יותר...

תמהני היכן ובאיזה תאריך נערכה הישיבה שבה החליטו כל מפעילי הבואינג 737 והאיירבוס 3XX להתעלם מקיומה של הדלת האחורית בעת פריקה והעמסת נוסעים. נדמה לי שהטרנד הזה התחיל בסביבות 2012.

 

ברצינות, כבר 15 שנה אני טס בכלים האלה לפחות פעם בחודש בממוצע, ומאז 2012 ראיתי אולי חמש פעמים במצטבר שמישהו אשכרה פתח את הדלת האחורית או השתמש בשרוול הכפול בנמה"ת. כן עושים את זה במטוסים רחבי גוף שטסים למרחקים ארוכים, אבל גם שם זה בעיקר כדי לבודד את יושבי המחלקה הראשונה והביזנס מהתיירים ולא כדי להעמיס או לפרוק בצורה יעילה יותר. יוצאי דופן למיטב זכרוני איזיג'ט, שעושים את זה קבוע בטיסות הקצרות ללונדון.

 

מה הרציונל מאחורי זה, ואם בתור חברת תעופה יש לך מדיניות כזאת - למה לא פשוט להזמין את המטוסים בלי דלת אחורית ולחסוך כסף ומשקל?

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 דקות, Derish כתב:

מה הרציונל מאחורי זה, ואם בתור חברת תעופה יש לך מדיניות כזאת - למה לא פשוט להזמין את המטוסים בלי דלת אחורית ולחסוך כסף ומשקל?

לדעתי זה כמו דלת אחורית באוטובוס - גם אם לא משתמשים בה, זאת יציאת חירום שחייבת להיות שם.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 33 דקות, Derish כתב:

מה הרציונל מאחורי זה, ואם בתור חברת תעופה יש לך מדיניות כזאת - למה לא פשוט להזמין את המטוסים בלי דלת אחורית ולחסוך כסף ומשקל?

 

 

טסתי בשנה האחרונה בריינאייר, איזיג'ט, וויזאייר, טוס-אייר וטורקיש, אם אני זוכר נכון בכל הטיסות שלא התחברו לשרוול פתחו גם את הדלת האחורית.

הדלת חייבת להיות שם, זאת יציאת חירום. בכללי כמות היציאות נקבעת לפי כמו הנוסעים שהמטוס יכול להכיל לדוגמא ב737-700 יש 6 יציאות, ב737-800 יש 8 וב737-900er (בתצורת הושבה של 189 נוסעים ומעלה) יש 10.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כי הגשר לא יכול לעבור סביב או מעל הכנף.

במטוסים רחבי גוף יש 2 דלתות לפני הכנף (ולעתים 3), כך שאפשר לחבר שני גשרים או שלושה.

בהמראה או הגעה לעמדות מרוחקות עם אוטובוסים לעתים קרובות משתמשים בשתי הדלתות, אם כי זה מצריך הערכות הדיילות.

ולמה רק משמאל? כי השירות למטוס, למשל העמסת מזוודות, נעשה מימין.

  • אהבתי 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 9.8.2020 בשעה 21:26, sperial כתב:

אז אולי משהו על מסלול ההכשרה. יש כאן חבר'ה צעירים מוכשרים, אולי מישהו מעוניין באתגר הזה. הרי משבר הקורונה יחלוף והעולם יחזור לטוס, ומי שמתחיל מסלול היום יבשיל רק בעוד מספר שנים. וגם הובלת המטענים רק הופכת חשובה עם הזמן.

שכן שלי בן 19 עושה את מסלול ההכשרה להיות טייס אזרחי.

בהתחלה לא האמנתי שהוא יתמיד כי הוא חולה אופנועים פחות מטוסים.

אבל לאבא שלו יש כיסים עמוקים וחלום שיהיה לו בן טייס.

הוא סיים רשיון טייס פרטי על ססנה 152.

עשה הסבה לססנה 172 (4 מושבים).

משם המשיך לרשיון דו מנועי על מטוס דיימונד שהוא ממש מהיר ומגניב.

השלב הבא זה ללמוד רשיון טייס מסחרי, כדי להתקבל צריך 120 שעות מפקד, שזה שעות טיסה שטסים לבד ללא מדריך.

אז בגדול בכל הזדמנות שהוא חוזר מהצבא (הוא משרת בתפקיד ש.ג) הוא עולה לטייל באוויר.

הוא ניצל את ההזדמנות להטיס את הרס"ר ואת מפקד הבסיס שלו לטיסות חוויה מעל הגלבוע והכנרת.

כל הכיף הזה עלה עד עכשיו בערך 180 אלף ש"ח, ועד סיום רשיון טייס מסחרי הנכסף העלות צפויה להגיע לרבע מליון.

הוא קיבל כבר הצעות עבודה להטיס צנחנים בצפון או במצדה אחרי שיסיים רשיון מסחרי.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 44 דקות, airwolf1980 כתב:

כל הכיף הזה עלה עד עכשיו בערך 180 אלף ש"ח, ועד סיום רשיון טייס מסחרי הנכסף העלות צפויה להגיע לרבע מליון.

בהשוואה למחיר של טסלה חדשה בישראל, זה לא נשמע כזה גבוה.

 

תחשבו על זה ככה - או שתהיה לכם קופסת פח עם ארבעה גלגלים ובטריה, שסביר להניח תאבד 50% מהערך שלה תוך 3 שנים ותמות תוך 8-12 שנים, או שיהיה לכם רישיון טיס מסחרי.

 

נשמע די no brainer, אם מסתכלים על זה מבחינת VFM. לדעתי אפשר לדחות שדרוג של רכב/שניים/שלושה בשביל זה.

עריכה אחרונה על ידי vadim6385

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, sperial כתב:

בהמראה או הגעה לעמדות מרוחקות עם אוטובוסים לעתים קרובות משתמשים בשתי הדלתות.

 

איפה ראית את הלעתים הקרובות האלה? אולי אני טס למקומות הלא נכונים, אבל כאמור - בעשור האחרון (כמאה טיסות פלוס מינוס) ראיתי את זה קורה אולי חמש פעמים, למעט איזיג'ט בלונדון. כשני שליש מהטיסות שלי היו ללא שרוולים, אלא חייבו שימוש במדרגות והליכה או נסיעה לשער. אולי האלצהיימר משטה בי, אבל אני די בטוח שפריקה משתי דלתות הייתה הרבה יותר נפוצה כשהתחלתי לטוס בסביבות 2008.

 

לגבי הגשר - נמלים מסויימים ברחבי העולם כבר התגברו בהצלחה על המחסום הטכנולוגי הזה. הגשר הראשון שאיפשר פעולה דומה הוצג עוד ב-1959 אבל נזנח עקב עלויות תפעול גבוהות. גם היום זה לא משהו שרואים בכל מקום, אבל נראה שעדיין קיים פה ושם:

 

61b1ad2f-6481-4f5e-addb-fc490ff048af-Bxx

 

  

לפני כשעה, airwolf1980 כתב:

(הוא משרת בתפקיד ש.ג.)

 

לא הייתי קורא לזה 'משרת'.

 

עריכה אחרונה על ידי Derish
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

משום מה חשבתי שלמטוס יש דלתות משני הצדדים, כמו ברכבת.

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...