Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מטוסים וטיסה אזרחית/מסחרית - אם לא תשאל איך תדע?


shais01
שימו לב! השרשור הזה בן 417 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

יצא לי לשחק אתמול בסימולטור החדש של מיקרוסופט, וניסיתי להמריא את הBoeing 747-8, כמובן שאין לי שום ניסיון עם זה, אבל להפתעתי, לקח לי כ-25 דקות של השתעשעות בקוקפיט והצלחתי בסוף להתניע את המנועים (לאחר שחשבתי שהם כבר פועלים אך מסתבר שזה רק היה הסטרטר), זה בהחלט היה "פאזל" משעשע, לגבי ההמראה עצמה והשהייה עצמה באוויר, הרבה פרקים של תעופה בחקירה בהחלט תרמו לידע, המראה עם מדפים פתוחים, שימוש בטייס אוטומטי וכו' (למרות שלא הצלחתי להשתמש בכפתור הגובה, לא יודע אם זה פאק של התוכנה או כמובן שלי).

מפתח אפליקציית פרטי רכב

 

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.OMApp.rechev

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 אלעל וארקיע נמצאות בתרדמה כבר כחצי שנה. איך "מעירים" את החברות - מחסיריפ מטוסים לשירטת בטוח ובעיקר מחזירים טייסים שלא טסו זמן רב, אולי אפילו אבדו את רשיונם? מה לגבי שאר הצוותים -טכנאיפ, משגרים ושאר התומכים החיוניים?

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טייס מסחרי נדרש כדי לשמור על הרשיון לסוג מטוס:

- לבצע 3 המראות ו 3 נחיתות בשלושת החודשים האחרונים.

- לבצע אימון ומבחן בסימולטור פעם בחצי שנה.

- לבצע מבחן נתיב - טיסה עם בוחן שבודק את תפקודו בטיסה שגרתית על הקו.

זאת נוסף על בדיקות רפואיות, הדרכות ומבחנים קרקעיים.

זה לדעתי אחד המקצועות הבודדים בהם אחרי שהוסמכת אתה נדרש להמשיך ולהציג רמה מספקת מול גורם מקצועי באופן רשמי ומחייב. לא מכיר שרופא, מהנדס או משפטן נדרשים להצגת יכולות כלשהן אחרי שהסמכתם הסתיימה, אבל אולי אני טועה.

 

ארוע הקורונה הוא כמובן מגה ארוע בהרבה היבטים של עולם התעופה, בוודאי בהיבט כשירות הטייסים.

בכל מתאר, גם האופטימי ביותר (חיסון שיפותח מעכשיו לעכשיו, יוכיח 100% יעילות ו 0 סיכונים ותופעות לוואי - אוטופיה) לא תהיה סירנה וכולם ידרשו לרוץ למטוסים, אלא יהיה מדובר בתהליך התאוששות הדרגתי וממושך, יהיה זמן להעביר את כולם דרך סימולטור והדרכות קרקעיות מסודרות.

אבל אין ספק שמדובר באתגר מקצועי והדרכתי משמעותי.

 

מבחינת המטוסים זה הרבה יותר פשוט.

פועלים על פי הנחיות יצרן המטוס.

מבצעים הרצת מנועים פעם ב x זמן, ופעם בכמה חודשים טיסה קצרה הנקראת איוורור.

מכונה לא בנויה לעמוד לאורך זמן.

בתאריך 19.8.2020 בשעה 12:31, Skity כתב:

למרות שלא הצלחתי להשתמש בכפתור הגובה, לא יודע אם זה פאק של התוכנה או כמובן שלי

למטוסים מודרניים יש כל כך הרבה כח וכל כך הרבה יתירות, שגם אם לא תעשה בדיוק מה שצריך, הם ימריאו ויטוסו.

אני לא מבין למה כוונתך בכפתור הגובה, מתכוון אולי לחלון דיגיטלי ומעליו ALT  או ALT SEL?

166, קאפה, GTV, קופה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 12 דקות, shais01 כתב:

 

למטוסים מודרניים יש כל כך הרבה כח וכל כך הרבה יתירות, שגם אם לא תעשה בדיוק מה שצריך, הם ימריאו ויטוסו.

אני לא מבין למה כוונתך בכפתור הגובה, מתכוון אולי לחלון דיגיטלי ומעליו ALT  או ALT SEL?

 

ההטסה עצמה באמת הייתה חלקה, התכוונתי לשלב התנעת המנועים שהיה ה"פאזל" המעניין (הפעלת המצבר, משאבות הדלק, ליד המצערת היה משהו שגם הייתי צריך להעביר מcutoff לrun שאין לי מושג מה זה אבל זה בהחלט תקע אותי, סטרטרים ואז לבסוף APU שגם אין לי מושג מה זה)

 

לגבי הטייס האוטומטי, דיברתי על הכפתור שמסובבים בשביל לקבוע את הגובה ואז לוחצים עליו על מנת ליטוס לגובה שהכנסנו, אך משום מה הוא כל הזמן היה Unavailable.

 

ובמקרה אחר, בטעות הפעלתי את המצערת האוטומטית והוא לא נתן לי יותר להשתמש בה ידנית עד שהורדתי את הכפתור שלא ידעתי שלחצתי עליו בכלל ⁦🤦‍♂️⁩, גם במציאות זה ככה?

 

 

עריכה אחרונה על ידי Skity

מפתח אפליקציית פרטי רכב

 

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.OMApp.rechev

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, Skity כתב:

 

גם במציאות זה ככה?

 

 

במציאות טייסים יודעים מה שהם עושים, ואלו שלא, נותנים לנו חומר ל'תעופה בחקירה'.

עריכה אחרונה על ידי nitch
  • רעיון טוב! 1

  

לפני 22 שעות, hans כתב:

שטיפה, אגב, מעולם לא עזרה לי מי יודע מה. גם לא מים רותחים. אין תחליף לחיטוט עד שמשתחרר

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בס"ד
תהליך ההנעה נראה מסובך, אבל הוא הופך להיות טבע שני.
ב F-16 לדוגמה, התהליך דומה מאוד, רק ששם, מה שנותן את" הסטרטר" אלו המצברונים ההידראולים שזורקים נוזל הידראולי בלחץ גבוה מאוד שמסובב את ה-APU שברגע שהוא מונע, הוא מניע בתורו את המנוע.
במטוסים, בניגוד לכלי רכב או שייט, כיבוי המנועים מבוצע ע"י מעבר מצערת ל-Off או cut off במקרה של מטוסי הנוסעים.

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

אני קם כל בוקר בשביל הילדים, בלעדיהם הייתי קם בצהריים...:lol:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 19.8.2020 בשעה 10:31, Skity כתב:

יצא לי לשחק אתמול בסימולטור החדש של מיקרוסופט, וניסיתי להמריא את הBoeing 747-8, כמובן שאין לי שום ניסיון עם זה, אבל להפתעתי, לקח לי כ-25 דקות של השתעשעות בקוקפיט והצלחתי בסוף להתניע את המנועים (לאחר שחשבתי שהם כבר פועלים אך מסתבר שזה רק היה הסטרטר), זה בהחלט היה "פאזל" משעשע, לגבי ההמראה עצמה והשהייה עצמה באוויר, הרבה פרקים של תעופה בחקירה בהחלט תרמו לידע, המראה עם מדפים פתוחים, שימוש בטייס אוטומטי וכו' (למרות שלא הצלחתי להשתמש בכפתור הגובה, לא יודע אם זה פאק של התוכנה או כמובן שלי).

הוא אכן מעניין אותי, היום אני על xplane-11.

סתם להמריא עם מטוס לא מאוד מסובך בסימולטורים האלה אפילו אם זה 767, ברגע שאתה על מסלול מספיק ארוך, מנועים דולקים פשוט תפרוס מדפים ל 5 או יותר ותפתח מצערת מלאה - אתה תמריא בלי בעיה,

גם נחיתת ראיה תצליח לעשות עם תרגול על עקיבה אחרי אורות ה  PAPI ואם זכרת להוריד מדפים ל 30 ולהוריד גלגלים (ואם זכרת לכוון את כפתור הבלימה לגמרי תרגיש גיבור)

הבעיה במציאות שזה הרבה הרבה ה-ר-ב-ה יותר מזה, יש צ'קליסטים הרבה יותר ארוכים ונהלים שאפשר להתעלם באלגנטיות בסימולטור ועוד, מצד שני זה עדין נחמד.

אתר הבישולים שלי:

DrorZi.com

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 2 שעות, DrorZi כתב:

גם נחיתת ראיה תצליח לעשות עם תרגול על עקיבה אחרי אורות ה  PAPI ואם זכרת להוריד מדפים ל 30 ולהוריד גלגלים (ואם זכרת לכוון את כפתור הבלימה לגמרי תרגיש גיבור)

הבעיה במציאות שזה הרבה הרבה ה-ר-ב-ה יותר מזה, יש צ'קליסטים הרבה יותר ארוכים ונהלים שאפשר להתעלם באלגנטיות בסימולטור ועוד, מצד שני זה עדין נחמד.

 חלילה לא חשבתי לרגע להשוות לחיים האמיתיים.

 

דווקא הנחיתה הייתה הרבה יותר קלילה מחשבתי, כבר בפעם הראשונה, מדפים, מעצור אוויר אם צריך, להוריד מצערת והוא יורד לבד אל המסלול, אני גם משתמש בג'ויסטיק מה שהופך את החוויה להרבה יותר קלה.

יש בסימולטור גם אתגרים, כמו לנחות בשדות תעופה הכי קשים בעולם, הצלחתי להנחית כמה פעמים את הAirbus a320neo בParo, Bhutan, לא פשוט בכלל.

 

אישית בתור סתם חובב אני מאוד ממליץ על הסימולטור, הדרך שבה המפה מוטמעת במשחק פשוט משגעת אם כי צריך מחשב לא פריאר בכלל בשביל להריץ את זה.

עריכה אחרונה על ידי Skity

מפתח אפליקציית פרטי רכב

 

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.OMApp.rechev

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 21.8.2020 בשעה 16:11, shais01 כתב:

לבצע אימון ומבחן בסימולטור פעם בחצי שנה.

כמה הסימולטור באמת קרוב למטוס אמיתי?

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בימי הסימולטור מגרסאות 9-10 היה "בית ספר לטיסה וירטואלית" (VATSIM/VATIL). היתה טענה ששימש, בין השאר, לאימון טייסים בנהלי תקשורת. אני לא יודע עד כמה הטענה הזו מבוססת. מכל מקום, גם בגרסה הזו, מלפני קרוב ל-15 שנה, היה אפשר לשחק הרבה שעות לבד ובקבוצות (כולל שחקנים ששימשו כפקחי תנועה אוירית).

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבחור ששיחק אצלי הרבה מאד שעות ב-FS-9 נטש את התחביב הזה לטובת לימודים בטכניון, מה גם שבמעבר מ-XP ל-7 הג'ויסטיק הפסיק לפעול. מה שכן, בזכות התחביב הזה הוא בחר בפקולטה בה למד (זו שגם אתה למדת בה).

עריכה אחרונה על ידי sperial
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 22.8.2020 בשעה 20:42, Night Driver כתב:

כמה הסימולטור באמת קרוב למטוס אמיתי?

סימולטור אמיתי דומה מאוד למטוס.

המערכות מתנהגות כמובן בדיוק כמו במטוס.

תחושת ההטסה דומה מאוד. מאוד.

סימולטור מוכר על ידי רשויות התעופה האזרחית כתחליף לטיסה במטוס.

אם לא עמדת ביעד ההמראות והנחיתות ניתן להשלים את החסר בסימולטור.

166, קאפה, GTV, קופה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש דימוי של ATIS

יש הדמיות של מטוסים אחרים כולל תמרוני TCAS

כתלות בנושא המתורגל המדריך יכול לדמות את ה ATC ואפשר לוותר ולהתמקד בהטסה.

  • רעיון טוב! 1

166, קאפה, GTV, קופה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...