Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מטוסים וטיסה אזרחית/מסחרית - אם לא תשאל איך תדע?


shais01
שימו לב! השרשור הזה בן 430 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני שעתיים, dorsht כתב:

לפי הנתונים ברשת, הקומאק C919 (שהולך להיות מתחרה ישיר של ה-A320 ושל ה-737-8 Max) יעלה כ-60% פחות מהבואינג וכ-50% פחות מהאיירבאס

גם רוסיה קרובה מאוד לסיים את הוכחת הmc-21 שיתחרה באותו הסגמנט

יום טוב גם לך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

העיצוב של ה 919 כל כך מיושן שזה די מבאס, מעין הכלאה בין A310 מוקטן ל A320 בימים המוקדמים שלו. העיצוב של הכנף אמור להיות מודרני יותר, אבל עדיין, גרר גוף והגרר מהזנב הם דבר לא מבוטל.

בכל מקרה, מהמידע שכן זמין נראה שהביצועים יהיו דומים ל A320 בימיו המוקדמים. כיום שיש A320 שעברו רויזיות שיפור במשך 30 שנה+דור חדש לחלוטין (NEO) אני לא רואה יותר מדי איום לחברות המערביות בשלב זה, מה שמשנה זה איך יראה המטוס הבא של החברה. לנוכחי יש להתייחס יותר בתור test run.

 

ל mc21 יש קלפים בשרוול, ורעיון חדשני של קופסת כנף ממרוכבים מבוססי resin, זה יכול למנוע את העברת חלק מהרעידות שהמנוע יוצר לקבינה. באופן מאוד לא טיפוסי, יש מצב שדווקא לרוסים יצא מטוס מאוד שקט ונוח בפנים.

תהליך הפיתוח גם הוא, באופן לא טיפוסי לרוסיה, נעשה בסטנדרט "מערבי" ושקיפות גבוהה, אשמח יום אחד לחוות טיסה עליו בעצמי

  • אהבתי 1
  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שנה מאוחר יותר...

מקפיץ את השרשור כדי לעדכן את חובבי הז'אנר על ערוץ יוטיוב מעניין שגיליתי לאחרונה:

 

 

מעבר לעריכה ולפסקול המעולים, אהבתי את מקצוע הנישה של המגיש - טייס שינוע בשירות חברות הליסינג והתעופה השונות.

 

אם שי עדיין מסתובב פה, אשמח לשמוע אם זה תחום שקיים גם בארץ או אם יש ישראלים שעוסקים בו בחו"ל. על פניו, ריבוי הרשיונות וההסמכות הנחוץ זה משהו שתפור על טייסים צבאיים לשעבר. מאידך, קשה לי לתאר שהחבר'ה בסרטונים האלה, אשר רובם טייסים ותיקים ובכירים עם רקע בתעופה מסחרית, עברו בזמנו את תהליך השדרוג לקברניטאות כפי שתואר פה. איכשהו הם לא נראים כמו סוג האנשים שיעמדו בפני ועדה וינסו להוכיח שהם ראויים לתואר כזה או אחר.

 

בכל מקרה, צפייה מהנה!

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הי דריש,

סרטון נחמד, כמובן חד צדדי לחלוטין ומציג את הכיף בתחום שלו בלי כל החסרונות, והם רבים, מאוד.

מה שכיף בלהיות איירליינר בחברה רצינית זה שאתה מתעסק נטו בטיסה. יש מערכת שלמה שמתכננת את הטיסה, בודקת את החוקיות שלה, מתחזקת את המטוס, מתדלקת אותו, אשרות מעבר ונחיתה, מזגי אויר, משקל ואיזון, קייטרינג.

יש אלף ואחד נושאים.

כקברניט יש לך אחריות כוללת אבל בסוף אתה רק חותם ומאשר משהו שלרוב סגור היטב.

הוא לעומת זאת מתעסק בכל הניג׳וסים הללו. לא כיף בכלל.

יש עוד הרבה חסרונות לעבודה כזו.

מתאים לאנשים עם אופי מסויים.

 

  • אהבתי 1

166, קאפה, GTV, קופה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לי שכן שאני מכיר מאז שהוא היה בן 16, היום הוא כמעט בן 20.

הילד חולה אופנועים ברמה קשה, אבל אבא שלו חולם על בן טייס.

בינתיים הוא הוציא רשיון על ססנה 152 המשיך גם ל172 וטס כמה שעות כל סופ"ש כשהוא חוזר מהצבא על מנת לצבור את השעות הדרושות להתחיל קורס טייס מסחרי.

התכנון שלו אחרי המסחרי  לעשות רשיון דו מנועי.

לדעתכם יש לו סיכוי טוב אחרי כל ההשקעה למצוא עבודה באחת מחברות התעופה? או שהשוק רווי ורק טייסי חיל האויר נכנסים לתחום?

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בשנים הקרובות יהיה ביקוש אדיר לטייסים, הקורונה שלחה המון טייסים הביתה שחלקם לא חזרו.

אם הוא מסתכל על הארץ, זה אתגר גדול יותר. אם הוא פוזל למקומות אחרים- משהו כמו 100% הצלחה מובטחת כל עוד הסקופ הוא השנתיים-שלוש הקרובות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, airwolf1980 כתב:

לדעתכם יש לו סיכוי טוב אחרי כל ההשקעה למצוא עבודה באחת מחברות התעופה? או שהשוק רווי ורק טייסי חיל האויר נכנסים לתחום?

לא בארץ.
מדובר בבחור צעיר ללא משפחה, התחייבויות בחיים ואבא שמוכן לשים משכורת חודשית ממוצעת בשביל החלום - שיעבור לארה''ב, יעשה את כל ההגדרים הנדרשים, יתחיל לעבוד בתחום ולצבור שעות ל-ATP.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סרטון ממש מגניב על איך ils עובד חוץ מאשר 2 אורות אדומים 2 לבן או לשמור את המחט באמצע. 

עם סרטוטים והדמיות, מוסבר היטב ומעניין. 

https://youtu.be/taqMkdXL3Xg

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 12 שעות, shais01 כתב:

מה שכיף בלהיות איירליינר בחברה רצינית זה שאתה מתעסק נטו בטיסה

אני משוכנע שמה שאתה אומר מדויק מאוד, אבל אפשר להגיד את אותו הדבר על ההבדל בין להיות עמצאי ללהיות שכיר בכל מקצוע: אבא שלי אדריכל עצמאי, וכשהיו לו עובדים שכירים הם התעסקו באדריכלות והוא התעסק בלנהל את המשרד, להביא לקוחות, הנהלת חשבונות, ועוד הרבה דברים אחרים שאינם אדריכלות. העובדים השכירים שלו, לעומת זאת, באו בבוקר ועסקו כל היום באדריכלות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עניין של אופי באמת, אילו אני הייתי טייס כנראה שהייתי נוטה לכיוון העצמאי הזה. אני זוכר שאחרי כמה ימים בקבוצת ה'טייסים עושים טייסים' בא לי להקיא מהמנטליות שטופת המוח שהלכה שם (הן בין הטייסים עצמם והן בקרב הדיילות וצוות הקרקע), כאשר כל נסיון לאתגר את הסטטוס קוו או להטיל ספק באחת הקונבנציות שלהם נתקלה בזלזול ולעג במקרה הטוב ובתירוץ האלמותי שזה 'כתוב בדם' במקרה הגרוע. בין הוויתור המוחלט על כל סוג של חשיבה ביקורתית לבין תסביך האלוהים שרוב העוסקים במלאכה שם לוקים בו, האינטראקציה איתם לא השאירה אצלי רושם חיובי על התעשייה, בלשון המעטה.

 

טייסי השינוע בסרטונים האלה לעומת זאת הזכירו לי הרבה יותר את טייסי התובלה שעבדתי איתם בחיל האוויר. אנשים שמעבר למקצוע שלהם תמיד היו צנועים ונעימי הליכות, ומצאו את הזמן להסביר ולנהל דיון אפילו עם הטכנאי הכי זוטר מבלי לגרום לו להרגיש כמו טמבל, ומעל הכל פשוט היו בני אדם. אין לי מושג איך הם התנהגו בתוך הטייסת או כלפי המפקדים שלהם או הפקידות במשרד, אבל בכל אינטראקציה שלנו איתם זה נראה כמו חבר'ה שבאו להנות מתחביב שהוא גם מקצוע ולא סתם לדפוק שעון. כשאני קורא על סכסוכי העבודה של אלעל, BA ושלל חברות תעופה אחרות מסביב לעולם, זה נראה אחרת לגמרי.

 

מצד שני, אני מבין את הקסם שבשעות עבודה ומסלולים קבועים, במיוחד כשיש לך משפחה בבית והג'וב הוא כבר לא הדבר הכי חשוב בחיים. לא שונה בהרבה מסטארט-אפיסט שעם השנים מוצא את עצמו בג'וב תאגידי נוח עם הכנסה קבועה והרבה הטבות, שקשה לעזוב למרות קן הצרעות שמסביב.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 שעות, Fazer כתב:

אני משוכנע שמה שאתה אומר מדויק מאוד, אבל אפשר להגיד את אותו הדבר על ההבדל בין להיות עמצאי ללהיות שכיר בכל מקצוע

אין לכם מושג איזו אופרציה זה להוציא טיסה מסחרית מהארץ.

מילא צסנה מחיפה לקפריסין ובחזרה.

אבל טיסה מסחרית? לאירופה נניח יש שני מסלולים טורקיה\סרביה\גרמניה או יוון\איטליה\שוויצריה.

באיזה הייתם בוחרים? רמז: המסלול הקצר הוא לא בהכרח הכי כלכלי.

ומה עם עוצר לילה? וסלוט שהולך לאיבוד בגלל משהו שבכלל לא תלוי בכם.

טיסות פנים באמריקה הן בסדר גודל יותר פשוטות.

יש צורך רק בחמש אצבעות כדי לנהל את הגלקסיה, ורק בשלוש־עשרה אצבעות על מנת לשלוט ביקום. -- דוד אבידן

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טייס מסחרי בארצות הברית, בחברות ה regional זה בכלל מונית. מכיר שניים שעשו מסלול הכשרה דומה למה שהבחור מספר. הרבה יותר שעות טיסה + כמות המראות נחיתות בכמות גבוהה מכל טייס כאן באותו פרק זמן. 

טיסות regional בין בוסטון לניו יורק, או ניו-יורק שרלוט צפון קרוליינה. 3 סבבים או יותר ביום במטוסים "קטנים"   , כאן אצלנו quicky לאתונה זה יום עבודה וזהו. 

עריכה אחרונה על ידי zaf

למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) ושום דבר לא השתנה סביבי , עדיין רואה נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת בכל נסיעה . עכשיו גם הכל מתועד מלפנים ומאחור ואפשר לשחזר ולהתעצבן שוב ושוב :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היום כבר לא. 

עובדה מעניינת, טייסים שטסו מסחרי בחו"ל צברו יותר שעות מטייסי חיל האוויר באותה נקודת התחלה באל על. אבל ז קוריוז זניח. 

הבדיחה הישנה של שנוות ה 90 הייתה, שהנוסעים יכלו לדעת אם הטייס שלהם היה טייס קרב או שהוא מנוסה יותר לפי זה שהנחיתה של הצעירים לא הייתה חלקה ונקייה כמו של הותיקים ובהשוואה לותיקי החברות הזרות. 

עריכה אחרונה על ידי zaf

למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) ושום דבר לא השתנה סביבי , עדיין רואה נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת בכל נסיעה . עכשיו גם הכל מתועד מלפנים ומאחור ואפשר לשחזר ולהתעצבן שוב ושוב :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...