Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מטוסים וטיסה אזרחית/מסחרית - אם לא תשאל איך תדע?


shais01
שימו לב! השרשור הזה בן 425 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

בתאריך 22.8.2020 בשעה 18:42, Night Driver כתב:

כמה הסימולטור באמת קרוב למטוס אמיתי?

השאלה על סימולטור מקצועי מאושר מאושר רת"א? מדהים - אפשר לתרגל עליו חירומים שאתה לא באמת תתרגל בחוץ (כמו נגיד כיבוי מנוע בזמן טיסה), תרגול נחיתת חירום עד המגע בקרקע, תנאי מזג אוויר קיצוניים לסוג המטוס שבחרת והכל כשהמנוע מאחורי הסימולטור  יודע לחשב בצורה מעולה איך המטוס מגיב, אחרי זה בטיסה אמיתית כשאתה מתרגל את זה חלקית (למשל העברת מנוע לסרק ותרגול עד ירידה ל 500 רגל) אתה רואה שזה פשוט יושב בול כמו הסימולטור.

בנוסף בטיסות מכשירים אתה ממילא אמור לא להתחשב בשום הרגשה ביולוגית ואז גם התרגול הוא 1:1 עד מצב שחלק מהשעות להוצאת הגדר מכישירם צוברים פשוט בסימולטור לחסוך עלויות.

 

סימולטור ביתי עדין יכול לתת חלק מהדברים האלה בצורה שהיא מעבר לרק משחק מהנסיון שלי ויש גם את המשוגעים שבונים בבית סימולטורים שיכולים לעבור רישוי רת"א...

 

 

בתאריך 22.8.2020 בשעה 12:02, Skity כתב:

יש בסימולטור גם אתגרים, כמו לנחות בשדות תעופה הכי קשים בעולם

 

לא יודע אם זה מופיע לך באתגרים אבל המלצה שלי נסה את

Altiport Courchevel - LFLJ

עם ססנה, מרתק!

מסלול בשיפוע של 18.6%(!), אין אופציה ללכת סביב והגישה היא בין הרים

אפילו עשיתי את זה במציאות, אבל בתור נוסע, זה לא משהו שאפשר לקחת מדריך ולהגיד לו בוא נתרגל 🤣

עריכה אחרונה על ידי DrorZi

אתר הבישולים שלי:

DrorZi.com

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 21 דקות, DrorZi כתב:

לא יודע אם זה מופיע לך באתגרים אבל המלצה שלי נסה את

Altiport Courchevel - LFLJ

עם ססנה, מרתק!

🤣

 

Challenge accepted, אנסה יותר מאוחר.

מפתח אפליקציית פרטי רכב

 

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.OMApp.rechev

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 7 חודשים מאוחר יותר...

שמח לומר שבזכות השרשור הזה קראתי את הכתבה הבאה ועוד בתמונת הפתיחה קפצתי ואמרתי "מנועי שכבת גבול". 

Simple Flying: The Disruptor? Meet The Aurora D8 – A New 180 Seat Double Bubble Widebody.
https://simpleflying.com/aurora-d8-double-bubble/

 

מקווה שהמטוס יגיע לייצור בתצורה דומה, רק תוהה אם יאושר מבנה עם שני מנועים צמודים. במקרה של כשל מנוע בלתי מוכל, יכול להיות די קטסטרופלי. 

  

לפני 22 שעות, hans כתב:

שטיפה, אגב, מעולם לא עזרה לי מי יודע מה. גם לא מים רותחים. אין תחליף לחיטוט עד שמשתחרר

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שאלה שתמיד סקרנה אותי, איזה מערכות בטיחות לשעת חירום יש במטוסים של ראשי ממשלה? למשל, אייר פורס 1.
קראתי שבמטוס של פוטין יש קפסולה מיוחדת בחלק האחורי של המטוס שמאפשרת פינוי בשעת חירום. משהו דומה לקפסולה שבה אסטרונאוטים חוזרים לכדה"א.

Sent from my SM-G985F using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 42 דקות, דניאל1983 כתב:

קראתי שבמטוס של פוטין יש קפסולה מיוחדת בחלק האחורי של המטוס שמאפשרת פינוי בשעת חירום. משהו דומה לקפסולה שבה אסטרונאוטים חוזרים לכדה"א.

 

זו אותה קפסולה שיש לביבי ?

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שאלה שתמיד סקרנה אותי, איזה מערכות בטיחות לשעת חירום יש במטוסים של ראשי ממשלה? למשל, אייר פורס 1.
קראתי שבמטוס של פוטין יש קפסולה מיוחדת בחלק האחורי של המטוס שמאפשרת פינוי בשעת חירום. משהו דומה לקפסולה שבה אסטרונאוטים חוזרים לכדה"א.

Sent from my SM-G985F using Tapatalk


בס"ד
לא חושב שקיים דבר כזה, מדוובר בשינוי הנדסימסיבי וחיזוקים למבנה בצורה כזו שאם זה היה קיים, זה היה נראה כלפי חוץ.

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

אני קם כל בוקר בשביל הילדים, בלעדיהם הייתי קם בצהריים...:lol:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 16 שעות, דניאל1983 כתב:

שאלה שתמיד סקרנה אותי, איזה מערכות בטיחות לשעת חירום יש במטוסים של ראשי ממשלה? למשל, אייר פורס 1.
קראתי שבמטוס של פוטין יש קפסולה מיוחדת בחלק האחורי של המטוס שמאפשרת פינוי בשעת חירום. משהו דומה לקפסולה שבה אסטרונאוטים חוזרים לכדה"א.

Sent from my SM-G985F using Tapatalk
 

השאלה שלך לא ברורה.

אתה שואל לגבי חירומים הנובעים מתפעול המטוס (אש מנוע, אובדן דיחוס, תקלת הגאים וכו׳)  או איומים חיצוניים כמו טילי נ״מ?

 

אפילו צניחה רגילה ממטוס נוסעים (בשונה ממטוס קרב) היא תהליך מורכב שמחייב הבאת המטוס לתצורה ונתוני טיסה ספציפיים וגם אז בעייתית לביצוע. שלא לדבר על קפסולה דמיונית שכזו.

166, קאפה, GTV, קופה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חושב שיש די הרבה גורמים שיכולים לגרום למטוס לאבד שליטה ולהתרסק...
בדיוק בשביל זה במטוסי קרב קיים כסא מפלט.



Sent from my SM-G985F using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1. ראיתי בכל מיני סרטונים של נחיתות רואים לקראת הנחיתה את הטייס מבצע בהגה המון תיקונים מהירים - טייס מגיע למצב שליטה במטוס כמו נהג ראלי שמודע לכל מ"מ של הרכב? זה פשוט נראה שצריך שליטה משוגעת במטוס כדי לקבל פידבק כל כך מהיר לכל כך הרבה תיקונים מהירים 

2. יש נחיתות שמרגישים אותן כממש חלקות ולינאריות (תחושתית) ויש נחיתות של שחשים בצניחות של המטוס והמון תיקוני ימינה שמאלה די אגרסיביים - האם זה נובע בגלל נחיתה ידנית לעומת מונחת טייס אוטומטי לקראת גישה לנחיתה/מזג אוויר/מיומנות טייס/הכל ביחד?

בקייץ של 2019 טסתי לאמסטרדם והנחיתה שם הייתה חלקה מאוד, בחזור לנתבג (לדעתי זה באותה תקופה שהיה שיבושים בנתב"ג והיה נדרש לנחות "ידנית", הנחיתה הייתה מעט קופצנית, מרגישים/שומעים הורדת סל"ד מהירה, ולאחר מכן צניחה של המטוס בגובה, תיקונים חדים ימינה/שמאלה, הגברת סל"ד וחוזר חלילה עד למגע באספלט.

3. האם לכל טייס ישנה חסינות מנטאלית של גבהים ודומה להם? בצבא כל טייס עובר קורס צניחה, באזרחות לא כך הדבר להערכתי.

אם ניקח סטטיסטית מדגם מייצג של טייסים, האם לכולם לא תהיה בעיה לבצע צניחה? האם כולם יסכימו לעלות על רכבת הרים? זאת נשמעת שאלה די דיבלית, לא הצלחתי לחשוב על ניסוח טוב יותר, מקווה שהשאלה הובנה.

4. נכתב כאן בדפים הראשונים שצריכת הדלק של מנועי מטוסים חסכונית בצורה פסיכית. 

מה בעצם צריכת הדלק של סוגי מטוסים שונים? האם הצריכה נמדדת ביחידות משקל או נפח? ואם ישנה דוגמא ציורית שתמחיש צריכת דלק פר נוסע.

 

 

 

 

עד מתי ספטמבר 08.:(

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי 1 אתה שואל על ססנות וכדומה או מטוסי גט?
אם זה ססנות כן, יש הרבה תיקונים בעיקר בימים שהרוח לא יציבה (רוחות צד במהירות משתנה)

2. בגדול הכל ביחד כמו שכתבת + כמה המטוס כבד בנחיתה + כמה המסלול קצר ורוצים לגעת בו מהר ובהתחלה בקיצור מלא דברים

3. אין קשר בין להטיס מטוס (תנאים רגילים) לרכבות הרים או לצניחה, ד"א ססנה עומדת ביותר מ 3G אם רוצים. לגבי פחד גבהים, לא זכור לי טייס שהזכיר משהו כזה

4. משקל, בגדול יש חישובי צריכת דלק לטיפוס לשיוט ולהנמכה, אתה יכול להיתקל למשל במספר 2 טון לשעה בשיוט בטיסה במטוס בגודל בינוני (737)

עריכה אחרונה על ידי DrorZi

אתר הבישולים שלי:

DrorZi.com

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 28.3.2021 בשעה 08:24, Opel Astra GSI כתב:

1. ראיתי בכל מיני סרטונים של נחיתות רואים לקראת הנחיתה את הטייס מבצע בהגה המון תיקונים מהירים - טייס מגיע למצב שליטה במטוס כמו נהג ראלי שמודע לכל מ"מ של הרכב? זה פשוט נראה שצריך שליטה משוגעת במטוס כדי לקבל פידבק כל כך מהיר לכל כך הרבה תיקונים מהירים

בדרך כלל זה מיותר, מטוסי נוסעים סילוניים הם מאוד יציבים באופן בסיסי, מאוד שונה ממטוס קרב או ממכונית ראלי/פורמולה 1 ששם מתעדפים תמרון על פני יציבות. לפעמים זה נדרש כשמז״א בנחיתה מאוד לא יציב. 

2. יש נחיתות שמרגישים אותן כממש חלקות ולינאריות (תחושתית) ויש נחיתות של שחשים בצניחות של המטוס והמון תיקוני ימינה שמאלה די אגרסיביים - האם זה נובע בגלל נחיתה ידנית לעומת מונחת טייס אוטומטי לקראת גישה לנחיתה/מזג אוויר/מיומנות טייס/הכל ביחד?

נחיתה אוטומטית לרוב מאוד חלקה, בין השאר כי בדר״כ משתמשים בה כשמז״א מאוד יציב (ערפל או בסיס ענן נמוך מאוד) ואסור להשתמש בה (לפחות בבואינג, לא מכיר איירבס) כשמז״א סוער. במז״א סוער לא מחפשים נחיתה רכה וחלקה אלא דווקא נחיתה פוזיטיבית כדי לקצר את השלב הבעייתי יחסית של הצפת המטוס קרוב מאוד למסלול.

בקייץ של 2019 טסתי לאמסטרדם והנחיתה שם הייתה חלקה מאוד, בחזור לנתבג (לדעתי זה באותה תקופה שהיה שיבושים בנתב"ג והיה נדרש לנחות "ידנית", הנחיתה הייתה מעט קופצנית, מרגישים/שומעים הורדת סל"ד מהירה, ולאחר מכן צניחה של המטוס בגובה, תיקונים חדים ימינה/שמאלה, הגברת סל"ד וחוזר חלילה עד למגע באספלט.

3. האם לכל טייס ישנה חסינות מנטאלית של גבהים ודומה להם? בצבא כל טייס עובר קורס צניחה, באזרחות לא כך הדבר להערכתי.

אם ניקח סטטיסטית מדגם מייצג של טייסים, האם לכולם לא תהיה בעיה לבצע צניחה? האם כולם יסכימו לעלות על רכבת הרים? זאת נשמעת שאלה די דיבלית, לא הצלחתי לחשוב על ניסוח טוב יותר, מקווה שהשאלה הובנה.

חייב להודות שאני לא הבנתי אותה. כמי שביצע קורס צניחה אני לא מרגיש שיש לו תרומה משמעותית למרבית טייסי ח״א, נטישה בקרב לא דומה למעט אקט הנחיתה על הקרקע, למסוקים זה כעיקרון בכלל לא רלוונטי. מטוסי תובלה במרבית הטיסות טסים ללא מצנח. כמו בכל הצבא כמעט, קורס צניחה הוא בעיני בעיקר סמל סטטוס.

4. נכתב כאן בדפים הראשונים שצריכת הדלק של מנועי מטוסים חסכונית בצורה פסיכית. 

מה בעצם צריכת הדלק של סוגי מטוסים שונים? האם הצריכה נמדדת ביחידות משקל או נפח? ואם ישנה דוגמא ציורית שתמחיש צריכת דלק פר נוסע.

במטוסים קלים כמו צסנות וכו׳ מודדים להבנתי נפח, שזו מדידה יותר קלה טכנית ופחות מדוייקת.

במטוסי קרב ומטוסי תובלה/נוסעים סילוניים מודדים את משקל הדלק, שזו מדידה הרבה יותר מדוייקת.

מאוד בגדול, 737-800 צורך כ 2.5 טון דלק בשעה, וסוחב בערך 180 נוסעים.  קצת פחות מ 14 קג לנוסע לשעה.

גמבו 747-400 זצ״ל צורך כ 10 טון דלק בשעה וסוחב בערך 450 נוסעים. טיפה יותר מ 22 קג לנוסע לשעה.

הגמבו משייט קצת יותר מהר, אבל עדיין 737 חסכוני בהרבה, בערך כמו 777 פר נוסע (כשהמטוס בתצורת תיירים בלבד ומלא, אחרת ההשוואה בעייתית). 787 חסכוני משניהם.

 

 

 

 

 

  • אהבתי 2
  • מעניין 1

166, קאפה, GTV, קופה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קומאק? מטוס סיני?
קראתי קצת על המטוס. הבנתי שהוא בשלב הניסויים.
מה דעתכם? מה זה יעשה לשוק התעופה כשמעצמת ייצור כמו סין נכנסת לשוק המטוסים האזרחיים?
הייתם עולים על מטוס סיני?
האם חברות מערביות יקנו מטוס סיני?
איזה צל זה מטיל על בואינג ואיירבוס כאשר גם מלחמת סחר בפתח אולי?

HU-Panasonic CQC5401W, Comp- Hertz enenrgy, Sub- IDQ, AMP- Kicker ZX700.5

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מטוס זה לא משהו שנבנה בעשרות אלפים ולכן חלק גדול מהעלות זה הפיתוח. לא חושב שיהיה להם יתרון משמעותי במחיר.

תודה הגברת שרה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפי הנתונים ברשת, הקומאק C919 (שהולך להיות מתחרה ישיר של ה-A320 ושל ה-737-8 Max) יעלה כ-60% פחות מהבואינג וכ-50% פחות מהאיירבאס.

כשאנחנו מדברים אפילו על צי של 10 מטוסים (ובטח על צי גדול יותר, סטייל Ryanair\Easyjet וכו'), מדובר על סכומים מטורפים.
 

בהנחה שהמטוס יציג אמינות דומה לזו שמציגים A320 ו-737 (וכמובן רקורד בטיחותי דומה), אני לא רואה סיבה שהוא לא יצליח, גם אצל חברות מערביות.

עריכה אחרונה על ידי dorsht

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Mitsubishi Space Star Supreme

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...