Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1125 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)

שלום לכל חברי הפורום הנכבדים, כיום מחזיק במיצובישי ספייס סטאר לאחרונה שכן מהבניין שלי רכש אלפא רומאו גולייטה ידנית תת דגם Quadrifoglio בצבע אדום בוהק , אני מודה שמאז אותו רגע אני נתקף קינאה בכל פעם שאני הולך לספייס סטאר וחולף על יד שלו 

עכשיו לשאלותיי:

1. ברור לי שההבדל בסגננטים הוא שמיים והארץ  אבל מבחינה עניינית מישהן יודע האם האלפא נחשבת אמינה במיוחד בגירסה הנ״ל ( מנוע 1.7-230 כ״ס ) ביחס לספייס סטאר שלי 80 כ״ס ביום קיצי 

2. עלויות אחזקה מישהו יודע להגיד - משיטוט ביד 2 הרכב בקושי נמצא וניכר על פניו שהמחיר שלו נע סביב ה 50 אלף

 

השכן עימו דיברתי סיפר לי שמאז הוא מתמיד הוא נוהג על אלפאות בנשך כל ימי חייו ושלרכוש אלפא זה לאנשים מיוחדים במינם בעלי אופי - מודה שבחלק הזה איבדתי איתו אבל אני פשוט מחפש רכב יותר נמרץ שירגש אותי כי הספייס סטאר מביאה אותי מ a ל b אומנם אבל אין בה שום ריגוש 

עריכה אחרונה על ידי ereznaa
פורסם

בהחלט לא לבעלי לב חלש.

אמינות זה לא הצד החזק של אלפא. יש דגמים יותר אמינים מאחרים והמכנה המשותף לכולן הוא שאף אחד לא עמיד להזנחה. 

חבר פעם אמר לי שחלק מהריגוש הוא מהחרדה ״מה יתקלקל הפעם, ועוד באמצע הטיול״ 😏

 

אבל ברצינות, לכל דגם יש את הדברים הידועים בו. למנועים השונים יש תקלות מוכרות. טיפול מסור ובזמן, שומר על ההנאה מהרכב לאורך זמן.

לאלפא יש קהילה תומכת, כמו שחבר אמר לי, אתה לא לבד. 

באלפא מטפלים במוסכים מיתמחים ולא במוסכי כללים ובוודאי שלא מוסכי מדרכה.

 

אם אתה מוכן לזה- גולייטה תילתן ידנית תגרום לך לחייך בכל נסיעה. (כמעט) 

 

 

עברו כבר למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) דבר לא השתנה. עדיין רואה סביבי נוהגים נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת מכל הקורה בכביש . 

 

  • חברי המעגל הראשון
פורסם

ההבדל בין הספייסטאר שלך לג'ולייטה תלתן ידנית עצום. עולם אחר לגמרי, לטוב ולרע.

הספייסטאר מיועדת להעביר אותך ממקום למקום וזהו בערך. בלי דרמות מיותרות, בלי נוכחות, בלי קהילה או מפגשי מעריצים של הדגם. נוסעת וזהו.

 

האלפא לעומתה נועדה למי שבשבילו הרכב הוא יתר מרק מוצר לשינוע אנשים ממקום אחד לאחר. 

לרוב אנשים כאלה יותר מודעים למערכות הרכב ומה שהן דורשות, פעילים בקבוצות טכניות וטיולי נהיגה.

לאלפא יש קהילה חזקה ולפחות שני מועדונים פעילים בארץ, אנשים שלא ישאירו אותך להתמודד לבד עם בעיות שצצות מדי פעם.

הג'ולייטה כבר וותיקה בשוק וכל המחלות כבר מוכרות וקיימים פתרונות שונים לכל בעיה.

 

לדעתי זה עולם אחר לגמרי וגם אצלי השכנים שמים לב.

שכן אחד עם לקסוס שעולה כמו 3 רכבים שלי ביקש לראות ואמר שהרבה זמן חיכה לראות מי הבעלים ל הרכב.

שכנה אחרת נוהגת בטויוטה יאריס אבל כל הזמן מדברת איתי על האלפות.

מכוסה בצד:

🚗 .Alfa 147 2.0 Manual With B12 Pro- Kit+ Eibach Antiroll kit+ EBC Yellowstuff brakes kit+ 17" GT wheels with Toyo R888R+ Red leather seats|

נוסעת כל  יום:

 Alfa 159 TBi  With Bilstein B6+ Ragazzone Exhausts+ K&N Filter

 

פורסם
לפני 17 שעות, ereznaa כתב:

השכן עימו דיברתי סיפר לי שלרכוש אלפא זה לאנשים מיוחדים במינם בעלי אופי

 

אין ספק שהוא צודק, דבר ידוע שבעלי אלפא הם אנשים מרתקים ויוצאי דופן עם טעם משובח וייחודי, עם אופי ששמור רק לדובדבן של האליטות.

 

כשהחזקתי הונדה ג'אז הייתי סתם אדם משעמם חסר טעם עם אופי של פקיד במס הכנסה. מאז שקניתי את האלפא - השתניתי!

 

אנשים רגילים ועממיים שכמותכם פשוט לא יבינו.

  • אהבתי 1
  • מצחיק 7
  • מעניין 1
פורסם

פעם מזמן, ב-1980 ומשהו כמעט קניתי אלפא...

ג'ולייטה ג'וניור אאל"ט, מודל 74' , יפיופה עם מנוע 2.0 ומאייד וובר כפול לועות,

פשוט התאהבתי 😍.

היא טופלה במוסך של מכר, שהיה הגון מספיק להטיל וטו.

"זה לא בשבילך. אתה לא תעמוד בתלאות שהיא תציב בפניך ולא תהנה ממנה. תחזור כשתתעשר...!"

ניסיתי להתווכח, אבל תוך כדי צדה עיני אינטרנאש סקאוט 2 שהיה על הליפט.

כחול עם גג נתיק ומנוע מוזר. בלוק 8 עם ראש אחד 'עיוור'. עבד על 4 צילינדרים, אבל עבד!

תוך שבוע הוא כבר היה שלי :-) 

והחשק לאלפא עבר הסבה והוגשם בצד הדו-גלגלי של העולם המוטורי. מאז ועד היום...

 

מדי פעם אני רואה אלפות כאלה בדרך מ/אל מפגשי אספנות, ועדיין מרגיש זמזום קטן בבטן.

אולי פעם אני אהיה עשיר מספיק 🤠

  • מעניין 1
פורסם

זה אכן לאנשים בעלי אופי, כיס רחב, ופנאי לביצוע תיקונים. הרכבים האלה מאוד מפנקים, חזקים , וכיפיים לנהיגה אבל האמינות היא לא יוצאת דופן. 

אם אתה מוכן לשלם ביטוח יקר ויש לך תקציב לדברים שיתקלקלו בהמשך - לך על זה

פורסם

במידה ואתה נעול דווקא על ידנית (מה שנקרא דור ראשון) עם מנוע 235 כ"ס- אכן. יש קצת מחלות ילדות.

אם תלך לכיוון דור שני שזה שנת 2014 והלאה, גיר TCT (אין ידניות), רוב הבעיות כגר נפתרו והאחזקה לא גבוהה יותר ממאזדה 3. 

במידה ועברת את גיל 30 ויש לך היעדר תביעות, הביטוח אפילו זול יותר מהמזדה.

מנסיון של 4 שנים עם ג'ולייטה ועוד כמה עם מיטו תלתן.

תמורה מצוינת.

Putting a rear-spoiler on a front-wheel drive car. Yeah, that's gonna help

פורסם

לא הבנתי.

התכוונת שידני פחות אמין מה TCT?

נשמע לי מוזר מאוד.

אלא אם כן הבנתי לא נכון.

שואל ברצינות.

פורסם

בדיוק. לגבי ה TCT כשלעצמו דיי אמין. או, אני אישית לא שמעתי עדיין שום תלונה לגביו באף קבוצה (ואני חבר בהרבה) - עדיין. הוא כנראה לא אמין יותר מגיר ידני.

מה שרציתי לומר זה שהיו לג'ולייטות דור ראשון מספר מחלות ילדות כשהכי קריטית הייתה בתכנון משאבת המים.

כל המחלות למעט חיפוי כרית אויר מתנפח ואף נקרע למי שלא דואג להצל את הדש בקיץ נפתרו בדור השני. כאמור, מודל 2014 והלאה.

בשנת 2017 כמדומני עברה מתיחת פנים קלה וביטלו את גימור 'תלתן' שהפכה ל Veloce זה בעצם אותו רכב רק בלי הסמליל המיתולוגי.

 

Putting a rear-spoiler on a front-wheel drive car. Yeah, that's gonna help

פורסם

מכיר את זה, שאנשים (אחרים) אוהבים את האלפא שלך ובעיקר את זה שהיא שלך...

 

מה שציינו פה החבר'ה נכון.

אם אתה יכול - בקש מהשכן סיבוב (בתור נוסע ברכב).

alfa 156 2.5.

פורסם
בתאריך 16.5.2023 בשעה 21:52, Muzic4Ever כתב:

ביטלו את גימור 'תלתן' שהפכה ל Veloce זה בעצם אותו רכב רק בלי הסמליל המיתולוגי.

 

פחחח... לא שווה.

  • מצחיק 1

Life is a journey,

Enjoy the ride...

 

פורסם

איך הג'וליה בהקשר האמינות?

בזמנו דיברו שהיא אמורה להיות זו שתחזיר לאלפא את העליזות של פעם, בלי האמינות המפוקפקת.

עכשיו היא כבר מטיילת בשוק בערך 5 שנים.

איך היא שורדת את מבחן הזמן?

חיים איתה עם אצבע על הדופק?

או שאפשר להתייחס אליה כאל מכונית 'רגילה'?

Life is a journey,

Enjoy the ride...

 

פורסם

 מה זה מכונית 'רגילה'?

אם זה לא היה ברור - כמו שהאנשים שנוהגים באלפא מיוחדים, כך גם המכונית מיוחדת. 😆

 

בתור בעלים של אחת כבר חצי שנה וחופר-מידע ותיק - היא מהנה בטירוף בכל נסיעה. באמת. ברמה של כיכר קרובה או פניה מזדמנת - מסיט כפתור המצבים ל-'R' ואת הגיר לשליטה ידנית - ונותן לה לעשות מה שהיא יודעת. נגמר? חוזר למצב 'N' + אוטומט.

נסעתי במסלול על קופרה, ואין בכלל מה להשוות. איפה שהאתגר לנהג נגמר בקופרה - בג'וליה הוא רק מתחיל. עם חלוקת משקל 50:50 ו-300 כ"ס על הנעה אחורית וצמיגים רחבים, הנהיגה במסלול דורשת דיוק ושליטה - ואם תנסה לאתגר את עצמך אתה תמצא את עצמך הפוך לכיוון הנסיעה מהר מאוד. באמת. אצלי אין יום מסלול בלי איזה ספין לפנתאון. יש סיבה שהמהנדסים לא איפשרו לנתק בקרות בגרסאות שאינן תלתן (עד שפגשו את היצרתיות של האלפיסטים 😅).

 

מבחינת בעיות מוכרות, ממה שאני חקרתי:

  • גג נפתח - יש פלסטיק שנשבר אחת לכמה שנים ומונע מהגג להיסגר. תיקון עולה כ-2-3 אש"ח, והבנתי שאוטו תליה מתקין חלק משופר כשמתקנים אצלו. היבואן מחליף במקורי והבעיה תחזור מתישהו. ממליצים לא לפתוח הגג אחרי שהרכב חנה בשמש (נכון לדעתי לכל סאנרוף...).
  • צינור קירור מעל למנוע - צינור פלסטיק שנוטה להישבר, מחליפים אותו בצינור דלק / תמסורת. עלות של מנת שווארמה.
  • O-ring קירור טורבו - נוטה להיסדק ולהיקרע, מוחלף בעלות נמוכה.
  • רדיאטור - הראשונים החזיקו בערך 3-4 שנים, ואז מתחילים לנזול מצד הנהג. נזילה איטית-איטית, אפשר לסוע ככה גם יותר משנה עד שנהיה משמעותי. עלות החלק גבוהה, בארץ עלות החלק כ-3000 ש"ח. אצלי נוזל, בודק את האפשרות להביא מחו"ל בחצי מחיר. אעדכן.

חוץ מתופעת הגג שבאמת מופיעה ללא סימנים מקדימים, את כל השאר המוסכים בארץ יודעים לבדוק בכל טיפול, וגם מי שבקבוצות בדר"כ מחפש בכל פתיחת מכסה מנוע.

אם אתה מחפש רכב שלא תצטרך לפתוח מכסה מנוע בין טיפולים, זה לא זה.

 

אני יכול להעיד שבקבוצה של האלפיסטים יש כבר מספר חבר'ה שהחליפו ג'וליה ישנה בחדשה (שזה אותו רכב, כן?), פשוט כי זו חיה יחודית שלא נמצא שניה לה, בדומה ל-BRZ, רק בקטגורית הסדאן.

ממה שראיתי, בדר"כ מחליפים גרסאות בסיס בוולוצ'ה, ואני לגמריייי יכול להבין אותם.

 

 

  • אהבתי 4
פורסם

נשמע סביר ביותר.

אם נצמד רגע לסטיגמות - אולי לא קורולה, אבל משהו כמו סיטרואן 165 עם גיר אייסין.

צריך לשים לב, אבל אין לחץ שלא יניע פתאום או ישאיר אותך בצד הכביש.

  • רעיון טוב! 1

Life is a journey,

Enjoy the ride...

 

×
×
  • תוכן חדש...