Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1247 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
לפני 49 דקות, Refaellevy כתב:

עשיתי כרגע שוב בדיקה נסיעה ארוכה מחוץ לעיר בשעות הלילה שאין עומס בלי מזגן אבל עם עוד 2 אנשים ברכב והפעם ניסיתי לדייק ולהישאר על ה90 קמש ויצא לי תוצאה טובה יחסית 1/17 זה נראה לי בסדר לנוכח המצב לא?

לגבי הטרמוסטט זה משהו דחוף שמצריך בדיקה או שאפשר להמשיך לנסוע עם זה?

זה לא נתון טוב ל-K9K ב-90 קמ"ש. נתון כזה היה לנו ברומניה עם צמיגים שלא היו מנופחים כמו שצריך (20PSI או משהו כזה), עם 4 מבוגרים ונסיעה שכללה פקקים ונהיגה משולבת.

בהנחה שאתה נוסע יציב על 90 קמ"ש בצורה רגועה, אני מצפה לפחות ל-1:20.

בעבר: Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7 | Toyota Corolla Hybrid Limited Mitsubishi Space Star Supreme

בהווה:  Tesla Model 3 Highland SR | Hyundai Kona EV LR

פורסם
לפני שעה, קורן בן אשר כתב:

זה נשמע קצת יותר טוב. עדיין לא 100% בסדר. תמשיך לנסוע, סיים את המיכל עם התוסף, ובדוק אחרי זה שוב.

לגבי התרמוסטט, זה לא "הסורים על הגדרות", אבל אל תזניח. בטווח הארוך זה עלול להחמיר את הבעיה ב-DPF וליצור בעיות נוספות (עודף פיח + דילול השמן בסולר). 

חוזר על המלצתי לגבי לגשת למוסך בכללי, ולמוסך הנ"ל באופן ספציפי.

 

אבדוק את העניין תודה רבה קורן

פורסם

אין טעם לשים את החומר אם הטרמוסטט תפוס פתוח.

 

הdpf לא יכול להתנקות אפקטיבית כאשר חום המנוע לא על על האמצע.

.

פורסם
לפני 49 דקות, om2 כתב:

אין טעם לשים את החומר אם הטרמוסטט תפוס פתוח.

 

הdpf לא יכול להתנקות אפקטיבית כאשר חום המנוע לא על על האמצע.

ולא יכול להיות שהמד סתם מזייף? איך אני יכול לבדוק שהתרמוסטט תקול? כי מבחינת נסיעה הוא נוסע רגיל אני לא מרגיש שהאוטו קר כמו בהנעה ראשונית

פורסם

יכול להיות.

אבל ברוב המוחלט של המקרים זה טרמוסטט תפוס פתוח.

אתן לך בדיקה פשוטה.

אתה מניע את הרכב שהוא קר (נגיד על הבוקר) שם את המזגן על מצב חימום, הוא מוציא אוויר קר. זה מצב רגיל ובסדר.

 

שמד חום מנוע יושב על החצי הוא אמור להוציא אוויר חם מאוד.

 

האם אחרי שהטמפרטורה של המנוע יורדת הוא עדיין מוציא אוויר חם כמו שהוא על החצי?

.

פורסם
לפני שעה, Refaellevy כתב:

ולא יכול להיות שהמד סתם מזייף? איך אני יכול לבדוק שהתרמוסטט תקול? כי מבחינת נסיעה הוא נוסע רגיל אני לא מרגיש שהאוטו קר כמו בהנעה ראשונית

 

האוטו לא קר כמו בהנעה קרה, אבל במקום שטמפ' נוזל הקירור תהיה 80 מעלות, היא יורדת ל 50 מעלות (נניח). זה לא תקין.

 

אם המד היה מזייף, היית מקבל מדידה שלא קשורה לכלום. ההתנהגות שתיארת היא התנהגות קלאסית של טרמוסטט שנשאר פתוח. 

 

הבדיקה הכי טובה היא ע"י חיבור סורק obd (סיני כחול פשוט מספיק טוב למטרה זו) וניטור הטמפרטורה בנסיעה. 

 

 

 

חזיר דיזל

פורסם

בדיקה טובה זה על הבוקר לשים יד על צינור קירור העליון שיוצא ממנוע וניכנס לרדיאטור.

צינור הזה לא אמור להיות חם עד שלא נפתח טרמוסטט שזה או 83 מעלות או 89 .

בדיקה הכי קלה שיש..

  • רעיון טוב! 1
פורסם
לפני 15 שעות, קורן בן אשר כתב:

 

האוטו לא קר כמו בהנעה קרה, אבל במקום שטמפ' נוזל הקירור תהיה 80 מעלות, היא יורדת ל 50 מעלות (נניח). זה לא תקין.

 

אם המד היה מזייף, היית מקבל מדידה שלא קשורה לכלום. ההתנהגות שתיארת היא התנהגות קלאסית של טרמוסטט שנשאר פתוח. 

 

הבדיקה הכי טובה היא ע"י חיבור סורק obd (סיני כחול פשוט מספיק טוב למטרה זו) וניטור הטמפרטורה בנסיעה. 

 

 

 

יש לי כזה איך אני עושה את הבדיקה הזו?

 

לפני 16 שעות, om2 כתב:

יכול להיות.

אבל ברוב המוחלט של המקרים זה טרמוסטט תפוס פתוח.

אתן לך בדיקה פשוטה.

אתה מניע את הרכב שהוא קר (נגיד על הבוקר) שם את המזגן על מצב חימום, הוא מוציא אוויר קר. זה מצב רגיל ובסדר.

 

שמד חום מנוע יושב על החצי הוא אמור להוציא אוויר חם מאוד.

 

האם אחרי שהטמפרטורה של המנוע יורדת הוא עדיין מוציא אוויר חם כמו שהוא על החצי?

כן גם שהמד נמוך המזגן עדיין מוציא חום כמו שצריך, הכל מתחבר לי ובאמת מרגיש כמו טרמוסטט תפוס פתוח, הייתי עם האוטו הרבה בערב עם המזג אוויר הקר שיש עכשיו והוא לא הגיע לי אפילו פעם אחת לחצי למיטב זכרוני, מידי פעם האוטו נותן תחושה של נסיעה אחרי הנעה קרה, אחכה שקורן יענה שאוכל לבדוק עם הOBD 

פורסם (נערך)
לפני 6 דקות, Refaellevy כתב:

יש לי כזה איך אני עושה את הבדיקה הזו?


אתה יודע להתחבר אליו עם אפליקציה מתאימה? ברגע שאתה מחובר, פשוט תציג את הטמפרטורה ותבדוק תוך כדי נסיעה.

במצב נורמלי הטרמוסטט נפתח ב-83 מעלות. אחרי שהרכב מגיע לטמפ' עבודה, אתה אמור לראות טמפרטורה בסביבות 83 פלוס/מינוס כמה מעלות. לא אמור לזוז יותר מארבע-חמש מעלות מטה בנסיעה מהירה.

 

תכל'ס אין לך מה לבדוק יותר, לך להחליף טרמוסטט.

עריכה אחרונה על ידי קורן בן אשר

חזיר דיזל

פורסם
לפני 4 דקות, קורן בן אשר כתב:


אתה יודע להתחבר אליו עם אפליקציה מתאימה? ברגע שאתה מחובר, פשוט תציג את הטמפרטורה ותבדוק תוך כדי נסיעה.

במצב נורמלי הטרמוסטט נפתח ב-83 מעלות. אחרי שהרכב מגיע לטמפ' עבודה, אתה אמור לראות טמפרטורה בסביבות 83 פלוס/מינוס כמה מעלות. לא אמור לזוז יותר מארבע-חמש מעלות מטה בנסיעה מהירה.

 

תכל'ס אין לך מה לבדוק יותר, לך להחליף טרמוסטט.

אבדוק את זה מחר כולל הבדיקה של הצינור עליון, באופן כללי אתה יודע בערך כמה עלות החלק כולל עבודה פלוס מינוס? פלואנס 2013

פורסם
לפני 14 שעות, Refaellevy כתב:

אבדוק את זה מחר כולל הבדיקה של הצינור עליון, באופן כללי אתה יודע בערך כמה עלות החלק כולל עבודה פלוס מינוס? פלואנס 2013

בדקתי עם obd במהלך נסיעה ואכן לא מגיע לטמפרטורת עבודה, מגיע ל70 ואז מתחיל לשחק לעלות ולרדת, אם התרמוסטט באמת תקול זה מה שגורם למנוע להתאמץ יותר בגלל שהוא לא מגיע לטמפרטורת עבודה ומכך הוא לא עובד כראוי וגורם לצריכה מופרזת ולתחושת נסיעה לא תקינה ב100%?

פורסם

הוא לא "מתאמץ" יותר ב70 מעלות 

מחשב הרכב מזריק יותר דלק כדי להעלות את טמפרטורת הבעירה כדי להגיע לטמפרטורת עבודה.

 

מצב כזה גורם למנוע לעבוד לא אפקטיבי.

גם צריכת דלק גדולה יותר וגם זיהום אוויר (בגלל הדלק) שגורם לסתימה של הDPF מוקדם מהצפוי ואי הצלחה לנקות את עצמו.

 

קיצר לך לתקן את זה.

 

.

פורסם
לפני שעתיים, om2 כתב:

הוא לא "מתאמץ" יותר ב70 מעלות 

מחשב הרכב מזריק יותר דלק כדי להעלות את טמפרטורת הבעירה כדי להגיע לטמפרטורת עבודה.

 

מצב כזה גורם למנוע לעבוד לא אפקטיבי.

גם צריכת דלק גדולה יותר וגם זיהום אוויר (בגלל הדלק) שגורם לסתימה של הDPF מוקדם מהצפוי ואי הצלחה לנקות את עצמו.

 

קיצר לך לתקן את זה.

 

אלוף הסבר מעולה תודה

פורסם (נערך)

בדקתי גם אצלי עם סורק פלואנס דיזל 2014 רובוטית

בנסיעה מינהלתית של 8 ק"מ טמפרטורה חיצונית 13 מעלות

אחרי 4-5 ק"מ טמפרטורת מים מגיעה לאזור 77-79 מעלות מחוג על האמצע מזגן על 19 מעלות

בעמידה כיבוי מזגן מגיע ל80  אם מעלה טורים ל3000  לסרוגין הטמפרטורה מטפסת עד 82 מעלות 

בהפעלת חימום על HI הטמפרטורה צונחת לאזור 70-72 שעון החום יורד לקו 1

הרכב חוגג 9  ו72K עם אותו טרמוסטט תקין או לא אין לי מושג 

גם ככה מקסימום מפעיל חימום שמאד קר על 22 23 ואז מוריד ל20

צריכת הדלק סבירה 1:19 בנסיעה על 90-100 אם לוחץ מעט יותר 1:17 בבינעירוני

 

עריכה אחרונה על ידי nit_zan
×
×
  • תוכן חדש...