Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

כלי רכב חשמליים - משקל הסוללה


harhanegev
שימו לב! השרשור הזה בן 697 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שאלה כללית בנושא סוללות לכלי רכב חשמליים, למי שיודע :
פריצת דרך משמעותית בנושא טווח סוללות לעומת משקלן, לעומת המצב הקיים בטסלה ויונדאי וכו', כלומר סוללות ששוקלות *הרבה פחות מ-ק"ג לכל ק"מ טווח נסיעה*, זה דבר שכבר קיים באיזה שהוא כלי רכב שנוסע על הכבישים ? (גם אם זה כלי רכב שעולה כמו דירה בתל אביב)
או שזה בינתיים רק בהצהרות עתידניות של חוקרים ?

יונדאי i-20 ,  שמח שלא הקשבתי לשונאי הגיר הרובוטי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבעיה היא לא המשקל אלא הנפח של הסוללה ליחידת אנרגיה ועלות (רובן עשויות ממתכות נדירות). משקל פחות בעייתי כי בעלות קטנה יותר ניתן לשים מנועים חזקים, גם כך רוב החשמליות מאיצות במהירות גבוהה מרכבי בנזין באותו גודל, וגם כי רכב  שתוכנן מראש להיות חשמלי הסוללה נמצאת במרכז הרכב ולמטה מה שמאפשר (דורש תכנון נכון כמובן) להשיג דינמיות טובה על אף המשקל. לראיה, טסלה מודל 3 ו y (שניהם במשקל של כמעט 2 טון וה y גם ג'יפון) השיגו את התוצאה השניה בטיבה במבחן האייל (מבחן התחמקות ממכשול שבודק יכולות דינמיות של הרכב), תוצאה שעד היום קיבלו מספר מצומצם (מאוד) של מכוניות על. האיוניק 5 (עוד ג'יפון חשמלי 2 טון) קיבל את התוצאה השלישית בטיבה שגם היא שייכת בעיקר למכוניות ספורט בנזיניות.

 

כך שעיקר מה שמנסים היום הוא לצמצם את הנפח של הסוללה. לדוגמה, טסלה מודל 3 sr משתמשת היום בסוללות lfp שהן זולות יותר בגלל חומרים פחות נדירים שהם צריכות למרות שהיא כבדה יותר וטסלה פשוט שמה מנוע חשמלי חזק יותר כדי לשמור על התאוצות של הטסלה עם הסוללה הקודמת הקלה אבל היקרה יותר (בדגמי 2021. ב 2022 טסלה חזרה ולמנוע הישן והפחות חזק עם תאוצה פחות חזקה ועדיין מאוד חזקה מול רכבי בנזין). בדגמים ארוכי הטווח של טסלה כבר לא ניתן לשים סוללות כאלה לא בגלל שהרכבים לא חזקים (הם עם מעל 400 כס) אלא שאין מספיק מקום ברצפת הרכב לאכלס סוללות lfp כאלה גדולות.

עריכה אחרונה על ידי Uri-G
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, Uri-G כתב:

הבעיה היא לא המשקל אלא הנפח של הסוללה ליחידת אנרגיה ועלות (רובן עשויות ממתכות נדירות). משקל פחות בעייתי כי בעלות קטנה יותר ניתן לשים מנועים חזקים, גם כך רוב החשמליות מאיצות במהירות גבוהה מרכבי בנזין באותו גודל, וגם כי רכב  שתוכנן מראש להיות חשמלי הסוללה נמצאת במרכז הרכב ולמטה מה שמאפשר (דורש תכנון נכון כמובן) להשיג דינמיות טובה על אף המשקל. לראיה, טסלה מודל 3 ו y (שניהם במשקל של כמעט 2 טון וה y גם ג'יפון) השיגו את התוצאה השניה בטיבה במבחן האייל (מבחן התחמקות ממכשול שבודק יכולות דינמיות של הרכב), תוצאה שעד היום קיבלו מספר מצומצם (מאוד) של מכוניות על. האיוניק 5 (עוד ג'יפון חשמלי 2 טון) קיבל את התוצאה השלישית בטיבה שגם היא שייכת בעיקר למכוניות ספורט בנזיניות.

 

כך שעיקר מה שמנסים היום הוא לצמצם את הנפח של הסוללה. לדוגמה, טסלה מודל 3 sr משתמשת היום בסוללות lfp שהן זולות יותר בגלל חומרים פחות נדירים שהם צריכות למרות שהיא כבדה יותר וטסלה פשוט שמה מנוע חשמלי חזק יותר כדי לשמור על התאוצות של הטסלה עם הסוללה הקודמת הקלה אבל היקרה יותר (בדגמי 2021. ב 2022 טסלה חזרה ולמנוע הישן והפחות חזק עם תאוצה פחות חזקה ועדיין מאוד חזקה מול רכבי בנזין). בדגמים ארוכי הטווח של טסלה כבר לא ניתן לשים סוללות כאלה לא בגלל שהרכבים לא חזקים (הם עם מעל 400 כס) אלא שאין מספיק מקום ברצפת הרכב לאכלס סוללות lfp כאלה גדולות.

אותי דוקא כן מעניין נושא המשקל, אם למישהו יש מה לחדש בנושא אשמח לשמוע.

יונדאי i-20 ,  שמח שלא הקשבתי לשונאי הגיר הרובוטי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • שבועיים מאוחר יותר ...
בתאריך 8.5.2022 בשעה 09:29, Uri-G כתב:

הבעיה היא לא המשקל אלא הנפח של הסוללה ליחידת אנרגיה ועלות (רובן עשויות ממתכות נדירות). משקל פחות בעייתי כי בעלות קטנה יותר ניתן לשים מנועים חזקים, גם כך רוב החשמליות מאיצות במהירות גבוהה מרכבי בנזין באותו גודל, וגם כי רכב  שתוכנן מראש להיות חשמלי הסוללה נמצאת במרכז הרכב ולמטה מה שמאפשר (דורש תכנון נכון כמובן) להשיג דינמיות טובה על אף המשקל. לראיה, טסלה מודל 3 ו y (שניהם במשקל של כמעט 2 טון וה y גם ג'יפון) השיגו את התוצאה השניה בטיבה במבחן האייל (מבחן התחמקות ממכשול שבודק יכולות דינמיות של הרכב), תוצאה שעד היום קיבלו מספר מצומצם (מאוד) של מכוניות על. האיוניק 5 (עוד ג'יפון חשמלי 2 טון) קיבל את התוצאה השלישית בטיבה שגם היא שייכת בעיקר למכוניות ספורט בנזיניות.

 

כך שעיקר מה שמנסים היום הוא לצמצם את הנפח של הסוללה. לדוגמה, טסלה מודל 3 sr משתמשת היום בסוללות lfp שהן זולות יותר בגלל חומרים פחות נדירים שהם צריכות למרות שהיא כבדה יותר וטסלה פשוט שמה מנוע חשמלי חזק יותר כדי לשמור על התאוצות של הטסלה עם הסוללה הקודמת הקלה אבל היקרה יותר (בדגמי 2021. ב 2022 טסלה חזרה ולמנוע הישן והפחות חזק עם תאוצה פחות חזקה ועדיין מאוד חזקה מול רכבי בנזין). בדגמים ארוכי הטווח של טסלה כבר לא ניתן לשים סוללות כאלה לא בגלל שהרכבים לא חזקים (הם עם מעל 400 כס) אלא שאין מספיק מקום ברצפת הרכב לאכלס סוללות lfp כאלה גדולות.

ועם כל הכבוד למה שכתבת, כל עוד נשארים בסביבה של ק"ג לקילומטר טווח, אין סיכוי של ממש שתהיה לי האפשרות לצאת מהבית באילת לסיבוב סידורים זריז במרכז וחזרה בלי לסבול מאחת מהאופציות הבאות:

1. כמה שמכוניות חשמליות יקרות בטירוף, לעלות עוד ועוד למחירים בלתי נתפסים בשביל טווח.

2. טרטור למצוא מקום לטעינה מהירה שהוא גם פנוי וגם תקין וגם אין בעיות שונות ומשונות באפליקציה או במשהו אחר, ולהיות מרותק אליו לכמה עשרות דקות, ולאכול את הלב שאני עוד פעם מקצר את החיים של סוללה שעולה כמו מכונית חדשה בניילונים. ועל הדרך, גם לוותר על נתח נכבד מיתרון המחיר של חשמל מול בנזין.

 

בשורה התחתונה, המכונית שכנראה ארכוש בקרוב, תהיה מכונית דלק, בתקוה שעד המכונית הבאה כבר יהיה כדאי לקנות חשמלית.

  • רעיון טוב! 2

יונדאי i-20 ,  שמח שלא הקשבתי לשונאי הגיר הרובוטי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 52 דקות, harhanegev כתב:

ועם כל הכבוד למה שכתבת, כל עוד נשארים בסביבה של ק"ג לקילומטר טווח, אין סיכוי של ממש שתהיה לי האפשרות לצאת מהבית באילת לסיבוב סידורים זריז במרכז וחזרה בלי לסבול מאחת

מה קשור משקל למה שאתה אומר? אם יצליחו לייצר סוללה ששוקלת 1000 קג אבל היא בגודל של סוללת aaa ועולה כמו סוללת aaa , מה זה משנה כמה היא שוקלת. את הסוללה יציבו במרכז הרכב ישימו 3 מנועים של 300 כס וזה עדיין יהיה זול ומהיר. מנועים חשמליים הם יחסית זולים וחזקים, כך שמשקל לא מהווה בעיה. נפח ומחיר סוללות כן בעייתי, לכן צריך רכבים יחסית גדולים כדי לאכלס את הסוללות הגדולות אם רוצים טווחים ארוכים וזו מגבלה.

 

לפני כשעה, harhanegev כתב:

כמה שמכוניות חשמליות יקרות בטירוף, לעלות עוד ועוד למחירים בלתי נתפסים בשביל טווח

הם לא יקרות בטירוף, בטח לא בארץ. טסלה עולה פחות מהמתחרות שלה. האיוניק עולה דומה והיא מרווחת מרובן וחזקה מכמעט כולן, וזה בלי להזכיר את הסיניות שנותנות תמורה טובה ובלי להזכיר את עלויות התפעול הזולות.

לפני כשעה, harhanegev כתב:

טרטור למצוא מקום לטעינה מהירה שהוא גם פנוי וגם תקין וגם אין בעיות שונות ומשונות באפליקציה או במשהו אחר, ולהיות מרותק אליו לכמה עשרות דקות

אתה מדבר מנסיון או ממציא? באופן כללי יש תקלות, מנסיון שלי הם לא רבות וניתן לחיות איתם ומאחר שטיולים ארוכים הם לא עיקר חייהם של רוב האנשים, בחיי היום יום מרווחים הרבה יותר כשלא צריך לדאוג לדלק כל הזמן והרווח הוא גדול יותר ואכן אם אתה עושה נסיעות ארוכות מרובות שדורשות הרבה טעינות, אולי רכב חשמלי לא בשבילך.

והריתוק לעמדה הוא חסר משמעות כי גם כך הוא קורה אחרי לפחות שעתיים של נהיגה, מצב שרוב האנשים יעשו עצירה לקפה וחילוץ עצמות.

לפני כשעה, harhanegev כתב:

ולאכול את הלב שאני עוד פעם מקצר את החיים של סוללה שעולה כמו מכונית חדשה בניילונים

לפי הנתונים של טסלה הנזק בטעינה מהירה הוא מינורי ובעייתי רק כשכול הטעינות שלך הם כאלו בלי טעינות איטיות בין לבין.

עלות סוללה לטסלה היא פחות מ 50 אלף שח, שכדרך אגב זה מחיר דומה למנוע חדש לרכב או גיר חדש, זה שהיבואנים האחרים גונבים גם במחיר הסוללה אין חדש, אבל היתרון הוא שזה רכיב שגם כך מתוכנן לחיות זמן רב יותר מרוב רכבי הבנזין המודרניים ועדיין כשימות תוכל לשפץ/ לקנות מפירוק או להזמין חגש מחו"ל ולחדש לעצמך את הרכב ולאפס את שעון החול ולהמשיך לנסוע עוד קמ ארוכים אח"כ בפשטות. דבר שלא ממש ניתן לבצע ברכב בנזין מודרני בגלל המוכבות והאינטגרציה של המערכות השונות.

לפני כשעה, harhanegev כתב:

התחתונה, המכונית שכנראה ארכוש בקרוב, תהיה מכונית דלק, בתקוה שעד המכונית הבאה כבר יהיה כדאי לקנות חשמלית

כבר עכשיו כדאי לקנות, אבל שיהיה לך בהצלחה בכל מקרה.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 2 דקות, Uri-G כתב:

מה קשור משקל למה שאתה אומר? אם יצליחו לייצר סוללה ששוקלת 1000 קג אבל היא בגודל של סוללת aaa ועולה כמו סוללת aaa , מה זה משנה כמה היא שוקלת. את הסוללה יציבו במרכז הרכב ישימו 3 מנועים של 300 כס וזה עדיין יהיה זול ומהיר. מנועים חשמליים הם יחסית זולים וחזקים, כך שמשקל לא מהווה בעיה. נפח ומחיר סוללות כן בעייתי, לכן צריך רכבים יחסית גדולים כדי לאכלס את הסוללות הגדולות אם רוצים טווחים ארוכים וזו מגבלה.

 

הם לא יקרות בטירוף, בטח לא בארץ. טסלה עולה פחות מהמתחרות שלה. האיוניק עולה דומה והיא מרווחת מרובן וחזקה מכמעט כולן, וזה בלי להזכיר את הסיניות שנותנות תמורה טובה ובלי להזכיר את עלויות התפעול הזולות.

אתה מדבר מנסיון או ממציא? באופן כללי יש תקלות, מנסיון שלי הם לא רבות וניתן לחיות איתם ומאחר שטיולים ארוכים הם לא עיקר חייהם של רוב האנשים, בחיי היום יום מרווחים הרבה יותר כשלא צריך לדאוג לדלק כל הזמן והרווח הוא גדול יותר ואכן אם אתה עושה נסיעות ארוכות מרובות שדורשות הרבה טעינות, אולי רכב חשמלי לא בשבילך.

והריתוק לעמדה הוא חסר משמעות כי גם כך הוא קורה אחרי לפחות שעתיים של נהיגה, מצב שרוב האנשים יעשו עצירה לקפה וחילוץ עצמות.

לפי הנתונים של טסלה הנזק בטעינה מהירה הוא מינורי ובעייתי רק כשכול הטעינות שלך הם כאלו בלי טעינות איטיות בין לבין.

עלות סוללה לטסלה היא פחות מ 50 אלף שח, שכדרך אגב זה מחיר דומה למנוע חדש לרכב או גיר חדש, זה שהיבואנים האחרים גונבים גם במחיר הסוללה אין חדש, אבל היתרון הוא שזה רכיב שגם כך מתוכנן לחיות זמן רב יותר מרוב רכבי הבנזין המודרניים ועדיין כשימות תוכל לשפץ/ לקנות מפירוק או להזמין חגש מחו"ל ולחדש לעצמך את הרכב ולאפס את שעון החול ולהמשיך לנסוע עוד קמ ארוכים אח"כ בפשטות. דבר שלא ממש ניתן לבצע ברכב בנזין מודרני בגלל המוכבות והאינטגרציה של המערכות השונות.

כבר עכשיו כדאי לקנות, אבל שיהיה לך בהצלחה בכל מקרה.

נסכים שלא להסכים, רק בגלל שאין לי את הזמן והכח לנהל איתך ויכוח דקדקני על כל סעיף וסעיף (למרות שבהחלט יש הרבה מאוד מה להגיב על מה שכתבת).

רק על דבר אחד אגיב ספציפית, הבעיות עם עמדות הטענה הן בוודאי לא המצאה שלי, אלא עדויות רבות מאוד של בעלי רכב חשמלי.

יונדאי i-20 ,  שמח שלא הקשבתי לשונאי הגיר הרובוטי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 8.5.2022 בשעה 01:01, harhanegev כתב:
שאלה כללית בנושא סוללות לכלי רכב חשמליים, למי שיודע :
פריצת דרך משמעותית בנושא טווח סוללות לעומת משקלן, לעומת המצב הקיים בטסלה ויונדאי וכו', כלומר סוללות ששוקלות *הרבה פחות מ-ק"ג לכל ק"מ טווח נסיעה*, זה דבר שכבר קיים באיזה שהוא כלי רכב שנוסע על הכבישים ? (גם אם זה כלי רכב שעולה כמו דירה בתל אביב)
או שזה בינתיים רק בהצהרות עתידניות של חוקרים ?

 

בקצרה - אין כלום, בלי קשר לכמה אתה מוכן לשלם.

הטכנולוגיות שבשימוש היום (NCA ו NMC811) זה הכי טוב שיש כרגע, הן משתפרות, אבל לינארית ובקצב די איטי.

קפיצת המדרגה אמורה להיות בסוללות מצב מוצק שאמורות לשפר צפיפות אנרגיה בפקטור 2.5-3, להטען יותר מהר, להישחק פחות ולהיות יותר יציבות. כל הטוב הזה נמצא בפאזה מחקרית, רחוק מאד מייצור. הערכות לזמינות של הטכנולוגיה סובבות בד"כ סביב 2030 שזה אומר שאין למי שחוזה את זה באמת מושג אם ומתי זה יקרה. יש גם דעות שבזמן שיעבור התעשיה תבנה כל כך הרבה  Capacity בליתיום-יון וההפרש במחיר יהיה כל כך גדול, שאף אחד כבר לא יעבור לשם. 

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים


זה לא רק הגדלת הספק המנועים. הגדלת הספק גוררת תמסורת כבדה יותר. הגדלת משקל מחייבת מרכב מחוזק שזאת גם תוספת למשקל הכללי. מתלים מחוזקים, גלגלים וצמיגים שיספקו כושר נשיאה ואחיזה. תוספת הספק זאת גם אלקטרוניקה יקרה יותר, ניהול טרמי של הרכיבים שיפלטו יותר חם. תוספת משקל גם תקשה על עמידה במבחני ריסוק.
 

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין לי תשובה לשאלה שלך, אבל כשאני חושב על זה - הייתי ממליץ לכל מי שיכול להתקין עמדת טעינה בבית או פרטית בעבודה לעבור לרכב חשמלי עוד השנה, חוץ מ... תושבי אילת. המיקום המיוחד של אילת, ככה נראה לי, אומר שרוב הנסיעות הן קצרצרות בתוך העיר, ואם כבר יוצאים מהעיר אז המרחקים (הלוך ושוב) הם כבר מעבר לטווח הסוללה אפילו אם היעד הוא באר שבע. לכן מהסיבות שציינת ממש לא כדאי. באסה. רכב חשמלי הוא אידיאלי למי שנוסע 100-200 ק"מ ביום (ברור, הן מעולות גם ל-50 ק"מ ביום, אבל בטווחים קצרים החיסכון הכולל ביחס למנוע בעירה הרבה פחות דרמטי).

עריכה אחרונה על ידי Cadillac58
  • רעיון טוב! 1

BMW i3s 2019

Hyundai Ioniq 5 4X4 2022

Still refueling: Cadillac Fleetwood 1958

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 6 שעות, Cadillac58 כתב:

הייתי ממליץ לכל מי שיכול להתקין עמדת טעינה בבית או פרטית בעבודה לעבור לרכב חשמלי עוד השנה, חוץ מ... תושבי אילת. 

רק שאין רכבים לרכוש :-)  

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 13 שעות, Cadillac58 כתב:

אין לי תשובה לשאלה שלך, אבל כשאני חושב על זה - הייתי ממליץ לכל מי שיכול להתקין עמדת טעינה בבית או פרטית בעבודה לעבור לרכב חשמלי עוד השנה, חוץ מ... תושבי אילת. המיקום המיוחד של אילת, ככה נראה לי, אומר שרוב הנסיעות הן קצרצרות בתוך העיר, ואם כבר יוצאים מהעיר אז המרחקים (הלוך ושוב) הם כבר מעבר לטווח הסוללה אפילו אם היעד הוא באר שבע. לכן מהסיבות שציינת ממש לא כדאי. באסה. רכב חשמלי הוא אידיאלי למי שנוסע 100-200 ק"מ ביום (ברור, הן מעולות גם ל-50 ק"מ ביום, אבל בטווחים קצרים החיסכון הכולל ביחס למנוע בעירה הרבה פחות דרמטי).

קלעת בול.

אחת מהסיבות לכך שהרכב שאקנה כנראה בעתיד הלא רחוק עדיין לא יהיה חשמלי, היא העובדה שבכל נסיעה למרכז אצטרך להטריד את עצמי עם חיפוש טעינה מהירה, ואם פנוי או לא פנוי, ואם אין בעיות באפליקציה או לא יודע במה (לצערי יש הרבה דיווחים על בעיות כאלה), ועם ריתוק לכמה עשרות דקות למקום ספציפי ששם יש עמדה וכו'.

זה בנוסף ליוקר הרב מאוד של כלי רכב חשמליים נכון לעכשיו, לבני אדם שרוצים לקנות מחברה נורמלית ומוכרת ולא מאיזה מותג-דמיקולו שאין איתו שום ניסיון.

גם בנושא עמדת טעינה אתה צודק, אני לא גר באיזה וילה או בניין מאוד חדש עם חניה פרטית.

 

לפני 7 שעות, ch2856 כתב:

רק שאין רכבים לרכוש :-)  

זה רלבנטי למי שקריטי להם מתי בדיוק יגיע הרכב, אבל לשמחתי אני גמיש מאוד לגבי נקודת הזמן המדוייקת שבה אעבור מהסטטוס של "בעל רישיון נהיגה שאינו בעל רכב" בו אני נמצא כבר 25 שנה, לסטטוס של "בעל רכב".

  • אהבתי 1

יונדאי i-20 ,  שמח שלא הקשבתי לשונאי הגיר הרובוטי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אכן זה הניתוח וזו המסקנה... תחשוב על סקודה קאמיק 1.5 ליטר או משהו בסגנון, ביצועיסטית וחסכונית.

אם לא ידעת, בינואר מצטמצמת הטבת המס לרכב חשמלי בכ-19,000, ושנה לאחר מכן עוד. אלא אם יקרה נס והאוצר יאריך את ההטבות.

 

ובחזרה לשאלתך המקורית, נתקלתי בזה במגזין אוטו גיליון אפריל עמוד 35: "ניסאן תקים מפעל סוללות למצב מוצק (Solid State) ביוקוהמה; אלה אמורות לחסוך 65% מעלות הייצור, ובעיקר להיות קלות יותר ובעלות יעילות אנרגטית גבוהה בהרבה מהמקובל כיום. דגמים ראשונים עם סוללות כאלו ירדו מפס הייצור ב-2028".

יכול להיות שהמתחרים יקדימו את ניסאן, אבל אין שום אינדיקציה שזה יקרה ב-3 שנים הקרובות.

  • רעיון טוב! 1

BMW i3s 2019

Hyundai Ioniq 5 4X4 2022

Still refueling: Cadillac Fleetwood 1958

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 38 דקות, Cadillac58 כתב:

אכן זה הניתוח וזו המסקנה... תחשוב על סקודה קאמיק 1.5 ליטר או משהו בסגנון, ביצועיסטית וחסכונית.

אם לא ידעת, בינואר מצטמצמת הטבת המס לרכב חשמלי בכ-19,000, ושנה לאחר מכן עוד. אלא אם יקרה נס והאוצר יאריך את ההטבות.

 

ובחזרה לשאלתך המקורית, נתקלתי בזה במגזין אוטו גיליון אפריל עמוד 35: "ניסאן תקים מפעל סוללות למצב מוצק (Solid State) ביוקוהמה; אלה אמורות לחסוך 65% מעלות הייצור, ובעיקר להיות קלות יותר ובעלות יעילות אנרגטית גבוהה בהרבה מהמקובל כיום. דגמים ראשונים עם סוללות כאלו ירדו מפס הייצור ב-2028".

יכול להיות שהמתחרים יקדימו את ניסאן, אבל אין שום אינדיקציה שזה יקרה ב-3 שנים הקרובות.

אני כרגע בכיוון של יונדאי i20 כנראה, אבל עד לרגע שאני מוציא את הארנק מהכיס-

הראש פתוח לרעיונות ואני בהחלט אעיין גם בהצעה שלך, מהחברה שעושה שם טוב למזרח אירופה (בניגוד ךבני החסות של רנו).

יונדאי i-20 ,  שמח שלא הקשבתי לשונאי הגיר הרובוטי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 20.5.2022 בשעה 08:16, harhanegev כתב:

זה רלבנטי למי שקריטי להם מתי בדיוק יגיע הרכב, אבל לשמחתי אני גמיש מאוד לגבי נקודת הזמן המדוייקת שבה אעבור מהסטטוס של "בעל רישיון נהיגה שאינו בעל רכב" בו אני נמצא כבר 25 שנה, לסטטוס של "בעל רכב".

אז כל הדיון הזה לא רלוונטי, תמשיך עוד 25 שנה עם הסטטוס שלך, אני רואה הסתדרת נהדר במקום נידח.
צרכן נבון = אף פעם לא קונה כי עוד מעט יוצא משהו יותר חדש ויותר זול 
ובטוח לא ננסה לשכנע אותך להתמודד עם "חרדת טווח" שלך עם מחירים EV הזויים.

בתאריך 8.5.2022 בשעה 09:29, Uri-G כתב:

הבעיה היא לא המשקל אלא הנפח של הסוללה ליחידת אנרגיה ועלות (רובן עשויות ממתכות נדירות). משקל פחות בעייתי כי בעלות קטנה יותר ניתן לשים מנועים חזקים,

משקל עוד איך שזה בעיה, במיוחד בסגמנט העממי ולא AWD עם כמה מנועים, היום סוללה של 64-77KWH זה בין 445-520 ק"ג, לא סתם אתה יכול להעמיס עוד 100-200 ק"ג בלי השלכות, אם נתעלם לשניה מעלות שבטוח יהפוך ללא רלוונטי לשוק נמוך-ביניים.

בקשר לצפיפות אנרגיה, אני רואה פה יש הרבה מומחים בעל שם עולמי בתחום הכימיה וסוללות, ממליץ להם למלא קורות חיים אצל VAG שמחפש אותכם
https://www.volkswagen-karriere.de/en/specials/battery-valley.html
בקשר לזמינות מסחרי של ASSB יש עוד לא מעט אתגרים טכנולוגיים מעבר לעלות ייצור (מישהו זוכר FISKER ב-2020, שבוטל סופית ב-2022 ?), כרגע ממילה רוב הדיון זה תיאורטי, כי גם מישהו רוצה היום לקנות, אין בדיוק מכוניות EV נורמליות (גם במיר) זמינות.
אז בזמן הקרוב נמשיך להיות עם ליתיום יון רגיל או פולימרי, ויצרנים יתרכזו לנסות להוציא את החומרים הנדירים כדי להצליח לייצר בכמות רציני ועלויות זולות....מי אמר Graphene :cool:

2022-05-17_23-55-49.thumb.png.b30b1dd642ca642a885eb996e831076c.png 

עריכה אחרונה על ידי קיורטוש אוטומוטיב
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 697 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...