Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שינוי רמת צמיגות מ5w-30 ל 5w-40


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1637 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)

שלום חברים !

 

רציתי לדעת האם מותר להחליף רמת צמיגות כאשר רוב ההחלפות בטיפולים השוטפים הוחלף השמן הנוכחי 5W-30 בשמן 5W-30 חדש castrol magnatec.

היום הלכתי לחנות החלפים לקנות שמן חדש ושאלתי את המוכר האם יש משהו מומלץ יותר מהשמן הרגיל שאני קונה.

והוא אמר לי שכדאי לי ללכת על shell helix ultra אמרתי לו שרמת הצמיגות שונה 5W-40 לעומת 5W-30 שאני בדרך כלל קונה והוא אמר שאין עם זה שום בעיה.

החלטתי לבטוח במוכר וקניתי את השמן.

כשחזרתי הביתה פתחתי ספר רכב ואכן כתוב בספר רכב שניתן להשתמש גם ב5W-40.

השאלה האם הרכב טופל עד היום ב-5W-30 אם בטיפול הקרוב אני אחליף ל 5W-40 יכולה להיגרם בעיה כלשהיא ?

מצרף תמונה של השמן שניקנה.

מדובר בקיה פורטה 2011  1.6 עם 97,000 KM

בתודה מראש !!

shell.jpg

עריכה אחרונה על ידי Or Efraty
פורסם

השמן הזה של Shell מעולה.

אני לא רואה כאן שום בעיה .

בהוראות היצרן יש מגוון צמיגויות שאפשר להשתמש בהן.

 

  • אהבתי 1

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

פורסם
לפני 15 שעות, איילצבי כתב:

אילו צרות אם אפשר לשאול ?

 

לטווח הארוך בעיקר אבל באופן כללי

העלאת צמיגות מעבר לנדרש גורמת לשחיקה מוגברת וסכנה למערכות כמו טורבו שם יש מעברים צרים

הנזק מצטבר ולטווח ארוך במקרה זה

 

הורדת צמיגות מעבר לנדרש סכנה של "הוטספוטס" בין הבוכנה לצילינדר חוסר שימון מספק

יכול לגרום לשבירת רינגים בפתאומיות ובטווח קצר הטווח יותר ארוך בלאי מואץ לקאמשפט ועוד.

 

מנועים שמתוזמנים עם לחץ הידראולי(VVT) עלולים לסבל מבעיות כיוונון שסתומים כשהצמיגות לא מתאימה

 

פורסם

קיה  פורטה 2011 עם כמעט 100 אלף קילומטרים.

אין בו שום טורבו, והיצרן ב 2011 אישר לשימוש בישראל את שתי הצמיגויות לרכב המדובר.

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

פורסם (נערך)

חקרתי קצת את הנושא ומצאתי שבאמת עדיף להשתמש בשמן עם צמיגות גבוהה יותר לרכב שעבר יותר קילומטרים.

חזרתי לחנות והחלפתי SHELL HELIX 5W-30 HX8 ECT C3

תודה לכולם !!

עריכה אחרונה על ידי Or Efraty
פורסם

הונדה מבקשת עבור מנועי הוויטק 1800 שלה שמן בצמיגות 0W-30 לשנת 2010 ואילך. לשנת 2016 כבר הונדה מבקשת שמן בצמיגות 0W-20. למרות שיש טבלה עם אופציות נוספות הונדה מדגישה שאלה הן הצמיגויות המעודפות עליה.


 

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.

פורסם
לפני 6 שעות, Cerebral Cortex כתב:

הונדה מבקשת עבור מנועי הוויטק 1800 שלה שמן בצמיגות 0W-30 לשנת 2010 ואילך. לשנת 2016 כבר הונדה מבקשת שמן בצמיגות 0W-20. למרות שיש טבלה עם אופציות נוספות הונדה מדגישה שאלה הן הצמיגויות המעודפות עליה.


 

0-20W גם בארצות חמות כמו ישראל? תבדוק את עצמך שוב.

 

×
×
  • תוכן חדש...