Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שינוי רמת צמיגות מ5w-30 ל 5w-40


Or Efraty
שימו לב! השרשור הזה בן 850 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

בתאריך 27.11.2021 בשעה 18:22, Trhtkf כתב:

0-20W גם בארצות חמות כמו ישראל? תבדוק את עצמך שוב.

 

ההנחיות של הונדה היא למנועי הסיוויק 1800 לשנת 2016 היא לשים שמן מנוע בצמיגות של 0W-20 למכוניות בישראל. יש לנו כזאת במשפחה והדבר הראשון שאני קורא זה את הספר רכב והנחיות לצמיגות שמן. אז אני בטוח במאת האחוזים שאני רושם זאת. אחת הסיבות מדוע היצרן יכול להורות על צמיגות שמן שכזו היא שבמנועי הסיוויק יש מזרקי שמן מתחת לבוכנות שמתיזים שמן ובכך מקררים את המנוע יותר טוב. כמו כן לכן יש צורך בכזאת צמיגות על מנת שהשמן יעבור טוב במזרקים ואלה יוכלו לבצע את תפקידם עם הנעת המנוע.

 

"אני מתחפש לטיפת שמן במערכת ההנעה ומתחיל לזרום בתוך כל הצינורות, השסתומים והקופסאות ואז אני מאתר את התקלה"

ישראל טילן, המיתוס והאגדה, מגדולי מהנדסי ישראל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 21 דקות, Cerebral Cortex כתב:

אחת הסיבות מדוע היצרן יכול להורות על צמיגות שמן שכזו היא שבמנועי הסיוויק יש מזרקי שמן מתחת לבוכנות שמתיזים שמן ובכך מקררים את המנוע יותר טוב. כמו כן לכן יש צורך בכזאת צמיגות על מנת שהשמן יעבור טוב במזרקים ואלה יוכלו לבצע את תפקידם עם הנעת המנוע.

"מזרקי" שמן מקררים את הבוכנה אין שום קשר להנעה וגם לא לצמיגות.

המזרק המדובר נפוץ במנועי דו גלגלי עם צמיגויות הרבה יותר גבוהות.

עריכה אחרונה על ידי tribel
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 4.12.2021 בשעה 23:08, יאני כתב:

אין שום בעיה ואף מומלץ לרכב מזדקן.

 

מה שאני יודע (אבל לא ערכתי מבחנים בנושא) החסרונות של שמן יותר צמיגי ממה שהיצרן ממליץ זה צריכת דלק מוגברת (לא באופן כ"כ משמעותי) ובלאי מואץ.

אני לא מכיר שום יתרון בלשים שמן יותר צמיגי אלא אם המנוע שלך "אוכל" שמן עקב הזדקנות (בעקרון אחרי שנים של עבודה, עייפות חומר וקצת הזנחה המרווחים במנוע משתנים ושמן פחות צמיגי יכול למצוא את דרכו מחוץ למערכת שמן) - אבל שוב, לא ערכתי מבחנים בנושא.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • 3 שבועות מאוחר יותר ...
בתאריך 11.12.2021 בשעה 19:10, Sparrow420 כתב:

 

מה שאני יודע (אבל לא ערכתי מבחנים בנושא) החסרונות של שמן יותר צמיגי ממה שהיצרן ממליץ זה צריכת דלק מוגברת (לא באופן כ"כ משמעותי) ובלאי מואץ.

אני לא מכיר שום יתרון בלשים שמן יותר צמיגי אלא אם המנוע שלך "אוכל" שמן עקב הזדקנות (בעקרון אחרי שנים של עבודה, עייפות חומר וקצת הזנחה המרווחים במנוע משתנים ושמן פחות צמיגי יכול למצוא את דרכו מחוץ למערכת שמן) - אבל שוב, לא ערכתי מבחנים בנושא.

אם אתה חורג מגבולות תכנון המנוע למטה או למעלה אתה עושה נזק בכל מקרה.

במקרה שאתה חורג למעלה אתה מעלה צריכת דלק וזיהום אוויר (זניח בדרך כלל) אבל לא מגדיל בלאי.

כשאתה חורג למטה אתה מגדיל בלאי עד הרס מהיר אכילת שמן שמעלה זיהום וסתימת ממיר.

יתרונות רבים במדינותת חמות להיות בטווח העליון של צמיגות השמן מכיוון שמערכות הקירור מצליחות להתמודד עם עלייה של כמה מעלות של טמפ השמן (במצב קיצוני) ולקרר באופן יעיל את השמן גם במאמצים כבדים.

החיסרון של שמן דליל יותר מבוטא במדינות בעלות אקלים חם בדמות בלאי מואץ, בוצה בעיקר בגלל ששמנים עם צמיגות נמוכה גם בקינמטית גם HTHS  הם בממוצע כללי בעלי TBN נמוך יותר בעקבות חבילות תוספים שונות למשל מתקני ACEA A3 -  מה שלא הכי מיטיב עם אורך חיי השמן במיוחד עם מדובר בדלקים לא הכי איכותיים. 

הזול עולה ביוקר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תאורטית גם העלאת צמיגות משפיעה לרעה על הבלאי  במיוחד בהתנעות קרות ולאורך זמן

במיוחד במנועים עם טורבו 

שימון חסר\לקוי במעברים צרים

במנועים עם VVT יכול לפגוע במערכת  התיזמון

גורם לעליה בצריכת דלק ופליטת מזהמים 

פגיעות והגברת בלאי לטווח ארוך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 11 שעות, nit_zan כתב:

תאורטית גם העלאת צמיגות משפיעה לרעה על הבלאי  במיוחד בהתנעות קרות ולאורך זמן

במיוחד במנועים עם טורבו 

שימון חסר\לקוי במעברים צרים

במנועים עם VVT יכול לפגוע במערכת  התיזמון

גורם לעליה בצריכת דלק ופליטת מזהמים 

פגיעות והגברת בלאי לטווח ארוך

צמיגות בהנעה קרה של שמן 5W30 ושל 5W40 זהה. דבר שני צמיגות קינמטית היא עניין דינאמי שמושפע מהרבה פרמטרים אין לה מדד אחד זהו מדד דינאמי.

דבר שני שמן בצמיגות "חמה" 30 בטווח העליון של הטווח הדינמי המותר ביחידות המידה סנטיסטוק קרוב מאוד לשמן 40 בטווח התחתון ולכן יש יותר סיכוי שאם תבחר בשמן בצמיגות חמה 40 במנוע שהטווח המותר שלו נע בין 30 ל 50 או בין 30 ל 50 אתה עושה טובה למנוע.

במידה והמנוע יכול לעבוד בטווח צמיגות חמה מסוימת נגיד בין 30 ל 50 ואתה בטווח העליון של צמיגות מותרת אין שום פגיעה בשום דבר.

עוד עניין שכנראה שאתה לא מודע זה שזמן קצר לאחר שימוש בשמן "טרי" ברוב השמנים יש מה שנקרא נפילת צמיגות שלרוב נופלת מתחת לטווח הרגיל ואם אתה בשמן הכי פחות צמיג שהמנוע יכול להשתמש בו בבטחה אתה תמצא את עצמך לרוב חורג מהטווח המינימלי.

בכל מקרה, נשמע שאתה מצוטט כל מיני דברים ששמעת בלי להבין לעומק אבל זה כי יש הרבה דיס-אינפורמציה בתחום והרבה מידע חלק או מידע שמתומצת ו"מונגש" להמונים אבל הוא לוקה בחסר במהות ההבנתית שלו.

 

 

  • מעניין 1

הזול עולה ביוקר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 850 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...