Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

הפקקים נוראים, אבל מה עושים עם הכבישים המצולקים?


מיץ פטל
שימו לב! השרשור הזה בן 845 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

מי שחי באיזור המרכז (סליחה עם כל השאר, אני פשוט לא מכיר מספיק טוב), מכיר את השלכות עבודות הכביש הנרחבות באינספור צירים מרכזיים.

 

הפקקים מייאשים מאוד, אבל לא פחות נורא זו הנסיעה רצופת המהמורות, צלקות ומכשולים שהופכים לסיוט מייאש, במיוחד למי שאוהב את רכבו.

 

האם זה גורם לכם לשנות מסלול, נתיבים, לשנות לחץ אוויר או רעיון אחר?

 

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מי שלא נגזר עליו להתגלגל ברכב קשיח מלכתחילה ככל הנראה שפחות יתחבר למה שכתבת, אפילו אני שנוסע על רכב קשיח למדי (מאזדה 3 עם 18"ים)...

יש לא מעט דרכים מגעילות, מקמצים את העיניים, זורקים כמה "איי/איה/סע*מק, עכשיו יצאתי מאיזון פרונט" לאוויר וממשיכים להתעצבן יותר מהפקקים שבדרך.

  • מצחיק 1
  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הדרך שלי די קבועה אז מצאתי את הנתיבים היותר ״שלמים״ ובהם אני מנווט בין הבורות.
אני לא מבין איך אין פיקוח/אכיפה, יש מקרים שאני נתקל בבורות שיכולים להפיל רוכבי אופנוע וכבר ראיתי רכבים שעומדים בצד עם גלגל מפונצ׳ר והעירייה לא דואגת לסתום אותם. 

 

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם בצפון קיימים דברים כאלו, ונסיעת מעקפי בורות  זה כניראה הפיתרון היחידי, כי שינוי מסלול לפעמים מאריך מאוד את הנסיעה.

לחץ צמיגים אני לא משנה, הבולמים הצרפתיים מטפלים בשיבושים. אבל הכי מעצבן זה הבום כשלא שמת לב לבור.

  • אהבתי 1
  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 1

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בכביש המחבר בין בני ברק לאם המושבות יש קטע ובו "הרים" של בטון יבש, שנשפך ממשאיות שם במשך שנים על גבי שנים. כשנוסעים בקטע הזה הרכב רוטט באגרסיביות.
כנראה שלאף אחד לא אכפת.

  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 6 שעות, מיץ פטל כתב:

מי שחי באיזור המרכז (סליחה עם כל השאר, אני פשוט לא מכיר מספיק טוב), מכיר את השלכות עבודות הכביש הנרחבות באינספור צירים מרכזיים.

 

הפקקים מייאשים מאוד, אבל לא פחות נורא זו הנסיעה רצופת המהמורות, צלקות ומכשולים שהופכים לסיוט מייאש, במיוחד למי שאוהב את רכבו.

 

האם זה גורם לכם לשנות מסלול, נתיבים, לשנות לחץ אוויר או רעיון אחר?

 


בהחלט מוכר היטב. קודם כל, מתייחס מאוד ברצינות לסימוני עבודות בכביש ומוריד שם מהירות כנדרש. באזורי עבודות האלה מתחבאים בורות, מדרגות, שינויי גיאומטריה פתאומיים, והחלק הנחמד זה שהם עשויים לזוז כל לילה אז לא עוזר ללמוד את המיקום שלהם.

אם יש דרך שידוע שהיא במצב מחורבן ויש אלטרנטיבה סבירה מבחינת מרחק וזמן, כן בהחלט בוחר בדרך אחרת. אם אין אלטרנטיבה - מכווצים את הישבן ומסננים איי 'סעמק...

יש בורות ומהמורות שהם כל כך ותיקים שאני כבר מכיר אותם בשמות שלהם ויודע למקם את עצמי בנתיב כך שאחלוף עם הגלגלים מצדיהם. 
 

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1

חזיר דיזל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 6 שעות, ALÞћÃ כתב:

מי שלא נגזר עליו להתגלגל ברכב קשיח מלכתחילה ככל הנראה שפחות יתחבר למה שכתבת, אפילו אני שנוסע על רכב קשיח למדי (מאזדה 3 עם 18"ים)...

יש לא מעט דרכים מגעילות, מקמצים את העיניים, זורקים כמה "איי/איה/סע*מק, עכשיו יצאתי מאיזון פרונט" לאוויר וממשיכים להתעצבן יותר מהפקקים שבדרך.

 

יתכן ואתה צודק, או שאתה לא במסלול מספיק הרוס. למזלך.

 

לפני 6 שעות, dorgo כתב:

הדרך שלי די קבועה אז מצאתי את הנתיבים היותר ״שלמים״ ובהם אני מנווט בין הבורות.
אני לא מבין איך אין פיקוח/אכיפה, יש מקרים שאני נתקל בבורות שיכולים להפיל רוכבי אופנוע וכבר ראיתי רכבים שעומדים בצד עם גלגל מפונצ׳ר והעירייה לא דואגת לסתום אותם. 

 

 

הדגשתי שאלה שאני שואל עצמי ללא הפסק. יש שיבושים בלתי נתפסים שלא ניתן להתחמק מהם. למשל תיקוני רוחב ששקועים 5 ס"מ או יותר בצורה של מדרגה. סכנה בטיחותית שתחריף בחורף.

 

לפני 4 שעות, yulianx כתב:

גם בצפון קיימים דברים כאלו, ונסיעת מעקפי בורות  זה כניראה הפיתרון היחידי, כי שינוי מסלול לפעמים מאריך מאוד את הנסיעה.

לחץ צמיגים אני לא משנה, הבולמים הצרפתיים מטפלים בשיבושים. אבל הכי מעצבן זה הבום כשלא שמת לב לבור.

 

כמו שכתוב מטה, חלק מהשיבושים משתנה בתדירות גבוהה.

 

לפני שעתיים, Golf_91 כתב:

בכביש המחבר בין בני ברק לאם המושבות יש קטע ובו "הרים" של בטון יבש, שנשפך ממשאיות שם במשך שנים על גבי שנים. כשנוסעים בקטע הזה הרכב רוטט באגרסיביות.
כנראה שלאף אחד לא אכפת.

 

אתה מתכוון שאף אחד לא אחראי על זה.

 

לפני 36 דקות, קורן בן אשר כתב:


בהחלט מוכר היטב. קודם כל, מתייחס מאוד ברצינות לסימוני עבודות בכביש ומוריד שם מהירות כנדרש. באזורי עבודות האלה מתחבאים בורות, מדרגות, שינויי גיאומטריה פתאומיים, והחלק הנחמד זה שהם עשויים לזוז כל לילה אז לא עוזר ללמוד את המיקום שלהם.

אם יש דרך שידוע שהיא במצב מחורבן ויש אלטרנטיבה סבירה מבחינת מרחק וזמן, כן בהחלט בוחר בדרך אחרת. אם אין אלטרנטיבה - מכווצים את הישבן ומסננים איי 'סעמק...

יש בורות ומהמורות שהם כל כך ותיקים שאני כבר מכיר אותם בשמות שלהם ויודע למקם את עצמי בנתיב כך שאחלוף עם הגלגלים מצדיהם. 
 

 

השאלה היא האם יש חובה כלשהי לקבלנים מבחינה חוזית והאם יש רשות אכיפה שפועלת בנושא ואפשר להפעיל אותה יותר.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הכבישים במצב נורא, זאת אחת מהסיבות שבגללן ירדתי מהאופנוע.

גם ברכב שלי שקשיח יחסית אני מסנן לאוויר לא מעט "איי" לאוויר, משתדל לעקוף בורות עד כמה שאפשר, כשלא אז מוריד קצת מהירות.

גורם לי לרצות לחזור לטנדר.

  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 1

Isuzu Pickup 4X4 1993 2.0l ->Suzuki Jimny 2008 1.3l->Mazda 2 2015 1.5l

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 10 שעות, Golf_91 כתב:

בכביש המחבר בין בני ברק לאם המושבות יש קטע ובו "הרים" של בטון יבש, שנשפך ממשאיות שם במשך שנים על גבי שנים. כשנוסעים בקטע הזה הרכב רוטט באגרסיביות.
כנראה שלאף אחד לא אכפת.

זה תוצאה לדעתי מהמפעל של הבטון בסמוך, יוצאים משם משאיות כל יום וזה התוצאה...

שונא את הכביש הזה בגלל זה

  • מעניין 1

אין עוד מלבדו!!!

אבא תודה על הכל!!!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המפעל בטון והאיזור סביבו זאת הזנחה פושעת. ערימות מלט אקראיות והמדרכות גם לא במצב טוב (צרות למעבר אדם אחד, מלאות בחול ופסולת).

 

זה די ברור למה אין אכיפה, הרבה יותר קשה לאכוף דברים כאלה וגם פחות משתלם. למי מגישים את הדוח? לרשות שבשטחה הכביש? למדינה? לקבלן (שצריך להוכיח קשר בין העבודות שהוא עושה למפגע שנוצר)?

  • מעניין 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הפתרון כנראה זה לעבור למכוניות לארצות מתפתחות (דאציה?), עם מיתלים רכים ורכב גבוהה,

ומכלולים ישנים ואמינים, הרי אנחנו ארץ כזו, לא?

  • אהבתי 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 22 שעות, ALÞћÃ כתב:

מי שלא נגזר עליו להתגלגל ברכב קשיח מלכתחילה ככל הנראה שפחות יתחבר למה שכתבת, אפילו אני שנוסע על רכב קשיח למדי (מאזדה 3 עם 18"ים)...

יש לא מעט דרכים מגעילות, מקמצים את העיניים, זורקים כמה "איי/איה/סע*מק, עכשיו יצאתי מאיזון פרונט" לאוויר וממשיכים להתעצבן יותר מהפקקים שבדרך.

זה מה שמפריע לי ברכב הזה.

 

וגם העובדה שרביעיית פאלקן עלתה 2200 שקל. יש מצב שלקנות ג׳נט ברזל 15-16 ומישלן פרמסי במידה מתאימה היה עולה פחות.

  • מבאס 1
  • מעניין 1

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בכבישים של נתיבי ישראל המצב עוד סביר, הם מפעילים סיורים יזומים בשוטף ומכניסים מפגעים לתוכנית עבודה שלהם, רק שאם שזה לא נחשב מפגע מסכן חיים ברמה מיידית, יכול לקחת הרבה זמן עד שיתקנו אותו.

המצב יותר גרוע ברשויות מקומיות, שם איש הישר בעיניו יעשה. המצב הכי גרוע הוא בתפר שבין רשויות מקומיות - שם יש גלגול אחריות מאחת לשניה ובינתיים הכבישים שבורים. אני חושב שאזור מפעלי הבטון באם המושבות נופל לקטגוריה הזו. גם אני מקלל נמרצות כשאני עובר שם, ושאלתי את עצמי לא פעם למה לא מטפלים בזה. היות שזו עבודה של מפעלי הבטון, הרשות המקומית צריכה לאלץ אותם לגרד שם את האספלט ולרבד מחדש, בנוסף להיות בכוננות לנקות מיידית כל אירוע של בטון שנשפך על הכביש. במחלף אלוף שדה מכיוון ר"ג מזרחה יש תופעה דומה של הרי בטון על הכביש וגם שם לא מטפלים בזה.

  • מעניין 1

חזיר דיזל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הסיבה שפתחתי את השרשור היא הבטחון שכן יש אנשים חושבים שזה מצב לא סביר - אך חוץ מלספוג את הנזקים וקצת לקלל - לא עושים כמעט כלום.

 

יכול לשתף שפניתי באמצעות אפליקציית 106 בתלונה על קטע כביש בלתי נסבל. די מהר חזרו אלי ובררו פרטים. 

כעבור כשעה קבלתי טלפון מהקבלן שמבצע עבודה באזור והוא ביקש לדעת בדיוק היכן המפגע - הסברתי לו שמדובר בקטע של מאות מטרים עם אינספור מפגעים.

לאחר כשעתיים נוספות הוא חזר אלי שוב ואמר שהוא כיסה 2 פסי רוחב שהייתה שם מדרגה/נפילה של 5 ס"מ או יותר ושהעבודות בכללן יסתיימו תוך חצי שנה...

מאוחר יותר התקשרו אלי מ 106 לבדוק האם קבלתי מענה מספק.

 

אמנם הטיפול לא פתר את הבעיה והתיקונים שהוא עשה היו טובים ליום אחד... אבל למדתי מכך שיש פרוצדורה ולא אדישות מוחלטת.

 

לדעתי הפורום יכול לסייע בשינוי המצב - במידה ויהיו מספר חברים/משתמשים בדרך שיש בה מפגע מסוג זה, אפשר ליצור מצב של מספר פניות/תלונה לרשות/עיריה -לאחר מכן דיווח פה בפורום יכול לייצר באז שבסופו יתורגם ללחץ לטיפול.

 

לא חסרות דוגמאות של חברים שמשתפים בבעיה ברכב בפורום וזה בהחלט מייצר מנוף לטיפול. פה מדובר בטיפול בבעיה משותפת ולא פרטית.

 

 

  • אהבתי 3
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 845 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...