Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פיג'ו 308, סליחה שהמלצתי (ספויילר: הלך מנוע)


mcshmupi
 שיתוף

פוסטים מומלצים

צריכת שמן מטורפת זה גלון שמן ב3500 קמ, וזה עולה ועולה.

התחיל עם מילוי של 200 מל אחרי אלף קמ

וכל הזמן זה גדל וגדל עד שזה הגיע לגלון שמן ל3500 ושם עצרתי את זה.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 1.1 אלף
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לפני 54 דקות, KipodYam כתב:

כבעלים לשעבר של סיטרואן C4 עם מנוע 1.2 שנמכרה לחבר פורום אחר אך ורק בגלל קבלת רכב חברה ,העסק פה מטריד אותי.

משהו לא מסתדר לי.

מכוניות שעברו החלפת טיימינג מזמן עקב תקלה, האם הן בסדר?

האם עושים משהו שונה בהחלפת הטיימינג כיום?

כי אם אני מחזיר את הרכב, אני שוקל לקנות כזאת שוב...

 

לגבי הבעיה פה בשרשור, אולי יש בעיה באיזה אטם ונכנס יוצר מדי אוויר? מכסה שסתומים אולי?

אבל בעצם חזרו על הטיימינג, לא?

 

שלי היתה בסדר עד שנמכרה, עברה החלפת טיימינג ב75k,  כשבוע שבועיים אחרי טיפול שוטף. אצלי לא נרשמה צריכת שמן למיטב זכרוני.

 

ומה זה צריכת שמן מטורפת? זה מדיד שבקושי אפשר לראות בו משהו והבנתי שאם חסרים שני ריבועי שמן נדלקת נורת אזהרה, יענו בשלב מאוד מוקדם, כשזה עוד לא מחסור רציני.

לא היה לי צריכת שמן מטורפת, פעם אחת מילאתי. הטיימינג הוחלף בגלל הריקול והמחשבה שאם אני צריך למכור את הרכב אני חייב להחליף אותו אחרת זה בעיה. לגבי מה שציינת עם האטמים וכו, בעיקרון גבע חיפשו את הבעיות האלה, הם ראו שיש בריחת אוויר מאיפה שהוא שגורמת לתערובת עשירה מידי. לא מצאו כלום. 

 

השאלה העיקרית שלי עכשיו כמה אפשר לקבל על רכב כזה במגרש ומה כדאי לעשות, האם להחליף מנוע ואז למכור או למכור עכשיו לקבל מה שאפשר(אשמח לדעת כמה) ולקנות רכב יפני(לפי מה שאני מבין הם הכי אמינים). 

 

תודה. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 11 שעות, sjerby כתב:

מנועי פיורטק האלה זה רולטה, כאילו חובבי הבאגטים לקחו את ה156THP ואמרו " אווו איך נמשיך את סדרת המנועים הנהדרת הזאת??"

זה דווקא לא הציטוט הכי טוב... מה156 המושמץ יצא 165 ו-180 מעולים ואמינים מאוד. (אני כבר עם 110 אלף ק"מ על המנוע עם ה180 ולא אוכל גרם שמן ומראה אמינות מצוינת).

ה1.2 בהחלט בעייתי. ממה שהבנתי ב2019 החליפו חלק מהמכלולים במנוע לעמוד בתקן יורו 6.2 והמנוע אמור להיות אמין יותר. עוד כמה שנים נדע אם זה נכון...

 

נתנחם בזה שלפחות הגיר של איסין אמין 😆

 

עריכה אחרונה על ידי TZR84

 Peugeot 3008 1.6T 2019

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 7 שעות, Gavrik כתב:

 

אתה הראשון בפורום שזה קרה לו. (הכוונה לא לכך שהמנוע מת אלא לכך שהיבואן החליף לך מנוע גם לרכב שמחוץ למסגרת האחריות)

 

IMG_20211115_072846.jpg

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כול הטיפולים נעשו רק ביבואן?

היה קשה לקבל מהם מנוע חדש?

 

אשמח לשמוע על תהליך קבלת המנוע.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, KipodYam כתב:

כבעלים לשעבר של סיטרואן C4 עם מנוע 1.2 שנמכרה לחבר פורום אחר אך ורק בגלל קבלת רכב חברה ,העסק פה מטריד אותי.

משהו לא מסתדר לי.

מכוניות שעברו החלפת טיימינג מזמן עקב תקלה, האם הן בסדר?

האם עושים משהו שונה בהחלפת הטיימינג כיום?

כי אם אני מחזיר את הרכב, אני שוקל לקנות כזאת שוב...

 

לגבי הבעיה פה בשרשור, אולי יש בעיה באיזה אטם ונכנס יוצר מדי אוויר? מכסה שסתומים אולי?

אבל בעצם חזרו על הטיימינג, לא?

 

שלי היתה בסדר עד שנמכרה, עברה החלפת טיימינג ב75k,  כשבוע שבועיים אחרי טיפול שוטף. אצלי לא נרשמה צריכת שמן למיטב זכרוני.

 

ומה זה צריכת שמן מטורפת? זה מדיד שבקושי אפשר לראות בו משהו והבנתי שאם חסרים שני ריבועי שמן נדלקת נורת אזהרה, יענו בשלב מאוד מוקדם, כשזה עוד לא מחסור רציני.

 

אין הבדל. אני מכיר מספיק רכבים שנכנסו להחלפת טיימינג בגלל שנדלקה להם מנורה והם נוסעים בסדר כבר כמה שנים.

מצד שני יש לא מעט רכבים שהחליפו טיימינג בריקול ואז הלך להם מנוע.

 

זה סוג של רולטה רוסית, הדרך היחידה לדעת אם הטיימינג הישן הרס את המנוע היא פשוט לחכות מספיק זמן ולראות שלא מתפתחת אכילת שמן או תופעות אחרות.

 

לפני 25 דקות, TZR84 כתב:

זה דווקא לא הציטוט הכי טוב... מה156 המושמץ יצא 165 ו-180 מעולים ואמינים מאוד. (אני כבר עם 110 אלף ק"מ על המנוע עם ה180 ולא אוכל גרם שמן ומראה אמינות מצוינת).

ה1.2 בהחלט בעייתי. ממה שהבנתי ב2019 החליפו חלק נרחב מהמכלולים במנוע לעמוד בתקן יורו 6.2 והמנוע אמור להיות אמין יותר. עוד כמה שנים נדע אם זה נכון...

 

נתנחם בזה שלפחות הגיר של איסין אמין 😆

 

 

אני עם 1.2 פיורטק ו120 אלף קילומטר גם לא אוכל גרם שמן 🤷🏻‍♂️

בין 2017 ל2018 החליפו את רצועת הטיימינג שגרמה לכל אותם הבעיות. בינתיים מנועים שיוצרו אם רצועת הטיימינג החדשה מראים אמינות מצויינת. אפילו יותר מה 1.6 165.

 

לפני 19 דקות, ניצן א כתב:

 

IMG_20211115_072846.jpg

 

הלוואי שזה היה הכלל ולא יוצא מן הכלל

עריכה אחרונה על ידי Gavrik
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 21 דקות, TZR84 כתב:

זה דווקא לא הציטוט הכי טוב... מה156 המושמץ יצא 165 ו-180 מעולים ואמינים מאוד. (אני כבר עם 110 אלף ק"מ על המנוע עם ה180 ולא אוכל גרם שמן ומראה אמינות מצוינת).

ה1.2 בהחלט בעייתי. ממה שהבנתי ב2019 החליפו חלק מהמכלולים במנוע לעמוד בתקן יורו 6.2 והמנוע אמור להיות אמין יותר. עוד כמה שנים נדע אם זה נכון...

 

נתנחם בזה שלפחות הגיר של איסין אמין 😆

 

אני מחייך, 110K ק"מ המנוע אמור להיות חדש,
ישנם לא מעט סדרות של מנועים מנועים ששורדים ללא בעיות וטיפולים מיוחדים 300K ק"מ.
בכל מקרה מקווה בשבילך שתהנה ורק טיפולים שוטפים.

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 16 דקות, yulianx כתב:

כול הטיפולים נעשו רק ביבואן?

היה קשה לקבל מהם מנוע חדש?

 

אשמח לשמוע על תהליך קבלת המנוע.

כל הטיפולים בוצעו במוסך מורשה יבואן. בעל המוסך (מהנדסים עכו) ביצע מעקב אחרי תצרוכת השמן במשך חודש, התכתב עם היצרן דרך תוכנת תמיכה של היצרן ולאחר שבוע הגיע מנוע. מבחינתי הכל התנהל מול בעל המוסך בלבד. מאז כבר שנתיים הכל פיקס. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 שעות, Gavrik כתב:

 

אצל יצרנים אחרים זה יוצא מן הכלל. עם הפיורטק זאת ממש מחלה, כמעט כל מי שלא החליף רצועה או החליף אותה לא מזמן מגיע לאכילת שמן או מוות של המנוע.

בנוסף חוסר לקיחת האחריות של לובינקסי בהשוואה ליבואנים האחרים פשוט מחפיר.

 שמעתי לא פעם על כך שבפורד מחליפים לאנשים מנועים בחינם אחרי שאלו נהרסו בגלל מחלה של סדק בצילינדר וחדירת מים גם מחוץ למסגרת האחריות. מצד שני אם אתה הולך למוסכים של לובינסקי ומבקש לבדוק את הרצועה שולחים אותך הביתה כל עוד "לא נדלקה לך נורת מנוע אז הכל בסדר" ולאחר מכן כשכבר מאוחר מידי לך חפש אותם.

 

לפות"ש גם אני הייתי מבין הממליצים על הרכב ולהיות כנה דיי מתייסר מהמחשבה שאדם הלך לרכוש רכב בהמלצתי והגיע למצב כזה. באותו זמן חשבתי שאם לא נדלקה נורה ומחליפים רצועה אז הכל בסדר. כיום אני פחות ממליץ על הרכבים האלו ולכל מי ששוקל רכב כזה אני ממליץ לפסול כל רכב שעבר החלפת רצועה לא מזמן או שעוד לא עבר החלפת רצועה. אחרת לך תדע אם נגרם נזק למנוע.

יש מספיק דוגמאות לרכב יפניים שהלכו בהם מנועים סדרתית ככה שכל ההתלהמות צרפתים זה סתם צעקות בככר העיר של ליצני הכפר,מה שכן נכון ,שלהבדיל מה"טיפול" של לובינסקי בבעיה שעוד הייתה קטנה {בשלב ההוראה למוסכים להחליף את הרצועות באופן גורף או לפחות לבדוק אותן} הם חיכו וחיכו ועדיין לא ממש נותנים לזה את הטיפול שזה אמור לקבל וככה להוריד את הלהבות של הלקוחות {בצדק} ,בדיוק כמו שעשו בטויוטה,הונדה,יונדאי.

אולי מישהו צריך להגיד להם בלובינסקי שיכנסו לקארספורום,אמנם יש פה מיעוט של הלקוחות שלהם אבל בהחלט מיעוט מייצג.

לפני 42 דקות, TZR84 כתב:

זה דווקא לא הציטוט הכי טוב... מה156 המושמץ יצא 165 ו-180 מעולים ואמינים מאוד. (אני כבר עם 110 אלף ק"מ על המנוע עם ה180 ולא אוכל גרם שמן ומראה אמינות מצוינת).

ה1.2 בהחלט בעייתי. ממה שהבנתי ב2019 החליפו חלק מהמכלולים במנוע לעמוד בתקן יורו 6.2 והמנוע אמור להיות אמין יותר. עוד כמה שנים נדע אם זה נכון...

 

נתנחם בזה שלפחות הגיר של איסין אמין 😆

 

גם בואו לא נשכח שלב.מ.וו הייתה יד גדולה על התכנון של המנוע המקורי הזה,דווקא פיגו ,שהתלבשו עליו הפכו אותו למנוע אמין מאד.

עריכה אחרונה על ידי ronrcz
  • רעיון גרוע 3
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 8 שעות, Gavrik כתב:

 

אצל יצרנים אחרים זה יוצא מן הכלל. עם הפיורטק זאת ממש מחלה, כמעט כל מי שלא החליף רצועה או החליף אותה לא מזמן מגיע לאכילת שמן או מוות של המנוע.

בנוסף חוסר לקיחת האחריות של לובינקסי בהשוואה ליבואנים האחרים פשוט מחפיר.

 שמעתי לא פעם על כך שבפורד מחליפים לאנשים מנועים בחינם אחרי שאלו נהרסו בגלל מחלה של סדק בצילינדר וחדירת מים גם מחוץ למסגרת האחריות. מצד שני אם אתה הולך למוסכים של לובינסקי ומבקש לבדוק את הרצועה שולחים אותך הביתה כל עוד "לא נדלקה לך נורת מנוע אז הכל בסדר" ולאחר מכן כשכבר מאוחר מידי לך חפש אותם.

 

לפות"ש גם אני הייתי מבין הממליצים על הרכב ולהיות כנה דיי מתייסר מהמחשבה שאדם הלך לרכוש רכב בהמלצתי והגיע למצב כזה. באותו זמן חשבתי שאם לא נדלקה נורה ומחליפים רצועה אז הכל בסדר. כיום אני פחות ממליץ על הרכבים האלו ולכל מי ששוקל רכב כזה אני ממליץ לפסול כל רכב שעבר החלפת רצועה לא מזמן או שעוד לא עבר החלפת רצועה. אחרת לך תדע אם נגרם נזק למנוע.

פורד עומדים בצורה מרשימה מאחרוי המוצר שלהם. יש פה חבר פורום שקיבל 2 החלפות מנוע לפוקוס אקובוסט, שתיהם אחרי ההאחריות. 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 9 דקות, ronrcz כתב:

יש מספיק דוגמאות לרכב יפניים שהלכו בהם מנועים סדרתית ככה שכל ההתלהמות צרפתים זה סתם צעקות בככר העיר של ליצני הכפר

 

אני יודע שגם בטויוטה הייתה בעיה של בוצה במנוע, ומנוע הטורבו של הונדה בעייתי וגם בהונדה אינסייט הייתה בעיה עם המנועים. אבל זה סוג של יוצא מן הכלל ובמקרים רבים מגלים אחריות (כמו טויוטה שהחליפה לכולם מנועים בחינם באופן גורף).

 

אצל פיג'ו זה ממש מסורת, מאז שנות ה90 הם איכשהו מצליחים לדפוק כל סדרת מנועים שהם מייצרים. 

קודם במנועי ה1.4 שלהם היה נדבק הטרמוסטט מה שגרם למנוע להתחמם בלי התראה בגלל שהחיישן חום נמצא אחרי הטרמוסטט ולאנשים היו הולכים מנועים.

אחרי זה הגיע ה1.6 פרינס הארור שבמשך כמעט עשור סבל מבעיות שונות עד שהצליחו להביא אותו לרמת אמינות סבירה.

אחרי זה ה1.2 פיורטק עם הרצועת טיימינג.

 

המנוע האמין מהמפעל היחיד של psa הוציאו מאז שנות ה90 הוא הNFU.

 

ועוד לא דיברתי על גירים...

 

באמת שפיג'ו הרוויחו את המוניטין שלהם ביושר.

 

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ניסיון חיים לימד אותי שאנשים מגדירים "שמור/מטופל היטב/כמו חדש" בצורה איך נגיד בעדינות... "גמישה." לא חסר אנשים שעבורם רכב "מטופל היטב" זה רכב שלקחו אותו כל שבוע לשטיפת מטאטא ב-30 שקל, אבל לא החליפו שמן 5 שנים כי החלפת שמן זו הונאה של מוסכים. (יש אנשים שבאמת חושבים ככה)  לכן אני הייתי לוקח כל מה שנכתב כאן בערבון מוגבל כי אף אחד כאן לא יודע כיצד אנשים טיפלו ברכבים שלהם או איך הם נוהגים על בסיס יומיומי. 

 

ברשותי פיג'ו 208 שנת 2017 (תכל'ס 2016) מטופלת לפי הספר מהיום הראשון שיצאה מהמוסך. הרכב עבר מעל 100,000 ק"מ. קיבלתי זימון להחליף רצועת טיימינג במסגרת ריקול, אבל לא נעשה כלום כי אמרו שהרצועה תקינה. כעבור מספר חודשים עשיתי החלפת טיימינג יזומה במוסך גבע + ניקוי אגן שמן כי הרצועה התחילה להתפורר.  

 

מעבר לזה הרכב מגלה אמינות טובה. נסעתי לכל נקודה בארץ ולא נתקעתי פעם אחת. הנקודה השלילית היחידה שאני יכול לציין זה כאשר אני משייט על 90 -100 קמ"ש ורוצה לעקוף אז לפעמים הגיר/מנוע סוג של מתבלבל לאיזה שנייה, מתחיל לרעוד ואז עושה קיקדאון ומאיץ. זה התחיל כאשר הרכב צבר בסביבות ה-40,000 ק"מ על השעון ומתרחש מידי פעם. 

 

בנוגע לעליהום על פיג'ו אזכיר לכם את בעיות בוצה במנועים של טויוטה

תיבות הילוכים DSG 

פורד פוקוס 2012 - 2015 שהייתה פח זבל על 4 גלגלים ואנשים שקנו את המכונית ב-130 אלף שקל אמרו תודה לאלוהים כאשר הצליחו למכור ביד 2 

מנועים 2.0 ו-2.4 של קיה שהתלקחו ספונטנית 

 

כל יצרן עם הפגמים שלו 

 

לפני כשעה, Gavrik כתב:

 

אין הבדל. אני מכיר מספיק רכבים שנכנסו להחלפת טיימינג בגלל שנדלקה להם מנורה והם נוסעים בסדר כבר כמה שנים.

מצד שני יש לא מעט רכבים שהחליפו טיימינג בריקול ואז הלך להם מנוע.

 

זה סוג של רולטה רוסית, הדרך היחידה לדעת אם הטיימינג הישן הרס את המנוע היא פשוט לחכות מספיק זמן ולראות שלא מתפתחת אכילת שמן או תופעות אחרות.

 

יכול להיות שהטיימינג הוחלף לאחר שכבר התרחש נזק למנוע ואז החלפה של הרצועה זה כמו כוסות רוח למת. 

 

חוץ מזה הבנתי שמוסכים רבים של היבואן לא מחליפים את הרצועה כמו שצריך. המוסכניקים מתעצלים ובמקום לפרק את האגן ולנקות את המעברים מהפירורים של הרצועה הם פשוט עושים פלשינג מה שכמובן לא פותר את הבעיה וזרימת השמן נשארת לא תקינה. 

 

מוסך גבע עושים ניקוי אגן שמן במסגרת החלפת רצועה. 

עריכה אחרונה על ידי Hari
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף


×
×
  • תוכן חדש...