Jump to content

אמת

  • הודעות

    28
  • כאן מאז:

צפיות אחרונות בפרופיל

צפיות הפרופיל האחרונות חסומות ואינן מוצגות בפני משתמשים אחרים.

הנקודות של אמת

חדש בפורום

חדש בפורום (1/14)

1

מוניטין

  1. האמת שממש עייפתי כבר מהחיפוש אחר רכב... הבדיקה מטעמי כמובן במקום שאני מכיר וסומך עליו. לא באמת אכפת לי איך הרכב נראה חיצונית (במקרה הטוב אני עושה שטיפה חיצונית פעם בשנה ...🥴) מוטרד רק מאפשרות של ירידת ערך דרמטית אם הצבע יראה מזעזע בעוד כמה שנים וזאת השאלה מבחינתי. בנוגע לצבע על הפנס ללטש בכל מקרה זה רעיון גרוע אני מבין, האמנם? יש דרך להוריד את השאריות האלה איכשהו?
  2. אני במשא ומתן על רכישה של רכב והיום נסעתי לראות את הכלה... הכלה היא רכב בן 3 בצבע שחור מליסינג. במסגרת ההכנה למכירה צבעו מחדש את כל הרכב למעט גג מכסה מנוע ופגז', עקב מכות ושריטות (אני די משוכנע שלא הוחלפו כלל חלקי מרכב וכך גם נאמר לי בבדיקה). שאלותי הם: א. האם הצבע החדש צפוי לדהות/להתפוצץ/להתקלף בקצב מהיר משמעותית מהצבע המקורי? (הכוונה להרעה משמעותית במראה הרכב בשנים הקרובות ולא לשינויים זניחים שכבר כעת ניתן בעין מקצועית להבחין בהם מן הסתם) ב. עבודת הצביעה כנראה לא נעשתה במקום הכי מקצועי בארץ וקצת צבע הגיע לשוליים של הפנסים הקדמיים, מצורפת תמונה. להבנתי אין דרך להסיר את שאריות הצבע (במידה וכן אשמח לדעת כיצד), האם עדיף להשאיר את זה כך (אסתטית זה לא אסון מבחינתי) או לעשות ליטוש? אני מניח שהרכב יעבור טסט (הצבע בפינה של הפנס שאינה מפריע לתפקודו) ולהבנתי ליטוש יאלץ אותי להכנס ללופ של ליטושים חוזרים כל שנה, אם אחת משתי ההנחות האלה לדעתכם שגויה, אשמח שתעירו את עיני.
  3. נשמע מצויין. אני מחזיק כיום יונדאי אקסנט 2010 (שלא זוכה, כמו הורסו שלך, לתחזוקה חריגה 🤣) ואני מאוד מרוצה מרמת האמינות (235 אק"מ עם הוצאה מצטברת של בערך 5000 ש"ח סה"כ בשמונה שנים על תיקונים שאינם שגרתיים\בלאי)... לאור הנסיון החיובי האישי והמחיר האטרקטיבי יותר של הקארנס נוטה להשאר עם משפחת קיה\יונדאי. אם למישהו מהקוראים יש ניסיון בנוגע לאמינות של הקארנס שהוא יכול לשתף, אשמח!
  4. חומר למחשבה מה שאתה כותב... האמת שלא תכננתי להוציא כל כך הרבה על הרכב (אם כי זה אפשרי אם זה באמת ישתלם). ושוב אני מחזיר את הדיון לשאלה הקודמת (אם נניח לרגע את הפריוס + בצד) ורסו או קארנס? הורסו באמת מציגה אמינות חריגה (לטובה) יחסית לקארנס?
  5. שמירת ערך טובה זה עניין יחסי וקשה לצפות את העתיד. אבל בהנחה שבאחוזים ירידת הערך של רכב היא מאותו סדר גודל. ככל שהרכב יקר יותר ככה ירידת הערך גדולה יותר. הפריוס + יקרה בערך ב-50% ככה שאלא אם כן שמירת הערך שלה היא חריגה בצורה קיצונית יחסית לקטגוריה קשה לי להאמין שהיא תצליח לשמר ערך כל כך גבוה לאורך זמן. זה בס"כ השערות אבל אם יש לך מקור אחר אשמח שתשתף. צריכת דלק נמוכה זה נחמד אבל בסוף זו לא ההוצאה העיקרית באחזקת רכב שלא נוסע הרבה.
  6. כפי שכתבתי השיקול המרכזי שלי הוא עלות אחזקה כוללת (כולל ירידת ערך!), אני משער שהפריוס + מעצם היותה מכונית יקרה יותר פחות תענה על הדרישה הזאת. בנוגע לצפיפות, לא ממש פקטור מבחינתי (כתבתי שרמת אבזור\נוחות במקום 99 😉). מהסיבות האלה, התכווננתי לכיוון של הורסו והקארנס. הנטיה שלי היא דווקא לקארנס (בנזין 2018) בגלל המחיר האטרקטיבי יותר, השאלה היא אם הזול הזה צפוי לעלות ביוקר בטיפולים בעתיד. כלומר, האם באמת האמינות של הורסו היא משמעותית טובה יותר משל הקארנס ככה שההשקעה הנוספת כעת צפויה ברמת וודאות גבוהה להיחסך בעתיד על טיפולים.
  7. שלום רב, אני מחפש לקנות רכב 7 מקומות (בשעה טובה המשפחה התרחבה). הצפי הוא שהרכב יהיה ברשותינו מספר שנים עם נסועה לא גבוהה במיוחד (כנראה עד 10,000 ק"מ בשנה ואולי אף פחות) מה שחשוב לי בסדר יורד של חשיבות: 1. עלות אחזקה (ירידת ערך+אחזקה+דלק) 2. אמינות. 99. רמת אבזור\נוחות... מבחינת תקציב אין מגבלה, אבל כאמור אני מחפש רכב שעלות האחזקה שלו תהיה נמוכה. לאור ניסיון מוצלח עם קניית רכב בעבר מחברת ליסינג הנטיה שלי היא לחפש בחברות הליסינג טיוטה ורסו או קיה קארנס בת 3 שנסעה לכל היותר 90 אק"מ. א. אשמח לשמוע איזה רכב עדיף בהתאם לקריטריונים שכתבתי לעייל? (אני מתרשם שהקארנס מעט זולה יותר, השאלה היא אם הזול הזה צפוי לעלות לי ביוקר בטיפולים ובצריכת הדלק הגבוהה יותר ובקושי בהשגת חלפים מכיוון שהיא נמכרה פחות מהורסו) ב. בשנתונים המאוחרים יותר הקיה יובאה בעיקר בגרסת דיזל ובאופן מחשיד הגרסה הזו גם זולה יותר מגרסת הבנזין, להתרחק מהדיזל? כל מידע ו\או הצעה נוספת תתקבל בברכה!
  8. לא, האוטו לא רועד. אם הבעיה בברקס יונט מה זה אומר? ומה עושים עם זה?
  9. שלום, לאחרונה ביונדאי אקסנט 2010 שלי כשיוצא לי לעמוד כמה דקות עם הרכב מונע, נדלקת באופן ספונטני נורת ESP off והיא נותרת דלוקה עד לכיבוי הרכב והדלקתו מחדש. התרשמתי בחודשים האחרונים שמשך זמן העמידה עם רכב מונע הדרוש להדלקות הנורה לאט לאט הולך וקטן ואני חושש שהמצב עלול להחמיר ומערכת ה-ESP תחדל לעבוד סופית. רציתי לדעת אם מישהו יודע מהו מקור התקלה, והאם כדאי לעשות משהו בנידון? תודה מראש למשיבים.
  10. ואם התיקון נעשה בצורה מקצועית זה מחזיק מעמד או שכעבור זמן המילוי מתעכר וכד'. ראיתי גם שבכיסוי בר שמשות מדגישים שאין כיסוי על חלון שהיה בו כבר פגם, השאלה היא אם תיקון כזה ימנע ממני בעתיד להפעיל את כיסוי השמשות על נזק אחר שיגרם לשמשה?
  11. אתה יודע כמה בערך תיקון כזה עולה? והאם יד המלצה על בעל מקצוע באזור חיפה?
  12. לפני כמה ימים הבחנתי בסדק קטן בצורת קורי עכשיו בקוטר של פחות מסנטימטר במרכז השמשה הקדמית. מה אתם ממליצים לעשות: א. להתעלם - כלומר לחיות עם זה ולקוות שבטסט הרכב יעבור (למיטב ידיעתי לא חייבים לבוא עם חלונות נקיים לטסט...) ב. לתקן - הבנתי שסדקים קטנים ניתנים למילוי. חשבתי לנסות לתקן בעצמי כמו שהבחור מראה בסרטון הזה (ערכת תיקון עולה באיביי 15 ש"ח). ג. להחליף - יש לי ביטוח שמשות הבעיה היא שבוודאות ישימו לי תחליפי ולא מקורי. כרגע אני חושב לנסות את אופציה ב' אך אני חושש לצאת קירח מכל הכיוונים במקרה שהתיקון יהיה מעפאן ואז בנוסף גם הביטוח יתנער מלכסות את התיקון. כמו כן, הבנתי שבכל מקרה יש מצב שהביטוח לא מכסה את החלפת השמשה מכיוון שהסדק לא עובר את כל עובי השמשה אלא רק את השכבה החיצונית. מדובר ביונדאי אקסנט 2010, כרגע הרכב עם שמשה מקורית ודי כואב לי הלב לעבור לתחליפי רק בגלל הסדק המסכן הזה. נ.ב.: הבנתי שמבחינה בטיחותית ברכבים מודרניים השמשה הקדמית היא תמיד טריפלקס ולכן אין חשש להתנפצות פתאומית של השמשה, אם זה לא נכון אשמח שתאירו את עיני.
  13. שלום לכולם, מזה כמה שבועות שמתי לב שהמזגן ביונדאי אקסנט 2010 שלי, חדל לקרר. היום ניגשתי למוסך (מורשה של יונדאי בו אני מטפל ברכב בקביעות) וכבר בבדיקה ראשונית התברר שאין גז. בוצע מילוי מחדש של הגז והמזגן עדיין חדל מלקרר ולא היה אובדן לחץ מהמערכת. לבסוף נאמר לי שיש תקלה בשסתום ההתפשטות ויש להחליפו. שאלתי את מנהל המוסך איך תקלה בשסתום ההתפשטות מסבירה את בריחת הגז והוא אמר שיתכן שהתקלה בשסתום גרמה לעליה בלחץ וגז נפרק החוצה על ידי שסתום הבטיחות. א. רציתי לשאול אם מישהו כאן התנסה בחוויה דומה והחלפת השסתום פתרה את הבעיה. ב. הוצע לי להחליף עם חלק מקורי של יודאי בעלות של 970 ש"ח כולל עבודה או עם חלק תחליפי בעלות של 600 ש"ח. אשמח לדעת איזו חלופה עדיפה בהיתן גיל האוטו וכו'. תודה מראש למשיבים!
  14. שלום לכולם, במהלך נסיעה בין עירונית ביודאי אקסנט 2010 המזגן התחיל לגמגם וכעבור רגעים ספורים גם האורות, עברתי לנתיב הימני והמנוע כבה בפתאומיות. ההשערה שלי שאחד ממערכות המשנה של המנוע כשלה. נראה שמבחינה חשמלית הרכב תקין מצד אחד כי הווינקרים עוד עובדים, מצד שני האוטו סירב להינעל בנעילה מרכזית. בזמן שאני מחכה לגרירה הייתי שמח לדעת אם למישהו היה נסיון דומה ומה הערכת הנזק... . אני יודע שהמידע שסיפקתי דל, סליחה מראש.
  15. שלום! ברשותי יונדאי אקסנט (1.4) 2010, לאחרונה ההתנעה אורכת יותר זמן מהרגיל. המצבר הנוכחי הותקן ברכב לפני שנתיים וארבעה חודשים בהם הרכב עבר כ-65 אלף ק"מ. מכיוון שכל שאר מערכות הרכב תקינות ובנוסף התנעה לאחר עצירה של כמה דקות עדיין אורכת זמן רגיל חשבתי שאולי המצבר מתחיל לאותות לי על קץ חייו הקרב... מכיוון שאני חסר נסיון רציתי לדעת: א. האם החשד שלי סביר? ב. האם ניתן לבצע בדיקה ביתית אמינה בעזרת רב-מודד לביסוס החשד, וא"כ כיצד? ג. מהו זמן שירות סביר למצבר? בנוסף, והיה ויש להחליץ מצבר אשמח להמלצות, דגשים חשובים וכו'... תודה מראש למשיבים!
×
×
  • תוכן חדש...