Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

שיפור ביצועי מזגן ביונדאי i-20


טריקו2
מעבר לפיתרון נפתר ע"י לירון .ה.,

פוסטים מומלצים

ברשותי יונדאי i-20 ישן (2012). המזגן שלו תמיד היה חלש (יש לו 4 דרגות קירור ובימי קיץ אין מה לדבר על פחות מדרגה 4. דרגות 1 ו-2 לא מקררות מספיק אפילו ביום אביב) אבל עכשיו בשרב הנוכחי גם הדרגה הגבוהה ביותר רחוקה מלתת מענה. נראה שהוא כן פולט קור, כלומר המדחס כן עובד, אבל לא מספיק מקרר. שאלתי היא איך אפשר לעלות על הסיבה להעדר הקירור (אולי חסר גז? אולי משהו אחר?) ואם הסיבה היא שזאת ירידה "טבעית" בביצועים של המזגן עקב התיישנותו, אז מה מומלץ לי לעשות? האם אין מנוס מלהחליף מדחס או שאפשר להוסיף איזה רכיב שישפר את ביצועי המדחס הנוכחי? 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש שאומרים. שבמשך השנים המערכת מעבדת גז. הייתה לי סוזוקי איגניס דור ראשון. שבמשך השנים הקירור ירד.

עד שהלכתי למזגניסט. שלא מצא דליפה. מילאה גז. והמזגן קירר בסדר. עד שהרכב נמכר.

יכול להיות גם דליפה קטנה. גם צריך לזכור. שהיה ביומיים האחרונים עומס חום כבד. 

מציע לקפוץ למזגניסט.  שבוע וקצת אחרי העומס.

 

קצת תחום אחר. אבל שכן שעובד ברמי לוי. סיפר שכל היום. המזגן המרכזי בסופר לא עבד. רק על אוורור. כנראה החום עשה את שלו.

 

 

אני אדם דסלקט ולכן יופיעו שגיאות כתיב וחסר סימני פיסוק    נקודות  מקווה שתקבלו זאת 

תודה🙂

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם לזה. אני חושב יש סיבה. יש לי אלטו 2012. שמקררת פחות טוב. מהאלטו 2014. אני חושב שבשנת 2013. נכנס הגז החדש. בשמו 1234YF

לחן הוא מקרר יותר טוב. 

באלטו 2012. החלפתי מעבה.(רדיאטור חיצוני). כי הייתה בריחת גז. גם אז היה תהליך של דעיכה. בעוצמת הקירור. עד חוסר קירור.

לחן ממליץ. אחרי החג. שבוע לארך. לגשת למקום של מיזוג אוויר. ולבדוק. גם לפעמים שטיפה אם צינור מים. תמעבה. משפרת.

 

מציע שתכתוב איזור מגורים. אולי לחברי הפורום תהייה אמלצה.

אני אדם דסלקט ולכן יופיעו שגיאות כתיב וחסר סימני פיסוק    נקודות  מקווה שתקבלו זאת 

תודה🙂

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אחרי ניסיון כושל עם 4 מקומות מומלצים, שכולם לקחו כסף אבל לא פתרו את הבעיה,

עשיתי מחקר שלם בנושא ובסוף פתרתי את הבעיה בעצמי.

יש כמה פרטים שאתה צריך לברר על המדחס שלך וללכת למקום של מזגנים חמוש בידע,

איזה סוג גז יש במערכת וכמה (במשקל) - חייב להיות מדויק

כמה שמן יש במערכת - חייב להיות מדויק

אם זה לא רשום בספר רכב, זה רשום איפשהו במדבקה בתא המנוע או אפילו על המדחס עצמו, תנקה קצת ותמצא מדבקה/פלטה עם כל הנתונים של המדחס.

אם לא מצאת, תמיד אפשר לשאול פה או לחפש בגוגל

 

תמצא מזגניסט שמכבד את עצמו עם מכונה מודרנית, מחברים למזגן שלך ומבצעים ואקום (מושכים החוצה את כל מה שיש במערכת),

המכונה אמורה להראות כמה גז ושמן היא הוציאה, אם זה רחוק ממה שאמור להיות, אתה יודע שהיה חסר ומצאת את הסיבה לקירור החלש

כשהוא מכניס גז ושמן, תוודא שמדובר על הכמויות המדוייקות שביררת קודם לכן.

 

כרגע לא מתייחס לאפשרות של דליפה, המזגניסט יכול לשים חומר זוהר עם הגז ולאתר דליפות אם צריך

כבר חתמתי...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפחות אצלי.  המומלצים שלי. לא החזבו.

yairw  תוכל בבקשה לרשום את שמם בפרטי? תודה.

אני אדם דסלקט ולכן יופיעו שגיאות כתיב וחסר סימני פיסוק    נקודות  מקווה שתקבלו זאת 

תודה🙂

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 שעות, טריקו2 כתב:

ברשותי יונדאי i-20 ישן (2012). המזגן שלו תמיד היה חלש (יש לו 4 דרגות קירור ובימי קיץ אין מה לדבר על פחות מדרגה 4. דרגות 1 ו-2 לא מקררות מספיק אפילו ביום אביב) אבל עכשיו בשרב הנוכחי גם הדרגה הגבוהה ביותר רחוקה מלתת מענה. נראה שהוא כן פולט קור, כלומר המדחס כן עובד, אבל לא מספיק מקרר. שאלתי היא איך אפשר לעלות על הסיבה להעדר הקירור (אולי חסר גז? אולי משהו אחר?) ואם הסיבה היא שזאת ירידה "טבעית" בביצועים של המזגן עקב התיישנותו, אז מה מומלץ לי לעשות? האם אין מנוס מלהחליף מדחס או שאפשר להוסיף איזה רכיב שישפר את ביצועי המדחס הנוכחי? 

 

* לא ניתן להוסיף שום רכיב בכדי לשפר את ביצועי המזגן ברכבך.

** אתה יכול להחנות את הרכב במקום מוצל ולהשאיר רווח קטן בחלונות אם זה מתאפשר אצלך דבר שישפר את יכולת

הקירור של המזגן.

 

בתור התחלה לא הייתי לוקח כרפרנס לביצועי המזגן את הימים האחרונים. אם הרכב היה חשוף שעה שעתיים לשמש בשעות הצהריים כאשר הטמפ' החיצונית נסקה ל-43 מעלות צלזיוס גם מזגן תקין ברכבים מסויימים יתקשה לקרר בצורה יעילה את תא הנוסעים בפרק זמן קצר.

 

אני מציע לך בשלב ראשון לבצע את הדברים הבאים:

 

1. בדיקה/החלפה של מסנן אוויר של מערכת המיזוג.

2. לנקות את המעבה מלכלוך ואבק אשר סותמים את מעבר האוויר דרכו (ראה תמונה מצורפת). עם הניקוי נעשה עם מים זורמים שים לב לא

להרטיב חלקים של מערכת החשמל.

3. בדיקה של הטמפ' של האוויר היוצא מפתחי מיזוג האוויר לפי הנחיות ייצרן הרכב.

4.במידה והטמפ' שנמדדה בפתחי מיזוג האוויר גבוהה מ-6 מעלות צלזיוס כאשר הטמפ' החיצונית נעה בין 30-35 מעלות צלזיוס זה הזמן

   לבדוק אצל בעל מקצוע את כמות הגז במערכת וגם לחצי עבודה.

 

 

Untitled.jpg

עריכה אחרונה על ידי מרק10
  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 23 דקות, yor2 כתב:

לפחות אצלי.  המומלצים שלי. לא החזבו.

לא מדובר על כאלה שהומלצו פה בפורום, 

מדובר על כאלה שהומלצו לי באזורי ע"י מכרים

  • רעיון טוב! 1

כבר חתמתי...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, yor2 כתב:

גם לזה. אני חושב יש סיבה. יש לי אלטו 2012. שמקררת פחות טוב. מהאלטו 2014. אני חושב שבשנת 2013. נכנס הגז החדש. בשמו 1234YF

לחן הוא מקרר יותר טוב. 

 

 

 

 

הגז החדש למיטב הבנתי רק יותר ידידותי לסביבה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • פיתרון
לפני 12 שעות, טריקו2 כתב:

ברשותי יונדאי i-20 ישן (2012). המזגן שלו תמיד היה חלש (יש לו 4 דרגות קירור ובימי קיץ אין מה לדבר על פחות מדרגה 4. דרגות 1 ו-2 לא מקררות מספיק אפילו ביום אביב) אבל עכשיו בשרב הנוכחי גם הדרגה הגבוהה ביותר רחוקה מלתת מענה. נראה שהוא כן פולט קור, כלומר המדחס כן עובד, אבל לא מספיק מקרר. שאלתי היא איך אפשר לעלות על הסיבה להעדר הקירור (אולי חסר גז? אולי משהו אחר?) ואם הסיבה היא שזאת ירידה "טבעית" בביצועים של המזגן עקב התיישנותו, אז מה מומלץ לי לעשות? האם אין מנוס מלהחליף מדחס או שאפשר להוסיף איזה רכיב שישפר את ביצועי המדחס הנוכחי? 

איך אתה מקרר??

אם הרכב עומד בשמש כמה שעות ואתה נכנס וישר נוסע ופותח מזגן שהרכב סגור?

תתחיל בלהוריד טמפ, יש לך מגן חלון איכותי?

אם אתה חונה במקום בטוח תשאיר רווח קטן בחלונות.

בימים חמים אני תמיד חונה בצל אם זה אפשרי, צל של בניין, לא של עץ.

לפני שמתחיל לנסוע פותח את כל הדלתות ל 2 דקות, גם את תא מטען, אם זה רכב 5 דלתות.

כמו כן, מחליף פילטר מזגן פעם בשנה. ושןטף את מעבה המזגן עם צינור מים פעם בשבועיים.

ובימים של 40 מעלות, לקחת בחשבון שהיה לרכב קשה מאוד.

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1

כריזמה אייר 2002 יד ראשונה

יאריס 2005, כמו חדשה

?Is it just me, or is it getting crazier out there

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 10 שעות, high way כתב:

הגז החדש למיטב הבנתי רק יותר ידידותי לסביבה

גם בצנרת שמתחברת למדחס יש שינוי. גם המעבה נראה עבה יותר. ויש הרגשה. שהמזגן אם הגז החדש. מקרר יותר טוב.

ככה אני מרגיש. זה לא שהמזגן. אם הגז הישן. לא מקרר בכלל.

אני אדם דסלקט ולכן יופיעו שגיאות כתיב וחסר סימני פיסוק    נקודות  מקווה שתקבלו זאת 

תודה🙂

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...