Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

במידה ויש אפשרות הייתם קונים טסלה?


CAPOBOSS
שימו לב! השרשור הזה בן 1114 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

לפני 2 דקות, eladts כתב:

 

אל תתן לעובדות לבלבל אותך.

https://www.cnn.com/2020/01/29/business/tesla-earnings/index.html

 

וואי וואי וואי. איזה סיפור הצלחה. אני נופל מהרגליים. בטח המנייה תזנק ל-52,000 דולר וטסלה תהיה שווה יותר מטויוטה, מרצדס, יונדאי, קיה, פולקסווגן, GM והסינים יחד. 

 

נו באמת. אתה לא רואה שמדובר בקשקוש? 

לפני 1 דקה, Legend כתב:

ועדיין, אני מעדיף להוציא את זיהום האוויר ואת זיהום הרעש מחוץ לאזורי המגורים.

 

אני גם בעד. אבל ירוק זה לא. אנשים צריכים להפסיק לשקר לעצמם. 

עריכה אחרונה על ידי TheAvatar
  • רעיון גרוע 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 39 דקות, Turbulence כתב:

מה הקשר? ומה עם מי שקונה רכב ספורט במיליון שקל או אפילו 750K? גם אז תיתן את אותה הטענה? רק בגלל שהבחור קנה טסלה במחיר קצת יותר יקר זה פתאום VFM ברצפה? זה לפחות מה שהבנתי מהתגובה המתנשאת שלך

 

למה מתנשא? החבר הזה באמת החכים אותי, אם הייתי יודע שיש אנשים עם "הגיון" כזה  (ובפורום הזה הספקתי להבין שיש לא מעט אנשים כאלה), הייתי מזמין 1000 טסלות, מרוויח על כל אחת 29,500 ₪ והייתי עם 30 מיליון ₪ בכיס ואני מתכוון בשיא הרצינות, לא בציניות ולא בהתנשאות :shock: 

 

אני אפילו כועס על עצמי שלא עשיתי את זה :brickwall:

 

עריכה אחרונה על ידי evc
  • מצחיק 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 דקות, eladts כתב:

אני רואה שאני מתווכח עם טרול.

 

זה מה שיש לך להגיד?  

 

החברה הזאת פועלת 10 שנים בשוק עם מוצר בלעדי (רכב חשמלי) ולא הרוויחה דולר מצ'וקמק בכל התקופה הזאת. מה לדעתך יקרה כאשר כל תעשיית הרכב תיישר קו עם טסלה? ברור לך שמדובר בעניין של 2-3 שנים לכל היותר, כן? 

עריכה אחרונה על ידי TheAvatar
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 2 דקות, evc כתב:

 

למה מתנשא? החבר הזה באמת החכים אותי, אם הייתי יודע שיש אנשים עם "הגיון" כזה (ובפורום הזה הספקתי להבין שיש לא מעט אנשים כאלה), הייתי מזמין 1000 טסלות, מרוויח על כל אחת 29,500 ₪ והייתי עם 30 מיליון ₪ בכיס ואני מתכוון בשיא הרצינות, לא בציניות ולא בהתנשאות :shock: 

 

אני אפילו כועס על עצמי שלא עשיתי את זה :brickwall:

 

 

אי אפשר להזמין 1000 טסלות, לא בישראל ולא בשום מקום אחר. זה כמו נייר טואלט בקורונה - לא יותר משתי חבילות ללקוח.

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 49 דקות, TheAvatar כתב:

נותנת פייט רציני מאוד. לא רק שהרכב נראה יותר טוב (לטעמי), מרחב הפנים הרבה יותר נדיב, אבזור עשיר והכי חשוב עומד מאחוריו יצרן אמיתי עם דוחות כספיים מעולים ולא בועה שמפסידה כסף קרוב ל-10 שנים ורק אלוהים יודע איך עדיין לא פשטה רגל. 

1. עם טווח של 75 אחוז מהדגם הבסיסי של מודל 3, לא הייתי ממהר להכריז על פייט רציני. 

2. אני לא אתווכח על העיצוב כי לדעתי היונדאי נראית טוב, אבל אני נוטה לכיוון של מודל 3.

3. אתה שוכח שמדובר בחברה שפיתחה רכב כמעט מ0. כל סטרטאפ מפסיד המון כסף בתחילת דרכו.

4. אני לא מבין למה הדוחות הכספיים של טסלה צריכים להשפיע לי על בחירת רכב. קניתי חודש שעבר תנור ולא הסתכלתי על הדוחות של bosch. 🤣

 

עריכה אחרונה על ידי eitanuch
  • אהבתי 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 6 דקות, eitanuch כתב:

1. עם טווח של 75 אחוז מהדגם הבסיסי של מודל 3, לא הייתי ממהר להכריז על פייט רציני. 

 

רובנו לא בוחרים רכב רק לפי כמה ק"מ הוא עושה לליטר/קילוואט. זה שיקול חשוב, נכון, אבל יש גם שיקול של אבזור, עיצוב, מרחב פנים, בטיחות, סחירות, שירות מצד היבואן ועוד. 

 

לפני 6 דקות, eitanuch כתב:

3. אתה שוכח שמדובר בחברה שפיתחה רכב כמעט מ0. כל סטרטאפ מפסיד המון כסף בתחילת דרכו.

 

זה לא סטארט אפ. מדובר ביצרן רכב לא רווחי שהנישה הבלעדית שלו נשחקת עם כל שנה חולפת. 

 

לפני 6 דקות, eitanuch כתב:

4. אני לא מבין למה הדוחות הכספיים של טסלה צריכים להשפיע לי על בחירת רכב. 

 

אני לא אוהב לקנות מוצרים יקרים מחברה שעומדת על כרעי תרנגולת. אבל זו בעיה אישית שלי. 

  • מצחיק 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ההערה הראשונה הייתה לגבי המרחק שרכב יכול לגמוע בין טעינות, לא ק"מ/קילוואט. זו הייתה הטענה העיקרית של רוב האנשים נגד רכבים חשמליים עד עכשיו. האיוניק הבסיסית עושה 350 ק"מ על הנייר, ולפי המבחנים שראיתי הגיעו ל-320 ק"מ, 10% פחות מהמוצהר.

 

  

לפני 22 דקות, TheAvatar כתב:

זה לא סטארט אפ. מדובר ביצרן רכב לא רווחי שהנישה הבלעדית שלו נשחקת עם כל שנה חולפת.

יצרן רכב לא יכול להיות סטארטאפ? בוא, הם עדיין בשלבים של בניית מפעלים.

עריכה אחרונה על ידי eitanuch
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם הטסלה הבסיסית לא מפילה מהרגליים מבחינת טווח. 450 ק"מ על הנייר זה אומר 350-400 ק"מ אמיתיים במקרה הטוב. בקושי מספיק לנסיעה מתל אביב לכנרת וחזרה בלי לנהל קרב סכינים עם איזה ערס שחסם עמדת טעינה חשמלית בודדת שזרקו איפשהו. מי שרוצה לקבל רכב חשמלי עם טווח של רכב בנזין צריך לשדרג ל-long range ואז אנחנו מדברים על 205 אלף שקל למכונית. 

 

בכלל הבאזז סביב טסלה מזכיר לי את הבאזז שהיה סביב אייפון אי שם בשנת 2009-2010. אנשים רצו להשיג אחד בכל מחיר ולעזאזל עם החסרונות. ובוא, ברכב הזה יש המון חסרונות פרקטיים נכון לשנת 2021 ואנשים קונים אותו בעיקר בשביל הסמל סטטוס והפוזה בדיוק כמו שהיה עם אייפון בשנת 2009. 

 

לפני 18 דקות, eitanuch כתב:

יצרן רכב לא יכול להיות סטארטאפ? בוא, הם עדיין בשלבים של בניית מפעלים.

 

כולם בונים מפעלים כל הזמן. אם ככה גם קיה זה סטארטאפ. 

עריכה אחרונה על ידי TheAvatar
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 13 דקות, TheAvatar כתב:

גם הטסלה הבסיסית לא מפילה מהרגליים מבחינת טווח. 450 ק"מ על הנייר זה אומר 370-400 ק"מ אמיתיים במקרה הטוב.

שזה עדיין יותר מהיונדאי על הנייר. 30% יותר.

עריכה אחרונה על ידי eitanuch
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בינתיים. חכה עוד שנה - שנתיים וגם ליונדאי תהיה סוללה של 450 ק"מ באותו המחיר. אישית בתור בעל משפחה הייתי לוקח מושב אחורי הרבה יותר רחב ותא מטען נורמלי על פני עוד 50 ק"מ טווח בלי לחשוב פעמיים. זה לא שהטסלה הבסיסית היא איזה חיית טווח מטורפת. או בכלל הייתי הולך על ה-MG אומנם טווח קטן, אבל רכב מרווח ומשאיר עודף של 50 אלף שקל בכיס. ממילא אף אחד מהרכבים האלה לא מתאים לטיולים ארוכים. 

 

עריכה אחרונה על ידי TheAvatar
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הכי טוב. וטסלה תהיה סתם עוד חברת רכב מבין רבות. (מינוס הרווחים) אבל היי המניה בטח תהיה איזה $3,700 דולר עד אז.  

עריכה אחרונה על ידי TheAvatar
  • מצחיק 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האיוניק 5 והקיה ev6 הם קרוסאוברים גדולים (קצת יותר ארוכים מטויוטה ראב 4 למשל, אבל יותר נמוכים).

 

לקרוסאוברים תמיד יש מחיר יקר יותר מרכב סדאן מקביל, ביצועים פחות טובים וטווח קצר יותר (ברכב רגיל צריכת דלק טובה פחות). אלו גם ההבדלים בין המודל y למודל 3.

 

מצד שני טסלה ממוצבת יוקרתי יותר מקיה ואיוניק ולכן המחיר של המודל 3 אמור להיות יקר יותר יחסית לסדאן חשמלי של קיה ויונדאי (שלא ייוצר בפועל אף פעם כי כל היצרנים זנחו את המבנה הזה, חוץ מטסלה וכמה חברות סיניות ועברו לקרוסאוברים) ונניח דומה לטווח דומה וביצועים דומים של קרוסאוברים של קיה ויונדאי וכאן המודל 3 זולה יותר.

 

אם נשווה את האיוניק 5 והקיה ev6 למודל y והמחירים יהיו כבר דומים לאותם ביצועים וטווח.

 

אבל אם נשווה בכל זאת את ההבדלים בין האיוניק והקיה ev6 למודל 3:

 

באיוניק (וכנראה גם בקיה) יש 3 אופציות לגג: גג מתכת רגיל, גג פנורמי עם כיסוי! וגג סולארי.

 

במודל 3 גג זכוכית ללא כיסוי, דבר שאף יצרן אחר לא מעז לעשות ואף צרכן לא היה מעז לקנות.

 

האיוניק והקיה צפויים להיות מרווחים יותר משמעותית, לרבות תנוחת ישיבה נורמלית יותר במושב האחורי ולא עם ברכיים באוויר בתוך גולם של זכוכית צמודה אליך.

 

תא מטען עם דלת חמישית הרבה יותר שימושי.

 

בקיה ובאיוניק לוח מחוונים מול העיניים ותצוגה על החלון הקדמי ותפעול חלק מפונקציות בכפתורים פיזיים (לפחות באיוניק) לעומת מסך מרכזי במודל 3 (חסרון או יתרון תלוי במשתמש).

 

במודל 3 הרבה יותר פיצ'רים:  פרופיל נהג, כיוון חשמלי להגה, קירור וחימום מרחוק, שליטה אפילו על כיוון המיזוג מהמסך ופתיחת תא הכפפות (יתרון או חסרון) ועוד.

 

כאמור במודל 3 טווח וביצועים טובים יותר ביחס למחיר, אבל לקיה וליונדאי יתרון גדול של אפשרות טעינה ב- 350 k/h, שזה כבר שינוי שיטת המשחק ולמעשה מבטל את חסרון הטווח (טעינת 100 ק"מ ב- 4 דקות בקיה ובחמש דקות באיוניק!) ככל שיפרסו יותר עמדות טעינה כאלו (יש כבר עמדת טעינה כזאת במוסך של פורשה בארץ).

 

בקיה וביונדאי תוכל לעשות טרייד אין או לקבל הנחות.

 

נוחות נסיעה: היו קצת ביקורות שראיתי בקבוצה של טסלה של מי שרכש את המודל 3 בישראל, כי הנוחות עם צמיגי 18 טובה, אבל עם צמיגי 19 זוועה, מרגישים כל חריץ בכביש. 

 

נוחות של הקיה והאיוניק לא ידועה לי, אולי הדגמים הבסיסיים יצויידו בצמיגים שפויים יותר מהטסלה.

 

בסופו של דבר הבחירה היא תלוית משתמש וצרכים והעדפות.

 

הקיה והאיוניק אמורות להתאים יותר למשפחות, אבל אם אכן הטווח של דגמי הבסיס נמוך ב- 100 ק"מ לערך זה יכול להגביל חלק מהאנשים בשלב הראשוני בו אין עמדות טעינה של 350 kh.

 

 מעניין כמה יעלה הדגמים עם הטווחים גדולים יותר?

 

 

עריכה אחרונה על ידי evc
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1114 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...